Lockheed Martin sărbătorește absolvirea primei serii de piloți de la Centrul European de instruire F-16

FETEȘTI, România, 26 iulie 2024 – Primii piloți F-16 pregătiți pentru misiuni care au absolvit cursurile Centrului European de Instruire F-16 (EFTC) din România au fost sărbătoriți astăzi. Această reușită, materializată prin colaborarea strânsă dintre Lockheed Martin și guvernele Țărilor de Jos și României, subliniază angajamentul nostru de a promova pregătirea pentru misiune și de a consolida eforturile de securitate ale NATO în Europa.

EFTC și-a extins flota de antrenament la 14 F-16 olandeze, conducând cu succes misiuni de pregătire pe timp de noapte și executând diferite exerciții aer-aer împreună cu alte forțe aeriene NATO. Aceste progrese îmbunătățesc competența tactică și pregătirea operațională a piloților români, consolidând poziția de lider a Lockheed Martin în domeniul instruirii aviației militare și rolul său în consolidarea capacităților de apărare aeriană a țării.

OJ Sanchez, vicepreședinte și director general al Grupului de Luptă Integrat al Lockheed Martin, a declarat: „Această realizare îmbunătățește capacitățile de apărare aeriană ale României și pregătirea pentru misiuni cu soluțiile noastre de instruire pentru securitate în secolul 21. Apreciem încrederea României în noi și ne angajăm să sprijinim eforturile ei de pionierat, inclusiv găzduirea primului centru european de instruire F-16, ceea ce subliniază importanța strategică a României în cadrul NATO și al apărării europene.”

O nouă serie de cursuri a început la începutul lunii iulie, iar următoarea sesiune va începe în septembrie, demonstrând efortul nostru continuu de a asigura pregătirea, eficiența și siguranța personalului militar român și a altor operatori F-16 regionali. Această inițiativă este în parteneriat cu subcontractanții Daedalus Aviation Group, Draken International, GFD (o filială a Airbus Defence and Space), ILIAS Solutions și BGI, LLC.

Lockheed Martin este un partener al României de peste 26 de ani sprijinind apărarea naţională, industria şi mediul academic. Colaborările noastre includ înființarea de centre de mentenanță pentru elicopterele Black Hawk și pentru sistemele de rachete cu lansare multiplă MLRS de tip HIMARS la Aerostar S.A. în Bacău, precum și activități de cercetare cu utilizarea inteligenței artificiale pentru securitatea națională și științele mediului, derulate împreună cu Universitatea Tehnică din Cluj-Napoca.

Poziția de lider a României în domeniul apărării europene este evidențiată prin găzduirea primului Centru European de Instruire F-16, instalarea primului sistem de apărare antirachetă Aegis Ashore și desfășurarea primului sistem de rachete PAC-3 MSE. Aceste eforturi de pionierat evidențiază rolul vital al României în cadrul NATO și angajamentul său de a promova securitatea regională și de a consolida ecosistemul tehnologic al Europei.

Lockheed Martin

25 de comentarii:

  1. Răzvan Rotaru

    Am înțeles că sunt foști piloți de Mig iar antrenamentul a durat mai puțin de 1 an. Este în regulă ca durată?

    3
    • Răzvan Rotaru, poate că doar pentru un nivel minim de pregătire durata e suficientă – să sperăm că vor avea finanțarea necesară pentru a se perfecționa, exersând cât mai mult, nu?

      5
      • @Arsenie Breahna. Cetatenii aceia sunt piloti cu minimum 1000 de ore pe avioane supersonice(Mig 21). De asemenea se antreneaza de douaj’ de ani pe tactici occidentale. Intr-adevar sunt tehnici si maniere diferite intre a pilota mig-ul si a pilota f-ul dar asta nu inseamna ca pilotii ăia sunt la un nivel minim. Dimpotriva,as zice eu…. . Si inca ceva; imi aduc aminte ca pe vremea aviatiei RSR trecerea de pe un tip de avion pe altul se facea tot in cateva luni. In fine,sa vedem odata avioanele la noi in curte,ca piloti sunt. Si mai vin… Week end frumos îti doresc

        17
  2. Au facut zboruri de noapte asa ca sunt ceva mai bine pregatiti decat minim, acum vor pleca la unitatiile lor unde pregatirea va fi aprofundata.

    15
  3. ma intreb ce dracu le-au pus mastile alea pe bot. arata ca naiba in 0oza… sa fie pentru anonimizare?! Dar atunci, de ce nu toti? 🤔

    12
  4. Co totii sunt romani, sunt fosti piloti de MiG 21, vorbesc fluent limba engleza si una peste alta valoreza mai mult decat greutatea lor in aur, sa spunem asa.
    Ucrainenii inca nu au sosit se antreneza pe la altii pe avioane subsonice de trecere din familia lui IAR 99.

    24
  5. Răzvan Rotaru

    Că valorează mult da, e adevărat. Dar cu nickname în loc de nume nu pricep. Ce, sunt urmăriți din afară? Așa îi și la aliații noștri? Îs trecuți la secret?

    5
  6. Cred ca ultima problema este anonimizarea pilotilor. Asta iti da si alte posibilitati, cum ar fi sa pregatesti, printre ei, si pilotii unor terti, fara sa bati toba.
    Poate mai vorbim spre toamna.

    15
  7. Baza se numește 86 Borcea și se afla in judetul Călărași langa comuna Borcea. Nu se afla administrativ în Ialomița. Da Fetestiul e la cam 15km, dar titulatura asta menționată de voi e greșită. Fara supărare.

    5
  8. Umflații ăia doi încap în carlinga avionului?

    2
  9. @ gabi S.Aia ”umflati ,sboara ” dubla pe simulator …de ce crezi ca F-16 are joystickul in lateral ?
    Sau si mai precis numara pungile si ”iti da ” promovatii

    4
    • Am văzut pungile cu cadouri (o șampanie, o cafea, niște mărăcini și ciulini), în afara celor opt piloți, sunt doi grăsani. De ăia ziceam.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *