Lockheed Martin si JASSM

JASSM-air-launched-cruise-missile-310x232

Pare-se ca JASSM-ul se vinde al naibii de bine atat timp cat compania constructoare – Lockheed – a comandat inca 400 de carcase firmei Exelis. Astfel 400 de carcase si elemente de structura au fost comandate de catre LM in cadrul productiei Lot 11 si Lot 12, al panului de fabricatie pentru Joint Air-to-Surface Standoff Missile.

Valoare carcaselor se ridica la 20 de milioane de dolari.

AGM-158 Joint Air-to-Surface Standoff Missile este o racheta de croaziera cu un profil radar redus de tip “standoff”, adica poate fi lansata din afara razei de actiune a sistemelor AA inamice. Pana in acest moment racheta este disponibila in doua variante: AGM-158 JASSM cu raza normala de aproximativ 400km si varianta cu raza lunga AGM-158B JASSM-ER cu o raza de +1100km.

Deocamdata Australia, Finlanda si SUA au in dotare aceasta racheta semi-stealth, iar de curand Polonia a anunta ca va achizitiona JASSM. Ca mod de lansare JASSM-ul poate folosi cam orice platforma aeriana Americana si este integrata  pe B-1 Lancer, B-2 Spirit, F- 16, B 52, F -15, F -18, P-3 Orion sau F 35.

Ca pret se situeaza intre 700k pentru racheta cu raza mai mica si 1,3 milioane de dolari pentru ER.

 GeorgeGMT

30 de comentarii:

  1. 700K o fi pretul din cine stie ce financial year inainte de Christos.

    Racheta e mult mai scumpa, cel putin pachetul initial cu upgradeuri si support te rupe: „Under the estimated $500m sale, Poland has requested the supply of 40 AGM-158A JASSM, along with two AGM-158A JASSM live with test instrumentation kit (TIK) and flight termination systems (FTS), two AGM-158A JASSM inert with TIK and FTS, as well as two flight certification test vehicles.

    The package also covers an operational flight plan upgrade to M6.5 tape for the Polish F-16C/D Block 52 aircraft to include JASSM integration, missile containers, spare and repair parts, support and test equipment, personnel training and training equipment, and other related elements of logistical and programme support.”

    Se vinde la aia care vor sa faca descurajare si la o adica or sa lupte: finlandezii, polonezii.

    Slugile n-au ce sa faca cu ele, slugile le apara stapanul si daca-i lasa stapanul atunci intorc armele, ca de cedat la ultimatumuri oricum cedeaza tot…

  2. Impresionant faptul ca la o masa totala de o tona duce 450 de kg explozibil iar ghidarea se face prin GPS sau in lipsa aceestuia printrun sistem inertial(lucru important pentru o armata ca a noastra care in caz de necesitate ar putea opera racheta fara ajutorul GPS-ului chiar daca banuiesc ca precizia scade)
    Pretul de 700 000 $/buc. este accesibil iar achizitia a 100 de bucati ar fi o buna investitie la un pret total de 70 mil $
    Nu stiu insa daca USA ar fi dispusa sa ne vanda aceest tip de racheta(cu toate ca dupa cele intamplate in Ucraina eu cre ca sansele ar fi destul de mari)
    O alta varianta interesanta ar fi fratele mai mic AGM154 produs de Raytheon care la o masa totala de aproape 500 kg are o incarcatura exploziva de 240 kg si o raza de pana la 130 de km pretul /bucata fiind de ~280000$
    Un f-16bl40/50 poate transporta 4 AGM154 sau 2 AGM158

    • Ce-o fi impresionant 🙂 ca toate au backup la GPS si merg in general pe combinatie de Inertial, GPS si TERPROM, vezi KEPD si SCALP EG.

      Dupa aia scrii de „achizitia a 100 de bucati ar fi o buna investitie la un pret total de 70 mil $” cand polonezii dau in jur de 500mil $ pe 40 de bucati initiale plus support plus training plus upgrade soft/hard la avioane ca sa le poata lansa.

      Daca matale cumperi 100 de bucati pt politia aeriana romana, la ce pret matale stii ca negociezi cu ei sa ti le dea ieftin 🙂 , o sa le lansezi de pe tramvaiul 42 probabil, cand iese din pasaj, ca sa fie rachetele orientate in sus 😉 ca de pe MLU-urile noastre practic noi cu scaune de piele, jante din Alu, un singur proprietar (dupa cel initial) si cu motoare ca si noi care nu mananca ulei si cu kilometraj bun verificabil la service de pe alea nu cred ca le poti lansa 🙂

      Imi aduci aminte de copilarie cu autobuzele alea cu doua ‘torpile’ pe ele 🙂 stia Ceasca ceva…daca au mers alea mere si JASSMul 🙂

      • MULTUMESC DE COMPLETARE GSG9, NU AUZISEM NIMIC PESIMIST SI CATASTROFIC PANA LA ORA ASTA .DAR TU ESTI AICI SI ATI FACI DATORIA.
        MULTUMESC INCA ODATA

        • N-ai bre pt ce 🙂

          „Pesimist si catastrofic” 🙂 🙂 … ma scuzi ca-ti stricai visarea aia cu 100 JASSMuri la 70 meleoane pe care sa le lansam noi din tubermane probabil…asta in varianta absolut utopica ca o sa dea Ponta banii pe ele sau cea foarte foarte optimista ca o sa le primim moca 🙂

        • E „enervant” uneori ;), dar din pacate, e realist…

          Avem o dotare de tot rahatul, nu stiu cine si-ar inchipui in ziua de azi ca tara asta poate purta un razboi…

          Avem MiG-21 aflate la a treia prelungire de resursa, oricum la razboi cu MiG-21 nu faci nimic – nici aer-aer, nici atac la sol, mai avem Pume care pica de la primul glont, tancuri T-55 din care probabil o treime sunt functionale, rachete sol-aer care nu mai doboara nimic la bruiajul din ziua de azi, TAB-uri cu nivel 2 protectie, bani putini, piloti cu 10-30 ore/an, 3 fregate inarmate cu un tun si SA-7, un submarin nefunctional, tunuri anti-tanc operate in stil anii ’30, samd

          Tin sa-ti reamintesc ca din cele 12 F-16 cumparate, pe langa faptul ca sunt A/B-uri cu radar de rahat si motor slab, doar 9 vor fi simple. La polonezi, la avioane NOI, au reusit o rata de disponibilitate de 73%, la niste A/B-uri scumpe si vechi, cu piese mai greu de gasit, ce rata estimezi ca vom avea? Chiar si la un 70% asta ar insemna 6 simple gata de zbor, din care minim 2 sa fie la celula de alarma.

          La o disponibilitate mai realista de 50%, inseamna ca vom avea 4-5 avioane disponibile, din care minim 2 la celula de alarma. Adica daca vrei sa faci un exercitiu, iti zboara 2 avioane 🙂 La ce avioane avem noi (MiG-21 si IAR-99), singurele capabile de lupta vor fi F-16, iar cu 2 avioane nu stiu cu cine ne-am putea razboi, poate cu Nepalul.

      • @gsg9
        Alea erau autobuze dual-use bre, cu rol top-secret anti-submarin, tu de ce crezi ca lucra si la canalul Bucuresti-Dunare??? Sa aiba RATB-ul iesire la mare.

    • @sorin.vasile

      Pretul este accesibil? Armata romana are pana in 50 de milioane de euro pentru achizitii. Cam atat.

  3. Finlanda a cumparat 70 de rachete AGM-157 JASSM la un pret de 178.5 mil. euro in 2012
    http://www.xairforces.net/newsd.asp?newsid=1077&newst=4#.VD4sWxaT_Q8
    rezulta un pret de 3.2 mil dolari pe bucata, iar varianta ER nu cred ca este disponibila in acest moment pt. export iar pretul ei ar sari oricum de 4 mil. dolari

  4. Pretul este muuult mai mare cand le integrezi. Americanii probabil ca au pretul la poarta fabricii. Este intradevar o racheta deosebita, insa chiar n-are rost sa ne uitam la ea.

    • gogu de la pascani

      tehnic nu e racheta ci avion 😉 Chiar ma distreaza, cum naiba sa visezi sa cumperi un dispozitiv pt. care tu in romana nici macar nu te-ai obosit sa-i atribui un nume corect („racheta de croaziera”) cand ea de fapt e propulsata de un motor aeroreactor („motor cu reactie” in romana, alta tzaraneala) deci e mai degraba un mic avion.

      • gogu de la pascani

        replica nu se referea la gsg ci la „factorii de decizie” care nu se obosesc sa asimileze macar terminologia corecta, ce sa mai vorbim de tehnologie…

        • Cartof = barabula…
          Condeiul portaret fara sfarsit, alimentandu-se insusi cu cerneala = stilou…

          Tradu in romana cuvantul „missile” 🙂

          • gogu de la pascani

            missile ar fi „proiectil dirijat” sau daca e nevoie „misila”si cu asta basta. Cand spui racheta spui motor racheta, cand spui motor racheta spui tractiune mare si relativ necontrolabila si impuls specific mic, durata mica de functionare si in general raza mica de actiune. Daca JASSM-ul ala ar fi fost racheta cu adevarat, in trei secunde de la pornire avea Mach 4 si-i sareau aripile alea de pe el si nu batea la mai mult de 60 de km. Diferenta calitativa e tocmai folosirea motorului aeroreactor cu functionare indelungata si tractiune controlabila care-i permite zborul economic pt. a atinge sute de km sau mai mult.

    • Pretul unei unitati pentru anul fiscal 2015 (care an inceput la 1 octombrie) este de $1,152 milioane pentru JASSM si $1,916 milioane pentru JASSM ER. Acest pret include si o perioada de sustinere a rachetei pentru 6 ani si anumite costuri necesare pentru integrarea pe anumite platforme.

    • Nici eu nu sunt convins ca am putea achizitiona acum AGM158 de aceea am vorbit si de AGM 154 care este mai ieftina 280000$ la poarta fabrici cum spui tu si care cu cheltuieli de integrare cu tot nu poate depasi 500000$

  5. SA-6 ”Kub” cum numai Iranul stie sa faca… sistemul este superb!

    http://s7.postimg.org/5sbpsk4cr/Kj_UBEQF.jpg

    http://s7.postimg.org/elb1z7j0r/Raad_1_SAM.jpg

    Si radarul aici

    http://s15.postimg.org/7jd2jlj8r/Raad_1_radar.jpg

    Sistemul se numeste Raad 1 si posibil numai silueta rachetei sa fie comuna cu sovieticul KUB

  6. 700K e corect pretul ? Mi se pare mult prea mic pretul sa fie adevarat.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *