Luftwaffe din nou la Marea Neagra

… ultima oara cand crucea teutona vana deasupra Marii Negre era 1944.

Pe atunci eram aliati, in urma unei aliante terminate prost intre Germania si URSS, dar si intre noi si Franta si Anglia.

Inca aveam IAR-80/81 si alaturi de camarazii germani dadeam de pamant cu „indieni cu doua pene”, „mustangi”, „liberatori” si zburatoare rusesti de toate felurile.Si tocmai introduceam in dotare ME-109G asamblate local, de asemenea coloana vertebrala a Luftwaffe.

Si mai aveam inca pictata o cruce pe avioanele noastre…

Dupa ce bunicii nostri ajunsesera in 1942 pana la Stalingrad si in Caucaz, dupa ce trecusera prin Odesa, Crimeea si Kerci, in 1944 rusii ne impinsesera din nou pana la granitele noastre.

 

Acum inlocuim MIG-21 Lancer cu F-16, coloana vertebrala a aliatului american. Iar Luftwaffe vin si ei in vizita ca aliati, doar ca acum sunt echipati cu acelasi model de aeronava ca si englezii. Si isi mai cumpara si aeronave americane… Bine, Typhoon au mai fost la Marea Neagra…

Poate vin si niste Tornado candva, in viitorul apropiat:

E adevarat, actuala Luftwaffe e o umbra palida a celei care a fost odata, de se intoarce Mannfred von Richthofen in mormant. Dar poate e mai bine asa, acum…

Nici rusii nu mai sunt imperiul de odinioara si nici URSS… ca forta, caci naravurile le-au pastrat.

Pentru ca hora sa fie completa, ii asteptam si pe francezi daca tot s-au anuntat, cu o preferinta pentru Normandie Niemen, sa ii vedem cum se harjonesc cu rusii. Ar fi extrem de interesant! Pentru ca Niemen ar trebui sa le aminteasca francezilor si de razboiul lui Napoleon cu rusii si de intalnirea acestuia cu tarul, cu putin timp inainte.

Si, relativ la paralela cu 1944, sper ca de asta data sa se termine mai bine pentru noi decat data trecuta…

 

Marius Zgureanu

69 de comentarii:

  1. Panavia Tornado ar fi bine să vedeți.
    Dar in special sa îl auziți când baga forțaj. Adică în afterburner și la joasa altitudine.
    Ăla e zgomot de motoare turate. ?
    Și când îl vezi , din instinct strângi tare din buci. ?
    Slabe speranțe sa îl vedeți live.
    La macaronari , nemți și englezi au rămas variantele pentru bombardament (atomic ), cercetare recunoaștere. Prin 2030 vor fi retrase cam de peste tot și astea rămase.
    Nu disperați. ?
    Și Typhoon face o gălăgie grozava dacă îl enervați.
    Basca e unu din putinele modele de zburătoare care se pot cafti in dogfight cu Su 27 și linistit.

    7
    • Am fost, acum citiva ani la o expozitie de avioane, ILA Berlin. Locurile cele mai dorite erau la capatul pistei. Cel mai placut avion era MIG 29, facea cea mai mare galagie.
      Imi amintesc de armata cind faceam porniri la MIR 21 cu fortaj, in cabina. Tremura totul, de zgomot nu mai vorbesc. La 93 cu postcombustie de abia era un fel de zumzait.

      7
    • Stefane, am vazut recent (cateva zile) Tornado zburand, chiar jos de tot. In vacanta in Italia, pe linga Garda, alte 2 Tornado, care au bazait destul de mult in ziua aia, in toate directiile.

      Doar italienii si germanii mai zboara Tornado in Europa, englezii le-au retras deja. Doar germanii au acces la atomice si doar cu singura escadrila.

      Daca ai fi vazut F-4 zburand, ala era camion si facea zgomot. Si fum.

      Eurofighter-ul bubuie doar cand aprinde fortajul, altfel suna ca un airliner, diferenta dintre el si Tornado cand vin la aterizare e de la cer la pamant (zgomotul produs).

      Daca vrei zgomot, prinde un E-3 AWACS al NATO, sa vezi cum suna, mai ales cand fac touch and go.

  2. o intrebare simpla, asteptam aliati cat se poate de multi, dar au oamenii astia unde sa se cazeze, unde sa tina toata tehnica si unde sa faca mentenanta? Am mari dubii ca avem asemenea capacitate, daca maine trimit francezii 5 avioane si US inca cinci nu cred ca baza MK le poate acomoda.
    Ma intreb de ce nu se gandesc sa redeschida Ianca ca baza de backup si sa bage bani in reabilitare. Acum acolo e doar o pista de beton si 2 hangare, tot oraselul care servea ca baza administrativa e o ruina. Nu merge totul pe mocca, macar locatia ar trebui sa fie asigurata de noi.

    3
    • Pe ce te bazezi cand spui ca nu au loc unde sa se cazeze si sa-si „parcheze” echipamentul?
      Crezi ca oamenii astia vin ca niste turisti intarziati care apoi cauta din poarta-n poarta o pensiune libera?

      17
      • nu, e vorba de capacitatile bazei pentru avioane si reparatii, in conditii decente.

        5
        • @ Marius Zgureanu…

          Vorbind depre cazare si acomodari ( vehicole , repair shops, mess halls , deposits ammo , etc.,etc.)..

          UNDE vor fi acomodatii Imperialistii americani ?

          Are Romania infrastructura ? Ptr.a acomoda cei 1000 militari americani ?..

          Citeam ca Estonia , parca ( una din Tarile Baltice) , a cheltuit cca 3 miliarde $ ptr. a construi infrastrucura , ptr. a caza cca. 5000 de militari americani. , la o baza militara ,de acolo…

          1
      • Probabil pe acelasi lucru pt care se bazeaza cand zic ca nu avem loc de inca 2 escadrile de F16. Nu avem baze aeriene destul modernizate.

        1
      • @Daniel, dupa cum vezi si in acest clip, fiecare avion are hangarul propriu iar fiecare baza are facilitatile proprii de mentenanta.
        Stiu cum arata cand functiona baza de la Ianca, avea 2 hangare de mentenanta facute de sovietici in care exista SDVistica si in rest avioanele stateau la soare cu prelata pe ele si capace la admisie in stil sovietic. Tot de la Ianca stiu cum arata si partea administrativa, erau blocuri cu absolut tot ce trebuia ca oamenii sa locuiasca acolo, un mini oras foarte fain. Banuiesc ca la MK era cam la fel, deci unde tin astia bijuteriile lor, unde isi fac mentenanta si unde cazeaza toata echipa ca fiecare natie vine cu echipa proprie nu mai e ca la noi cand era unitara. Pe MK mai sunt si ale noastre si probabil si echipe ale americanilor.
        Mai stiu ca la Baraganu (Borcea) au facut hangare noi incalzite pentru F16, dar partea administrativa nu difera cu mult fata de ce au facut sovieticii in anii ’50 fiind acelasi proiect ca si Ianca.
        O baza aeriana nu e formata doar din pista, avioane si piloti, era un orasel acolo, iar echipele din spate erau de cel putin 10x cat partea vizibila pilotii. Exista plan de mentenanta foarte strict, avionul nu e camion sa-l tragi in parcare sa pleci dimineata iar, echipele de intretinere il luau imediat in primire pentru verificare sau mentenanta planificata. Iar daca erau trageri cu munitie, era o agitatie de zile mari + verificare la sange avion la revenire.
        De aia ma intreb cum pot acomoda astia in aceeasi baza tehnica si echipe diferite si care e limita.

        11
        • Oare la MK vor face pentru avioane ce vedem in poza asta? Se spune ca va fi un orasel asemanator cu baza din Germania…
          Citeam undeva ca va dura 10 ani pana e totul gata. Sunt sperante, dupa cum au inceput licitatia cu proiectarea…

  3. Cu cât mai multe forte NATO la Marea Neagra, cu atât mai bine ?!

    7
  4. „… ultima oara cand crucea teutona vana deasupra Marii Negre era 1944.”

    in curand le vor interzice progresistii si pizducile ministrese ale apararii si cruce si tot. le vor pune curcubeuri si le vor construi in loc de hangare gradinite si centre pentru sirieni. Sanatate sa dea Domnul!

    40
  5. Tin sà aduc un omagiu unchiului meu Mircea, care zbura și el pe un Messerchmitt Me-109 cu cruci pe el… dar tricolore.
    A fost doborât, nu știu unde, eram prea mic să întreb amănunte de la mătușa mea.
    Sà-l odihnească Dumnezeu !
    Pàrintii mei mi-au dat prenumele în onoarea și memoria lui.

    86
  6. Daca ii pe solicitare, se poate Escadrila Baron Richthofen? https://www.bundeswehr.de/de/organisation/luftwaffe/organisation-/luftwaffentruppenkommando/taktisches-luftwaffengeschwader-71-richthofen


    PS. Si ultimul avion si acesta fac parte din Escadrila 71.

    3
  7. Avantajul Germaniei este ca la ei tine doar de o decizie politica, daca doresc sa redevina o forta aeriana au si buget au si posibilitatile tehnologice sa o faca. Oricum este un fapt de apreciat ca au trimis avioanele la noi in tara.

    6
    • exact! au atatia bani – bine acum dupa corona nu chiar atati, ca au tot dat subventii si ajutoare economiei paralizate de criza – dar tot au suficienti incat sa-si cumpere sau SA-SI FACA SINGUR tot ce vor (sau aproape tot…). Cred ca si avion daca i-ar lasa ‘uratii’ sa-si faca, si-ar face, dar nimeni, nici printre aliati, nu mai vrea o Germanie capabila sa-si construiasca singura o Luftwaffe. Au vazut aliatii ce-au patit si au tras invataminte… 🙂

      3
    • Păi nu aveau altă soluție. La unguri ii supărau pe ruși, bulgarii nu vor trupe NATO și la polonezi nu vor. In plus, dulapul KWJ este vârful mobilei săsești/nemțești. Mda, probabil ai impresia că fabricarea unui avion înseamnă să asamblezi o mașină. Au buget și tehnologie dar inca sunt sub ocupație, fara acordul USA nu o sa se înarmeze peste limita decisă.

      6
      • Nici nu vor RTI. Ani de zile li s-a pansonat pe creier faptul ca militarismul nu mai are ce cauta in viata sociala a Germaniei
        In prezent sunt o simpla natie de purtatori de sandale cu ciorapi, pacifisti, intr-un fel de woodstock permanent.
        Cei care mai au in spate, prin traditie sau dobandita fibra aia prusca sunt inlaturati sistematic din sistem. Exista desigur varfuri, razlete, KSKommando, GSG9 si cam atat.
        Mi se pare fantastic ca nu au un sef de stat major al armatei. Au un biet inspector-general cu atributii limitate.

        11
      • @ RTI…

        Pai dta de ce4 crezi ca a fost scindarea , riftul masiv , scandalul , intre Germania si US in timpul lui Trump…

        Trump a cerut dnei Merkel : Sunteti bogati , aveti resurse si tehnologie . Trebuie sa contribuiti mai mult , atat la NATO ,cat si la propria aparare…

        Merkel si industrialistii germani s-au infuriat si l-au acuzat pe Trump ca abandoneaza europa si „:aliatii” NATO…Apoi a urmat cacofonia care stim ca a urmat.
        Bineteles neo marxistii americani ( Democratii) , aflati in opozitie, atunci , au mirosit sange in apa , si s-au alaturat cacofoniei europenilor…

        Si ca sa puna cireasa pe tort , Merkel si industrialistii germani in timp ce behaiu : ” Articolul 5″ , semnau cu Putin si Gazprom( asa zisii inamici ai Germnaiei) , un contract dep peste 400 Miliarde euro ptr. gaz …Iar Trump, mojicul , trebuia sa taca si sa-i apere pe germani ,de rusi..

        US , insista de fapt de o perioada ca Germnaia , NATO , Japonia si Australia sa se inarmeze …

        Dar dupa decenii de MOACA , „aliatii” au devenit obisnuiti , au fost conditionati , ca contribaubilul american , si nu cel german, sa plateasca ptr. apararea comuna..

        Cat despre ” ocupatie”…Imi aduc aminte deasemnea cand Trump a indraznit sa mentioneze , nementionatul : Retragerea tuturor trupelor americane din Germnaia , care are capabilitatea si resurselel sa se apere singure…

        Ce a urmat ???…Eu nu am fost in coma clinica , intre 2017 si 2020…”Anomalia” Trump trebuie eradicata. Destabilizeaza ” Normalitatea”…

        Cand dta mentonezi ca Germnaia se afla sub Cizma Opresorului Imperialist American , imediat mi-a venit in minte o depesa a unui ziarist american de la Chicago Tribune , stationat in Viena , in primavarar anului 1938 …

        Nu mai retin numele ziaristului , dar retin telegrama trimisa de la Viena , la Chicago …

        ” Azi dimineata , Trupele germane au intrat in Viena. In fata hotelului in care stau , pot vedea , de la balcon , mii si mii de austrieci , cu flori si sticle de sampanie salutand automobilul decapotabil al Fuhrerului…Astazi , Germania , a violat Austria. Iar austriecii savureaza acest viol .”

        in 1938 , peste 60% din austrieci erau in favoarea Anschluss.

        Sanatate

        14
    • Greșit. Nu ține de ei, ci de US ,Israel si Rusia.
      Germania si acum este o țară sub ocupație. Una soft dar tot ocupație se numește.

      3
    • Germania nu mai e sau va fi vreodata. Deoarece ei in 1940 aveau 80 mil locuitori in timp ce populatia globului era sub 2 miliarde. A fost doar o conjunctura care cu greu si mult timp incolo se mai poate repeta. La fel poate fi spus si pt rusi

    • Dupa cum s-a observat toate terile aliate din NATO care au trimis avioane pt a ajuta ArmRo si FARo la Marea Neagra au trimis avioane de lupta supersonice bimotoare. Germania, Spania, Italia si UK au trimis EF Typhoon, Canada CF-18 AB Hornet, si USA trimite mai mult F-15 Eagle la Campia Turzii. Franta mai are de trimis Rafale. Belgia, Olanda, Norvegia, Danemarca, Portugalia, Grecia si/sau Turcia nu au trimis F-16 Falcon.
      Da se shtie ca MAPN nici nici nu vrea sa auda de avslmr bimotoare pt FARo si in afara de F-16 AB MLU Falcon pt prezent si F-35 Lightning 2 in viitorul mai indepartat nu concepe alte tipuri de avioane ca FARo sa aiba in dotare pt ca ar fi scumpe de operat. De achizitionat nu cred ca ar fi f scumpe 16 sau maxim 32 sa zicem F/A-18 CD Hornet sh, in aceeas schema de achizitie precum cele 32 F-16 AB MLU Falcon sh norvegiene.
      Dar daca MAPN asta are in conceptie ca FARo sa aiba in dotare numai avlsmr mono-motoare asta este si sper sa fi luat o buna decizie.
      In afara de cele 48 in total viitoare F-16 AB MLU Falcon sh ce vor fi in dotarea FARo ar mai trebui inca 2 escadrile de 16 F-16 AB MLU Falcon sh pt a acoperi tot teritoriul Romaniei pt a fi plasate pe Bacau si Giarmata TM in afara de Luna CJ, Borcea CL si MK CT, asa cum vrea MAPN.Ro.

  8. In cartea lui Cornel Marandiuc zborurile comune româno-germane se numeau parcă stern flug , zboruri in stea. BTW, am gasit pe un topic Cartula.ro ca manuscrisul inițial era dublu cât cartea, dar Marandiuc n a dorit editarea manuscrisului.
    http://www.cartula.ro/forum/topic/11459-inimi-cat-sa-cuprinda-cerul-patriei/

    4
  9. Stai asa, normandie niemen a luptat alaturi de sovietici niste ani si probabil si impotriva noastra(nu stiu carui front au fost alocati). Adica au fost prieteni, aliati, etc. Ar fi culmea ironiei sa trimita francezii fix din unitatea respectiva avioane. Oricum, e amuzanta rau toata situatia asta. Rusii au aflat(probabil) ca „fratii” ukraineni au pregatit vreo ofensiva in Donbass(au prins tupeu cu atatea mokangeli dinspre vest) si au masat niste trupe la granita sa le taie elanul. Ca bani de razboi pe bune nu prea au. Democratii de la kiev au inceput sa miorlaie si uite asa ajunge planeta in ppragul WW3.

    2
  10. Nici noi nu mai suntem ce am fost la nivel de avioane. De la +1000 in 1941 la 50-60 astazi, e o mica mare diferenta!

    E drept ca vremurile sunt altele, idem si imperiile!

    3
  11. „Bine, Typhoon au mai fost la Marea Neagra, dar nu ale germanilor…”

    Gresit… Nu este prima data cand Typhoon-urile Lufware au fost la Marea Neagra. Este a doua oara. Au mai fost si in 2021: https://monitorulapararii.ro/aeronave-eurofighter-germane-au-aterizat-la-kogalniceanu-pentru-misiuni-de-politie-aeriana-impreuna-cu-typhoon-britanice-1-37623

    2
  12. nu am fost singurii cu o cruce

    slovacii au avut deasemena o cruce ca semn distinctiv, iar finlandezii au renuntat la zvastica ca semn distinctiv pe avioane, insa aceasta mai poate fi gasita in heraldica lor si pe steagurile catorva unitati: https://yle.fi/news/3-9865204

    ca fapt divers, bunicul imi povestea ca pilotii, ofiterii si personalul stationati pe aerodromul din orasul natal se purtau civilizat , insa la cateva saptamani dupa ce ultimul Heinkel He111 decolase, au aparut rusii, Cu totul si cu totul alta poveste…

    13
  13. Nu impartasesc optimismul privind capacitatile Germaniei de a realiza cindva un avion performant. Nu cred ca are specialistii necesari. O scoala de constructori de aviatie se formeaza in generatii car ese ocupa continuu de aceasta. Nemtii au facut cite ceva in salturi, deci le lipsesc generatiile. Poate in domeniul mecanic, aerodinamic ar mai face cite ceva dar in electronica sunt la genunchiul broastei.

    4
    • daca e vorba de software, da, acu’ vre-o 20 de ani erau cam pe acolo sau chiar mai jos in anumite domenii, insa in ziua de azi nu mai pot face nimic fara software si s-au pus la punct,.
      Insa la electronica… nu prea cred. Am lucrat/lucrez incontinuu cu si pt firme germane din ’95 incoace in 2 domenii: oil&gas /energie si automotive (in uzinele din Dingolfing, Ingolstadt, Wolfsburg nu am fost ca vizitator) si nu am vazut nicaieri o problema la ei in a concepe si realiza aparatura electronica avansata sau componente electronice pt diverse sisteme

      15
      • Pai daca ai lucrat la Wolfsburg poate ne explici si noua cat de priceputi sunt astia pana la urma.

        https://electrek.co/2019/12/19/volkswagen-id3-has-massive-software-problems-as-company-begins-year-of-ev-introductions/

        Faptul ca au o anumita traditie in „process automation” unde au si o baza instalata foarte mare nu face decat sa compari mere cu portocale. Una este sa integrezi un robot Kuka intr-o linie de asamblare, alta este sa integrezi senzori si sisteme de gestionare a luptei. Daca sunt asa de izbutiti unii precum Hensoldt, de exemplu, de ce sunt in continuare dependenti de furnizori precum Leonardo, Raytheon, Sofradir si mai recent Elbit pentru o buna parte din subansamblele de microelectronica? Numai de curiozitate, de ce crezi ca AN/SPS-80 care sunt instalate pe ciucele alea de LCS folosesc „programable software” conceputa de dezvoltata de Lockheed Martin?

        2
        • personal nu apreciez ce face strict brand-ul VW comparativ cu alti producatori (inclusiv apartin aceluiasi grup), si nu as da banii be un VW, ultimul model pe care l-am avut multi ani in urma a fost un Golf 1, insa daca vrei sa vezi gafe pe banda rulanta si ai timp , cauta cu orice motor de cautare: „software problem TESLA” si vei vedea o lista mult mai lunga

          afirmatia mea nu se refera strict la eletcronica destinata industriie de armament (unde nemtii datorita „bagajului”din WW1 si WW2 vor merge incontinuare cu frana de mana trasa), ci despre cea industriala
          ti-as putea multe exemple unde companii americane ca sa raman competitvi au preluat concurentii germani (sau europeni), si invers datorita ca unele companii americane nu au fost competitve au supravietuit prin perluarea lor de catre germani / europeni . Uita-te la producatorii americani de camiooane: 4 mari si lati unul detinut de Volvo (Mack Trucks) , unul detinut de Daimler (Freightliner) singurul mare producator ramas fiind PACCAR (Peterbild si Kenworth). din cei 3 mari, 2 s-au tot miscorat (GM si Ford), al treilea este a lui FIAT

          6
        • Doar ca prodictia softwareul pt asemenea masini e, in cele mai multe cazuri, extarnalizat. Devi nu nemtii realizeaza softul(de cele mai multe ori) si reperul in cauza nu poate fi considerat un element suficient de apreciere a capacitatilor nemtilor de a produce software

    • Bosch în aviație
      https://www.bosch-aviation.com/engineering-services/electronic-engine-control-systems/diagnostics-and-monitoring/

      Sau alta. Protocolul de transmisii de date serial CAN dezvoltat de Bosch pentru auto, utilizat și în aviație. https://www.aviationtoday.com/2009/05/01/can-bus-in-aviation/

      2
  14. Nemții nu mai au oaie. Au rămas cu vasilina si surubul US&Israel.

    2
  15. Sa ne mai incercam odata norocul spre Stalingrad ?

    Se cam strange latul in jurul Rusiei.

    3
    • daca rusi pierd inca un razboi rece sigur o sa vedem o disolutie a actualei federatii
      trebuie tinut aproape de americani,sanctiunile economice sunt o ,,arma” lenta dar teribila
      pana colapseaza economic trebuie inconjurati de un cordon militar ca sa nu le vina idei ciudate

      11
  16. Germania își asigură spatele în timpul deplasării acesteia :

    Germania interzice canalul rusesc RT, Rusia condamnă și anunță represalii iminente
    „Acesta nu este altceva decât un atac la adresa libertății de exprimare și nu putem decât să regretăm acest lucru”, a declarat jurnaliștilor purtătorul de cuvânt al președinției ruse, Dmitri Peskov.

    Miercuri, Ministerul rus de Externe a vorbit de măsuri de retorsiune împotriva „presei germane acreditate în Rusia”, iar șefa RT, Margarita Simonian, a citat Deutsche Welle.

    Moscova a promis, de asemenea, pedepse pentru „intermediarii de internet care au șters în mod arbitrar și nejustificat conturile canalului pe platformele lor”, o referire aparentă la gigantul american YouTube, care a suspendat contul RT în limba germană pe 16 decembrie, în ziua în care a intrat în direct.

    Emisia prin satelit a canalului a fost întreruptă la scurt timp după aceea, la cererea autorităților germane.

    Iar miercuri, autoritatea germană de reglementare ZAK a interzis difuzarea în limba locală a canalului pe site-ul său și pe aplicația mobilă, argumentând că „permisiunea necesară” nu a fost „nici solicitată, nici acordată”.

    https://www.lavoixdunord.fr/1135847/article/2022-02-03/l-allemagne-interdit-la-chaine-russe-rt-la-russie-condamne-et-annonce-une

    9
  17. tot e ceva,la ucrainieni le-au donat casti….sa nu fi fost din surplusul wehrmacht al caporalului cu mustata ca se irita dracului rusii.
    polonezii au sarit la cap cu niste rachete de umar,noi probabil cu ceva izmene de-ale lui g.oprea.

    9
  18. Constantin Marius

    @ Marius Zgureanu:
    „… ultima oara cand crucea teutona vana deasupra Marii Negre era 1944.”
    De vanat, da… De zburat… au zburat peste Marea Neagra si anul trecut: in Iulie 2021 doua Typhoon germane s-au alaturat celor ale RAF dislocate pe MK.
    https://www.raf.mod.uk/news/articles/raf-and-german-air-forces-join-forces-in-romania-to-enhance-interoperability/

    1
  19. Multa lume pe site se leaga de germania, eu dupa discutii cu colegi germani am ramas cu impresia ca populatia nu mai vrea o germanie puternic militarizata. Nu mai este vointa politica si nici sustinere din partea populatiei pentru o germanie lider militar, multi germani inca au o pata invizibila si vorbesc foarte afectati despre perioada hitler. Iar la ei se face istorie, mergeti la muzeul dachau nu mai zambesti ziua aia…Deci inca odata la ei nu e vointa pentru armata si pe undeva e de inteles.

    12
  20. Interesante castile celor de pe Eurofighter cu senzorii de pe laterale

    1
  21. De bucurie că nemții au revenit în România, Rusia închide biroul Deutsche Welle de la Moscova
    Am pus și la PSR…
    https://m.dw.com/ro/rusia-%C3%AEnchide-biroul-deutsche-welle-de-la-moscova/a-60650080

    4
  22. Off topic….

    US a donat 2 elicoptere Blackhawk Croatiei.
    Intre Croatia si Serbia are loc o mini cursa a inarmarilor

    Sarbii, au primit 30 tancuri si 30 blindate de la Kremlin , sisteme AA, drone maoiste.

    Croatia, este ajutata de US si va cumpara 12 Rafale.

    Elicopterele au sosit ieri la Zagreb cu un avion de transport , imperialist american

    Romania ieri , la Cluj a achizitionat un sistem ultra modern de Platitudini si Promisiuni.

    Pe langa Caietul de Sarcini , care se zvoneste ca creaza panica la Kremlin.

    3

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *