F/A-18 Super Hornet
Mari producatori occidentali de avioane militare sunt prezenti incorpore la expozitia Langkawi Maritime and Aerospace (LIMA) din Malaezia, asteptand cu sufletul la gura ca tara gazda sa anunte, intr-un timp rezonabil de scurt, lansarea competitiei pentru achizitionarea a 18 avioane de lupta multirol.
Fortele Aeriene Malaeziene au nevoie de 18 aparate pentru as inlocui avioanele MIG-29, care vor trebui retrase in anul 2015, cu toate ca MIG-urile ar fi trebuit pensionate inca din 2009, dar aceleasi probleme bugetare cu care se confrunta toata lumea, a facut ca avioanele rusesti sa fie mentinute operationale.
Astfel ca ministrul apararii malaezian a gasit de cuvinta ca sunt patru-cinci producatori de avioane care merita sa fie bagati in seama, desi lista nu este deloc surprinzatoare iata-i pe fericiti pretendenti: Boeing (F/A-18 Super Hornet), Dassault (Rafale), Eurofighter (Typhoon), Saab (Gripen) si Sukhoi (Su-30). Desi pare o competitie deschisa si libera ofertei celei mai bune, trebuie stiut ca Malaezia are deja in exploatare 18 avioane de lupta Suhoi-30MKM, dintr-un contract anterior, iar acest lucru ar putea sa fie in avantajul Rusiei, sau dimpotriva.
In cadrul unui eventual nou contract de achizitie a 18 aeronave, unul din punctele cheie ale intelegerii va face referire la implicarea industriei locale. Toti cei patru competitori vestici au venit, care mai oficial, care mai neoficial, cu promisiunea solemna ca industria malaeziana va fi implicate intr-un grad foarte ridicat.
Astfel Mark Kane de la BAE Systems a declarat ca acest lucru, cooperarea economica si tehnologica intre EADS si Malaezia, este deja in curs in diverse domenii cum ar fi cel al materialelor compozite si ca pe viitor aceste legaturi ar fi intarite, laudandu-se cu plasarea unor comenzi in economia locala in valoare totala de 1,2 miliarde de dolari in ultimii cinci ani.
Mike Gibbons, vicepresedintele Boeing pentru programele F/A-18 si EA-18, a spus in curand compania sa va inainta o oferta de cooperare economica pentru o eventuala achizitia a produselor sale: “The Super Hornet Industry Team will look at co-development work, design and development of composite components, but we also see vocational training as very important.”
In acest timp francezii de la Dassault au semnat deja un memorandum cu Strand Aerospace Malaysia la LIMA, in favoarea integrarii furnizorilor malaezieni in lantul de productie al componentelor industriei aerospatiale mondiale si de asemenea a amintit de rezultatele foarte bune a cel putin zece parteneriate si colaborari precedente dintre Rafale International si industria locala.
Saab a anuntat si ea semnarea unui memorandum de cooperare cu DRB-HICOM, memorandum care se invarte in jurul sistemului de avertizare timpurie propus de Saab in Malaezia si a realizarii unor componente de inalta tehnologie in industria malaeziana.
Decizia de lansare a programului de dotare este asteptata sa fie luata dupa alegerile generale din acest an, odata cu instalarea noului guvern la Kuala Lumpur.
Asadar Malaezia vrea avioane noi. Noi nu! “Noi” adica noi romanii nu vrem avioane noi, ci vrem F-16 la o mana incerta ca numar, iar unii dintre noi chiar incearca sa ne explice virtutile achizitilor directe de tehnica de lupta veche, cu bani de la buget si departe de orice offset. Cica offsetul ar putea fi periculos pentru sanatatea noastra! Si fac acest lucru fara pic de rusine…
Iar voi mai credeti ca principalul dusman al romanilor sunt alte tari sau nus’ ce oculta mondiala?! 🙂 🙂 Ia mai ganditi-va un pic si uitati-va prin-prejur… Dusmanul nostru este langa noi, pe blogurile noastre, in uzinele noastre si ne susura la ureche otrava minciunilor oficiale.
Cine nu a vazut Hamlet, poate ar trebui s-o faca. Dusmanul, adevaratul ucigas, se afla intotdeauna printre ai tai, printre neamurile tale! De aceea zic…Hamlet?! Ceva putred in…Romania?!
Sursa: defensenews
GeorgeGMT
Este o mica diferenta intre noi si MY… Ei au o shapca de petrol 🙂 noi nu 🙂
Si Romania are resurse naturale insa politicienii sai au alt caracter.De la caracter porneste totul, inclusiv gandirea si comportamentul.
Nu chiar… MY ii cunoscuta pentru coruptie masiva..
politicienii au caracter stupid (un fix pe F 35 ) si ca dovada ca se cam inseala http://www.pogo.org/our-work/straus-military-reform-project/2013/20130306-f35-not-ready-for-combat.html?print=t http://gripen4canada.blogspot.ca/2013/03/where-did-f-35-go-wrong.html#comment-form http://www.counterpunch.org/2013/03/04/when-money-is-no-object-the-strange-saga-of-the-f-35/ si ce e mai interesant aici http://www.flightglobal.com/news/articles/senior-f-35-official-warns-on-software-breakdowns-relationship-crisis-376590/
Ei bine, tocmai ce s-a anuntat ca RO este fff aproape de a cumpara F-16 din Portugalia. 12 bucati, 600 milioane de euroi, negocierile urmand a se incheia in luna iunie. Deci, sa ne pregatim a le intampina cum se cuvine, probabil din 2014-2015 -cu surle si trambite, basca paine si sare. Sarea este buna pentru conservare, abia nu se mai strica pasaroaiele, deci ar putea fi utilizate cateva sute de ani. Eu am o trompeta ramasa de pe vremea lui Ceasca, una de-aia ce se vindea prin balciuri, din plastic. Care mai aveti goarne, tromboane si-alte zgomotoase iesiti in fata, pe loc repaus!