Doua semnale ce ar putea apartine cutiei (cutiilor) negre ale aeronavei Malaysia Airlines Flight MH370 ar putea duce la restrangerea cautarilor pe o suprafata din Oceanul Indian ce are adancimea echivalenta cu inaltimea a 12 Empire State Building, in incercarea de a gasi ramasitele avionului disparut.
Nava australiana „Ocean Shield” a detectat marti o pereche de semnale , unul durand 5 1/2 minute si altul 7 minute. Localizarea semnalelor ar putea permite echipelor de cautare sa reduca semnificativ aria ce trebuie cercetata pentru a gasi posibil ramasitele aparatului, care a disparut pe data de 8 martie, avand 239 persoane la bord.
Sursa: MSN NBCNEWS
Insa…
Ce nu spune sursa americana de stiri (in fond ne intereseaza tangential doar pe noi, romanii) e faptul ca tipul/clasa de nava implicata in aceasta potentiala descoperire are legatura cu santierul naval Tulcea!
ADV (Australian Defence Vessel) „Ocean Shield” este o nava ce apartine RAN (Royal Australian Navy), la origine fiind cunoscuta drept MSV Skandi Bergen, fiind initial comandata de DOF Subsea pentru industria globala maritima „offshore” de petrol si gaze naturale. Construita de STX OSV Søviknes – Norvegia (*editat, construita initial la Tulcea), nava a fost achizitionata de Marina Regala Australiana pentru operatiuni civile de ajutor umanitar in caz de dezastre si ca suport pentru vasele de razboi de la antipozi (transport de trupe de exemplu), intrand in serviciu in iunie 2012. In 2016, dupa ce clasa Canberra de LHD-uri va intra in serviciul RAN, „Ocean Shield” va fi transferata ACBPS (Australian Customs and Border Protection Service) pentru a o inlocui pe nava-sora ACV „Ocean Protector„.
Ei bine, „Ocean Protector”, botezata initial MV Geo Bergen si apoi MV Skandi Bergen, a fost (*si ea) construita in santierul naval Tulcea, Aker Yards ASA (STX Europe AS – redenumit Vard de Fincantieri) , pentru DOF Subsea – Bergen, Norvegia. A fost lansata in anul 2007 si a intrat in serviciul ACBPS in 2010, sub contract charter, nu inainte de a fi trimisa pentru modificari la Forgacs Engineering in Newcastle, New South Wales; adica a primit doua mitraliere de calibrul .50, o platforma reconfigurata pentru aterizare/decolare de elicopter, comunicatii securizate, compartiment medical/chirurgical, sisteme FLIR si modificari pentru acomodarea in plus a 120 de persoane in caz de necesitate, ajungand la o masa de aproximativ 7000 tone, pastrand-si lungimea de 105 metri si pescajul de aproximativ 6 metri.
Avand ca obiect de activitate patrularea in Oceanul Sudic si cel Indian, „Ocean Protector” a fost implicata in interceptarea suspectilor de trafic cu droguri, a vaselor de imigranti dar si a activistilor ecologisti implicati in lupta cu balenierele japoneze.
In 2016, dupa cum am spus, va fi inlocuita in serviciul vamal/granicer australian de catre sora sa „Ocean Shield”, iar ca noutate, SN Vard Tulcea a livrat pe 19 februarie 2014 o alta nava din aproximativ aceeasi clasa offshore („VARD 3 03 design” cu capabilitati extinse de „Diving Support and Construction Vessel” – precedata in timpul Craciunului 2013 de „TBN Normand Reach”), insa mai mare, cu lungimea de 120,8 metri, ce va opera in conditiile dificile din Marea Nordului, o sora si mai mare – in lungime de 157 metri – fiind de asemenea preconizata.
Felicitari tulcenilor!..si brailenilor!
Razvan Mihaeanu (am editat titlul si doua informatii din articol multumita corecturilor din comentariile lui CHARENA)
acelasi concept cu platforma de elicopter suspendata in fata am vazut la o nava construita la santierul naval din Levis Quebec Canada, santier care are ceva problem de functionare, adica era cam pe butuci din lipsa de comenzi, iar acea nava era facuta pe banii angajatilor cu sprijinu sindicatului, exact cum au facut cei de la moreni cu SAUR-2, pt a demonstra ca inca sunt capabili sa faca ceva si au perspective. scopul fiind acelasi de a atrage comenzi si investitori, implicit guvernamentale.
OCEAN SHIELD a fost construita de santierul naval Tulcea si livrata de santierul din Soviknes; am lucrat la aceasta nava in Soviknes am participat la predarea catre Marina Australiana. Santierul din Tulcea livreaza 10-12 nave de acest fel anual, santierul din Braila livrand acelasi gen de nave. Avem o experienta extraordinara in acest domeniu, toate aceste nave sunt unice. Marea Nordului este plina de acest gen de nave construite la Tulcea si Braila.
Excelente informatii.
Deci „Ocean Shield” s-a nascut initial tot la Tulcea si apoi a fost dusa la norvegieni pentru echipare.
Am stat azi noapte tarziu sa rezolv ceva legat de blog, apoi am avut o mica discutie cu nemotoujours si cand sa ma duc sa ma culc, am observat stirea pe MSN. Avand o banuiala, mi-am urmat nasul si de aici a iesit articolul, facut cam in viteza, ca imi cadea capul in poala. Dar vad ca din ce spui tu in general n-am gresit cu informatiile. 🙂
Acestea sint doar o parte livrate de santierul din Soviknes toate construite de santierul din Tulcea.
Santierul naval din Tulcea a realizat si prima nava militara, care a fost lansata la apa in februarie 2014. Din pacate, nu am detalii despre subiect.
http://www.obiectivtulcea.ro/primul-botez-in-santierul-naval-vard.html
Cel mai probabil a fost vorba de vreo nava multifunctionala apta pentru operatiuni logistice altfel, daca s-ar fi construit vreo nava militara, ar fi stiut tot orasul.
Orasul cunoaste acest aspect. Era o nava militara si cat timp s-a lucrat … a fost acoperita cu o mare prelata.
Despre aceeasi lansare din februarie: http://www.ziaruldelta.ro/2014/02/13/prima-nava-lansata-acest/
.. si un filmulet:
s-o crezi tu ca e prima nava militar, proiectul 728 a fost tot nava militara alaturi de 727 fiind destinate unei armate din africa (cred ca tunisia) dar contractate de franta,
Salutare . Conceptul cu platforma helipad in prova e destul de vechiut . Tulcenii ca si brailenii (unde au fost cele doua santiere Aker ) au facut multe nave pt industria petroliera maritima de la astfel de nave de cercetari ( s a facut si la Braila o astfel de nave ce era prevazuta cu doua batiscafuri unul fiind intr un comp intern inundabil ) si mai mult configuratii de nave suport pt realizarea de platforme marine sau aprovizionare si mentenanta platforme marine . Din pacate smecherii de norvegieni nu faceau navele aici dar fara armare (echipare ) cu tot ce inseamna de la partea mecanica, electrica si amenajare cabine/careuri/comanda . Doar corpul si alte lucrari plus sablarea si vopsirea .
Vad ca si la Tulcea inca se mai practica astfel de chestii , echiparea urmand sa se faca in alte santiere . dar se vede ca e acelasi concept de nava pt astfel de industrie .
PS Deci e vorba poate de alta nava lansata la Tulcea care sa fie miliitara ca aia din link nu e .
Ati vazut al treilea clip? Te pomenesti ca vom intinde cablul spre turci cu una din astea 🙂
Frumoase informatii…
Revenind… De ce sa spuna ca e construita la Tulcea? E obligata sa dea si tara de contructie?
Nu bre, dar poate mai casca urechile si „organili” pe aici prin Romanica noastra ca nu suntem chiar impotenti…vezi mai sus prin comentarii cu constructia navelor (plural) de razboi…
Am mai zis-o eu, daca vrem o “doctrina” serioasa de acum inainte, indiferent de cine se afla la putere, aceasta sa fie ceva in genul: cele 3 “high end weapons/platforms” ale celor 3 Forte (Terestre – tancuri/MLI/TAB, Navale – nave de lupta, Aeriene – avioane de vanatoare) sa fie (cat mai) “integral” construite in Romania. Indiferent ca ar fi vorba de conceptii autohtone sau prin licenta…offset, aici sa se nasca si sa fie “mentinute”.
Ca tot suntem pe felie, ceva nou prezentat la DIMDEX 2014 (Qatar) de catre Damen, e vorba de „multirolul” Crossover – XO design:
”The brand-new CROSSOVER- or ‘XO’ design is something of a hybrid between a larger Sigma-class frigate, a Holland Class OPV and a small ENFORCER® LPD”, says René Hoogenboom, Product Manager of Naval Auxiliaries & Amphibious Support Ships, at Damen Schelde Naval Shipbuilding”.
Thanks to a high level of automation, only a small crew is required, thus limiting the life-cycle costs.
The vessels in the XO ‘family’ are relatively small: the XO115 numbers 115 metres in length and displaces 4500 tonnes. The largest XO137 measures 137 metres in length and weighs 5600 tonnes. The Crossover Series is scheduled for release in 2014.
http://www.navyrecognition.com/index.php/news/naval-exhibitions/dimdex-2014/1673-damen-presents-crossover-ultimate-mission-modular-naval-concept-at-dimdex-2014.html
8 martie 2014, a fost data in primire HNLMS Karel Doorman (unele poze sunt si de la SN Damen Galati) http://thebrigade.thechive.com/2014/03/11/the-dutch-launch-a-new-ship-hnlms-karel-doorman-46-photos/
Frumos si imbucurator faptul ca se mai fac nave in RO. Pacat ca nu si pentru Marina Romana. La astfel de nave putem doar visa…
Felicitari Tulcenilor si Brailenilor !
Navele construite la Tulcea si Braila sint armate in mare parte (poate chiar 80% in unele cazuri). Braila chiar livrind nave la cheie alaturi de cei de la Galati, problema este ca, contractele sint aduse de norvegieni si trebuie sa lucreze si ei ceva dar asta nu inseamna ca nu sintem capabili sa livram nave la gata la nivelul asta de tehnologie; eu va scriu din Soviknes Norvegia deci si aici lucreaza foarte multi romani atit in productie cit si proiectare, deja este o adevarata comunitate aici. In domeniul naval avem o foarte mare experienta pe linga cei de la Tulcea, Galati, Braila nu trebuiesc uitati nici cei din Constanta, Mangalia, Giurgiu, problema este ca nu avem oameni in conducerea tarii care sa stie sa ne foloseasca si sa ne puna la treaba. Doar strainii au stiut adevarata valoare a industriei navale romane si se folosesc de aceasta cum se intimpla in multe alte domenii.
http://www.ziaruldelta.ro/2014/04/11/misterul-disparitiei-aeronavei-malaysia-airlines-dezlegat/
Directorul general Vard Tulcea a confirmat cele spuse de mine ieri.
Bine ca a venit si confirmarea din sursa oficiala.
P.S. Imi pare bine ca ziaristii urmaresc FB si au cules rapid „ideea” unui subiect.
Mda … sa va zic si eu niste informatii ”pe care le stie tot orasul”
Santierul naval din Tulcea (la al carui liceu cu onor am studiat) a fost pasat din firma in firma de vreo 3 ori toate facand parte din acelasi grup de firme! ideea pe care s-a mers a fost -scutire de taxe 10 ani ca sa investim la voi ! Inainte de a se implini cei 10 ani, s-a facut o noua rocada, au venit altii , si au cerut aceleasi drepturi-10 ani scutiri de taxe! S-a facut a zis statu roman… si uite asa , deja sunt la a 3 companie care construieste la Tulcea vase ”cu destinatie speciala” .Ca unu care m-am plimbat prin tot santieru pot sa va spun ca poate sa realizeze fara probleme orice tip de nava militara sau civila. Au echipament si personal de foarte mare valoare bineinteles adus si specializat de norvegieni!
Dar e singura industrie din oras, si toata lumea vrea sa lucreze la ei! nepotismul e in floare !:)))
am lucrat la ambele nave prezentate , cea care cauta avionulodisparut a fost vanduta de norvegieni (oricum nu sunt 100% facute la tulcea ,se incep la tulcea se termina in norvegia), ce-a de a doua e un adevarat spectacol cu ea.mare nava militara si secreta , ni s-a spus ca nu avem voie cu telefoane mobile cu camera la serviciu, pana la urma au aparut si poze pe faceebook cu echipamente de pe ea. numarul de Hull era 777, din ce am aflat e nava pentru informatii ale armatei, cred ceva antene ore sa fie pe ea, oricum constructia e destul de speciala pe ea, ecranaj magentic cat cuprinde, toate cablurile cu puneri la masa , etc. sper sa nu se mai construiasca pe la tulcea, ne-a cam mancat nervii