Marte ER

Noua rachetă MARTE ER lovește cu precizie în cel de-al doilea test

 

Cea de-a doua campanie de trageri pentru racheta anti-navă Marte ER, a MBDA, a avut loc în poligonul de testare PISQ (Poligono Interforze del Salto di Quirra) din Sardinia. Acest test a confirmat designul și performanța rachetei, marcând o etapă critică în procesul de dezvoltare.

Față de prima tragere, care a avut loc la sfârșitul anului 2018, au fost testate mai multe caracteristici și funcționalități, printre care: un sistem de navigație integrat, un focos ”fly-over” de proximitate, o configurație avansată pentru sistemul de activare și control. Racheta dispune, de asemenea, de ghidare termica cu un nou cap de căutare proiectat și dezvoltat de MBDA Seeker Division.

Ținta plutitoare a fost lovită cu o precizie aproape perfectă, după un zbor de aproximativ 100 km. Prin efectuarea mai multor manevre majore, inclusiv zbor razant la suprafața apei la viteză foarte mare, au fost testate limitele rachetei.

Interceptarea țintei a confirmat comportamentul perfect al rachetei, iar sistemul de telemetrie a înregistrat o cantitate imensă de date. Datele de zbor au arătat o aliniere foarte bună cu rezultatele simulării.

Programul Marte ER progresează într-un ritm susținut pentru a răspunde cerințelor clienților, iar integrarea completă a rachetei Marte ER pe platforma Eurofighter Typhoon continuă în ritmul prevăzut, pentru a implementa o capabilitate anti-navă pe avionul de luptă.

MBDA

 

 

Citeste si:

https://www.rumaniamilitary.ro/marte-sau-sea-killer

29 de comentarii:

  1. Salut. Macaronarii astia fac si rachete anti-nava,cine credea.

    4
  2. Stirea aici este faptul ca Eurofighter primeste in sfarsit o racheta anti-nava, ceea ce nu-i lucru putin.

    8
    • EF are demult integrat KEPD 350 care ca si sisteme de ghidare si raza este net superioara : https://taurus-systems.de/#multipleplatforms iar impotriva tintelor mici (inclusiv nave cu coca semirigida) are Brimstone Sea Spear

      1
    • Gogu de la Stina

      @George – bun – anti-nava cui? Cite nave mai au rusii de trebuie facut un asa efort?

      Mai degraba ar trebui demarat un program european anti-balistic cu specificatii si termene clare. Himm … italienii prapadesc orzul pe giste ….. atita vreme cit exista Exocet samd.

      • Pt nava cui s-o nimeri atunci cand ai nevoie de racheta. Italienii isi dezvolta propria racheta AN pt sunt baieti destepti si pt ca-si permit, ca sa fie stapani pe tehnologia lor.

        6
        • Ce maxim ar fi sunat afirmatia ta daca in loc de italieni ar fi fost vorba de romani, adica ceva in genul ,, romanii isi dezvolta propria racheta AN pt sunt baieti destepti si pt ca-si permit, ca sa fie stapani pe tehnologia lor.”…….am sa fac un carnet de citate, iar asta I-I unu din ala de pole position.

          • nu avem industria nici pe orizontala nici pe verticala pentru rachete avansate tehnologic precum astea antinava. italienii sunt pionieri in domeniu din anii 70

      • au nisa lor, nu prapadesc nimic.
        MArte e pentru platforme cu capacitati mai reduse, care nu pot transporta rachete antinava mari. Mai e integrata pe SH-90, SH-3D, AW-101, AB-212.
        Ar putea fi singura sansa pentru Puma Naval sa aibe rachete antinava.

        1
  3. ce incarcatura balistica are ?

    • In link-ul din articol iti spune ca are 315 kg cu totul. Incarcatura exploziva nu stiu, poate 1/3 din greutate având în vedere că are motor turbo nu unul clasic de rachetă.

      1
      • Ce intelegi prin motor clasic de racheta? Stage combustion cycle, expander cycle, gas generator cycle?
        Pt rachete de croaziera si anti-nava subsonice cu raza scurta, medie si lunga , turbojet-ul si turbofan-ul sunt propulsoarele clasice
        Pt rachetele de croaziera si anti-nava supersonice, motoarele clasice sunt fie boostere cu combustibil solid, fie ramjet cu combustibil&oxidant lichid, fie combinatii a celor doua (exista si altele insa sunt exceptii, nu “clasice”)
        Iar pt rachete de croaziera si anti-nava hypersonice,motor clasic este screamjet-ul
        La care clasic te refereai?

        2
        • Rocket motor. Nu știu cum altfel aș fi putut traduce asta, in contextul in care spun spun de turbo engine. Marte mk 2 spun că sunt highly subsonic, deci nu putem vorbi de screamjet sau ramjet.

        • marte er are un turbojet williams wj24. originala sea killer si urmatoarele variante aveau motor racheta clasic cu combustibil solid.

      • 70 kg cap de lupta standard. Exista si o varianta cu 120kg, dar cu raza mai scurta. neavand booster.

    • 70kg.rachetuta asta este de fapt ultima varianta a rachetei sea killer conceputa in anii 70.cand a intrat in portofoliul mbda, aia i au schimbat numele in marte.

      1

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *