Eu nu pricep ce au astia de la US Army impotriva sistemului NOTAR ( https://en.wikipedia.org/wiki/NOTAR ) care este folosit de versiunile de politie ale MD-530 de vreo 20 de ani?
Nu fi tu asa de sigur ca tail rotor-ul nu e asa usor de lovit: a se vedea Black Hawk Down. In plus nici nu trebuie sa lovesti rotorul, oriunde ai lovi in coada afecetzi mecanismul de tranmisie. Din contra la NOTAR nu conteaza daca umplii coda de gauri atata timp cat nu lovesti ajutajul din capat, care e cam la fel de greu de lovit ca tail rotorul. Deci NOTAR-ul s-ar putea sa fie mai rezistent la avarii.
jaf, un airfox modernizat ar fi de departe peste el;
la noi nimik nu se justifica;
in curand vom importa si aeru` respirat de soldati la antrenamente.
Hai sa nu exageram si sa nu comparam mere cu pere. MD-530G are rolul de light armed reconnaissance, pe cand Airfox avea rol de atac antitanc…
Eu nu pricep ce au astia de la US Army impotriva sistemului NOTAR ( https://en.wikipedia.org/wiki/NOTAR ) care este folosit de versiunile de politie ale MD-530 de vreo 20 de ani?
ce e mai usor de nimerit: un ax + o elice mica in coada sau ditamai tubul?
Si pretul pare sa fie bine mai piperat in cazul NOTAR…
Dar MD lucreaza deja la un nou concept… vorbim despre asta saptamana viitoare 🙂
Nu fi tu asa de sigur ca tail rotor-ul nu e asa usor de lovit: a se vedea Black Hawk Down. In plus nici nu trebuie sa lovesti rotorul, oriunde ai lovi in coada afecetzi mecanismul de tranmisie. Din contra la NOTAR nu conteaza daca umplii coda de gauri atata timp cat nu lovesti ajutajul din capat, care e cam la fel de greu de lovit ca tail rotorul. Deci NOTAR-ul s-ar putea sa fie mai rezistent la avarii.
Suge prea mult JP8 si anumite conditii atmosferice au un impact negativ asupra sarcinei care poate fi ridicata.