Cu cat tehnologia devine din ce in ce mai avansata, la fel se intampla si cu materialele pe care le folosim. In cazul tehnologiei automobilelor se pare ca avem o avansare rapida si continua, categoric o arie a acesteia reprezentand-o tehnologia cauciucurilor. Airtrax Cobra este un vehicul destinat a muta echipamente industriale foarte rapid si eficient. O parte a acestui vehicul ce ajuta la a face posibil acest lucru este reprezentata de cauciucurile unice ce par a purta pe aer masinaria. Aceste cauciucuri inovative bazate pe tehnologia „mecanum wheel” directioneaza rapid vehiculul in orice directie – moonwalking precum Michael Jackson – in acelasi timp reusind sa care o cantitate foarte mare de echipamente.
Gandita in 1973 si numita uneori si „roata Ilon”, dupa numele inventatorului sau suedez Bengt Erland Ilon – inginer al companiei Mecanum AB, aceasta are si poate avea o serie de aplicatii datorita calitatii omnidirectionale: scaune cu rotile, roboti de explorare pe alte planete, automobile de teren…cat si in domeniul militar. De fapt, US Navy a cumparat patentul de la Ilon si, dupa o serie de experimente facute in anii ’80 in Panama City, a decis ca tehnologia e mai mult decat viabila, pretandu-se foarte bine in spatii stramte, cum ar fi de pilda puntile interioare ale portavioanelor.
Asa ca ne punem si noi intrebarea: in „razboiul” dintre roata conventionala vs. senila mai poate exista si altceva?
Cristian Goila
Multumesc Razvan . Cred ca intotdeauna , mai incape , numai sa se gaseasca sponsorul potrivit la inventatorul potrivit …la timpul potrivit
Nu m-ar mira daca BB-8 din noul Star Wars are rotite de astea in scafarlie!
jet de aer
Hover tank? 😀
https://www.youtube.com/watch?v=hXV3FBYxpts
Sergentul Bilko 🙂 )))
Hmmm, interesanta si omida asta:
https://www.youtube.com/watch?v=BTp2UAaihaI
@Razvan vezi pe la sec.20 https://www.youtube.com/watch?v=RbDe5dEu07I
https://www.youtube.com/watch?v=2wAvxQfusWU
Faina omida ! Mai ales la drone ar merge la fix
https://www.youtube.com/watch?v=Fo31_3UzTTY
Iti dai seama: scapi de planetare, cacaturi hidraulice pentru directie si alte lucruri care-ti complica viata.
In plus, pentru vehicule militare, faptul ca roata ramane in aceeasi pozitie iti permite s-o protejezi cu un scut sau sa utilizezi un ponton gonflabil, ca la K-21, pentru a-i mentine capacitatea amfibie chiar si cu incarcare mai mare.
Ar fi interesant de vazut cam pana la ce dimensiuni este rentabil sa le construiesti, ce viteza de deplasare poti obtine cu ele si care e rentabilitarea energetica a unui astfel de sistem (consum specific al unei masini cu un astfel de tren de rulare).
Ca sa fie tabloul complet:
http://www.macsmotorcitygarage.com/2014/12/18/video-the-1964-chrysler-marsh-screw-amphibian/
15 noduri pe apa, 25 noduri prin mlastina, doar cca 5,7 noduri pe uscat, capacitate redusa de trecere peste obstacole. Testat in timpul razboiului din Vietnam.
Principiul de functionare ar fi foarte interesant pentru Delta Dunarii, atat pentru armata cat si pentru ISU.
Asta cu suruburi ii tare! 🙂
And, off course:
https://www.youtube.com/watch?v=V6bnOjk6S3A
https://www.youtube.com/watch?v=cjb32XFAynY
Vehiculul pare facut dupa cel american.
http://www.publika.md/live1 parada militara de 1 mai de la moscova, live
Te doare capu cu rusa asta. Au avut bafta si au vreme faina. Sa speram ca Armata nu face pana. Si daca face, o sa fie de rasul planetei. 🙂
Pe de o parte e hilara o astfel de mega parada, pe de alta parte, daca te gandesti ce sarbatoresc, parca nu mai e chiar asa de hilara.
S-a terminat parada.
Se pare ca n-au vrut sa riste prea mult. Au bagat doar vreo 6 T-14 si au renuntat la T-15.
Astia de la Russia Today au adus o catastrofa de expert militar care a confundat T-34 cu SU-100, T-15 cu Kurgantez, n-a stiut sa dea o raza de lovire pentru S-300, desi informatia se gaseste pe toate drumurile.
Faza tare: defilau niste BTR-80 sau 82 si comentatorul intreaba: „Sunt moderne sau istorice?” 🙂 ))))))
Lasa ca astia de la Active News l-au chemat de „expert” pe Vasilescu de la Vocea Rusiei ca sa vorbeasca despre T-14 si uite ce perle scoate:
„Cea mai interesanta este configuratia „în genunchi” prin care se ridica partea din spate a tancului mai sus decît cea din fata, oferind tunului un unghi mai mare de înaltare si azimut, în cazul tragerilor asupra tintelor aeriene, care evolueaza la joasa înaltime.” 🙂
„La rîndul sau, blindajul tancului Leopard 2A5, în cadrul testelor efectuate de armata SUA, au demonstrat ca asigura protectie dubla la proiectile cinetice, fata de tancul american M1A2 Abrams ( adîncime echivalenta de penetrare 350 mm fata de 650 mm).
Pai astia de la Active News sunt cu Vasilescu de foarte mult timp.
Ca sa nu ramana lume cu o idee gresita”ingenucherea”unui tanc sau a unui auto-tun are legatura cu lovirea unuei tinte aflate sub unghiul minim al tunului, pe de alta parte T 14 nu va angaja tinte aeriene cu tunul 🙂 😉 ci cu rachete sol-aer cu raza scurta lansate prin tun.
Referitor la Leo 2A5 si Abrams nu stie saracu’ om despre ce vorbeste…
Am cautat „opera completa” a lui Vasilescu pe pagina lui de FB si uite de unde a tradus-o (prost): http://reseauinternational.net/exclusif-les-secrets-du-nouveau-char-russe-t-14-armata/
„Ingenuncherea” lui T-14 e ilustrata cu un K2 Black Panther 🙂
E cam invers de ce spui matale. Blogul frantuzesc l-a tradus pe d-l Vasilescu, este sub semnàtura lui si se indicà cine este.
pai atunci trebuie sa-si asume direct aberatiile din articol. Inclusiv poza cu K2.
Poza cu tancul corean este ca sà ilustreze „îngenunchierea”, în lipsa uneia cu T-14.
Si dacà semneazà, îsi asumà continutul articolului.
@GMT, bine de știut îi scot pe ăștia de pe lista de citit știri…adică nic pe internet de blindaje, motoare etc, doar bănuieli și vacă ăla prezintă ca pe un adevăr absolut…
…acum vazui si eu parada, T-15 au fost cateva intre Kurganets si T-90, insa nu le-a bagat in seama regizorul transmisiei…
Oare din cauza asta are T14 tabla indoita?
https://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=OLuiwe4lQ6s
din cate mi se pare mie sunt ukr si este 2S3 Akatsiya Howitzer