MI-24, inca recordman de viteza

mi-24-record-de-viteza

… chiar daca recordul nu este unul inregistrat oficial, elicopterul special modificat pentru viteza, MI-24 LL PSV, ar fi reusit in luna octombrie a.c. sa depaseasca in zbor orizontal viteza de 405,59 km/h ( 407km/h dupa unele surse). Aceasta este afirmatia unui inalt reprezentant al ministerului apararii al Federatiei Ruse, Colonel Eugene Poluyanov, in data de 28 octombrie. Tot Polyunav a sustinut ca aceasta ar fi viteza de croaziera, nu cea maxima, care ar fi sustenabila doar pe perioade mici de timp.

Asta ar insemna ca recordul de viteza orizontala detinut pentru 30 de ani de Lynx-ul britanic, si anume 400,87km/h omologati in 1986, a fost in cele din urma doborat.

Dincolo de modificarile fuselajului si cabinei, dar si de prezenta aripioarelor portante (de care Lynx-ul nu a beneficiat), demonstratorul MI-24LL PSV se remarca prin palele rotorului din materiale compozite, special concepute, cu varfurile ascutite si usor in sageata, asemanatoare cu cele folosite de G-LYNX in cadrul British Experimental Rotor Programme (BERP). Noile pale compozite au fost create si instalate de Fabrica de Elicoptere Mil din Moscova, confirmand asteptarile dinamice, urmand ca in viitorul apropiat un nou prototip experimental, care sa includa si alte inovatii, sa fie gata de testare.

Sa ne reamintim ca tot un derivat al MI-24, si anume A-10, a stabilit in 1978 recordul mondial de viteza pentru elicoptere “curate” (fara aripioare si acrosaje) la 368,4 km/h.

 

Viceministrul apararii, Yuri Borisov a subliniat ca productia unor noi elicoptere de lupta de mare viteza, aflate in curs de dezvoltare, ar putea intra in programul de dezvoltare a capacitatilor de aparare ruse pentru perioada 2018-2025. De mai mult timp specialistii rusi studiaza concepte de elicoptere cu masa pornind de la  10-12 t, si capabile sa dezvolte viteze de croaziera de 350-360 km/h si un maxim de peste 400 km/h.

mi-24

Impricinatul modificat pentru viteza

Tot Borisov sustine ca actualele modele de elicoptere de atac (familia MI-24/35) aflate in uzul Fortelor Aeriene Ruse se afla la sfarsitul posibilitatilor de modernizare dar si al duratei de viata, urmand ca in viitorul apropiat sa intre in uz o noua generatie, cu calitati diferite, beneficiind de viteze superioare si urmand a fi folosite cu noi tactici in lupta.

 

Marius Zgureanu

 

Surse:

http://www.altair.com.pl/news/view?news_id=20821

https://vtol.org/news/russia-sets-unofficial-speed-record

http://www.interfax.ru/russia/534771

https://quillorcapture.com/tag/lockheed/

10 comentarii:

  1. atata timp cat nu e omologat oficial eu raman pe varianta lynx.
    asta nu inseamna ca masinaria rusilor nu este una performanta.

  2. nu putem lua si noi 5-7 din astea?ca la unguri si polonezi a mers. si ceva mi171. si poate ceva blackhawk. si ceva ahz1 viper, ca tot se vb de colaborare bell-iar

    • Daca am fi avut ceva neuroni am fi încercat sa intrăm în programu S 97 Raider, aparat care arată un pic diferit si este mai de vitor – tot programu costa 200 mil. dolari in timp ce spre exemplu integrarea unei rachete pe un avion militar costa la indieni 300 de milioane

      Noi nu avem elicoptere ruse, desi intr-o vreme se construia la IAR Brasov o versiune de Kamov pt. ca ceasescu a facut in urma cu 40 de ani ceea ce fac polonezii azi integrarea unui produs modern in industrie proprie
      A existat si o versiune de de atac bazată pe Puma – IAR 318, dar politicienii de bine au zis pas, probabil sub influenta moskva

      Cu motoare ucrainiene probabil 318 ar fi un concurent serios pt ca au acum rusii si sigur mai puternic decat AH 1

  3. Sunt curios daca fara aripioarele de portanta ar fi ajuns la aceeasi viteza ? Desi sunt 30 de ani distanta , diferenta de 7 km/h e extrem de mica , aproape una politica …
    Pe de alta parte daca intra si aripioarele in calcul inseamna ca e cam la coada elicopterelor cu ajutaje si atunci mai bine ar fi folosit un Kamov modificat chiar spre ”Raider ”pt. a obtine un record curat

  4. Prima versiune nu avea aripioarele , si atunci oare de ce le-or fi atasat pe a 2 a versiune altfel decat pt. a stoarce un plus de 7 km /h ? …

    http://www.defence-point.gr/news/wp-content/uploads/2016/01/New_Mi-24K.jpg

  5. E ok sa fie rapid, dar pana la urma contează manevrabilitatea si caracteristici stealth . Degeaba e foarte rapid in regim de croaziera, pana la urma …

  6. ..oricum tot ce apare sub denumirea de record este in primul rand camapnie de PR si marketing indiferent de producator.

  7. Ehe, ce aeronave ar iesi dintr-o colaborare dintre americani si rusi …

  8. Daca ar fi fost su rusia o tara cum nu este si ar fi intrat in UE si ar fi fost aliata cu SUA atunci aceasta alianta nu ar fi avut rival in lume.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *