Fabrica Mil a castigat contractul pentru a dezvolta o noua configuratie a elicopterului greu de transport Mi-26. Astfel Mil se va aocupa de dezvoltarea variantei militare – Mi-26T2. Termenul pe care fabrica trebuie sa-l respecte este 2015, existand deja un prim client pentru exportul acerstei variante, iar numele lui este Algeria.
Mi-26 T2 este varianta militarizata Mi-26T, care la randul sau este un elicopter civil dedicat trasportului greu, si care are in plus un sistem de navigatie aeriana pentru orice tip de vreme, ziua si noapte – BREO-26. Putem doar presupune acum, ca varianta militarizata va dispune de sistem de protectiv in fata rachetelor ghidate in IR, sisteme de comunicatii specifice, radar de bord, etc.
In linii mari Mi-26 are urmatoarele carateristici: echipaj – 5, poate trasporta cel putin 20 de tone/90 de militari, raza – aproximativ 2000km, cu rezervoare auxiliare si o viteza foarte decenta – 255km/h la croaziera. Aeronava a fost construita intr-un numar impresionant de variante, de la simplu caraus pentru sarcini mari, la elicopter ASW, radar, releu radio, evacuare medicala, macara aeriana, cisterna aerina sau elicopter pentru singerea incediilor de padure.
Mi-26 este un elicopter cu adevarat impresionant, un gigant in neamul lui si se pare ca a venit vremea sa aiba si o varianta militara dedicata.
Sursa: Tvzveda.ru
GeorgeGMT
Frumos gigant si desi cam batraior, inca se descurca de minune. Poate doar CH-53 se mai apropie putin de el…
Avand in vedere ca in UE nu se produce ceva similar, cine are nevoie de astfel de giganti nu poate cumpara decat din Rusia 🙂
Batraior?! Mult mai tanar decat CH-53 sau CH-47, mai ales ca americanii folosesc inca CH-47 de la inceputul lumii, modernizate …
Ia vezi-ti tu de „jafurile” de la Eurocopter si nu te mai lua de un elicopter care poate incarca juma’ din fabrica de la Ghimbav… 🙂 😉
Un pic de respect n-ar strica sa inveti matale 🙂 😉
ce am vrea noi niste CH-47 🙂
Las’ca te tin minte cu asta 🙂
De n-o produce fabrica Ghimbav in draci, numa’ca sa-ti faca tie in ciuda 🙂
Daaaa, o sa produca rulmenti cu bile de lemn pentru deltaplane! 🙂 Ca vorba aia tocmai ce se discuta a nus cata oara, nus ce strategie… 🙂 🙂
NU ZBOARA NIMENI 2000 KM cu elicopterul.
Ca sa citez un coleg „clasic in viata ” „MDA ” Asa cred unii ….
Da cum e si vorba aia socoteala de acasa (sau a ta ) nu se potriveste cu aia de acasa (a rusilor) . E cam marisoara Rusoaica si uite ca tocmai s a intamplat ca in timp ce rusii isi mutau in cea mai mare parte din armata spre Siberia sa apara pe aici pe colea o situatie unde s au pus pe deplasat trupe .
Tu zici ca nu zboara nimeni cu elicopterul 2000km si de ma rog nu ar zbura tocmai astia ?!!! Adica cam cum e sa poti sa transporti 90 de TRUPETZI intr un elicopter ce poate ATERIZA cat mai aproape de zona unde ai nevoie sa muti astfe de efective !!! Un CANDID ( nu ciuperca) ci un IL -76 are nevoie de pista betonata cam marisoara pt aterizare si aia poate fii la zeci de km unde ai tu nevoie sa duci trupe sau BLINDATE (caci in MI-26 poate transporta direct 2 BMD-2 deodata ) .
Si mai sunt si alte motive pt care rusii vor adopta noul model de elicopter !
@ Igor tu spui chestia aia ca nu zboara nimeni….. probabil asa si spus si cei din Fortul Eben Mael ca acela nu poate fi cucerit iar nemtii (care au „furat meserie de la rusi ” or venit asa de frumos cu planoarele taman pe suprastructurile fortului si l au cucerit cam repede . Asa ca nu stii cum se spune mai degraba sa nu spui niciodata niciodata …..
off topic (nu mai tin minte unde a fost acum cateva zile comentariul cu croatii si zburatoarelor lor aflate la modernizare in Ucraina:
http://www.janes.com/article/35346/croatia-continues-mil-mi-8mtv-fleet-upgrade
Alaturi de MIL MI-6 un monstru sacru al elicopterelor…parca comenta cineva pe aici ca rusii au creat ,,chestii imense pentru a da bine la public,,insa se uita ca sunt perfect functionale,usor de exploatat si sigure,cam ca AK-47…..
20 tone, cat cara si Hercules.