Daca in utlima perioada Rusia isi consemneza la sol flota aeriana dupa flota aeriana, sa ne aducem aminte de vremurile cand avioanele rusesti chiar zburau bine si timpurile cand produsele rusesti erau considerate de foarte buna calitate.
Iar pentru cei care nu stiati sa nu va lasati pacaliti, MiGul 27 n-are nici o treaba cu predecesorul sau – MiG 25, un interceptor de mare viteza, MiG 29, avion de vanatoare sau faimosul MiG 31, interceptor si el, cel mai rapid avion operational din lume astazi.
MiG 27 este un avion de atac la sol cu geometrie variabila, a nu se confunda cu MiG-ul 23 si el tot cu geometrie variabila si un singur motor, dar 23ul a fost un avion mai spre multirol decat 27le…
De fapt si de drept MiGul 27 este o varianta de MiG 23 optimizat pentru atacul la sol (fara radar + alte cateva modificari), de unde poate si faptul ca „27 nu s-a bucurat de prea mult succes nici in URSS nici la export, exceptie facand bineinteles India care a cumparat licenta MiG 27 si l-a produs local sub numele de „Bahadur”.
Insasi faptul ca sovieticii au fost de acord sa vanda licenta poate fi un indicator asupra parerii Armati Rosii despre 27.
GeorgeGMT
E .. 23 a fost .. sa zicem dezamagitor.. Trebuia sa fie usor si a iesit cam greu ..
Proiectat ca „avion de front”.. cerea totusi o pista betonata cam lunga . Daca tin bine minte .. era acuzat ca uneori (prea des!) isi scrantea jamba din bot. In afara de viteza maxima nu prea stralucea .. ca in rest .. in Razboiul Kippurului se pare ca era surcalsat si de 21!!!
Iar 27 … a fost „de antrenament avansat” si atac la sol. Cu viteza limitata ..
off topic,
SUA nu vrea ca F-16le irakiene sa fie „bazate” in Irak ci in Iordania:
http://rudaw.net/english/middleeast/iraq/050720155
Hai că nu e un avion rău MiG 27!
era un avion pentru interceptarea bombardierelor strategice ale US … trebuia sa iasa la serviciu in spatiul aerian propriu si sa duca rapid armament greu.
Zice si in articol „a nu se confunda cu MIG 23 ” ori Tu tocmai de ala vorbesti !!!!!
In ziua de azi avem wikipedia ca prima sursa foarte la indemana unde poti sa-ti verifici foarte rapid o idee inainte de a posta tampenii majore. Cine nu se multumeste cu asta si vrea acuratete are la dispozitie sute de site-uri de aviatie, inclusiv unele foarte bine informate intretinute de entuziasti rusi, site-uri de firme in domeniul aviatiei/tancurilor ,samd. Ca sa nu vorbesc de reviste sau carti. Si cu toate astea unii colegi pun postari fara nici o noima in genul botzilor creati sa umple forumurile cu spam. In ciuda faptului ca autorul atrage atentia pt. a nu se confunda un interceptor cu un aparat de atac la sol. Si-l confunda fix cu 23-ul. Ba chiar daca vorbeste de interceptarea bombardierelor si de ducerea rapida a armamentului greu probabil se refera la MiG-25 sau 31. Sau nu se refera la nimic si a postat si el. Fara majuscule, fara punctuatie, fara nimic. Bine ca nu scrie cu „k” in loc de ca.
In ce-l priveste pe MiG-27 a fost un expedient de avion de atac la sol obtinut prin simplificarea unui „fighter”(renuntarea la radar, prize de aer cu geometrie variabila, electronica „all-weather”) asa cum se obisnuia in epoca cu avioane precum Mirage 5 provenit din Mirage III sau A-7 Corsair provenit din F-8 Crusader.
S-au bucurat de un succes partial (mai ales MiG-27) fiind inlocuite in anii ’70-’80 fie cu avioane mult mai specializate in domeniul atacului la sol gen A-10, Su-25 fie cu multiroluri dotate cu armament ghidat (F-16, Mirage-2000, etc).
http://www.digi24.ro/Stiri/Digi24/Extern/Stiri/Rachete+Patriot+sub+controlul+hackerilor
Rachete Patriot, sub controlul hackerilor
Situaţie pe cât de jenantă, pe atât de periculoasă la graniţa dintre Turcia şi Siria. Mai mulţi hackeri au preluat controlul unor sisteme de rachete Patriot din zonă.
Rachetele au răspuns unor comenzi „inexplicabile” pentru o scurtă perioadă de timp, potrivit portalului german de ştiri The Local. Oficialii militari nu au dorit să dea detalii despre această situaţie.
Rachetele Patriot au fost lăsate la graniţa turco-siriană în încercarea NATO de a proteja sud-estul Turciei de eventuale atacuri ale rebelilor sirieni şi ale Statului Islamic.
Specialiştii cred că atacul informatic a putut viza două puncte slabe ale sistemului Patriot: un cip care controlează ghidarea sau un senzor care asigură schimbul de informaţii în timp real între lansatorul de rachete şi sistemul de control. 🙂 Ha ha ha…jalnic!
Primii au lansat stirea Russia Today… iar de aici au preluat toti ca fiind un adevar… Este una din minciunile rt.com, ceva de genu’ „ai nostri hackeri sunt cei mai buni” , „sistemul informatic al NATO a fost penetrat cu succes, nimeni nu mai este in siguranta”… etc. Sunt tare curios cum patrund unii prin VPN-urile si firewall-urile astora de la NATO, avand in vedere ca nu sunt capabili sa-si administreze eficient gradina proprie…
Chiar crezi toate știrile astea fanteziste?
… e ca aia cu lumina violet: cu cat citesti mai mult miroase mai a tamaie…
Avionul ăsta nu a fost așa rău. Avea sisteme de ochire și navigație avansate. Nu erau foarte fiabile la început dar pe parcurs sovieticii au rezolvat problemele. Sarcina de 4 tone era buna pt. un avion monomotor. Avea și armament bun, mai puțin tunul rotativ care dădea vibrații puternice. Comparativ cu chinezescul Nanchang Q-5 sau I.A.R. – 93, care erau bimotoare și duceau 2 tone de bombe fără nimic sofisticat, era super avion. Mai bun ca Jaguarul și inferior Corsarului care, deși avion naval și monomotor, ducea 7 tone.
Adevarul este ca MiG-27 a fost un avion excelent de atac la sol. Nu a avut probleme majore in exploatare si au totusi produse aproape 1000 de exemplare doar in URSS, deci nu-l putem cataloga ca „nereusit”. Lipsa de succes la export s-a datorat concurentei aparatelor similare Su-22 si Su-25.