Desi toata lumea stie ca radarul unui MIG 31 poate praji de viu un iepure in capul pistei si ca patru astfel de aparate ar putea suplini un AWACS, dar ce folos ca radarul si avionica sunt puternice daca avionul are probleme cu motoarele…
Pentru vanatoare de iepuri aparatul si-a dovedit…competenta, pentru rolul sau de interceptor greu cu raza lunga, idem, cu „modesta” conditia ca motoarele sa si rezista in parametrii proiectati, lucru cu care rusii au avut mai mereu probleme.
Astfel desi Rusia a bagat bani multi in modernizarea flotei de “31, problemele cu slaba fiabilitate a motoarelor D30F6 a facut ca doar in 2013 doua astfel de avioane sa fie pierdute, pentru ca sfarsitul anului trecut intreaga flota de 122 de MIG 31 a fost blocata la sol din acest motiv, rusii intrand in fibralatii in incercarea de a remedia carentele de fiabilitate ale motorului.
Conform planurilor Moscovei pana la sfarsitul anului 2020 toate MIG 31 ar trebui sa fie trecute prin modernizare, doar ca daca nu rezolva problema motorului degeaba radar si rachete BVR. Noul radar va avea o raza de 320 de km, si va putea sa achizitioneze simultan pana la 10 tinte.
Intentia rusilor este ca MIG-31BM sa fie operational pana in 2028 (circa 60 de aparate), atunci cand ar trebui sa fie inlocuit de MIG-41.
GeorgeGMT
Pana acuma nu am mai auzit de Mig-41, sper sa avem F-35 in dotare pana devine operațional.
MIG 41 se afla deja in dezvoltare si are la baza modelul MIG 31MB, doar ca pe surse se aude ca va avea o viteza maxima de + Mach 4, in conditile in care „31 atinge „doar” 2,8 Mach.
Daca acum crapa motorul la 2,4 – 2,8 Mach sunt sigur ca la Mach 4 resursa de viata mai mare de 2000 de ore nu cred sa aiba , stim ca rusii au probleme cu motoarele si resursa de viata a acestora , mig 29 ce aveam si noi parca avea pana in 1200 ore resursa , avionica buna , motoare putin fiabile
Chiar 4,3 Mach.
La viteze de genul asta deja se intra in teoria relativitatii .La 4 mach reactiile umane sunt total inoperante.
Stie cineva care e de meserie cati G suporta pilotul la viteza asta?
@ wandoo N…..
omul antrenat rezista doar citeva secunde la 9 g +
si tot atit timp la vreo 3g -………accelereatiile laterale si incadreaza la vreo 5 g pentru acelasi interval……. si toatea acestea cu costum de suprasarcina
acum depinde si pozitia pilotului ( coloana vertebrala )…… la avioane sint vreo 25 de grade fata de verticala …mai bine suporta atronautii acceleratiile pozitive dar pozitia coloanei e cam la 65 de grade fata de verticala …….s-au facut teste si orizontal adica la 90 grade fata de verticala dar rezultatele sint inferioare fata de 65 de grade ….dar pentru 65 de grade sint necesare monitoare pentru ca vederea directa pe traiectorie nu mai este posibila
chestia e ca in functie de viteza creste si raza virajului …… g-ul nu poate creste datorita limitarilor biologice ….doar persoanele minione ar putea suporta ceva mai multi g datorita distantei mai mici intre creier si inima ……
pe scurt …. omul este veriga slaba pentru aparatele rapide dar care vor sa vireze la fel de raid …s-au incercat cu un oarecare succes teste la 15 g+ cu omul imersat intr-un bazin cu apa ….constructiv o drona ar putea suporta acceleratii fara probleme pina in 30 g …….teoretic si mai mult pina in 50 g cu ranforsari suplimentare …..
SR-71 este cel mai rapid avion pana in prezent , cica putea ajunge la mach 6 , cred ca realitatea este undeva pe la maxim mach 4 , se zbura cu viteza acea de aproape mach 4 cu costume speciale chiar si presurizate pt altitudine marea , ce sa vorbim de tehnologie ??? Corp din titan rezervoare din titan cu rosturi pt dilatare , o tehnologie foarte scumpa si operare foarte riscanta , asta inseamna aproape mach 4 , si vine ivan cel tare si ne spune ca mig 41 o sa fuga cu mach 4 :))))
@ Kasapu ……
vecine …!!! ….6 mach ??? … pasarea neagra atingea cel mult 3,3 mach
doar cu rachete poate in loc de turboreactorul si statoreactoarele supersonice aferente care imbracau fiecare Pratt & Whitney J58-P4 …….
si in primul rind SR71 nu avea aerodinanica necerara pentru zbor hipersonic care incepe de la 5 mach in sus …. conul undei de soc atingea conul motoarelor pe la 3.5 mach …… abia X-15 atingea 7,273 km/h ….. compara formele si vezi diferentele
un pic de aerodinamica informativa e necesara :
pentru aceiasi structura aerodinamica o marire a vitezei de 2 X inseamna o crestere a rezistentei aerodimanice cumulte de 4 ori ….. Rx e direct proportionala cu patratul vitezei …
deci sint necesare statoreactoare hipersonice cu o putere de cel putin 4 ori mai mare decit cea instalata initial
orice turboreactor inseamna o suprafata perpendiculara pe directia de zbor si acesta se traduce la un moment dat , indiferent de tehnologia adoptata pentru reducerea presiunii in fata primei trepte de compresie , in rezistenta aerodinamica
statoreactoarele hipersonice nu au suprafete perpendiculare pe directia de zbor ci unghiuri ascutite in priza de admisie …..
si un aparat mai rapid decit SR-71 a fost drona D-21 , un aparat de zbor mai putin cunoscut , derivata din motorul pasarii negre si ceva mai slab motorizata cu Marquardt RJ43 …viteza crescuta era data de lipsa rezistentei aerodinamice a unui fuselajului central precum la SR-71 :
http://en.wikipedia.org/wiki/Lockheed_D-21
Maximum speed: Mach 3.35 (2,210 mph, 1,920 knots, 3,560 km/h)
la viteze supersonice mai mari, turboreactoarele sint ineficiente …. pentru ca opun o rezistenta din ce in ce mai mare fara sa degaje o putere de propulsie mai mare
alfel sta treaba cu statoreactoarele hipersonice fara piEse in miscare …acestea sint motoarele viitorului …..statoreactoare care sa functioneze si la punct fix ….
deja se lucreaza la conceptul de SCRAMJET BLADELESS COMPRESSOR
asa , mai pe ascuns ….. 🙂
saltul tehnologic spre sfirsitul WW3 va fi impresionant …de genu SALTULUI TEHNOLOGIC de la sf WW2
toate avioanele reactive pe care le vedem acum vor ramine piese demodate piese de muzeu precum aparatele cu elice utilizate in WW2 ….
supersonicul a fost targetul dupa WW2 , hipersonicul va fi targetul dupa WW3
viitorul tehnologic suna impresionant ….. 🙂
Un pic off topic
Am citit pe vpk.name, precum ca rusii, probabil vor mai cumpara inca 2 Mistral-uri de la francezi…. si ca flota marii negre va avea doua…
Rusii au trimis 400 marinari in Franta pentr pregatire…
Vad ca flota ruseasca din marea neagra in citiva ani se va intari simtitor…
http://vpk.name/news/110304_Mistral__umnozhim_na_4.html
Am citit si eu stirea, si mi-am adus aminte ca initial Mistralurile pentru rusi trebuiau sa fie patru, doar ca nu vad logica unui portelicopter greu in MN nici daca ma pici cu ceara.
Asta cu Marea Neagra e manipulare sau jurnalism infantil. Si ideea a inca doua Mistraluri mi se pare tot manipulare.
Logica ? pune-te in pielea rusului si apoi pune mana streasina la ochi si da roata jur-imprejur! Pana la urma rusii stiu si ei , ca si americanii ca e bine sa ai o bata mare in mana cand te plimbi sau vrei sa stai de vorba cu unii si altii.
Apropo, la cati ani de extractie e estimata exploatarea noastra dim MN?
George
Eu nu ma pricep bine in marina, dar am impresia ca o nava moderna capabila sa duca trupe si elicoptere nu incurca nici la o flota….,iar flota marii negre a cam ruginit multi ani la rind…
nu-i bai, transexualii bolsevici de la noi isi fac treaba in continuare
daca se intelegea ca noi in primu’ rand trebuie sa bazam pe noi si nu pe vreo frantuzoaica barboasa, atunci stateam la o bere si radeam de prostii de pe langa noi care se omoara pentru dracu stie ce pana la urma.
cand o sa avem 1000 de merkava, tomahawk cacalau, PATRIOT, 2-3000 de tab-uri, vreo 1000 de MLI, 100+ avioane, 100+ elicoptere si altele, in cantitati asemanatoare, pentru fiecare categorie, atunci putem spune ca suntem cat de cat independenti de travestitii astia „civilizati” care se schimba dupa cum le bate vantu’ la cur
polonezii si-au dat seama de asta si de aceea se misca cum se misca, bravo lor plm….
tot socat dupa Eurovision ai ramas?
@Adrian …
M.C. spune bine pentru ca statele NATO din Europa nu au chef sa-si lase oasele prin Romania in detrimentul afecerilor cu rusii ……
si eurovizionul de anul acesta e in ton cu vremurile ….drepturi pentru bolnavii de degenerati sexuali ……. ieri boala , azi normalitate , miine virtute …asa e cind ateismul si materialismul isi fac cotloane in mintile oamenilor …societate degenereaza moral si comportamental ……
sunt ateu si ma simt jignit adica sunt degenerat moral si comportamental
cat despre materialism chiar nu vrei sa deschizi subiectul
@adrian fara suparare, fiecare face ce vrea, dar din momentul in care incerci sa ii faci si pe altii sa fie anormali…atunci apare problema…nici cu ateii nu am nimic atata timp cat nu incearca sa imi demonstreze mie de ce Dumnezeu nu exista…iti respect alegerea, respect-o si tu pe a mea, nu incepe sa faci pe desteptul si sa incerci sa ma „convertesti”…aceeasi chestie si cu homalaii…faceti ce vreti in intimitatea voastra, dar nu va afisati in public…pentru ca nu e normal…parerea mea
eurovisionul asta a fost politic pentru a promova o abominatie, nimic mai mult…nu stiu ce au in cap astia…
eu nu imi pot afisa ateismul dar tu sigur iti poti afisa crestinismul sau oricare religie si ca o virtute
@adrian nu ma intelege gresit…dar daca esti intr-adevar ateu ar trebui sa nu iti pese de religie…deci sa nu te mandresti cu faptul ca nu crezi in nimic…ar trebui sa fii indiferent, sa ne lasi in plata noastra…cel putin asa ar trebui sa fie ateii, nu sa incerce sa ne convinga sa nu credem in nimic…
dar acum din cate se pare, printre tineri e „cool” sa fii ateu, sa fii pentru „drepturile” homosexualilor, sa nu crezi in conceptul de natiune(daia care vor guvern global, pentru ca ei sunt oameni, nu romani/bulgari/americani etc), sa nu vrei sa mori pentru tara si chestii dastea…lucru care e trist…sincer…si nu vreau sa te simti jignit
iar eu cred in stiinta nu in cei 2000+ zeii care toti sunt adevarati toti au creat totul
cat despre homosexuali da ar trebui sa aiba drepturi ca toti oamenii
nu sunt unul din acei tineri care nu vrea sa lupte pentru tara din diferite motive
cat despre un guvern global mai vedem ma multumesc cu unul european
@adrian deci esti pentru statele unite ale europei? sau cum vrei sa le zici…ok…eu sunt pentru independenta pe care au aparat-o romanii cu pretul a milioane de tineri de cand suntem pe pamant…
tot tu erai impotriva gazelor de sist(desi ne-ar aduce independenta energetica fata de Rusia…lucru care este cel mai important in momentul de fata)…ce crezi ca s-ar intampla daca nu am mai fi independenti si ar putea sa vina toti europenii sa ne faca praf bogatiile(cum fac si acum, dar la o scara mai redusa fata de ce ar fi daca Romania si-ar pierde independenta)…
crezi ca o sa vina prosperitatea din vest la noi? si chiar daca o sa vina, crezi ca o sa vina gratis? prefer sa fim lasati in saracia noastra, sa ne ducem zilele, cu politicieni corupti cu tot…daca e nevoie si cu pusca in mana…dar barem stiu ca nu o sa disparem de pe fata pamantului…
ma confunzi stimabile nu am fost impotriva gazelor de sist
prosperiatatea nu vine niciodata gratis nu a venit si nici nu o sa vina gratis
singuri nu supravietuim o europa unita sau cadem fiecare unul cate unu in fata altor puteri mai mari
@adrian inseamna ca a fost alt adrian…imi cer scuze de confuzie, dar cateodata e greu sa faci diferenta care cine e…
cat despre supravietuit…am supravietuit la mai rau 😉 calea cea mai usoara nu e mereu cea mai buna…
@ Adrian …
si eu sint impotriva gazelor de sist din care vom primi doar praful de pe toba deci vor asigura energie pentru altii …americanii nu vin sa exploateze sisturi pentru noi ci drept plata pentru protectia oferita de NATO …… cind americanii atrageau atentia ca nu ne-am platit cotizatia la NATO …spuneau de fapt :, hai baieti dati drumul la sondele alea odata …..
daca nu sint bani , PLATIM CU RESURSE !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
eu m-am vindecat de ateism in 1992…
da , am fost ateu dar nu unul obisnuit ci unul propovaduitor al ateismului bolsevic
niste chestii foarte deosebite m-au determinat sa-mi revizuiesc atitudinea mentala
stiu ce inseamna ateismul precum stie si fostul fumator care s-a lasat de fumat
ASA CA ITI RECOMAND INCA O DATA :
http://ro.scribd.com/doc/26816226/Scarlat-Demetrescu-Din-Tainele-Vietii-Si-Ale-Universului-Public-PDF
eu iti garantez ca fara Credinta in Dumnezeu nu poti rezista in fata unor tortionari ideologici precum calaii bolsevici spalatori de creiere care au chinuit intelectualitatea romaneasca in inchisori dupa WW2…
uite ce a insemnat o spalare ideologica in Corea de Nord …. tara cu cei mai multi atei de pe planeta …China si Rusia ii urmeaza …..
cauta si tu informatii despre Sfintii inchisorilor romanesti …….
nici aerul ( Dumnezeu ) nu il vezi dar daca il simti prezenta crezi in existenta lui
pentru atei , Dumnezeu este inexistent
pentru mine , EL este Arhitectul Universurilor din afara timpului si spatiului
buzu ateismul nui o boala de care te vindeci si restul cu aeru sunt baliverne care le azui de la orice om religios
vioniribu nui nimic se mai intampla mai este un Adrian pe aici sau mai multi
@ Adrian ….
daca iei pastila din Link-ul postat de mine garantat iti va trece febra ……….si degeneratii sexuali declara ca nu sint bolnavi …..
p.s. : NU SINT RELIGIOS !!! sint Initiat in cunostinte care sint deasupra religiilor
buzu acum imi spui pe fata ca sunt bolnav
@Buzu, mai usor cu agresivitatea fata de colegii de blog!
Bunicu’ lu MIG 31
http://www.rumaniamilitary.ro/egipt-si-mig-ul-25
MIG 31 si MIG 25 sunt interceptoare mai sunt ele folositoare in ziua de astazi cu avioane multirol?
Datorita munitiei folosite putem spune ca „31 este un mutirol de nisa.
dar in aceasi cantitate vreau sa spun cat poate duce pe pilon si cati pilonii are?
Are opt puncte de acrosaj sau 10, nu mai stiu exact si este gandit sa foloseasca rachete aer-aer cu raza lunga R 37, dar poate utiliza si rachete aer-sol sau rachete de croaziera, etc.
Un avion extrem de rapid, conceput pentru vremuri trecute.
Mai este util ? Eu zic ca nu.
Eu zic ca este inca foarte bun, imagineaza-ti un grup de avioane care intra cu viteza de 3k/h in spatiul tau aerian lanseaza rachetele si dupa fuge cu viteza maxima, sa vad cu ce il prinzi , plus ca are radarul si avionica foarte bune.
Sa nu mai zic ca atunci cand e folosit cu su 35s practic nu prea ai ce face daca nu ai o aparare aa calumea sau o forta aeriana serioasa.
Viteza de 2.83 Mach a lui Mig-31 era doar pentru perioade scurte de timp.
Era gandit pentru a contracara bombardierele supersonice americane.
Intre timp lucrurile s-au schimbat 🙂
Au marit-o pe la 40 de minute …Si oricum nici nu ii trebuie mai mult de 7 minute la viteza maxima ca sa isi asigure un avantaj bun .
@ robert0808 …
Noua conceptie stealth este VITEZA ….. HIPERSONICA si INALT HIPERSONICA …. plafon de zbor suborbital …..generatoarele MHD vor asigura electricitatea necesara care va alimenta motoarele racheto -stato -aero -reactive cu plasma …. in WW3 se vor definitiva aeronavele de foarte mare viteza ……..
aparate mai rapide decit rachetele antiaeriene ….. asta este targetul tehnologic….
nu neaparat viteza mare in viraje ci viteza mare pe traiectorii cit de cit liniare …..si la plafoane de zbor inaccesibile rachetelor AA actuale ….
buzu@
Pai eu ce-am zis ?
Dai si fugi cat poti de repede…
@robert0808 …….
nu te-am contrazis deloc .. 🙂 .. am adaugat doar citeva informatii suplimentare extrase din programele de cercetare mai mult sau mai putin cunoscute …..