Primele doua transportoare blindate 8×8 PIRANHA 5 au plecat din MOWAG catre UM Bucuresti! Primele doua din primul lot de 36 de vehicule.
Este primul program major de inzestrare al Ministerului Apararii Nationale realizat pe baza alocarii de catre Guvernul Romaniei de 2% din PIB, care intoarce bani in industria nationala de aparare!!!
OK, recunosc, m-am inselat nu vin cu trenul…
Pentru ca-s doar doua… 🙂 Sa fie primit! 🙂
O fi ecartamentul de vina 🙂
Mai bine asa, ca ajungeau prin ianuarie 2019 cu SNCFR-ul!
Vesti bune!
Pai,cu trenu,ajungeau pe 5 decembrie))
UT-30 MK2? Nu o vad, sau e unghiul de vina?
Turela se monteaza aici, sunt curios unde, in parcare la UMB poate…
Daca era…se vedea.
Si diferenta de blindaj…
@Razvan, care e mai bun? as zice primul, dar nu vreau s ama pripesc.
In poza de la expo, pare a fi blindaj suplimentar montat. In poza 1, sunt buloanele de prindere libere. Se pot monta pe ele placile suplimentare. Priveste lungimea buloanelor si compara cele două imagini.
Pai asta am aratat, diferenta dintre baza si kitul suplimentar.
Da. Modulele suplimentare se vor monta in functie de necesitati.
La fel si in cazul placilor verticale laterale.
Pana ajung, astia de la um sa pregateasca cariocile pentru desenat camuflaju …..Sa fie primite …
Am o firma de folieri auto. Sa incep sa fac neste abtibilde cu pixeli?
Sa fie într-un ceas bun. Dar de ce doar doua? N-au avut mai multe camioane? Sau le-au trimis înainte să se dumirească UMB ce mai are de făcut.
Placile suplimentare- otel, nu kit protectie, se vor vopsi si monta la UMB. Asa a fost si la P3.Turela idem cu deosebirea ca va fi montata de oamenii Elbit.Probabil si in interior o parte din rastelele metalice vor fi in sarcina UMB.
Pai daca astia de la MOWAG din Elvetia, se misca atat de greu si au deja fabrica pe picioare, cu personal calificat cu tot, in plina productie… apoi sarmanilor astora de la UM Bucuresti ce sa le mai ceri?? 🙁 Critica absolut degeaba…
Colegu e meteahna romaneasca veche,sa criticam fara a oferi alternative….Eu personal daca nu s oameni la UMB si nu gasim amatori sa I calificam sa aducem personal din strainatate….de ce nu ….poate prea multi IT isti si avocati in Bucuresti si nu mai vrea nimeni sa si murdareasca mainile…
Asta cu nedoritul murdaririi mainilor e meteahna si mai veche romanesca… e plina tara de economisti, avocati, doctori, ingineri, jurnalisti, politicieni si tot alte feluri de „telectuali” si „bussinesmani” de trei lulele si trei surcele, care orice sa faca numai sa nu-si murdareasca mainile cu munca(de jos) cinstita… =-/
Toti vor la birou, stat in cur si cafele… chiar daca sunt constienti de faptul ca nu fac absolut nimic util pentru societate!(A nu se intelege ca am ceva impotriva celor care cu adevarat merita sa steie intr-un birou si efectiv fac/produc lucruri utile…)
@Gog&Magog
Uneori am senzația că ești de o prostie fenomenală…
Avem un deficit imens de doctori, sunt multe spitale județene în care lipsesc cu desăvârșire specializări întregi.
Cu excepția politicienilor, toti cei enumerați de tine lucrează în mediul privat, produc ceva, ca altfel nu ar fi platiti.
Ce faci tu, îi infierezi cu mânie proletară ca nu au tărână sub unghii sau vaselină pe dește?
Nu te-ai saturat sa vezi call-centere(sau tampenii similare), pline de tot felul de neaveniti „telectuali”(avocati, psihologi, peisagisti, fizio-terapeuti, bio-chimisti, fizicieni, ingineri de tot felul) cu diplome de la Spiru Haret, Petre Andrei(si care or mai fi) care „sar la gaturile” unora altora, pentru 100-200 RON in plus la salar? Salarul de baza fiind 1500 RON bineinteles…
Spre comparatie un strungar cu specializare CNC, la BMT Aerospace din Iasi, cu 0 zile experienta in domeniu, proaspat iesit de pe bancile scolii profesionale, porneste de la un salar de 2300 RON net, plus inca 300 RON valoare in tichete de masa… deci un total lunar de 2600 RON, iar dupa 3-4 ani experienta, salarul ii sare de 3000 RON pe luna! In timp ce la un call-center(sau repet… „gaozarie” similara), unul cu diploma „telectuala” deabia daca junge la 1900 RON net pe luna, cu tot cu bonurile de masa incluse, in acelasi interval de timp!
Un sudor cu experienta(2-3 ani in domeniu) in zona economica a Iasului, castiga 10-12 RON / ora net, adica raportat la plus-minus 180 ore pe luna, vine 1800-2100 RON net, fara bonurile de masa incluse! Cu bonurile de masa ajunge in jur de 2100-2400 RON net, in fiecare luna, daca mai adaugi si orele suplimentare si ciubucurile… se apropie vertiginos de +/-3000 RON lunar!
Am un amic de copilarie, care este electrician auto(dar si mecanic destul de des), dar bine… sa zicem ca din cauza celor aproape 15 de ani experienta in domeniu, are un salar lunar net de 3500 RON pe luna(totul pe hartie, nimic la negru), aici in Iasi! Cu ciubucuri cu tot, ajunge bine in jur de 5000 RON lunar!
Intre timp in call-centere(sau gaozarii similare) in Iasi, ceva ce se numeste „Operations Manager”(defapt si de drept mai bine spus „labager” mai degraba decat manager, dar ma rog, sa nu generalizam…), ce ar putea fi clasificat, ca un sef peste sefi… de abia daca pupa 2500 RON net pe luna, cu bonurile de masa incluse in aceasta suma, asta daca are cel putin o vechime de 2-3 ani, in acel call-center(sau gaozarie similara)…
Cine platesc cele mai mari contributii la stat, in zona economica a Iasului dupa tine?? Telectualii de carton sau muncitorii calificati??
Repet, nu doresc sa fiu confundat cu cineva(comunist proletar) care are ceva impotriva intelectualilor, care lucreaza pe domeniul pentru care au invatat si si-au obtinut diploma pe merit si acum au un salar decent, pe performante reale dovedite…!
În București, în call-center lucrează în general studenți, cu programe part time… Fluxul de personal e de 90% pe an, cu excepția nisei limbilor rare, nisa care e si bine plătită.
Ești comunistoid în gândire, fiecare e liber sa sa facă ce vrea si unde vrea, nu mai exista repartizarile obligatorii, iar dacă omul nu vrea sa isi bage mână în vaselină, nu o va face, indiferent de salariu.
nu e asa de multa vaselina…mai ales intr-o sectie cum e aia de aerospace 🙂 ce nu intelege go&magog e ca in Is cu 2800-3000 lei/luna nu faci mare lucru, adica te intinzi de azi pe maine si daca apuci sa lucrezi ca strungar, in general strungar ramai…mai mult de 3500 lei/luna (la care se adauga diverse ciupeli la negru) nu ai cum sa ai nici daca te dai peste cap.
Labagerii aia care lucreaza inca de cand is studenti ca part time, e adevarat, au 2500-2700 pe luna dar invata asa cum trebuie 1-2 limbi straine si invata cum merg lucrurile intr-o multinationala. Daca au chef de munca si ceva creier in cap, varsta de 35 de ani ii gaseste cu 6-8000 lei salariu net. „call-center”-urile ofera ceva mai multa flexibilitate. Nu e probl de vaselina. Apropos…domnu’ magog…dar aia care lucreaza la BMT sau Conti in proiectare…ce sunt labageri sau muncitori? Intreb pt un prieten 🙂
Astea sunt probleme de perceptie a unora
Intr-o economie libera fluxurile , calificarile , remuneratiile se „autoreguleaza” pe baza cererii-ofertei , evident intre niste limite regulate , in general in partea de jos
Restul e bla , bla , bla
@Niko
„Astea sunt probleme de perceptie a unora”
Or fi io stiu… dar intre timp, cultura frecatului mentei la birou, este foarte bine inradacinata in Romania…
Germania – 13 ministri
Italia – 19 ministri
Franta – 16 ministri
Spania – 13 ministri
Romania – 27 ministri
Iar sunt mai prosti astia de la vest, decat suntem noi…
Te citez: „si daca apuci sa lucrezi ca strungar, in general strungar ramai…mai mult de 3500 lei/luna (la care se adauga diverse ciupeli la negru) nu ai cum sa ai nici daca te dai peste cap.”
Cunosc un strungar CNC cu 20 de ani vechime in BMT Aerospace Iasi, are 4500 RON net pe luna, totul trecut pe hartie, fara bonurile de masa incluse!
Te citez din nou: „Labagerii aia care lucreaza inca de cand is studenti ca part time, e adevarat, au 2500-2700 pe luna dar invata asa cum trebuie 1-2 limbi straine si invata cum merg lucrurile intr-o multinationala.”
Nu invata nimeni nimc! Majoritatea intr-un call-center sunt pe limba engleza, nisa limbilor rare, este una foarte restransa! Si dintre cei care mai au si cheful si energia ramase, sa invete inca o limba sau doua pe langa lb. engleza, sunt extrem de putini! Cam din 500-600 de cururi, maxim 10-20 vor izbuti sa faca ce zici tu!
Te citez din nou: „Daca au chef de munca si ceva creier in cap, varsta de 35 de ani ii gaseste cu 6-8000 lei salariu net. “call-center”-urile ofera ceva mai multa flexibilitate.”
Din 500-1000 de cururi comasate intr-un call-center(sau gaozarie similara), maxim 5-10 persoane vor avea faimosul salariu de 6000-8000 RON net pe luna, restul vor ramane sub 2500-3500 RON!!!
Compara tu acum putinii „telectuali” de carton din call-centere(sau gaozarii similare), sa zicem 3-7% din totalul de 100%, care intradevar au salarii mari si deci contributii sanatoase la stat, cu restul(majoritatea de 95%)din care alte 70-80% au salarii sub 2000-2500 RON net pe luna(cu tot cu bonurile de masa incluse) si restul de 20-30% ce ating maxim 3000RON(caz destul de fericit) pe luna, cu o fabrica gen BMT Aerospace Iasi, ce angajeaza in jur de 1000 de oameni(bine nu toti muncitori), majoritatea cu calificare in camp muncitoresc(necalificatii fiind putin intr-un asemenea loc), cu salarii cuprinse intre 2500 RON si 6000RON pe luna(in functie de vechime) si bine restul de ingineri si proiectanti, care sar ceva mai bine de suma maxima lunara a unui muncitor calificat!
Mai adauga si compara si lipsa masiva de forta de munca pe raza judetului Iasi, judet in care mai toti angajatorii pur si simplu urla dupa, soferi, sudori, strungari, electricieni, dulgheri, instalatori, bucatari calificati, mecanici, carosieri auto, electricieni auto si multe alte domenii de munca calificata, unde gradul de ocupare a ofertelor este extrem de redus!
Un exemplu elocvent in acest sens, ar fi faptul ca peste 80% din serviceurile auto din Iasi nu au electricieni auto angajati, fiindca nu se gasesc! Categorie la care se ofera salarii de pornire de 2500-3000RON net pe luna, spre deosabire de 1500-2000 RON pe luna, intr-un call-center(sau gaozarie similara)…
@Stelian… plus ca salariul ala fabulos de 6000-8000 RON pe luna de care vorbesti tu, este la nivel de Bucuresti sau Timisoara(in cel mai bun caz), nu la nivel de provincie cum este Iasul!
In Iasi daca un norocos, doi, trei, din astia de care zici tu, pupa 3000-4000 RON lunar, ar trebui sa se duca zilnic la biserica sa deie de pomana!
Este si salar de 6000-8000 de lei si in Iasi, tovarasu’.
Am coleg inginer plecat din Oradea (venit din Iasi) care este acum la salar de 6000-8000 RON in Iasi tot pe functie de inginer dar este acasa.
SI nu inteleg care este totusi frustrarea ta?
Sunt foarte multi ingineri care sunt platiti foarte bine in Romania. Si sunt si foarte multi care sunt platiti prost.
Si ca sa-ti fac „in ciuda” 🙂 Timisoara, Oradea, Arad sunt la nivele aproape identice ca si salar pentru ingineri.
Daca vroiai sa sochezi spuneai Cluj: are salarii peste Bucuresti! In domeniu de nisa IT, este drept.
Si totusi nu inteleg mania asta proletara.
Un meserias bun o sa fie platit intotdeauna foarte bine. Sculer-matriterii de la ELBA, sectia prototipuri, in timpul lui Ceausescu erau platiti practic la acelasi nivel cu inginerii. Se plateste talentul si specializarea. Oamenii aia faceau practic artizanat. Asa a fost intotdeauna.
Un master-welder (practic un maistru sau hai sa-i zicem muncitor clasa 5-a) la o companie petroliera in US are lejer 150K USD pe an iar daca face sudare subacvatica ajunge la 250K USD. Domeniile de nisa sunt intotdeauna foarte bine platite.
Inca ceva, inginerii sunt gulere albastre si nu albe asa ca termina-te cu ‘telectualii.
Call-center-urile nu sunt multinationale. Sunt doar niste centre de vanzare sau suport.
La ce te umfli acum? Ca exista oameni cu studii inutile? Asta este, nu mai avem comunismul ca sa ne planifice viata si in strainatate asta este o situatie practic normala.
In Germania sunt 2 milioane de someri cu diplome de studii superioare dar nu in domeniul tehnic. Daca ai experienta in domeniul tehnic te iau aia cu doua maini (germana sa stii si sa ai un loc de cazare cat de cat ca lumea).
Piata regleaza si discrepantele astea, numai ca o sa dureze putin mai mult.
@priam
Te citez:”Ești comunistoid în gândire, fiecare e liber sa sa facă ce vrea si unde vrea, nu mai exista repartizarile obligatorii”
Nu sunt deloc comunistoid in gandire si nu repartizez pe absolut nimeni in mod fortat nicaieri, nu impun nimanui cu forta sa faca ce nu doreste! Doresc doar sa scot in evidenta diferenta de mentalitate din Romania, unde toata lumea se „cocoloseste” in birouri si moare de foame, in timp ce tara se duce de rapa efectiv, datorita acestui tip de mentalitate… drept dovada fiind situatia de UM Bucuresti, unde au ajuns, sa nu mai fie in stare sa fabrice lucruri high-tech, de valaore mare(2-3 milioane euro pe bucata TAB)!
Si mentalitatea din Vestul Europei, unde a fi muncitor(chiar si necalificat), nu este un asa de mare tam-tam si dezastru social, tari in care maxim 35-40% din populatie are dimplome universitare, iar restul de 60-65%… LA MUNCA!
Si nu moare absolut nimeni de foame sau rusine…! Din contra… prospera!
Plus ca in call-centere nu lucreaza numai studenti, studentii sunt o minoritate in call-centere, larga majoritate in call-centere sunt oameni cu studiile terminate(telectuali de carton cu diplome cumparate de la Spiru Haret si Petre Andrei), care efectiv se chinuie sa-si faca o cariera!(de rahat)
Salut!
Unele dintre ele vor fi echipate si cu rachete antitanc? Daca nu. Vor putea vreo data sa fie echipate? Iar dac tot nu. Va fi un dezavantaj major in cazul unui conflict cu vecinul urs?
UT-30 Mk.2+Spike.
Eu nu știam de Spike încă. Turela poate însă și Spike.
Poate si Spike din conceptie..
Multumesc! Este foarte bine daca vor avea si rachete antitanc.
Nu vad rostul echiparii cu rachete antitanc pe turela la un astfel de vehicul, consider ca varianta „clasica” , cu lansator de rachete ghidat mobil pentru unitatea de desant este cea mai buna.
Ideal ar fi si si. Avand in vedere inclinarea noastra spre dezvoltarea capabilitatilor AT si mai putin pe dezvoltarea blindatelor.
Da, e foarte bine ca se baga bani in industria locala de aparare, cel de la expozitie pare superior fata de cele doua dupa parerea mea
Intre timp, pe Glob, prin Siria si Yemen s-a linistit treaba, sa tinem un ochi pe Cuba, Venezuela si Nicaragua conform Fox News. Vine primavara latina?
https://www.youtube.com/watch?v=W382USiSC9E
De ce pare superior?
Pai tu nu vezi diferenta dintre cele doua poze?? Acestea pe care le-au trimis la UMB sunt cam chele, iar cel din showroom are de toate pe el…
@Gog
Io vad si pricep, altii doar vad.. 🙂
La cel de la expozitie se vad mai multe echipamente atasate in partea din fata, in partea spate acoperisul este mai inaltat, poate cel de la expozitie e echipat ca de lupta, iar cele doua sunt impachetate ca pentru transport, nu stiu! poate fac parte din configuratii diferite
Nimeni nu plimba tab-ul pe trailer cu toate placile de blindaj atasate. Vehiculele primite sunt la un nivel basic, urmand a fi echipate in Ro cu turela si restul echipamentelor aferente unitatii de foc. Blindajele suplimentare se monteaza doar pt expo, parada sau razboi. Incerci sa scutesti motorul, transmisia, suspensiile. Ironia face ca acestea doua recent primite, care vor fi dotate cu turele cu tun cal.30, vor fi superioare din cam toate pdv in raport cu cel din expo, care ori e mortier, ori e o utilitara. Nu am vazut filmuletul cu el..
Cel de la BSDA era transportor de trupe simplu, in configuratie clasica – turela cu mitraliera de 12,7. L-am vazut si in interior.
Qvod erat demonstrandum.. 🙂
Da Agilisul unde-i Agilisul?…..pare-se ca-i mort, sper doar de băutură. …dac-am ajuns sa ne bucurăm doar de doua TAB-uri treaba-i mai mult decât clară!
”Primele” doua.. 🙂
Legat de discutii mai vechi
Ca tot se pot face comparatii in poze
Uitati-va la dimensiunile trailerului si a transportorului
Faceti o comparatie intre mase..as zice ca piranha 5 e foarte bine protejat..ochiometric
Dupa ..rotile , are roti de diametrul uneia de tractor , mai late , cu cauciucuri ptr noroi
La puterea lui as zice ca unul ar trage amandoua trailerele dupa el ..si s-ar lua la tranta cu un t 55 la un duel pull and drag
Si camuflajul o sa fie tot ala de pe uniformele noi?
Exact la fel
Daca te referi la tehnica si nu (doar) la…uniforme…
Probabil le vor vopsi in standardul „tricolor” care se foloseste in ultimii 3-4 ani (negru, verde-olive, nisip-caramiziu):
Cred ca voia sa fie ironic
Săptămâna trecută (28.10), între Oradea şi Cluj, am văzut trailere cu căte un camion militar nou Iveco cu trei axe.
Alea sunt cele achizitionate in 2015, auto-tractor cu sa si trailer.
Sau din cele 173 achiziționate anul trecut
Alea 173 cica ar fi destinate transportului de militari.Nu stiu sigur, probabil sa fie adevarat ce zici.
Poi dacă au 3 axe, sunt 6 x6. Dacă erau pe trailere sunt noi. Dacă sunt noi, sunt din ultimul lot achiziționat. Adică decembrie 2017.
Ai dreptate tovaras, n-am inteles eu bine.Scuze.
Mulţumesc pentru lămuriri! Intr-adevăr erau noi, pe trailere!
Da le-au adus pe trailere să le facă recepția. Dacă omul le vedea pe roti erau recepționate deja. La fel și cu cele 2 pirande. Nu vin pe rotile proprii.
Mie mi s-au parut foarte misto trailerele Scania.
Piranha astea arata bine.
Arata de vis.
Daca ne ajuta Dzeu(conjunctura) in cativa ani avem armata.
mda,douà bucàti ca sà aibe statul cu ce sà defileleze de Întâi în fața poporului.parcă văd ca aduc si primul patriot și himars ca să fim cu adevărat furnizori de securitate in zona??
Camioane iveco + tps 77 tot de 1.
Ca sa fie 5 anul ăsta la parada. La UMB au șters steagul Elvețian și au pictat steagul Romanesc pe 3 transportoare blindate. Eu zic că au făcut suficienta treabă intr-un an. ???
Scuze ca revin cu un comentariu, dar din cate stiu, astia au trimis la inceput de octombrie primele 6 transportoare si catre Danemarca, noua 2 si uite asa, pe rand.
P.S: Mi se pare ireal sa produca pana la sfarsitul anului 28 de transportoare acolo si inca 5 aici.Parea prea SF toata promisiunea…
Acum eu spun ca ..la margine de piedici si probleme ..sa le „dea drumul ”
Sa faca si 1,5 anul asta asamblate aici , sau cine stie ce proportie si sa faca cu 2,5 mai putine decat scontat la anul si sa recupereze in anul 3 …cum a facut dacia ..si dupa rupea recordurile de vanzari
Nu ma astept la aceeasi chestie , dar daca se reuseste „punerea pe picioare” a umb si o schimbare ..de la manageriat la restul , tot e bine
Si piranha 5 e masina ..de top , cum spunea mourinho
Cu turela cu tun de 30 , rachete spike pe ele ..as crede ca avem o configuratie ..la fel , de top
As vrea sa vad si agilisul ..daca ar prinde „roate” ..si daca mai vedem si programul corvetelor ..sa vad una prinzand forma pe platforma , tot e ceva
Eu inca astept sa vad cum „prinde forma”
Mai stiti ceva, au ajuns primele doua, or avea timp pana la repetitii sa le monteze turele si sa le vopseasca? Sunt si altele pe drum?