Primul Mirage F-1M revitalizat si modernizat al Draken International (inmatriculare N574EM) realiza primul zbor in SUA in noiembrie 2019, avand o schema de camuflaj digitalizata specifica „agresorilor”, posibil derivata din cea specific sudafricana.
Mirage F1M N574EM proaspat pixelat si varul sudafrican F1-CZ in 1979
Iata-l sosind la Nellis AFB in ianuarie 2020:
In februarie a.c., un alt Dassault Mirage F1M cu indicativul N567EM (fost Mirage F1EE cu indicativul C.14-56 pentru Ejército del Aire, bazat la Gando cu Escadrila 462 ) al Draken a parasit baza Lakeland-Linder (FL). Dupa modernizarea la standardul F1M a trecut la Escadrila 142 la Los Llanos, unde a primit o coada Tiger frumos pictata cu ocazia Tiger Meet 2009, model pastrat de Draken International pentru a comemora istoricul aeronavei!
Dassault Mirage F1M Tiger spaniol si apoi Draken cu seria N567EM
Din pacate, in data de 25 mai a avut loc si prima prabusire a unui Mirage F1 pe sol american, care a cauzat si moartea pilotului desi acesta reusise sa se catapulteze. Este vorba de aparatul cu codul de recunoastere Sniper 01 (indicativ N575EM, Nr.72), care a cazut in jurul orei locale 14:20, la scurt timp dupa decolarea de la Nellis AFB în apropiere de Las Vegas, Nevada, fara a provoca pagube majore intr-o zona construita.
In 2017 Draken a cumparat 20 Mirage F1M si 2 F-1B de la Ejército del Aire (Fortele Aeriene Spaniole), cel cazut avand indicativul in serviciul acestora cu numarul C.14-72.
Corespondenta identificatorilor flotei de Mirage F1 spanioli in inventarul Draken (sursa)
Dupa achizitia a 12 avioane sudafricane Cheetah Denel (Mirage III), flota aeriana a celor de la Draken are in inventar peste 150 de aparate.
In flota Draken se mai afla aeronave Douglas A-4K Skyhawks echipate cu radar și Aero Vodochody L-159E „Honey Badger” pentru a sprijini contractul Nellis AFB ADAIR, care ofera instruire adversarilor pentru Scoala de Arme USAF, exercitii de red flag, suport operational de testare.
„In 1996, Fortele Aeriene Spaniole, impreuna cu Thomson-CSF (Thales Group), au cheltuit 96 mn USD pentru un upgrade de modernizare, inclusiv al cabinei de pilotaj, MFD-uri LCD, SISTEME AVANSATE HUD, INS/GPS, sistem de razboi electronic și un upgrade special de performanta pentru radarul Cyrano IVM. Flota spaniola Mirage F1M a fost dezafectata in februarie 2013 și depozitata în baza aeriana Albacete, Spania, pana la achiziționarea de catre Draken în septembrie 2017. Dupa verificari ample, aceste Avioane Mirage F1 s-au dovedit a fi cele mai bine echipate și mai putin uzate avioane de vânătoare de acest tip disponibile „, se arată într-un comunicat de presă al companiei de anul trecut.
US Air Force a atribuit un contract de mai multe miliarde de dolari la șapte companii diferite printre care: ATAC, Draken International, TacAir, Air USA Inc, Blue Air Training și Top Aces Corporation.
In final, cateva imagini cu schemele de camuflaj folosite pe Mirage F1M ale Draken International:
Marius Zgureanu
Surse:
https://www.altair.com.pl/news/view?news_id=33663
/// Draken International fait voler son premier Mirage F1 aux USA | ACTU AERO /// AAF (actu-aero.fr)
Oare pt noi nu erau bune vreo 17-20 de bucati? Macar sa mai tras vreo 15 ani de ele, bineinteles modernizate.
S-au dus…
Mirage2000 ar fi fost mai bune.
Dar am ales F16
totuși parcă uncainienii erau mai fixati pe pixelizarea asta decat rusnacii.
au astia aeronave cat un aliat de varf din nato,nu furnizor de securitate ca altii dar pe acolo.
si cam toate modernizate 🙂
Aha, o simplă firmă are mai multe avioane militare ca o țară mare din UE. Bravo lor!
Este foarte interesant cat de eficienți sunt in întreținerea flotei. Din punct de vedere financiar, mai toate forțele aeriene se plâng că e greu să mentii in stare de zbor avioanele, mai ales cand ai multe tipuri și Draken are deja 4.
Pe de altă parte, poti sa iti antrenezi la un nivel înalt pilotii daca ii confrunti cu A4, F1, cheetah și L-159… fie ele și modernizate?
da.
Sunt in general avioane mici, agile, cu RCS redus… si piloti cu experienta mare.
Rapund și eu, glumind, cu o replică din Divertis: La noi în țară?
Nivelul maxim ar fi exerciții de tip Blue Flag. Este, probabil as good as it gets între ele.
Ce este Draken si de ce are asa o flota, ca de ne-ar ataca as fi sincer ingrijorat daca facem fata cu 24 de MiG 21 si 16 F16 A/B ?
draken e niste baieti care au facut un SRL ….un fel de pravalie cu avioane
au acelasi rol ca si clovnii sau printesele pe care le chemi la petrecere
sau un fel de partener de sparing
cand simti nevoia de o vanatoare de inamici dar inamicul este lipsa….ii chemi pe ei !
sa ne atace?…good one!
nu au cum sa faca fata Lancer-ului !(varianta veche)
asta nou ii spulbera
F-16 romanesc nici nu ar decola ….ca nu ar avea rost! migul si soimul ar rezolva cazul in 30min
ce-mi place cand mai vad avioane de-astea „veterane” ca sunt tinute in stare de zbor, indiferent ca de state sau firme private. Unul din cele mai elegante avioane de lupta Mirage F1 din pct meu de vedere.
Ma intreb cat de departe ar fi ajuns Mirage F1 daca castiga in fata F 16A/B la vremea aceea in NATO si ar fi fost ales de Belgia, Olanda, Danemarca, Norvegia, Portugalia etc.
Oricum un avion emblematic pentru acea perioada!
@mecanicu, probabil nu unde-a ajuns F-16. Mirage F1 era un avion mult mai conventional fata de F-16, cu mult mai putin spatiu de crestere. De aia a aparut si Mirage-2000 printre altele.