Mistralul, ivanii si cele 7 grade apocaliptice!

171073966

Rusii isi smulg parul de pe cap: Mistralul lor nu poate opera la temperaturi de sub 7 grade!

Ori in tara lui Ivan la sapte grade iese lumea la plaja cu copiii! Cum adica sa duca Ivan razboiul vara, cand toata lumea stie, mai ales germanii si francezii, ca ivan este strans inrudit cu ursul polar, ii place adica frigul?!

Rogozin saracu’ se intreaba cam cate actiuni de lupta ar putea duce armata rusa in Africa sau zonele calde ale Americii de Sud, ca daca tot vor avea nave tropicale, nu ar fi pacat sa le tina in porturi sase-sapte luni pe an?!
“It’s very odd that ships for offloading a landing force, floating in our latitudes won’t work in temperatures below seven degrees”, zice Rogozin cu naduf, injurandu-l mai pe ocolite pe fostul ministru al apararii care a contractat navele. Referitor la Africa, responsabilul cu industria militara rusa, adica tot Rogozin, adauga: “Maybe they thought we’re going to undertake special operations in Africa but I doubt that’s going to happen.”

Nu reiese foarte clar din spusele lui Rogozin daca se refera la o temperatura pozitiva sau una negativa de 7 grade C, insa pana la urma acest amanunt nu este foarte important. Una dintre nave va fi alocata Flotei din Pacific cu baza la Vladivostok, care desi este un port liber de gheata tot timpul anului, are destule luni cu temperaturi mult sub -7 grade.

A doua nava va fi alocata Flotei Nordului unde temperaturile sunt destule de negative o parte importanta a anului. Iar Rogozin nu este singurul care se uita chioras la Mistraluri! Adjunctul comisiei pentru industrie militara, Ivan Kharchenko, a catalogat aceasta afacere ca fiind “absurda” si mai mult decat atat, un picior in gura foarte serios pentru industria rusa constructoare de nave militare.

Ambii oficiali au declarat insa foarte clar ca nu se pune problema ca Rusia sa nu respecte contractul de achizitie al celor doua nave de asalt deja comandate, datorita sanctiunilor posibile. Iar aceaste declaratii impotriva importului de armament nu sunt singurele. Si fortele terestre ruse au anuntat ca nu vor mai cumpara masini 4×4 de la Iveco, atata timp cat Tigr-ul autohton este macar la fel de performant, daca nu chiar peste produsul italienilor.

Asa ca ivanii vor trebui, de voie de nevoie, sa invete tactica razboiului pe vreme frumoasa, ei care neam de neamul lor nu lupta vara, nici sa-i pici cu ceara! Sau macar pe mare vor lupta vara ca daca au nave tropicalizate ce sa faca bietii ivani?!

Sursa: Ria Novosti 

 

GeorgeGMT

 

38 de comentarii:

  1. „Mistralul lor nu poate opera la temperaturi de sub 7 grade!”

    Care dintre capacitatile navei ar fi afectate de temperaturi??? Ce nu ar functiona? Mi se pare absurda situatia intrucat exista nave de croaziera care au circuite in zone arctice sau antarctice, chiar si in timpul iernii; si asta fara a mai lua in considerare cargourile sau navele de pescuit….

    In fine, cred ca tovarashu fost ministru` al apararii a cam pus-o; il asteapta o „iescursie” in „calduroasa & insorita” Siberie, pe o vreme cu temperaturi cu mult sub 7 grade 😀

    • Sunt niste adaptari speciale pt navele care opereaza in zone friguroase. Poate nu au apa calda? 🙂

      • Si care sunt adaptarile alea speciale pt zone friguroase ?!!

        • Bre nici eu nu stiu, pot doar sa speculez: carena intarita pt navigatie in zona cu gheata, poate niste chestii pe punte, antigheata, poate incalzirea hangarelor interioare, sisteme de degrivare, etc.
          Nu cred ca francezii le-au dotat special pt operare in zone arctice.

          • Bre.tizule .Nu cred ca echipa de specialisti din marina a fost atat de proasta sa nu ceara in caietul de sarcini cand au semnat contractul ca nava sa fie prevazuta cu sisteme suplimentare deoperare in conditii de iarna . cat de absurd sa fie aceasta chestie, sa nu prevada aceste chetii , nu cred ca si riscau aia ani din viata pt o astfel de treaba , pot fi acuzati de tradare,subminare si alte alea care pe sistem militar o incasezi rau.

      • @ George GMT

        Daca problema rusilor consta doar in apa calda, atunci niste termosuri sigur ar rezolva situatia 😀
        Lasand gluma la o parte, chiar nu pot sa-mi dau seama care ar putea fi problema care ar afecta functionarea navelor 🙁

        • Bre, camarazi io zic ca stirea e interpretata prost rau de tot de Rogozin ,si automat de ziaristi . Cred ca rogozin a inteles ca cucu in gura despre ce grade e vorba .ADICA NU AR FI VORBA DE GRADE CELSIUS CI GRADE PE SCARA BEAUFORT ADICA E VORBA DESPRE FURTUNI ,CA ASA SE MASOARA SI FURTUNILE PE MARE IN GRADE DA PE ALTA SCARA.Aia trebuie sa fie sigur si e de inteles ca la catapera moarta are deasupra e greu de navigat pe furtuna cu o astfel de nava plus incarcatura Elicoptere si alte alea. Io asta zic ca e nu cu grade minus pt ca aia nu poate fi deloc credibila.

  2. Salutare. parerea mea e ca stirea din sursa are ceva absurd in ea . Cum sa spui ca o nava nu poate opera sub temperatura de -7 grade . Sa o luam pe cale producatoare;cum sa fi facut francezii o nava care nu poate opera in aceste conditii in primul rand pt ei ca doar sunt in nato si nu pot spune stai ca noi nu luptam pe timp de iarna .ceva e putred rau in aceasta stire , care nu poate fi adevarata . Din ce am cetit eu prin alte parti pe motivu asta s-a renuntat la iveco LMV ,care nu cred ca si ala nu a fost conceput sa functioneze si iarna. Au renuntat si la evaluarile lui Centauro . Parerea mea este ca rusii incearca o sa nu mai aiba contracte pt tehnica militara cu externu , vor sa si produca si sa ia de la ei tot . Probabil s-au molipsit de la indieni, cu felul lor de a se plange de tehnica ruseasca da tot cumpara de la ivan.
    Asa cum spunea @Jimmy cred ca fostu ministru a pus-o pt ca si eu cred ca la baza contractului cu francezii e un comision gras de tot pt unii dar el va fi tap ispasitor ,tipic pt ei dar si prin alte parti. E aiurea sa ai capacitatea sa faci tehnica militara, sa vrei sa exporti da sa importi pt tine de la altii . Stirea poate o cred fostii telespectatori ai defunctului (speram o incinerare) a otv . Apropo de politrucu Rogozin asta , care a anuntat ca se vor deschide mai multe santiere navale in marea Neagra. Or fi avand si otvistii lor ,de parca un santier naval il faci batand din palme .

  3. Cred ca suntem toti de acord cu vrajeala din toata chestia asta, mai degraba suna ca o scuza propagandistica pentru faptul ca rusii nu au bani pentru cele doua nave extra la care au renuntat (si automat inseamna ca nici n-ar fi in stare sa le construiasca in propriile santiere navale). Cat despre ideea ca rusii au vrut „sa copieze” Mistralurile pentru propria lor „linie „de astfel de modele, un Mistral nu e totusi un Centauro (si nici un Suhoi pe care sa-l plagieze chinezii 🙂 ) Oricum ati vazut in ultima vreme ca se manaca intre ei bastanii cu stelute multe pe umar pe acolo, reprosandu-si unul altuia contractele si…comisoanele/spagile…

    • @ RomaniaTricolor

      „Oricum ati vazut in ultima vreme ca se manaca intre ei bastanii cu stelute multe pe umar pe acolo…..”

      Eheee, cand se va supara insusi nea Vladimir „Vova” Putin, multi dintre tovarashii ghenerali vor disparea…….ba prin Siberia, ba printr-un loc cu multa verdeata 😀 Mde, care pe unde va putea, care cata vina va avea 😀

      Oricum ar fi, este o situatie tare jenanta pentru Rusia……

  4. 7 grade – posibil sa nu fie vorba de inghet ci de altceva. sa fie contractia unor aliaje? posibil sa fie un mecanism (hidraulic?) de andocare sau niste pompe (supape) care nu functioneaza in apa rece deoarece exista risc de contractie peste anumite limite a metalelor cu risc implicit de blocare. nu-mi pot imagina altceva. dar sa faci o nava care sa nu functioneze cum trebuie sub 7 grade e ridicol. 🙂

  5. @Didi74 eu am lucrat in santier naval si la noi s-au facut pescadoare si nave de aprovizinare pt platforme marine si erau si pt zonele cu mult mai mult de minus 7 grade , nu ai vazut nici un documentar pe dicovery cu pescarii din marea Nordului sau Bering ,,aia aveau cateodata nava imbracata in gheata si functiona . Am spus si mai sus cred ca tam pitul de Rogozin a inteles aiurea despre ce grade e vorba .Eu zic ca sigur e vorba de GRADE PE SCARA BEAUFORT (FURTUNA).

    • @ CaporalMusat

      „….aia aveau cateodata nava imbracata in gheata si functiona”

      Bine punctat! 😉 Si alea erau barcutze care valorau cateva zeci de mii de $, nicidecum 1 miliard……

    • S-ar putea sa ai dreptate, insa pe mine ma zgandare faptul ca s-au apucat roscovanii sa besteleasca Mistralurile tocmai acum, cand Dixmude isi face constiincioasa treaba ducand echipamente si oameni in Mali (ma rog, via Coasta de Fildes)… 🙂

    • Nu cred ca se referea la Scara Beaufort…gradul 7 nu cine stie ce, mai ales pt o nava cu bordajul inalt, precum Mistral. Intradevar nu ar putea efectua opertiuni de desant, dar nu cred ca valuri de 4-5 metri ar deranaj-o prea mult. Fiind port-elicopter are singur compensatoare de ruliu si tangaj. Cred ca o mare de gradul 7 nu ar fi foarte afectata, deci…tot 7 grade celsius ramane. 🙂 Rogozin e baiat destept.

      • Da e destept ca boc cand intreba cum de merg tancurile in desert ,da avioanele nu zboara (cand a fost cu cenusa de la vulcan). Cum poti sa crezi o astfel de aberatie ca nu poate fi operabila la -7 grade.

  6. initial si eu m-am gandit ca poate a fost vorba de grade care arata cat de agitata e marea, apoi am citit din nou si am vazut ca a spus clar „temperatura”. inteleg ca 7 grade beaufort = deranj mare.

    PS deci cel mai probabil : Rogozin nu stie ce vorbeste 🙂

  7. Carena subtire si probleme de navigatie pe mari agitate. Cel putin asa apare in comentariul de mai jos.

    Mistral merely a thank-you?
    http://valdaiclub.com/defense/26840.html

  8. Daca o fi ceva la alternatoarele motoarelor electrice, exista totusi solutia, vine de la finlandezi:
    http://www.reisenhofer.info/diesel-vodka-40_9525_3.htm

  9. – CaporalMusat – aveți dreptate într-u totul, stimabile. Nu e vorba de -7, sau 7 grade Celsius, ci de limitarea la forța furtunii (mai exact șocurile și înclinația-tangajul suportat atunci când e încărcată) – 7 grade Beaufort, ceea ce corespunde unei furtuni măricele. Ideea scurtă e că nava aceasta e cărăuș tactic, camion cu capacități de comunicație îmbunătățite (pt comandă și control al operațiunilor „pasagerilor”), ceea ce înseamnă că calitățile dinamice în stare de încărcare de peste 50% sunt sever afectate (la o înclinație mai mare încărcătura, chiar asigurată, are tendința de a face probleme mari, iar încărcătura Mistralului știm cam în ce poate consta). De aici limitarea operativă la „mare” de gradul 7, ceea ce este perfect în regulă pentru această clasă de nave.

    Apoi, se cunoaște că rușii uzează de probleme post-contract ca și strategie de negociere – a se vedea cu India (portavionul minune, submarinul) și China. Numai că francezii sunt tare fixiști la preț și contracte – se știe de ce.

  10. Parerea mea ca mistralul asta e mai mult un vas de croaziea.
    Rusii stiu ce spun cand au nevoie de un vapor serios, ca doar ei se confrunta zilnic cu intemperii care nu sunt in alta parte, si sa-l plimbi prin zona nordica nu e usor daca gheata te ingramadeste bine.

  11. Cred ca e vorba de o neintelegere, de o traducere defectuoasa sau de o adaptare incompetenta a unui termen tehnic rusesc. Poate asta e si noi comentam o eroare de comunicare. Daca ar fi asa cum reiese din comunicatul lui Rogozin (si asta stie ce spune avand in vedere functia lui), nava n-ar putea naviga noaptea peste paralela de 70 de grade ceea ce e absurd. Fridjorf Nansen naviga cu velierul „Fram” la latitudini superioare.
    Sau e vorba de alte grade decat Celsius si Beaufort. La rusi e un proverb:” Daca are peste 40 de grade bag-o in gura…daca are sub 40 de ani bag-o in sura”! Poate Rogozin era „euforic” si se hidratase cu ceva grade.
    Altfel inteleg ca Mistralul nu poate naviga decat vara si ..pe cer senin! Salutare si cer senin!

  12. Ba nu! M-am interesat:http://vpk.name/news/83201_rossiiskie_morozyi_protiv_francuzskih_vertoletonoscev.html#form. Nu e nici o vrajeala. Rogozin l-a citat pe seful comisiei pentru achizitii militaro-industriale pentru intreaga Rusie. Asta e un fel de Guru pe la ei. Un savant cu puteri discretionale. Poate cenzura orice achizitie indiferent de unde vine ea, chiar si de la ministerul apararii. Rogozin doar cita pe asta, nu e emanatia lui. Ar fi fost de mirare, de vreme ce el e diplomat nu savant si nu cred ca are habar cum se face un nod marinaresc. In adresa de mai sus se zice ca o „alta comisie” a hotarat achizitionarea de Mistral dar ca mana drepta a lui Medvedev, vicepremierul Igor Secin ar fi afirmat ca afacerea nu e decat transfer de tehnologie care nu ar fi fost posibila altfel. Prin urmare Rusia nu vrea Mistral ci tehnologia ei, primul lucru pe care l-a ordonat dupa semnarea contractului fiind transferul intregii documentatii tehnice.
    Numai pentru asta au zis ca vor produce doua sub licenta. Deci e jumatate afacere, jumatate smecherie. Asa ca cel mai probabil, chiar daca un Mistral poate opera la -7 grade celsius sau nu, tehnologia o vom vedea pe alte nave. Si aici se pune intrebarea…pe care? Rusia nu se pregateste sa invadeze pe cineva de pe mare, n-are nevoie de nave de desant. In programul actual de inarmari ea face fregate si submarine. Ce ar putea folosi din tehnologia unui Mistral la astea? Foarte bizar.

    • Viitoarele portavioane vor folosi tehnologia Mistral si aici Franta are experienta mare, cum de la americani nu puteau cumpara ca aia au tiparnita cumpara de la cei care au portavioane nucleare functionale.
      Chestia cu -7 grade celsius este vrajeala masinile civile se calculaeza sa functioneze la -40 de grade!

    • Moldoveanul ( de peste Prut )

      Rusii au nevoie de tehnologii noi in electronica si in special in sudare pentru viitoarele lor portavioane, care se proiecteaza la rusi in secret mare si pe care, cred eu vom vedea pe Su -50 apuntind..

      • Cu electronica sa zicem ca as fi de acord da cu sudura cum papucii mei sa o i-a de pe o nava sudata. In cazul asta te duci frumos si cumperi tehnologia de la producatorul de astfel de tehnologie aparate de sudura ,roboti , linii speciale de sudura . Iar in lume sunt destui producatori de astfel de echipamente . Asta in ideea ca de aia ar luarusii o astfel de nava . Idee foarte proasta ,adica rusii fac submarine care trebuie sa reziste la presiuni foarte mari si se vine cu o astfel de ipoteza ?!!
        Repet in santierul de la noi se faceau nave ce actionau in marea Nordului una din cele mai agitate mari . La sudura se folosea cea cu argon (parca asa ii spunea ) erau niste aparate de sudura foarte usoare pe care se punea o rola cu electrodul care era ca un fir ,aia se derula in timpul sudurii si primea gaze prin niste furtnunele ,fumul era toxic si trebuia ventilatie .in cazul cuplarilor de blocsec tii se folosea niste benzi de ceramica aplicate pe exterior iar apoi pe interior se suda , se verifica sudura cu diferite raze pt anu avea goluri de aer in ea ;tot controlul era facut de norvegieni ,care in cazul calitatii lucrarilor erau foarte duri. Nu cred ca rusii nu au tehnologii de sudare specializata ,repet de atat timp de cand fac submarine .

        • Moldoveanul ( de peste Prut )

          Din pacate nu ma pricep de fel la sudat ( pot sa leg cu sarma un gard 🙂 ), am citit de ideea asta undeva pe la rusi., or fi vorba de ceva tehnologii noi, nu stiu, sigur e ca rusii au pierdut foarte multi specialisti inclusiv in acest domeniu, stiu ca la submarinele astea ” Borei” au adunat specialisti de prin toate colturile Rusiei si Ucrainei…

  13. Nu am sursa deocamdatà, dar îmi amintesc cà în cadrul contractului rusesc, s-au luat màsuri suplimentare pentru a asigura navigatia celor douà nave în conditii „polare”. (nu spun „spàrgàtoare de gheatà”).
    Rusii erau mai interesati de sistemul de comunicatii si de conducere a operatiilor a „Mistralului” decât constructia navalà propriu-zisà, desi si aceasta din urmà nu le era indiferentà.

  14. Da. Ar avea noima. Dar rusii nu au in plan un nou carrier foarte devreme. De fapt nici nu cred ca in realitate au nevoie. Ar fi vorba doar despre prestigiu. De ce sa fi achizitionat o tehnologie atat de devreme? Nu exista nici un proiect actual pentru un nou carrier si nici macar nu s-au alocat bani pentru asa ceva. Daca se apuca sa faca unul, asta o sa apara peste 25 de ani. Atunci vor apare alte tehnologii si va fi deja invechit.
    MirceaS zice ca rusii vroiau sisteme de conducere si comunicatii. Si el are dreptate. E foarte plauzibil. De la clasa Kiev rusii nu au mai avut o nava task-force cu CCC integrate atat de puternica. Si din patru nu mai au nici una. Functiile de comanda ale clasei Kiev\Baku au fost preluate de catre marii combatanti de suprafata de astazi. Poate despre sistemele electronice si know-how e vorba si nu de implementarea unor tehnologii de la un port-elicopter la un port-avion? Habar n-am, dar in viitorul apropiat ei fac submarine si fregate. Multe. Daca nu vedem ceva de pe Mistral pe ele atunci zau ca nu pricep.

  15. vrajeala totala… daca ar fii asa submarinele de sub calota ar fii cuburi de gheatza :))

  16. „Yet in March 2011, the design modifications themselves were rumored to be one source of the disagreement on price between Russia and France.147 There have also been claims that the Arctic modifications will require a redesign of the hull as well as of the ventilation systems,148 so that ice will not form inside the hangar bay. Instead forced ventilation systems for the hangar bay will need to be developed. While the extent of the redesign and modifications remains to be seen, it is certain that, while the Russian Mistrals most likely will be outwardly similar to the French versions, they will not be sister ships.”

    Unde este vorba de „Arctic modifications…”

  17. „Mistral-class craft have one strong point, however, which deserves mention for fairness’ sake. It is its command and control system – both that of the ship itself and of the intermodal task force it might lead on a distant cruise mission. This system (whether or not it is handed over to Russia, and whether or not a license for it is sold) has been the subject of debate between Russian and French negotiators for a second year now. Chief of the General Staff of Russia’s Armed Forces and General of the Army Nikolai Makarov insists that Russia does not need the ships without this system. NATO headquarters is trying to persuade Paris to drop it from the contract in order to keep it unique to the alliance. Sources close to the negotiators have issued contradictory statements as to in which form and with which restrictions it can be sold to Russia if at all. ”

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *