Un fel de F 16IN SuperViper
India se pregateste sa lanseze o nou RfP pentru a achizitiona un numar inca nu foarte clar de avioane, probabil minimum 90, in locul defunctului – partial – MMRCA.
Desi din ce in ce mai multe surse indica faptul ca indienii vor cumpara mai mult decat cele 36 de Rafale, probabil un numar dublu, decizia unui nou MMRCA a fost se pare luata. New Delhi are de inlocuit un numar mare de avioane vechi: MiG 21, MiG 27 sau Jaguar, astfel ca trebuia sa ia masuri din timp.
Insa noul MMRCA va fi mama la toate contractele militare din ultima suta de ani, pe surse vehiculandu-se imensa suma de 30 de miliarde de dolari pentru un numar de minimum 90 de aparate. Cerinta expresa va fi insa ca acestea sa fie integrate si fabricate in India.
De aici deducem ca aceasta crestere fabulosa de pret se datoreaza experientei negocierilor tehnice cu Dassault, acolo unda s-a vazut ca integrarea in economia locala aunui avion atat de complex (precum unul de generatie 4++) costa enorm. Indienii s-au regrupat din primul MMRCA, au recalculat banii si acum sunt probabil pregatiti sa puna jos o suma decenta pentru ambitiile lor militaro-economice.
Daca ne aducem aminte, primul MMRCA oferea 12 miliarde de dolari pentru 126 de avioane, din care 18 urmau sa fie construite de catre compania castigatoare iar restul de 108 in India. Doar ca incet-incet suma vehiculata ajunsese deja la 20 de miliarde de dolari si continua sa creasca, dovada ca hindusii nu stiau in ce s-au bagat…
Dar acum stiu si sunt gata sa ofere 30 de miliarde!
Acum – pe surse- comanda va fi ferma pentru 90 de aparate cu o posibila sumplimentare pentru inca 45 de avioane. Din cele 90 comandate intial 54 vor fi cu simpla comanda, restul de 36 dubla-comanda.
Aparatele avute in vedere si pentru care guvernul indian va trimite RfP sunt: MiG 35, Gripen E/F, Dassault Rafale, Lockheed Martin cu F 16IN, Boeing cu F/A 18 SuperHornet E/F si EADS cu Eurofighter.
In privinta negocierilor pentru cele 36 de Rafale, partile inca nu au ajuns la un acord in privinta clauzelor de offset, indienii cer undeva in jurul a 50% din suma, in timp ce francezii ofera doar 30% (o clauza standard se pare in acea zona). Francezii insista ca o crestere a procentului de offset va duce la cresterea pretului total al afacerii.
La final, cei mai optimisti par a fi rusii cu MiG 35. De asemenea tot ivanii cred ca ar putea sa deturneze acest MMRCA 2.0 printr-o accelerare a programului Fifth Generation Fighter Aircraft FGFA), sperand la comenzi din partea Indiei pentru “invizibilul” lor pana la sfarsitul acestei decade.
Putin probabil sa se intample asa data fiind nevoie acuta si foarte rapida de avioane a IAF.
GeorgeGMT
?!?
N-au putut sa dea 20 de miliarde pe 126 aparate dar vor sa dea 30 miliarde pe 90? Hai ca matematica „90 minim cu inca 45 posibile” ajunge la 135 de aparate pentru 30 de miliarde…mai mult, se pare ca gandesc tot in termeni de Rafale de vreme ce raportul pentru cele 90 initiale e de monoloc „C” vs biloc „B” = 3/2 (54/36)! Deci un procentaj de 40% aparate biloc.
Bre matale n-ai prins toata ideea 🙂 Alea 30 de miliarde sunt pt alea 90! 🙂 🙂
Ba am prins-o da’ n-am vrut sa fiu rau, de aia am insistat pe „90 minim…”
nu poate lua si Romania pt armya si shfortza ei aereana 24 Rafale-C/-B/-M normal cu off-set….? si ar fi o minune daca off-set-ul ala s-ar baga in ceva industrie aeronautica romana…adica sa avem 24 F-16 ABM Falconetti a la portuguesh….loool….si 24 Rafale : 10-C simpla comanda, 8-B-dubla comanda si 6-M simpla comanda specializate pt lupta navala. ca deh, 48 avioane de multiroale de lupta ne-a cerut NATO, MINIM sa avem in dotare la aderare in 2004, OBLIGATORIU !!! sa nu zicetzi ca nu e bani ca la ce evaziune este la Romanika,…facem rumunskaya armya redutabila in 3 ani maxim!!
?!?
Le cam scoti din burta…
..si „M”, pentru ce?
Pentru portavionul cu propulsie nuclearà Decebal.
Horia, Rafale M nu este „specializat” pentru lupta antinavà, toate Rafale-le pot sà o facà dacà pilotii sunt antrenati (si multi piloti francezi „terestri” sunt).
M are jamba din fatà diferità, trenul principal întarit si cârlig de agatat cablu. Si un punct de carat armament mai putin.
Este asa ça sa poatà sa opereze pe portavioane tip CATOBAR (cu catapultà).
aaasa fix pt portavionul amintit de tine….lool……in orice caz daca ar avea FARO in dotare 24 de Rafale, impreuna cu 24 F-16 ABM Falcon plus 24 IAR-99 Soim modernizate dtpdv (motor RRTM-Adour, avionca de ultima generatie, armament la fel), ar fi ceva….cam bine! bani sunt , de la recuperearea evaziunii fiscale,…daca se vrea de cei de la putere!!!
Rafale M Carrier-borne version for the French Naval Aviation, which entered service in 2001. For carrier operations, the M model has a strengthened airframe, longer nose gear leg to provide a more nose-up attitude, larger tailhook between the engines, and a built-in boarding ladder. Consequently, the Rafale M weighs about 500 kg (1,100 lb) more than the Rafale C.[30][216] It is the only non-US fighter type cleared to operate from the decks of US carriers, using catapults and their arresting gear, as demonstrated in 2008 when six Rafales from Flottille 12F integrated into the USS Theodore Roosevelt Carrier Air Wing interoperability exercise
Utasem scàrita retractabilà automat. Merci cà mi-ai amintit-o.
Probabil cà de aceea nu a fost retinut Rafale pentru RoAF (locul pentru scàrità este disponibil la toate versiunile). Cà nu mai era nevoie de cumpàrat o scarà care sà foloseascà pentru douà generatii de avioane 🙂
amuzantzi tzig@nienii astia 🙂
-cu Rafale s-au cacanait deja prea mult cu aia din Emiratul Franc la MMRCA – 0.99 si nu cred ca vor s-o ia de la capat, se cacaie si sa le cumpere 36 e bucatzi, deci probabilitate mica
-americancii nu cred ca or sa le dea sa fabrice local tehnologie sensibila din F16 sau F18
-Gripen nu cred
– EF e prea mult pt ei si oricum la EF discutzi cu jdemii de producatori deci bataie de cap mare si oricum tehnologia ai depaseste total
– asa ca ramane numai ragalia aia sovietica, poate p’aia or s-o copy-paste local in vreo 90 de exemplare
Sau dupa inca 20 de ani de MMRCA-1.99 or sa cumpere 36 de avioane de-a gata la 30 miliarde 🙂
Va fi sportiv, si mai ales luuuuung, ca la indieni.
Douà observatii:
– Dacà primele Rafale comandate din cele 36 vor fi operationale în sânul aviatiei indiene înainte de concluzia acestui nou MMRCA, dupà ce pilotii vor gusta din Rafale, m-ar mira sà fie ales altceva.
– Se pare cà indienii nu sunt interesati de bomba secolului, F-35, cu toate cà fusese propus Indiei. Altfel nu-mi explic de ce LM ar fi solicitat numai pentru F-16.
Pentru ca, citez din articol, „Cerinta expresa va fi insa ca acestea sa fie integrate si fabricate in India.”
Iti imaginezi F-35 fabricat in India ? 🙂
🙂 Ar fi interesant de vazut! 🙂 🙂
Atunci chiar cà va fi „invizibil” în adevàratul sens al cuvântului 🙂
Nu s-o fi plictisit saracu MirceaS sa tot bata campiile musulmane Elizee cu Rafalu ala si cu F35 sacs 🙂 ?!
Lasa-l bre, ca F35 se pare ca il frustreaza rau de tot 🙂 🙂
Dar rau de tot 🙂 🙂
Nu e comentariu in care MirceS sa nu laude ragalia aia de EmiratiSTAN-Rafale si sa nu critice sau sa faca misto de ragalia ailalta de la amerikanskaia sotzialisticeskaia respublika – F35
In care sa nu suge’reze ce misto e rahatul ala cu perje frantzuzesc si ce naspa e rahatul alalalt american
Sau ca e neterminat
Sau ca nu e invizibil
Sau ca e si se vinde
Ceva tot ai gaseste 🙂
Dovada ca ori e frustrat rau, zice ca lucreaza la o firma care face something pt programul Rafale.
Si atunci, speriat fiind ca ramane intr-un viitor incert fara jobul vietii domniei sale daca vanzarile la basina aia frantzuzeasca inceteaza, ai da inainte cu Rafale Rafale Rafale rulz si F35 sacs
Si exuda de emotie la fiecare titlu pe net in care se anuntza ca e posibil ca tzig@anii din India sau tzig@anii de prin Harapia, fratzii lor de sange francez , sa mai cumpere cateva bucatzi d’alea
ori poate e vreun postac la vreun ONG care o promova in prostia lor incomensurabila Rafalul prin RomaniSTAN 🙂 🙂 🙂
Eniuei, pe principiul Bichon Frise-ul latra, F35-ul trece, F35 o sa fie gata si o sa se vanda in peste mia de exemplare prin State, Japonia, UK, Israel, Australia, Turcia, Italia, Koreea etc
In timp ce bataia vantului se va vinde cu sughitzuri in cateva duzine pe la rudele de sange harapesti si pe la alte neamuri de tzig@ani
Pai cum sa nu te oftici si sa nu scheuni ca F35 colo si F35 pe dincolo cand aia vand la greu si tu o suji la rece vazand cum zboara banii in buzunarele altora 🙂 🙂 🙂
Ce sa mai zicem se postacii USA ? 🙂
Go go go democracy 🙂
gsg9
Dassault reprezintà actualmente mai putin de 2% din cifra de afaceri a firmei mele. Cu el sau nu, nu-mi schimbà nimic.
Dar cum m-am interesat de mult timp de programul Dassault si cu foarte mult peste sfera implicatiei mele modeste, având surse de prima mânà (piloti, ingineri), în afarà de publicatiile de specialitate, cred cà sunt românul care stie cel mai mult despre Rafale (doar dacà o fi vreun bàiat bine pregàtit la o ipoteticà celulà de veghe tehnologicà din cadrul armatei sau SRI care în mod normal nu se poate manifesta).
Deci afirm cà Rafale este cel mai bun avion multirol OPERATIONAL la ora actualà.
Nu este decât rezultatul reusit al proiectului Frantei pentru necesitàtile lor.
Adicà un avion de vânàtoare-bombardament, cu capacitate aeronavalà, si cu capacitate de recunoastere si bombardament nuclear. S-a nimerit sà aibà clarviziune iar Dassault sà aibà foarte buni specialisti. De altfel Dassault nu stà de Rafale, toatà activitatea sa militarà (nu numai Rafale) reprezintà mai putin de 30% din cifra sa afacerI.
Typhoon este un interceptor de superioritate aerianà pe care se chinue sà fie si bombardier, F-35 trebuia sà fie initial bun la toate, acum e numai o parte dintr-un dispozitiv unde este apàrat de F-22 iar US Navy l-ar folosi ca un mini-AWACS pentru Superhornet.
De aceea atacul acesta ad hominem este aiurea si dacà catadicsesc sà ràspund e doar din onestitate intelectualà.
@AMX50 Foch
Bre, it would be a waste of resources si amerikanski ie oameni practici, penca practic ei n-are nevoie de postaci in RromaniSTAN 🙂
Ca-i cheama la ordin la ambasada pe aurolacii locali si le dicteaza, scriu aia listutza stand pe vine cu pixu pe genunchi cu ce trebuie sa cumpere 🙂 🙂
Curios este ca inca nu au aparut postacii pro-israelieni… Prezenti in mod abundent in Franta, pe orice platforma media.
MirceaS
Bre, in primul rand iti multzumesc atat in numele meu cat si al colegilor de blog pt onestitatea intelectuala de care dai dovada
Un caracter deosebit
In zilele astea mai rar asa ceva…
Se cunoaste ca traiesti prin Emirat 😉
In al doilea rand, ceea ce lu matale ti se pare ad hominem (mai stiu eu pe unul care tot asa se victimiza 🙂 ) e o incercare de a gasi o eggsplicaztie ratzionala pt abundentele postari ale lu’ matale „Rafale rulz, F35 sacs”
Nu e topic care sa aiba ceva paralele-intersectabile cu avioanele in care sa nu sublinezi asta
Dovada ca clar ai o problema!
Si daca ai matale o problema, nu inteleg de ce trebuie sa ne-o impartasesti si 9 permanent
Am inteles Rafale, e al mai bun
OPERATIONAL sau nu
Si F35 e al mai mare esec tehnologic din istoria umanitatzii care se va vinde cu peste 1000 de exemplare mai mult decat se va vinde Rafaleul prin tzarile lumii a treia cu bani, harapi, hindieni, sud-hamericani hetc
Eu n-am zis nimic de genul Rafale sacs si F35 rulz, n-am facut nici o comparatzie intre ele
Asa ca aiurea-neaiurea acuma da’l dreacului si get a life 🙂
Faci ce vrei ! Nu mà leg de postàrile tale chiar dacà nu scapi o ocazie sà-ti bati joc de tara unde tràiesc si care a dat omenirii ( Cioran dixit) una din cele douà civilizatii care pot sà fie numite asa (cealaltà fiind greaca). Respirà si tu !
Iti dau perfecta dreptate Mircea. Franta este o natiune mare ce a fasonat Istoria.
Pacat ca este condusă de guvernul socialist.
Franta a inceput sa cada o data cu 1968, cand de Gaulle a plecat de la putere. De arunci are loc o lunga degenerescenta ce pare sa se accelereze cu Hollande, Valls, Fabius… Diplomatia Franceza s-a dus dracului, credibilitatea Frantei pe plan international este la pământ ca sa nu mai zic de suveranitate.
Economia hexagonală este in cădere serioasa, guvernul francez face ce am facut „noi” imediat dupa revolutie: vinde toata industria. Alstom, Airbus (initial franez) si cam tot ce inseamna agricultura. Se zice ca urmează sa vinda castele, monumente istorice, si inca alte figuri ale patrimoniului. In viitor va urma
Dassault …
Asta este, franta s-a dus si nu cred ca poate fi salvata.
Airbus nu a fost „initial francez”. A fost o structurà francezo-germanà 50/50 (Aerospatiale + Deutsche Airbus) care au infiintat separat Airbus Industrie pentru construirea lui A300B .
Dassault este firmà privatà.
Cât despre salvarea Frantei… Ei au avut-o pe Jeanne d’Arc când situatia era si mai disperatà. Am încredere în „geniul” francez si elemente din tânàra generatie nu sunt asa de îndobitocite.
Sunt doar „elemente” imprastiate pe aici pe acolo. Restul masei este in continuare îndobitocită de presa la piciorul oligarhiei mondialiste.
Ca sa nu mai zic ca toate avantajele sociale ce fac din franta „exceptia franceza” tind sa dispară iar nivelul de precaritate creste uluitor. Multumire specială lui Macron 🙂
Vorba ta, miracole se pot intampla!
„Au secours Jeanne!” Zicea Jean Marie le Pen..
„Cât despre salvarea Frantei… Ei au avut-o pe Jeanne d’Arc când situatia era si mai disperatà. Am încredere în „geniul” francez si elemente din tânàra generatie nu sunt asa de îndobitocite.”
Eu cred ca tu traiesti in filme. Franta e o tara plina de taranoi comunisti. Ce nu intelegi tu francezii,englezii si altii prin europa cu iluzii de grandoare la vechile imperii decedate de demult e ca fara Unchiu Sam (sau noul imperiu roman ca tot s-au inspirat americanii din modelul romei) Europa vorbea rusa azi.
Vremurile se schimba. Tarile europene individual inseamna tot mai putin global, totul se muta in Pacific intre americani si chinezi. Fara UE o sa devenim spectatori in tribune.
Iti zic asta pentru ca stiu ca esti rusofil si anti-ue.
p.s. https://www.youtube.com/watch?v=8HvOFTIyQzc
Niciodată nu va fi Europa un bloc unit. Rivalitatiile sunt mari intre liderii politici iar fiecare membru isi cauta interesul propriu (ceace respect). Sunt bariere peste tot :
-limba
-dezacord geografic in provinta punctelor industriale
-o moneda fragila (din 67 tentative de-a lungul istoriei de a crea o uniune monetară, 67 au dat FAIL. Ce sanse are euro sa persiste?)
-popoare diametral diferite, ce au nevoie proprii (greci vs nemti)
-economii complet heterogene
Etc…
ce are francofilia cu rusofilia… stim.
ca ambele sunt anti-ue stim si asta.
dar stiati ca si nemtii sunt la fel ? adica mult mai rusofili decat francofilii… desi poate nu la fel de rosii.
eh… ce de succesuri prin Europa ! adica doi mari vectori de forta sunt pro-rusofili (sau erau) si anti- UE formatiune creata chiar de ei.
e frumos razboiul economic…
„Franta e o tara plina de taranoi comunisti.” =)))))))))))))))) Da ma, sunt naspa toti si doar americanii sunt mieji. Bine, e ca tine. Amin! 🙂
Eu cred ca ar trebui sa te interesezi de partidul socialist francez.
Bre io n-as merge atat de departe incat sa compar Franta cu noi, iar Parisul nu-i chiar asa in cadere libera.
dpdv economic (naiba stie cum) in criza din 2008 pana prin prezent Franta pare a fi printre cele mai sanatoase economii din Europa … drept.
urmarind politica lor… e interesant de inteles de ce si cum.
dar nu-i bai ca se normalizeaza ritmul. iarasi 🙂
e ametitor.
Daca sa arunci cu bani europeni in fermierii francezi si ei sa isi arunce produsele la gunoi e economie sanatoasa……
:)))))
Mda! Francezii e praf… un neam decrepit! 🙂
Frantujii, asa cum sunt ei, sunt cam singurii de prin Evropa continentala vestica care mai au ceva balls! Ca sa nu vorbesc urat. Intr-adevar francezii, asa praf cum sunt si-au asumat povestea Mistral si au intervenit in Mali. Direct, fara prea multe discutii. Da ei „e” niste prosti… Ca si nemtii s-au bagat (unde?) si englezii (unde? Fara sa le „recomande” prietenii de peste Atlantic)
Iar dupa revolutie s-au dus pe garla ca oricum le mergea bine inainte. Si Ludocicii aia cu xv si xvi au facut multe pentru progresul tarii. Cam 60 de ani. Au ajutat chiar! Clar, revolutia franceza e cea mai mare prostie care s-a intamplat lumii. Niste masoni nenotociti! (Carora probabil le datoram existenta statala)
P.S. George, scuze, cred ca am pus gresit reply-ul.
AMX 50 Foch
5 august 2015 at 13:04
Te contrazic o tzara: Franta a luat-o razna de cand a daramat Bastilia. S-ar putea sa am asa un… mix si sa nu-mi aduc aminte f clar dar, e perioada aia cu Marat, Robespiere si toti copiii Marii Revolutii care au fost decapitati. Atunci s-a nascut si tampenia de ” Liberte, Egalite, Fraternite”. Deci cu muuuult inainte.
eu nu prea fac politica 🙂 dar uite:
https://www.google.com/publicdata/explore?ds=d5bncppjof8f9_&met_y=ny_gdp_mktp_kd_zg&idim=country:FRA:GBR:DEU&hl=en&dl=en
Liberté Égalité Fraternité a fost si este lozinca masonilor. Ei au fost instigatorii revolutiei asa zis francezà.
Ai ales bine momentul începutului declinului.
În timp ce Anglia declansa revolutia industrialà, în Franta se facea gargara cu universalismul si anticrestinismul.
@MirceaS. Io nu sunt chiar de acord cu tine.
Revolutia industriala incepuse si in Franta, doar ca artistrocratia franceza era o clasa sociala si politica desueta, pietrificata si putin capabila sa absoarba noul, in UK oamenii erau destul de liberi si foarte important aveau drepturi politice si economice.
Pe de alta parte Franta s-a prabusit in Revolutie datorita mai multor factori independenti de masonerie: ani agricoli foate slabi, neintroducerea cartofului (care a salvat Irlanda de la foamete), propietatea agricola impartita in mari latifundari, razboaiele lui Ludovic al XIV care au secat efectiv visteria, plus – foarte important – implicarea Parisului in Revolutia Americana.
Practic Regatul Frantei a sustinut cu sume colosale razboiul dintre americani si britanici, a trimis trupe si flota de razboi… Fara implicarea Frantei SUA – asa cum este astazi- n-ar fi existat si probabil ca britanicii ar fi castigat razboiul.
Unii istorici spun chiar ca Benjamin Franklin – ambasadorul SUA la curtea Frantei – a reusit doua revolutii: cea de acasa si cea din Franta.
In anul izbucnirii Revolutiei Franceze Parisul era cu visteria goala si poporul infometat, iar la conducerea tarii erau niste oameni depasiti total de evenimente.
Ca sa va faceti o idee unde ajunsese absurdul in aristrocratia franceza de la sfarsit de secol XvIII este suficient sa studiati protocolul luarii micului dejun de catre Regele Frantei si regina…
Lucrurile ajunsesera dincolo de absurd si numai puteau merge asa. Eu cred ca Revolutia in sine a fost un lucru bun pt Franta si pt restul Europei iar izbucnirea ei are cazuze economice si sociale solide. Ce-a iesit apoi, pana la preluarea puterii de catre Napoleon, este altceva.
Sa amintim celebra replica a Mariei Antoaneta cand au venit taranii la Versailles sa se plângă de penuria de pâine:
„daca nu au pâine atunci sa mănânce briose”
🙂 🙂 🙂
Sunt perfect de acord cu tine! De atunci a inceput Franta sa se clatine. Burghezii luau avantajul asupra Nobililor, iar de atunci au inceput Banciile sa cântărească serios in balanta. Revolutia franceza a fost sustinuta ideologic si financiar de protestantii englezi!
Dar pentru mine toata treaba a fost mai clară din anul 1968 unde lucrurile s-au accelerat si astazi franta cade vertiginos.
Stii ce este curios? Avem o gramada de turisti aici din toate colturile Europei dar, francezii sunt cei mai ciudati: nu se integreaza, nu socializeaza, sunt ca picati de pe alta planeta , nici macar nu se spala! Ei folosesc parfumul in loc de dus! Sunt nitel cam retardati, din pacate. S-au autoizolat in egocentrismul lor si accepta cu greu fisuri. Practic, fata de restul , sunt in urma cu vreo 20 de ani!!!
Francezul de nivel mediu s-a indobitocit complet, e total adevarat. Eu am trait in Franta din 1996 pana in 2008 iar ideea ca francezii „nu se spala” mi se părea un mit nefondat dar usor usor incep sa-i dau dreptate…
Depinde prin ce cercuri te învârti. Am observat ca francezul mediu este extrem de zgârcit (nu generalizez si nu vrea sa jignesc pe nimeni) si ajunge sa economisească pana si apa… El este foarte sensibil la ideile preconcepute si greu depaseste sfera de mass media mainstream (exemplu: toti romanii sunt bronzati si mananca arici la gratar, copii se joaca cu excremente si vânează porumbei cu capace de cola).
Nu prea inteleg de unde le vine aroganta asta insuportabila. La liceu (Paris) nimeni nu ne-a educat in sensul asta ba din contra am invatat sa acceptam si sa intelegem diversitatea. Ma rog, e curios.
Ah si legat de integrare:
– Francezii (in general) nu rup un cuvânt de engleză, ce ar explica dificultatea lor de a se integra intr-un grup social. Poate ce interpretam noi ca o bariera culturală e de fapt o bariera lingvistica.
100% de acord. Au luat-o in jos de la revolutie…
Pai aceeasi problema ca si la noi:
guvernele si presedintii 🙂 🙂 aia cine dracu-i alege !?
Lez siitoien fraaaaaaaan-seeeeez…
Pe langa faptul ca sunt si astia langa buza prapastiei dpdv economic (prea multe socializme deranjeaza la stomac) mai au si meleoane de aurolaci islamici Maghrebieni si descendentii lor care or sa le ia gatu’ curand curand
Charlie Hebdo s-a predat
Nu mai indrazneste sa publice caricaturi cu ala in fusta si turban la care se inchina maimutzele
“We’ve Done Our Job,” Will No Longer Draw Prophet Muhammad” Sourisseau told Stern. “We have defended the right to caricature.” ”
Si-au facut treaba si au aparat dreptul al caricatura predandu-se
Marea natiune franceza s-a predat, Franta e moarta doar ca nu stie inca 🙂 🙂
http://deadline.com/2015/07/charlie-hebdo-prophet-1201481875/#
Misteaux e primul comentariu de la articolul ala :
” tinkerbell • on Jul 18, 2015 2:46 pm
Just like the French. Always surrendering. What an embarrassment.”
D’aia ma amuz cu Emiratul Franc-Caisa de se ataca nea Mircea de cate ori imi scoate ochii cu Rafalu’ 🙂
La Rafale este esential pt pilotii francezi sa aiba o buna situational awareness la spatele aparatului, ca sa vada avioanele inamice si linia frontului 🙂
„Pe langa faptul ca sunt si astia langa buza prapastiei dpdv economic (prea multe socializme deranjeaza la stomac) mai au si meleoane de aurolaci islamici Maghrebieni si descendentii lor care or sa le ia gatu’ curand curand”
Nu are legatura cu măsurile sociale ci mai degrabă cu predatori financiari care nu stiu decat sa ingrase o elita aroganta si insetata de putere.
In continuare Franta are cel mai bun sistem medical din LUME, ba chiar mai bun decat cel scandinav 🙂
Unde iti dau dreptate:
-Alocatiile sociale enorme pentru imigranti
-fluxurile migartorii nesustenabile
-controlul frontierelor insuficient
Dar toate astea exista datorită dorintei de a pune franta la pământ, de a o distruge complet …
Cui bono? Asta este întrebarea.
Da probabil de aceea MICA poate sà fie trasà „peste umàr” de Rafale si AASM dupà ce s-a depàsit obiectivul.
Cât despre militarii francezi… Ca natiune au câstigat numàrul cel mai mare din toate bàtàliile majore din toatà istoria. Vorbesc de bàtàlii, nu de ràzboie.
Probabil s-au predat si i-au luat apoi prin surprindere pe inamici.
Aici suntem de acord, producatorul adapteaza tehnica la cerintzele operationale franceze:
MICA se trage a posteriori, din fuga
Iar Leclerc-ul are cele mai bune oglinzi retrovizoare din generatia asta de tancuri 🙂
@gsg. Bre Franta chiar este o tara mare, imensa dpdv istoric. De fapt daca nu era Franta ci SUA nu era…
Legat de curajul francezilor n-as mai rade cu acceasi pofta, au in acest moment cea mai buna armata din NATO dupa americani, iar Rafale chiar este un superavion.
Si mie imi place.
In rest as spune ca francezii au inca instinctul de mare imperiu si se vor descurca ei cumva cu magrebienii, care or fi ei 10 milioane, dar majoritatea sunt oameni la locul lor. Sa nu uitam ca francezii i-au fugarit de mai multe ori pe britanci din Europa, iar aia nu erau chiar neica nimeni si sunt deocamdata singura armata care a dat foc Moscovei.
Germanii – pe care toata lumea ii lauda – au reusit sa piarda doua razboaie mondiale si cam atat, iar Germania a devenit periculoasa atunci cand Franta a scapat-o din mana.
Nemtii au ajuns mari in istoria militara a lumii de cand cu Dicsovery&Co, lumea mai citita stie ca de fapt germanii au n-au fost asa de smecheri cum crede poporul.
Vina francezilor este ca nu i-au eutanasiat pe nemti cand erau mici, ca nu i-au zdrobit si rupt pe principate dupa WW1, in rest infrangerea din WW2 a avut cauze strict interne franceze nu maiestria armatei germane.
@George GMT
Bre, e mare, n-am zis eu ca nu e mare 🙂
Napoleon saracu e mort de mult si astia de acuma nu prea mai au treaba cu corsicanul si nici atunci nu prea aveau 🙂
Istorie glorioasa are, cu prezentul stau mai prost
N-o sa fiu crezut dar si mie imi place Rafale, insa avionul ala saracu incepe sa-mi devina antipatic tot scotzandu-mi-se ochii cu ce nemaipolonic e el si ce prost e F35
N-am inteles de ce i-ai adus in discutie pe hitleristi, probabil de la aluzia mea fina cu oglinzile retrovizoare ale tancurilor franceze ca sa vaza si ei linia frontului 🙂
Germanii au pierdut al doilea razbel impotriva restului lumii, nu prea aveau cum sa castige
Cu babuinii, cum ai place lui mihais sa le spuna, om vedea cum se descurca
Deocamdata francezii par destul de timorati
Vere o fi Franta casa si masa a 10 milioane de magrebieni da io n-am vazut in Franta jandarm cu turban precum in Londra, unda sa moara toata clasa noastra politica erau mai putini albi decat restul la astia mai colorati un pic.
Iar in Franta jandarmeria bate cu simt de raspundere daca ridici ciocul, in UK discuta cu tine, iti da o bomboana, iar francii s-au prins de pericolul cu ciuhabii si au miscat ceva, au interzis cearceaful pe moaca la harapoaice, in UK e plin de dastea cu mileul pe moaca si o gloata de puradei dupa ele.
Daca ar fi sa faca un pariu de viitor as spune ca UK se duce dracului inainte Parisului dpdv al ciuhabilor.
Iar nemtii au pierdut WW2 in fata restului lumii pt ca au fost prea prosti sa-l castige, condusi fiind de un retardat mintal. Io crez ca ar fi avut sanse daca nu erau atat de idioti.
@george ar fi castigat daca hitler ramanea la politica si lasa razboiul in seama generalilor…asa imi aduce aminte de o faza din filmul lui Kubrick 🙂
https://youtu.be/N1KvgtEnABY?t=30s
de la 0:30 🙂 🙂
corect. cu cat citesti mai multa istorie adevarata intelegi ca de fapt baietii sunt doar agresivi si buni de folosit de marionete… ceea ce se intampla, s-a intamplat si se va intampla cu mare succes si in viitor.
iar daca ai avut si bafta sa ii cunosti indeaproape stii ca nici ei intre ei nu se suporta prea bine … de buni ce sunt.
off: @MirceaS Interesanta idee…dar totusi nu cred ca poti spune ca civilizatia franceza a avut acelasi impact asupra lumii precum cea greceasca.
on: Acum daca ar fi baieti destepti indienii ar trebui sa mearga pe mana rusilor, ca altcineva nu vad sa se incumete la afacerea asta cu bronzatii astia(chiar daca sunt multi bani in joc). De ce zic ca ar trebui sa mearga cu rusii?
1: fac avionul in tara
2: le finanteaza rusilor PAK-FA-ul, de care o sa aiba si bronzatii nevoie la un moment dat…chiar daca ei vor acum 90 de avioane, trebuie sa se gandeasca si la viitor, cand o sa aiba nevoie de un avion de generatia a 5-a ca sa contracareze avioanele de gen a 5-a chinezesti(si prin extensie pakistaneze)
deci concluzia e ca pentru ei ar fi bine sa ia MiG-35, pentru noi ar fi bine sa ia orice altceva 🙂
Te-ai speriat de MiG-35 ? 🙂 🙂 🙂
Eu zic sa mai citesti, ca informatii sunt destule. Chiar in Pravda 🙂
nu m-am speriat de MiG-35 🙂
e vorba ca acum rusii au stopat programul PAK-FA, insa cu banii indienilor ar reusi sa il reporneasca
la urma urmei MiG-35 e un MiG-29 pe steroizi, e tot un avion foarte bun, dar nu ceva de speriat 🙂
Bre nus de ce da nu-i vad pe indieni dandu-le rusilor 30 de miliarde. I-au invitat si pe ei sa nu zica lumea, da’ hindusii vor tehnologie occidentala, ca daia ruseasca au gramada.
„si tu o suji la rece vazand cum zboara banii in buzunarele altora.”
Breeee, vorbeste frumos ca nu esti la marginea santului. 🙂
Nici ei nu mai stiu ce vor sa ia. Au bani si nu stiu ce sa faca cu ei.Se pare ca le place salata de Rafale cu F 16 , F18 si ceva Mig pe deasupra
Avand in vedere exemplul cu Brazilia, posibil ca Gripen sa aiba sanse.
Dar cum cei de la MiG sunt in stare de moarte clinica, Rusia ar putea face o oferta de nerefuzat 🙂
Salut, iti citesc blogul de mult timp, felicitari pentru el si ideile bune si pertinente se vede ca esti bine informat, ai putea fi, sper sa nu exagerez nu te cunosc prea bine, un ”consigliere” bun pt. un secretar sau ministru in Ro Army .
Off-topic subiect despre F-16-ele romanesti, citeam ceva de pe forumul http://www.F-16.net despre fighter-erele noastre si surpriza gasesc scris de Pilotasso http://www.f-16.net/forum/viewtopic.php?t=24680 asa ceva:
Also the „upgrades” to the planes already flying consist only in minor details like comms and navigation. They will be infact downgraded in their combat capability because Portugal is a NATO founding member and Romania is not. Romanians are in a lower tier regarding classified stuff.
Din sursela tale, despre ce vb. goanga asta Pilotasso ?
Multumesc,
Victor
In primul rand multumesc pt aprecieri.
Nu cred sa aiba vreo importanta cine pe cine a fondat, nici nu stiu daca Portugalia a fost de la inceput prin NATO si nici nu ma intereseaza, dar ideea conforma careia aia de mai la-nceput au drepturi mai multe e macar discutabila. Credibilitatea este in insa o alta mancare de peste iar noi stam rau la acest capitol (siguranta informatiei adica).
Despre F 16 romanesti, ele nu vor fi modernizate ci doar aduse la zi. Sincer nu stiu inca ce anume vor avea pe ele, dar nu as exclude cu totul posibilitatea ca baietii aia sa aiba dreptate. De vazut ce radar vor avea pe ele.
@George GMT eu nu prea inteleg, suntem suficient de „credibili” pentru un scut anti-racheta dar nu suntem pentru dotarile mai „classified” pentru F16?
Oare se vor putea upgrada mai tarziu cum s-a facut si cu Lancerele? Marturisesc ca nu ma pricep, asa ca scuzati intrebarile poate mai naive.
Sincer nu cred ca avioanele F 16 din Portugalia vor veni mai „down” decat erau ca si asa nu erau chiar spuma-spumelor, iar dotarile pe care noi stim ca le vor avea sunt medii. Pe viitor- dca vrem – aveam posibilitatea sa le modernizam chiar si la standardul „Viper”. Taiwanul are A/B-uri si le modernizeaza acum. Se poate.
O.K. dar ce vrea sa zica mister-ul Pilotasso…citez ” They will be in fact down-graded in their combat capability.”..si respectiv ”..lower tier capability classified stuff” …deci in NATO in afara de proasta reputatie..Romaniei nu i se comunica informatii ”grele” , clasificate ?…si chiar de ar fi asa, avioanele ce au cu..informatiile ”grele” si clasificate ? ce implica asa zisa modernizare cu asta ?
Multumesc,
Victor
Nu stiu dacà România este agreatà în CISMOA (Communications and Information Security Memorandum of Agreement), desi apartenenta la NATO ar introduce automat. Ei pot sà dea restrictii. Altfel, în mod neoficial pot fi alte restrictii (ca accesul informatiilor Echelon numai pentru SUA, GB, Australia si NZ).
Sunt cam sceptic în privinta „degradàrii” acestea.
Pilotasso asta este pilot portughez (asa e caracterizat printr-un forum rusesc).
E prima oara cand aud de diferente intre un membru fondator si altul care a aderat mai tarziu ! Din punctul meu de vedere, e o tampenie.
Deci ce scrie la pct 10 in Tratat:
„The process of joining the alliance is governed by Article 10 of the North Atlantic Treaty and by subsequent agreements. Countries wishing to join have to meet certain requirements and complete a multi-step process involving political dialogue and military integration which includes signing numerous Defence Pacts such as: a Basic Exchange and Cooperation Agreement for Geo-spatial Cooperation (BECA), Logistics Support Agreement (LSA) and Communications Interoperability and Security Memorandum of Agreement (CISMOA).”
http://www.sasfor.com/strategic-alliances/october-21st-2011
Si atunci cum sa afirmi ca „Romanians are in a lower tier regarding classified stuff !?
Cred ca Pilotasso ala merita o palma peste ceafa sa-i mai iasa fumurile din cap 🙂
Mie Pilotasso ala imi pare mai degraba un fanfaron care vrea sa dea o importanta mai mare decat e cazu Portugaliei.
Un fel de „uite-te la mine ce important sunt, dau avioane la romani, da le dau mai slabute, nu asa la nivelul meu cel mai important care sunt eu atat de important si membru fondator, deci ce important sunt eu cu F-16 astea, Portugalia are o armata importanta, romanii mai au pana sa ajunga la nivelul nostru atat de important”.
N-as pune mare baza pe ce zice presupusul pilot.
Din ce declaratii s-au facut acu ceva ani americanii ne oferisera si F-35 (mai ales ca e foame de bani pentru proiectul ala) si ala avea din start destule chestii care nu sunt nici pe F-16 bl 52 sau chiar 60. Mig-21 Lancer e pe la nivelul Bl 40, plus vorba cuiva, exista scutul ABM care vine aici, interconectarea sist radar etc etc, astea cu F-16 downgradat imi par simple basme.
Iar aia cu Romania nu e de incredere ma face sa ranjesc, cred ca e una din cele mai de incredere cand vine vorba de chestii d-astea.
Ar mai fi insa o chestie, care mi-a ramas in minte din anii de dinainte sa intram in NATO. Nu mai stiu cine a declarat-o, era un interviu cred si intrebarea era ca de ce noi mai suntem tinuti la usa si altii (Polonia, Cehia, Ungaria etc) sunt primiti deja, ca doar noi am fost rebelii Pactului, nu-i ascultam pe rusi, colaboram cu occidentul etc, si aia erau subalterni constiinciosi ai URSS.
Iar raspunsul a fost ca poate chiar asta e problema, eram cam prea independenti si astora le era cam frica sa nu facem asa si in NATO, se gandeau ca unii care executau fara cracnire in Pact se integreaza mai usor si sunt deja mai dresati sa fie obedienti fata de sefi. Desi s-a vazut apoi ca erau (sunt) plini de cartite sovietice/rusesti (nu ca nu ar fi cazu si pe la nemti sau altii)
@Victor. Din pacate mai mult nu stiu. Prin acces restrictiv la informatii se poate intelge – dpdv tehnic – sa nu ai dreptul sa detii un radar foarte performant, in sistem de razboi electronic modern, etc, datoriota faptului ca nu poti garanta ca „altii” nu arunca un ochii pe ce ai tu…
Dar nu cred in varianta down-gradata a F 16 pt noi.
Si uite lista cu dotarile aparatleor pentru Romania asa cum a aparut ea in lb engleza.
http://www.rumaniamilitary.ro/articolul-de-seara-dotarea-f-16ab-block-15-romanesti
Tinand cont ca vom avea AIM 120C7 nu prea sta in picioare discutia despre membrii NATO de rang secund.
In lista aia scrie doar de AMRAAM C, dar nu ca’s fix C7
Poa’ sa fie C5 din stocuri mai vechi, cum au primit polandezii cand au luat F16urile, gasesc astia niste cutii mai vechi prin pod si ni le trimit 9 ca oricum pt politie cu autobuzele care se predau neconditionat is arhisuficiente 🙂
Se poate bre, se poate…Oricum nu crez ca F 16 alea sunt down-gradate si oricum fata de actualele noastre rachete BVR AIMul e piesa de piesa 🙂 😉 .
Nus de unde am ramas io in memorie cu C 7.
Bre, daca C5-urile is mai ieftine atunci ai nostri sigur fac o afacere
In fond cumpara AIM9M
Clar ca AMRAAMul de orice versiune ar fi e un progres pt sectoristul aerian
Downgradate sau nu: ie avioane deja vechi, dpdv hardware ce sa mai downgradeze la ele…sa ni le dea fara radare poate
Partea naspa e ca noi am primit un soft customizat, MLU5.2R daca nu gresesc, nu stau sa mai caut.
Si din soft se pot dezactiva functii ale hardwareului, gen niste moduri radar, pe la razboiul electronic, comunicatii etc
Asa ca nu stii ce stropitoare zburatoare primim, practic or sa faca ce vor americanii sa ne lase sa faca, daca nu vor o anumita capabilitate tzi-o dezactiveaza si gata, aurolacii mioritici cu 12 haviaoni mancatzash la marjinea imperiului nu trebuie sa aiba cine stie ce capabilitati, o pulitie lesinata si restul e pt big boys
Noi cu o comisie, un pdf, un RFI, o vizita de documentare, niste stele pe umeri, o pensie, un apartament mai ieftin, d’astea…
La faza cu „lower tier capability classified stuff” s-ar putea sa aiba dreptate.
Uite aici ce zice nenea Deptula (link-ul a mai fost postat aici pe forum) :
http://www.defensenews.com/story/defense/air-space/isr/2015/05/23/nato-combat-cloud-future-mercier-shaffer-interoperable-f35-typhoon-rafale-network/70893364/
Eu inteleg din textul ala ca acel „cloud security” poate avea diferite nivele de securitate, inclusiv la nivel de securitate nationala. Iar in acest ultim caz e posibil sa nu fac „share” cu toti.
„Mercier said that having flexible security levels with data links will be „absolutely important” for an interoperable combat cloud so each nation can maintain its own sovereignty.”
Sensul e cu totul altul.
Cat despre nea Deptula, omul are probleme cu partea de securitate 🙂
„Deptula was also found to have 125 classified documents on his personal laptop –- 10 labeled “Secret,” 14 labeled “Top Secret” and one with the high protection of “Secret, Compartmented Information.”
http://aviationweek.com/defense/usaf-punishes-former-top-general-over-defunct-airship-project
Inteleg ce spui
Pai atunci daca asa stau lucrurile atunci exprimarea lui Deptula e prost aleasa. El ar fi trebuit sa spuna ” not necessary to transmit to a Romanian jet nearby” in loc de „not safe to transmit to a Romanian jet nearby”. Declaratii de genul asta pot fi interpretate in fel si chip, iar faza cu „not safe” m-a cam deranjat.
@George Da, Portugalia a fost membru fondator NATO…ar fi interesant de vazut si cine conducea Protugalia atunci…un nene Salazar care era putin cam fascist…ce e si ipocrizia asta…auzi la ei, ca nu suntem „credibili”.
Sa fie inca efectul lui 23 august? Poate ar trebui sa se uite mai bine in istorie domnii astia si sa vada ca atunci cand am avut aliati care ne-au tratat omeneste ,si nu ne-au considerat carne de tun, am luptat!
ne spalam pe cap cu englezii cat si cu francezii.primii au hoarde de imigranti africani la usa dupa ce au deja indienii si pakistanezii au devenit cotiadian…dar romanii sun problema.cei din urma niste socialisti sclifositi rupti de realitate…amandoi dorm la umbra imperiilor ce au fost.
curios,nemtii cu atata populatie turca nu are probleme atat de acute si nici nu se bat nordafricanii sa mearga acolo.
Off Topic: Franta si Rusia au rupt oficial contractul „Mistral”
http://www.elysee.fr/communiques-de-presse/article/entretien-telephonique-avec-m-vladimir-poutine-accords-sur-les-bpc/
Putin off topic dar in sensul discutiei. Fie fieru cat de tare unde nu ii cap vai de picioare.
http://defence-blog.com/?p=7162