MODERNIZAREA CV90 OLANDA

Despre CV90 s-a mai scris pe RoMilitary. Cred ca armata romana ar avea ce aplica din modernizarea CV90 olandeze asa ca voi dezvolta subiectul. Prima modernizare CV9035NL se refera la contractul din 2019 pentru instalarea Iron Fist pe CV9035NL. In 2015, BAE Systems Hagglunds si armata olandeza incep un proces de evaluare a fezabilitatii a 5 APS-uri si apoi in faza a doua integrarea APS ales pe CV90. In 2019 se anunta alegerea Iron Fist si se considera ca acesta va oferi protectia necesara echipajelor. Deducem ca BAE impreuna cu armata olandeza au studiat timp de 4 ani 5 APS-uri si au ajuns la concluzia ca Iron Fist e cel mai bun pentru CV9035NL. Momentan Iron Fist are doua variante: Iron Fist Light Decoupled  IF-LD, impotriva loviturilor cumulative si Iron Fist Light Kinetic IF-LK, impotriva  loviturilor perforante.

Defense Update sustinea in 2018 ca mai exista o varianta Iron Fist si anume Lightweight Configuration IF-LC. Aceasta varianta era “all- in-one”, respectiv pe un suport cu rotatia de 360 de grade erau instalate lansatoarele de contramasuri, radarele, senzorii. Mai jos este prezentat IF-LC instalat pe CV9035 NL in 2019.

In ianuarie 2021, are loc semnarea contractului de modernizare CV 9035 NL, Mid-Life Update. In final s-a optat pentru   IF-LD (Light Decoupled), cu radarele in cele patru colturi ale viitoarei turele si senzorii electro-optici asezati pe varful catargului (“mast”).  Nu au fost necesare alte teste, s-a luat in considerare programul din 2015-2019. Sunt mai multe modernizari, voi insista pe cele pe care s-ar putea sa le aplicam si noi.

S-a hotarat schimbarea senilelor de otel cu unele de cauciuc, se considera ca senilele de cauciuc asigura reducerea nivelului de zgomot in interiorul CV90 cu 10 db si reduc vibratiile cu 65 de procente. Se obtine si reducerea masei CV90 cu aproape o tona. Trebuie spus ca firma Soucy, care fabrica senilele, furnizeaza senile de cauciuc si pentru AS21 REDBACK, iar Rheinmetall are in oferta pentru Lynx australian atat senile de otel cat si senile de cauciuc Soucy.

Cel mai important, s-au focusat pe turele care vor fi schimbate. S-a luat tunul Bushmaster de 35 mm de pe turelele vechi, tevile sunt departe de cele 6000 de proiectile la care trebuie schimbate, asa ca olandezii nu arunca cu banii. Turela a fost mutata in fata cu 50 cm pentru imbunatatirea ergonomiei,  ”with the crew sitting next to each other rather than being separated by the gun”. Se mai pun pe turela doua Spike LR2. Olandezii mai au ca variante un tun de 50 mm si un RCWS 7.62 mm pentru lupte urbane.Va aparea un spatiu suplimentar disponibil in noua turela care va fi folosit pentru mai multa munitie. Prototipul turelei este in constructie in Suedia, designul final este planificat in decembrie 2023 cu livrarea primelor vehicule prevazuta sa inceapa in ianuarie 2024, ultimele vehicule din seria de 122 trebuie sa fie livrate pana in decembrie 2026. Exista si o optiune pentru alte 19 vehicule; daca se vor comanda, vor fi probabil livrate pana la mijlocul lui 2027.

Toata aceasta modernizare a 122-141 de CV90 costa cam 500 milioane de euro, o suma considerabila, cam 3,5 milioane euro pe CV90, plus ca a implicat ani de studii si teste. Este de remarcat efortul olandezilor de a pune pe CV90  Spike si Iron Fist, am remarcat aceeasi dorinta de imbunatatire a dotarii si la croati, din nefericire, sunt unele asemanari cu dotarea noastra.

Prin 2010, Croatia a cumparat cca 120 Patria AMV cu RWS Protector 12,7 mm. Militarii croati le denumeau “autobuze blindate (oklopljenim autobusima)” sau “cele mai scumpe camioane militare din lume (najskuplji vojni kamion na svijetu)“. Croatii s-au chinuit sa se doteze cu turela Elbit UT30MK2, cu tun Bushmaster 30 mm si doua Spike LR. Contractul  a fost cu probleme, croatii au anuntat ca ii penalizeaza pe israelieni, acestia au replicat ca a fost o situatie exceptionala din cauza COVID 19. Israelienii le-au prezentat croatilor Patria cu turela Elbit la teste in desertul Negev si,  cu toate intarzierile, cred ca lucrurile merg intr-o directie dorita de croati. Nu am remarcat nici un APS pe blindatele croate, dar dorinta de a imbunatati dotarea armatei croate e laudabila.

Unii vor spune ca Pirahna romaneasca are tun de 30 mm si nu se incadreaza in conceptul de autobuz blindat, dar eu consider ca nu suntem departe de mistoul croatilor la adresa dotarii proprii. Poate ca MApN-ul asteapta ajungerea la maturitate a sistemelor cu directed energy, vrea sa investeasca in tehnica de lupta ultimul racnet. Ca sa-l citez pe Ion Antonescu intr-un studiu din 9.03.1934 :

A aştepta însă, ultimul cuvânt al tehnicii, este egal cu a rămâne nearmaţi”.

Dar poate asta e motivul pentru dotarea precara a armatei romane in 2022, timp de 30 de ani am tot asteptat ultimul cuvant al tehnicii militare, probabil inca il mai asteptam. Este evident ca armata romana este in acest moment contra curentului, in timp ce unii se chinuie sa puna cat mai multa dotare pe masinile lor blindate, noi punem la minim, chiar daca ne avantajeaza solutia tehnica, avem deja turela Elbit pe P5, nu ne trebuie decat vointa. M-am uitat si pe articolul din 2019,

https://www.rumaniamilitary.ro/despre-tancurile-noastre-opinia-unui-specialist , acolo se scrie:

“Rachetele antitanc (ATGW) sunt specifice unui Vanator de Tancuri de linia a II-a. Un MBT este vulnerabilizat de echipamente sensibile, afetate exterior. Distanta medie de angajare in lupta directa in zona noastra este sub 1000m. Concluzie de moment (intr-un viitor mai indepartat lucrurile s-ar putea schimba) – rachete antitanc pe ML specializate (VT), elicoptere si portative (nu pe tanc, transportor, MLI). Masinile de lupta (ML) pentru lupta in contact sunt maturate de suflu, flacari, rafale si schije, nimic nu ramane neavariat deasupra blindajului si trebuie sa poata continua lupta asa.”

Au trecut 3 ani de atunci, a aparut conflictul din Ucraina, oricum pe tanc se pot folosi ATGM trase pe teava tunului, indiferent daca e ghintuita sau lisa, avem Lahat, Falarick, restul de rachete ucrainiene, nu e nici o vulnerabilizare. In cazul P5, Spike sunt in interiorul turelei, sunt protejate intr-un anumit grad.

Cat despre lupta de contact cu schije, flacari, rafale, conflictul din Ucraina a aratat ca invadatorul nu a aratat mari competente militare si vointa de lupta, e plin internetul cu blindate rusesti trase de fermierii ucrainieni, o Pirahna 5 dotata corespunzator ar duce la multe abandonuri pe campul de lupta.

Nu trebuie sa inventam noi roata, putem folosi experienta olandeza, daca acestia au ajuns dupa 4 ani la concluzia ca Iron Fist li se potriveste il putem folosi si noi. De asemenea, senilele de cauciuc CRT Soucy au avantaje evidente, se afirma ca imbunatatesc si consumul, iar in privinta rezistentei la explozii:

“Soucy have anecdotes of mine blasts destroying the suspension causing the track to fall off the vehicle, but the track is perfectly fine when inspected, its just everything around it failed.”

Asemenea senile ar fi foarte bune la MLI-urile noastre modernizate, prin modernizare s-a crescut greutatea blindatelor, o reducere a greutatii ar fi binevenita, daca le-au ales olandezii macar ar trebui sa le incercam si noi.

Este ilogic sa nu folosim toata capacitatea P5, daca tot am cumparat un produs mai scump din import, nu este logic sa-l folosim fara Spike si Iron Fist, unii schimba turela pentru asta iar noi avem turela Elbit proiectata pentru Spike si Iron Fist si refuzam cele doua sisteme.

Situatia imi aminteste de un refuz al armatei romane din 1926, atunci am refuzat un tanc de 10,5 tone deoarece se credea ca e prea greu pentru infrastructura romaneasca. Din nefericire, anul 1944 ne-a demonstrat cum aceeasi infrastructura a fost folosita cu succes de tancurile sovietice de 45 de tone, dar asa se intampla cand nu iti cunosti istoria, repeti greselile.

Caudillo

BIBLIOGRAFIE :

https://www.baesystems.com/en/article/bae-systems-selected-to-integrate-active-protection-system-solution-into-dutch-cv90s

https://defense-update.com/20190919_aps_for_cv9035nl.html?bsearch_highlight=cv%2090

https://www.baesystems.com/en/feature/cv90-holland-investing-in-the-future-battlefield

https://www.edrmagazine.eu/bae-systems-hagglunds-details-the-royal-netherlands-army-cv90-mlu

https://www.janes.com/defence-news/news-detail/dutch-cv90-mlu-focuses-on-turret

https://www.soucy-defense.com/

https://www.tanknology.co.uk/post/__crt

https://www.jutarnji.hr/vijesti/hrvatska/video-hrvatska-vojska-testirala-novo-mocno-naoruzanje-stizu-patrije-s-izraelskim-topom-8-sofisticiranih-stanica-instalirat-ce-u-dok-ing-u-i-dakovicu-9683932

https://www.vecernji.hr/vijesti/stize-pravo-oruzje-za-hrvatske-patrije-izraelski-top-30-mm-i-rakete-spike-1189504

https://obris.org/hrvatska/duos-30l-morh-naplatio-penale-elbitu/

 

 

32 de comentarii:

  1. In prima linie, un IFV pe roti are puține șanse de supraviețuire.
    In Ucraina , cu rafala de AK se găuresc 2-3 cauciucuri și ” scula” rămâne imobilizată. Adică țintă fixa. Cu grămada au rămas oprite așa și ulterior găurite cu simplul AG 7.
    Un IFV pe roti e bun la ambuscade. Tragi , distrugi di pleci rapid.

    Tot în Ucraina , MLI pe senile sunt intens utilizate în prima linie . De ambele părți și cu arma 30 mm in turelă.
    PS.
    Nu se vede acolo o ” scula” in prima linie cu amărita de 14,5 mm. in turelă . E depășită , nu gaureste nimic blindat.

    Deci Piranha 3 românești sunt slab, foarte slab armate.
    Trebuie revăzută dotarea și mitraliera aia care nu asigură nici protecție trăgătorului, trebuie înlocuită.
    Măcar cu o turelă blindata cu ceva arma de la 25 mm in sus. Cu proiectile perforante . Tungsten sau uraniu.
    Și tot în Ucraina , șenilatele sunt pline cu lansatoare AT montate la vedere.
    E arma eficace anti tank.
    Și face diferența între spulberat de un proiectil de 125mm sau sărit în aer cu tot cu turela .
    T72, T80 transformate în fier vechi sunt dovada.

    CV 90 e șenilat. Sistemele propuse măresc protectia .
    MLI românești sunt slabe la blindaj. Ar trebui altceva tot pe senile.
    Mai blindat , mai dotat.
    Părerea mea.

    13
    • Pai Pirahna 3 e MLI/IFV?! Este doar un transportor blindat amfibiu, mitraliera ii este suficienta…

      5
      • Daca nu gresesc :
        LAV III e un Piranha III modificat.

        Personal nu mai vad rostul transportorului anfibiu blindat dotat doar cu mitraliera de 12,7 sau 14,5 mm.
        Era bun 40 de ani in urma.
        Acum trebuie să aibă turelă cu măcar o muniție perforanta de 25 mm. Si stabilizata turelă. Capacitate de vedere și ochire zi/ noapte, din mers sau de pe loc.
        Părerea mea.
        PS
        Și rușii au modificat sumedenia de taburi din dotare. Au pus pe ele turele ( automate sau manuale) cu arma 25 mm și auxiliar 7,62 mm.
        Stabilizate armele.
        + fumigene pe laterala turelei.
        Blindajul a rămas în schimb același pe ” scula”. Rezistent la 14,5 mm dar ușor de găurit inclusiv cu vechiul AG7.
        Se vede la sumedenia de carcase arse . Alea sărite in aer ( tot tabul) au fost lovite cu ceva mai gros.
        Panzerfaust 3, Javelin , Stugna, MLAW.

        4
    • „cu rafala de AK se găuresc 2-3 cauciucuri și ” scula” rămâne imobilizată.”

      Nu chiar, eu zic sa arunci un ochi aici: https://youtu.be/vyrDV-D1bLY?t=33
      Din cate imi amintesc, chiar si TAB-urile noastre au sisteme de umflare/dezumflare a rotilor din mers.

      6
      • Sper că ai remarcat că respectivele roti sunt demontate. Inclus geanta cauciucului. E doar moțul.
        Dificil un tab să meargă liniștit cu doua roti găurite și fâlfâind aiurea chiar daca are compresor intern de umflare. Trebuie sa meargă șontâc , șontâc undeva sa le înlocuiască.
        Compresorul e si mai bun când ai cauciucuri militarizate din seria ” run flat”. Făcute special sa nu se taie singure când ești pe geanta.

        Nu mai țin minte daca taburile noastre aveau compresor pentru umflat rotile din mers. In schimb camioanele TATRA aveau sigur. Doar că atunci, nu existau cauciucurile run flat.

        Nu știu Piranha V ce cauciucuri montează.
        PS.
        Văzut un video cu tabul rus ciuruit și cu cauciucuri ” made in CCCP”.
        De unde au scos rezerva asta , habar nu am.
        Dar un cauciuc ținut 30 de ani in depozit , e îmbătrânit rău de tot și cu crăpături de la mama natura.
        Cred că au probleme de logistica groase rău.

        2
        • Chiar si camioanele DAC au sisteme de umflare a rotilor din mers, iar un TAB 8×8 poate merge si daca-i sar in aer doua roti pe acceasi latura, nu asta-i problama…

          3
        • Sunt sigur ca in clip se merge si pe janta, cu cauciucurile dezumflate complet. Si cu o viteza respectabila chiar. N-am vazut nicio geanta totusi…
          Cauciucuri “militarizate” runflat am avut pe masina personala, an de fabricatie 2012. Am si pe asta noua, an de fabricatie 2020.
          De acord, rusii par sa aiba probleme cu “grosimea”…

          1
      • Eh, TAB-urile au fost proiectate să se poată deplasa doar cu 2 roți pe o parte și 1 pe cealaltă, iar compresorul( care e același și pe DAC) face față la 7 găuri de glonț pe roată, dar na, nu mai poți să spui nimic de specialiști, cunoscători, părerologi, etc..
        Părerea mea, hâc..

        17
  2. Oricum f interesant , cred că cam toții din Europa normali la cap incep să își modernize-ze Armata noii nu însă și suntem mai preocupați de luptele politice decât de armată și de urgența țării. Un mic exemplu cât de neinteresanți suntem ca conducere a fost momentul cu Imnul Secuiesc sau bătut în piept cei din presa,unii la tv și cam atât. Oare nu există Consiliul Național al Discriminării? Autoritățile nu își fac treaba așa e și în armată ,licitați ,contestați ani pierduți . Am văzut comentarii ieri de Serbia au o industrie de armament și apărare care produce pe banii putini , Ungaria la fel mișcă și face ce face da lucrurile se mișcă la noi nimic nu se face curat ,pe bune încât să poți spune că e un program curat ,bun și eficient. Suntem zero ca dotare nu am făcut nimic ,zero nu vezi nimic în dotarea Armatei . Cred că am putea face multe cu israelieni și pe banii mai puțini decât ar trebui acordați americanilor. Dâncu ne vorbește non stop de RM de Ucraina ,de salarii ,ne mai aburește cu Corvetele ,cu F16 , dar nu îl auzi vorbind despre restul programelor ,de ceea ce ar trebui să facem cu acel buget care îl avem dar care îl gestionam ineficient. Daca am demara un program gen a monta pe P5 ar fi destul de avansate că oricum nu sunt amfibi , așa că le folosim doar pe uscat.

    11
    • Scandalul cu cântat melodii ungurești, după terminarea festivității, a plecat de la dezaxatul (că i se mișcă capul în toate axele) de Grindeanu. Care nu e în stare să se ocupe punctual de portul Constanța (nu mai zic de autostrăzi) dar se bagă și el în seamă cu hocheiul.

      8
  3. ce se mai aude cu integrarea Spike pe Piranha 5 romaneasca?! sau acum suntem ocupati sa sudam table si sa dam cu voositorul?

    2
    • Ar trebui mers tot cu cei care produc piranha la ifv ca deja se instaleaza in Ro si ar fii pacat sa nui facem sa revitalizeze alta societate romaneasca cu o comanda serioasa cu integrare poate mai mare ca la piranii .Din cate stim au Ascod 2 care vine si in variante cu tun 105 120 si noua ne cam trebuie asa ceva pana renuntam la t55 .Ca sa asimilam cat mai multa tehnologie ar trebui o comanda de 200 250 buc in toate variantele?Daca va fii candva undeva comanda asta speram noi ,POATE DUPA RAZBOI??

      12
      • Pana la Ascod ar trebui sa facem P5 cu toate dotările, cine stie câți ani durează sa integram un MLI sau un blindat cu tun de
        105 mm in țară. Licitații, contestații, etc.

        6
        • Teoretic, daca nu gresesc, turela Elbit de pe P5 romanesti e “plug and play”, pardon my french.
          Dotarile suplimentare costa iar nevoile sunt mari. Una e sa te dotezi pe timp de pace, alta-i pe timp de razboi, bugetele sunt altele, inclusiv disponibilitatea populatiei in a accepta efortul bugetar militar.
          E mai bine sa ai deja o platforma care permite modernizari rapide decat nicio platforma. Zic si io…
          P.S. Senila de cauciuc mi se pare de mare viitor.

          6
          • Dotarea/costurile sunt o parte a problemei. Mai este nevoie de timp si antrenament ca sa folosesti niste sisteme noi la capacitate maximă. Asta se face in timp de pace, dacă ne găsește un conflict fara sistemele menționate instalate pe P5, vom avea mari probleme, de regulă se ajunge la pierderi de vieți omenești, ca im ww2.
            Daca senilele de cauciuc se comportă asa cum se scrie despre ele, vor fi de nelipsit din dotarea armatelor moderne. Ele ar trebui sa aibă si un prezent mai vizibil, ma gândesc la Ajaxul britanicilor.

            3
            • Nu neaparat. Marea majoritate a antrenamentelor care implica trageri cu rachete sunt astazi simulate ca rachetele sunt scumpe. Daca turela are deja electronica necesara se pot simula trageri cu Spike, chiar daca ele nu sunt inca acolo. Din cate stiu eu, rog sa fiu corectat daca gresesc.
              Da, senilele de cauciuc sunt mult mai prietenoase cu drumurile decat cele metalice. Dar se uzeaza si ele si nu sunt tocmai ieftine. O senila de cauciuc de pe un tractor agricol greu – Challenger costa acu’ cativa ani vreo 20000 euro. Si problema era cu blocurile de ghidare care mentineau senila aliniata pe galeti si care cedau primele, pentru ca fortele aplicate lor pe viraje sunt mari. Se rupeau, le “reparai” fixandu-le cu suruburi, dar dupa aia nu mai aveau viata lunga. Daca pierdeai suficiente blocuri de ghidare ieseau galetii din senila la viraje.

              2
              • Tragerile simulate ajuta, dar nu cred ca sunt suficiente . Trebuie testate echipamentele si in teren, e bine sa le ai fizic pe P5, asa poti verifica daca apar probleme, uzura echipamentelor, etc. Si mai ajută si niste trageri in poligon, până la urmă e o testare mai aproape de realitate. Plus ca e nevoie ca se experimenteze modul lor de folosire, distanța optimă de tragere, tactica folosirii in teren, comandantii sa se obișnuiască cu ele, sa stie ce forte putem folosi intr un eventual conflict. Am avea cca 100 de MLI dotate cu Spike/Maliutca si aprox 200 P5 cu Spike, Iron Fist. Le poti concentra in punctele vulnerabile, sunt multe avantaje. Dacă nu ai Spike pe P5 acum e dificil sa pregătești trupele si comandantii, e chiar demoralizant.Senilele de cauciuc arata bine la teste, https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=http://gvsets.ndia-mich.org/documents/PM/2018/Composite%2520Rubber%2520Track%2520Trial%2520Results%2520for%2520Warrior%2520IFV.pdf&ved=2ahUKEwj-uO6mpNz3AhWFKewKHesFAKc4ChAWegQIAxAB&usg=AOvVaw3GGfXSVHQCe5eBTTFBLQib, pe Warrior aveau durata de viata 5000-8000 km. Dar trebuie testate, sa nu ai surprizae.

                4
              • Sigur se poate simula folosirea Spike LR/Lr2 pe P5 dar tot iti trebuie teste de integrare si teste de lansare pana sa ai racheta operationala. Spike Lr are si mod fire and forget deci odata acjhizitionata tinta poti sa lansezi si sa astept de la electronica sa isi faca treaba.
                Pentru a folosi racheta insa pe distante ami mari si a exersa si man in the loop la maximul razei de actiune intre 3200-4000m iti trebuie si exercitiul lansarii din cand in cand a rachetei cu trupa respectiva.

                3
              • aceasi problema o au si cele metalice: pe asfalt se incing (mai ales vara sau cand sunt parcurse distante lungi), se dilata si in viraje sar de pe galeti ( confirmat de tanchisti de pe Challenger)

                6
          • Teoria e una, practica e altceva…

            Adica:
            1. Unii au intrebat de 2 ori la reprezentantii in Ro ai producatorului, daca imi amintesc bine, daca turela deja livrata poate primi racheta fara probleme. Raspunsuri: prima data nu; a doua oara da, dar pe exteriorul cutiei actuale. George, poate tu iti amintesti altfel.

            2. Probabil SW ambarcat si mare parte din arhitectura sunt comune cu varianta cu racheta a turelei.

            Dar…:
            3. E posibil ca modificarile turelei modulare in principiu, sa nu mai poata fi facute usor si ieftin dupa, odata ce ai inghetat configuratia si e asamblata. Adica e modulara dar nu neaparat reconfigurabila.

            4. Retrofitul, odata ce ai produs ceva, e bine mai scump decat daca includeai optiunea de la bun inceput. Probabil ca turela ar trebui dezasamblata si partial reuzinata pe partea compartimentului rachetei, de unde si al doilea raspuns cum ca ar fi mai simplu sa adauge un container pe exteriorul actualei cutii a turelei. Adaugarea pe exterior inseamna practic o retestare si evaluare a comportamentului intregului sistem, plus posibile alte modificari pentru a readuce performantele in zona produsului initial. Alti bani.

            5. Partea electronica e posibil sa fie configurata intr-o optiune mai saraca de procesare iar partea de interconectare si cu racheta sa nu fie prezenta (interfata + cablare). Posibil sa necesite si alte modificari HW in afara doar de incarcarea pachetului de program de upgrade pentru
            gestiunea rachetelor.

            Ar fi prea frumos sa trebuiasca sa adaugi doar SW plus cateva cablaje si doar sa introduci lansatorul in compartiment. Sper sa fie asa.

            In caz contrar, costurile de retrofit ar putea fi prea mari pentru a reuzina, iar solutia agatarii rachetei pe exterior, poate ceva mai ieftina, ar putea avea multe minusuri fata de configuratia din uzina cu lansatorul integrat. Posibil ca in nici unul dintre cazuri MApN sa nu mai vrea sa plateasca integrarea ulterioara, datorita pretului ridicat vs castigul de performanta, si sa ramanem cu configuratia actuala inca mult timp.

            2
        • Intai sa treaca ASCOD de bolile copilariei ca ASCOD in sine este responsabil de succesul Boxer in GB. dupa aia mai vorbim.
          Avem CV 90 si Lynx pe piata si cred cu tarie ca nu avem nevoie de reinventarea rotii, ar mai fi scula israeliana dar nu stiu daca se califica si la -40 de grade cum cica ar trebui pe aici.

          4
          • ASCOD nu mai este la capitolul boli infantile (are deja vre-o 20 de ani). problema cu Ajax la englezi, este ca au cerut sa fie configurat conform cerintelor lor (poate este si problema celor de la Lockheed Martin care le-au promis ca tot ce se cere de catre englezi poate fi realizat si functional
            Da, face senbs, sa mergi mai departe cu Lockheed Martin odata ce au creat JV in Romania. Asta daca nu vom avea pretentii ciudate sau sa vrem integrarea de sisteme si arme care sa nu fost inca integrate de Lockheed Martin pe ASCOD (Elibit parca a colabriat cu Lockheed Martin ca sa produca ASCOD pt export)

            La turelele actuale cred ca e ok sa le dam pace. Asa au fost comandate, asa le operam. Este insa fezabil ca la restul de Piranha V care mai sunt de fabricat, sa se solicite turelele cu Spike integrat (fie le platim suplimentar, fie se componseaza cu penalitati, ca programul la cate de intarziat este ar trebuii sa luam gratis vre-un batalion – glumesc)

            4
        • Buna scula CV-90 asta dar nu cred ca va fi in dotarea ArmRo. Deja in Romania pe blindate noi cartile le face GDELS care are ca concurent pt CV-90 pe ASCOD-2 care este l fel de bun + ca se colaboreaza si cu Elbit (alti bine implementati in Romania cu super rezultate si colaborari), la dotarea ASCOD-2.
          Problema este ca pana cand va avea ArmRo ASCOD-2 noi-noutze fabricate in Romania…???….ArmRo are nevoie stringent de nevoie de tancuri, blindate de toate tipurile pe roti/shenilate si artilerie ap cu tzeava de 155 mm, cat mai repede, iar pt a rezolva aceasta problema solutia este de a le lua de la USAmericani deoarece au cele mai disponibile tancuri, blindate, toap-155 mm si sa le modernizeze+revitalizeze in Romania.
          Cand va face MAPN aceste achizitii…..??? Mai intai trb sa aca RFI-urili pt asa ceva si apoi, la calendele romane achizitia.

          1
    • Inca nu suntem ocupati, ca nu producem tabla si vopsea. Poate gaseste Mapn o firma la licitatie))))

      3
  4. Mai exista derivatul BrightArrow, cu efectorii pe o turela de arme usoare:
    https://www.rumaniamilitary.ro/bright-arrow-imi
    https://www.rumaniamilitary.ro/combat-guard-4×4-al-imi

    masa totala a turelei e de 250kg

  5. ”Este de remarcat efortul olandezilor de a pune pe CV90 Spike si Iron Fist,…” …..
    păi dacă olandezii și-au vândut Leopardurile acum trag cât pot de ce mai au!

    6

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *