Ce ma impresioneaza la clipurile postate este afluenta mare de civili la targul respectiv,in Romania atata lume vezi doar la Salonul Auto- Moto Bucureşti….cred ca este vorba de cum este perceputa armata si apararea la nivelul populatiei.
Salut..pe mine mă cam convins „propaganda” ăsta. …sincer au și ei dreptatea lor..Se vede de la o posta ca ușa si-au băgat nasul încă de la început în Ucraina. .și cam ies cu el însângerat. .Din câte văd. .
Pai un pic de istorie….
PZL 11 in 1931 sau 32 considerat cel mai bun din lume. I dotarea FAR – cca 40-50% din avioane!
PZL P.24 Nefolosit de lesim produs de Romania in licenta . Fuselajul sau a stat la baza celui de la IAR 80
PZL.23 Karaś recunostere si bombardier usor. Folosity si e FAR
PZL.37 Łoś bombadier mediu folosit si de FAR.
pistolet wz. 35 Vis inspirat din M1911 caliobru 9 para.
Browning wz. 1928 – un BAR de numa 5,9 kile
bsp wz.38M – ;isca semiautimata .. numa 100 produse ca razboul a inceoput nitel prea devreme
Wz. 35 pusca natitanc. Vrei 6000 in dotare la inceputul raboiului
Nkm wz.38 FK tn autiomat de 200 mm AA si AT
TK (TK-3) and TKS tanchete 2,5 tone prpduse opeste 500
Samochód pancerny wz. 34 autobklindat usor
7TP tanc usor varinata duoa Vikers 6 tone. 150 produse
Acestea sunt areme poloneze dezvoltate i Polonia (cuiar dacca duoa licente starine) in interbelic.
Ca blindatele erau prea usioare este adevrata. Ca puteau fi si mai multe la fel de adevraat. INSA CATE tancuri a produs Romania ?! Romania lu Cioran, tiutea, Eliade si tiata gasca ce aliterataatat de adirata azi?! (A nu ma mai pusun pistil mitraliera.. ca nici ala nu a alucat s aintre in fabricatie pemmotov de razboi. Asa cum nici PZKL 50)
Ia vedeti si avioanele poloneze pe care NOI le=ma foloist. Si PZL 37 nju era chiar asa de rau
E? Este ca stateam cam rau?
Cam ca acu?!
Scuze daca va deranjez din visurile matrete. Insa eu nu ma imbat cu apa rece prefer etilicele.
Ma rog inca ceva despre polaci.
Au avut o politica eminamente imbecila. Au cezut ca pot jongla cu Hiteler si Stalin … au crezut ca se pot baza pe bneglezi si nu au inltes ca duoa WW2 frnacezi bravau da le trebuaiu 3 perechi de izmene pe zi . Si ca imbatati de o sitiorie candva mareata nu oprea observau calumea se mai schimba.. Nu de lata dar ca sa schimbi sabia modelk 24(1924!!!!) cu una noua model 1937 arata ca undeva sprirocheta aia de care vobea Pata sapa. Insa nu in crieru romanilor ci al lesilor .
Si mai creed ca daca nu aveam nmeniorocu belitei GDSiste si a latir exaltati „morali” poa stateam, ceva mai bine (un tancmai mopdern .. sa zicem un Urs , niste opese de artilerie -macara 130mm pe platforme de T 55 cu ceva serviomecanisme de incarcare, niste IAR 93 nu chiar cine stie ce dar capabile sa atace destul de bine la sol, cu un nopu avion de scoala – la o adica in coperare cu isaaeleneii si Jafee – care sa iasa si la export si in gbl destul de bine dotatati). Si daca chiar eram destepti nu aveam opestye 2 poa 3 milioane de bajeniti ci aveam aiaic numa buni s acreasca PIBu nost..care ne mai „faceau?”: si peste juma de milion de copii (schinbu d emaine ddin armata si platitori de .. pensii )
Da ma rog noi am fots indrumati de filozdi fara actiitate, e criticiliteraril de eseiseti si altii de aceoasi teapa .. si fioiond cum suntem .. hai nu mai zic
Recomand decat citirea Turloaielor blendei ca sa vedeti si voi ce desteoti am fots !
Eei nea Ghitza, la noi nu a fost problema doar de putinta ci mai ales de vointa. Adica si in interbelic, ca si acum, s-a mers pe ciupeli, spagi (vezi afacerea Skoda), a fost un dezinteres si o voie buna la noi, pana cand s-a imputit rau treaba si au inceput sa alerge ca furnicile dupa una alta da era deja prea putin si prea tarziu.
IAR-80/81 de ex a fost un avion facut cumva la repezeala dar superior din toate pct de vedere PZL-ului polonez.
Din pacate nu s-a sprijinit dezvoltarea industriei autohtone, au fost inainte IAR-11, 12, 13, 14, 15, 16, dar nu s-au bagat bani in dezvoltarea lor, nu a existat un interes pentru asta.
Au vrut sa ia linii de productie pentru tancuri, de la cehi sau francezi, nu mai stiu, dar pana sa ia aia au fost deja ocupati.
Ori imagineaza-ti ca bagau banii dati aiurea in sprijinirea lui Coanda si a proiectelor lui. In 1910 deja avea un prototip de avion cu reactie cvasi-functional, pe la mijlocul anilor 30′ scotea brevet de inventie in Franta pentru „aerodina lenticulara”, sunt sigur ca daca facea echipa cu Elie Carafoli, Radu Manicatide si cei care au facut IAR-80 si ce alte avioane se mai faceau la noi atunci (SETI parca) ar fi scos ceva deosebit inca din anii 30′, oricum inainte de razboi.
Nu contest ca IAR 80 era peste PZL 24. te rog mergi la wiki si vezi ce era ala PZL 24. Ce n u inteleg (ba inteleg!) este cum in loc sa dezvoltam un IAR din IAR 16 am ales sa producem PZL 24. Poa din caua a doream tehnologia „mietalica” si schema de calcul. Scuze.
Sau puteam sa cumoparam licenta Hawk 75 (si China o cumprase! Jenant nu?)
Per total IAR 80 in momentu prezentarii prtitipului promitrea sificent ca sa renuntama la a suplimenta comanda de Heinkel He 112 si am rams cu 24 (care in primele 2 zile s-au dovedit superioare dioberselor Polikarpov si a aviopnalor Severski. Severski era rus ins aavioanele sale erau americane …. si apoi a devenit Republic [pesemne cu mare greata in suflet albul Severski a numit firma sa Republic! V wiki – unele remarcabile]]
Acu sa fac o paranteza : primele Me 109 (de la A la D) si He 112 au fots dotate cu Jumo 210 de 670-710 cp care lke propulsau cu cca 485. Prototipul IAR 80 (motor 960 „decapotabil”) atingera aceiasi viteza dar se pare ca avea un plus de voteza ascensionala.
Framcezi dormeau linistit pe ambele urechi ba si pe 4! ca Morane-Saulnier MS.406 ar fi fost echivalent. Bloch cu seria 150-153 se credea superior.. Devoitine ar fi trebuit s apsulbere. Hurricane … nu mai zic.
Si in prmele momenete ale WW2 camd nemtii s-au aruncat asupra Poloniei cel mai performant vanator francez era .. americanul Curtiss P-36 Hawk (Hawk 75) cu motor Cyclone de 1,200 cp. Insa odata tremeinata Polonia a aparut in Vest Me nf 109 E(mil) dotata cu Mercedes DB 601 care numa Spitfore nu rade ca pe porc .
Ce voi a zice? In 1940 IAR 80 era decent. In 41 pe frontul de Est era inca decent. DUPA … daca iti zic ca fac de 7 ori amor pe nopaste si fiecare partida dureaza numa 55 de minute ma crezi? De la 24 la 5 dimineata!!!
Inchid paranateza.
Ptr o mai buna intelegere cauta pe wiki Ikarus IK-2 si Rogožarski IK-3. Sarbii nu erau chiar stelele si modelele totusi …
Ma rog infumuarea prosteasca a panilor „ne scoate” mai bine: PZL.50 Jastrząb PTREA TARZIU (pricu iesise din crute si ei se grabeau s ainchida portita cocinei!) si PZL.56 Kania (porcu este ros de cainii vecinuklui si tu te pregatesti sa il faci toba).
Insa a nu se uita INFUMURAREA. Li se uracase la cap suucesul cu PZL 11 si nu au mai „observat” noutatile.
Repet. Eu zic ca sunt nationalist. Insa unul lucid. Nu vad de ce sa imi die rusine ca sunt roman ..insa nici nu ma ombat cu apa rece .
Cat despre unele extrapolari ale tale .. dragule erau prea inainte de epoca. :ui Coanda ii lipsea un motor cu reactie. A incercat ceva similar Caproni – vax albina sub seria FIAT CR.
Sa iti mai zic una buna. M 51 Mustanmga cu motor Merlin era ceva exceptional!!! Cu motopare Aliison amerixcane era in cel mai bun caz mediocru la minim. Stii care era dioferenta? Cimpresorul. La Merlin compresourl era „mecanic” adica actionat direct de arborele cotit – consuma minim 150 cai putere! Dar care functiona … Motoru american (un Allison cred) avea un turbo compresor .. adica pus in functiune de gazele de esapament. Deci teoretic mai performnat , nu consuma forta motorului. Practic se defecta cam (prea) des . De baia prin anii 80 tibocompresorul devine fibail (si apar motoarele autoturismele turbo_.
Sau na lata. Aripa Horten. Am dubii ca practic era buna de ceva. In anii 50 Northtrop incearca o aripa zburatoare.. instabila la maxim cu un comportamemt de „vanaatpr” naravas dar trebuia sa fie bombardier greu. B2 este o aripa zburatoare .. insa are pe el electronica si servomotoare care il fac stabil ..
Cma asa si cu aerodnina lenticulara… Incercatata cel putin de americani. INSTABILA. Poate intr-o zi „Coanda” va fi numele generic a unor cestii SF .. dar mai e mult pana departe!
Na sa iti mai dau un exemplu in domeniul militar. Se pot face cartuse fara tub. Complet consumabile. Care sa nu aiba nevoie de ejector. Misto da?! Da se cam inmoaie teava… Ca afurisitul ala de tub metalic azvarlit afara aszvarle si caldura reziduala. Insa in anii 6o mi se promitea ca va disparea tubul metalic … Cred ca numa revolverul s-ar preta …
Repet – nu ma dau despteptu neamului (desi …. unii ) insa ma citit mai multe (nu filozofie!) si mai am inca putintica memorie. Si imi place sa povestesc …
Noi draga suntem orea individualisto, prea cu nasu prea sus , prea pretentisosi si fiecae se eimte silita s aauiab ideeal lui diferita de a altora.
na uitenun exemplu chiar minor in doemnoiul dotarii. Pisto;il de serviociu. A fots o discutie pe aici .. unii odrau nu stiu ce modekl, latii un altu ca e mai draguatz, altu ca numa gemrnaii fac , ba ca mai bine polimer ca este mai usor.
Scuze parerea mea este ca un psistol ptr armatata ptrebe sa fie fiabil, de o precizie acepatbila si nu orea scumoa. Si rezistent . Unu de fromt – ca un CZ 75 sau Berteta 92 sunt excelente. ba nu intyeoeg ce treaba avem cu Jericho 941 adoptata de armnata romana. Ca de produsele lu IMi se plang doar cei gauriti cu asa ceva .
Da nu cica prea grelele. Suze arme mi,lityare de prima linie nu arme de poseta!!!
Ma rog de acxord ca atuncicand este vroba de cera mai tare minciuna fiecare doreste sa se afurme (eunfac amor de tom de 8 ore intre 23 si o6! Zilnic!) insa in unelem domenii …
Off topic, i-a uitativa la propaganda asta putinista din Ukraina
https://www.youtube.com/watch?t=439&v=bkD8VFOz4-8
Ce ma impresioneaza la clipurile postate este afluenta mare de civili la targul respectiv,in Romania atata lume vezi doar la Salonul Auto- Moto Bucureşti….cred ca este vorba de cum este perceputa armata si apararea la nivelul populatiei.
Super! Vreau și eu câte una d-aia, din fiecare! 😀
Salut..pe mine mă cam convins „propaganda” ăsta. …sincer au și ei dreptatea lor..Se vede de la o posta ca ușa si-au băgat nasul încă de la început în Ucraina. .și cam ies cu el însângerat. .Din câte văd. .
Pai un pic de istorie….
PZL 11 in 1931 sau 32 considerat cel mai bun din lume. I dotarea FAR – cca 40-50% din avioane!
PZL P.24 Nefolosit de lesim produs de Romania in licenta . Fuselajul sau a stat la baza celui de la IAR 80
PZL.23 Karaś recunostere si bombardier usor. Folosity si e FAR
PZL.37 Łoś bombadier mediu folosit si de FAR.
pistolet wz. 35 Vis inspirat din M1911 caliobru 9 para.
Browning wz. 1928 – un BAR de numa 5,9 kile
bsp wz.38M – ;isca semiautimata .. numa 100 produse ca razboul a inceoput nitel prea devreme
Wz. 35 pusca natitanc. Vrei 6000 in dotare la inceputul raboiului
Nkm wz.38 FK tn autiomat de 200 mm AA si AT
TK (TK-3) and TKS tanchete 2,5 tone prpduse opeste 500
Samochód pancerny wz. 34 autobklindat usor
7TP tanc usor varinata duoa Vikers 6 tone. 150 produse
Acestea sunt areme poloneze dezvoltate i Polonia (cuiar dacca duoa licente starine) in interbelic.
Ca blindatele erau prea usioare este adevrata. Ca puteau fi si mai multe la fel de adevraat. INSA CATE tancuri a produs Romania ?! Romania lu Cioran, tiutea, Eliade si tiata gasca ce aliterataatat de adirata azi?! (A nu ma mai pusun pistil mitraliera.. ca nici ala nu a alucat s aintre in fabricatie pemmotov de razboi. Asa cum nici PZKL 50)
Ia vedeti si avioanele poloneze pe care NOI le=ma foloist. Si PZL 37 nju era chiar asa de rau
E? Este ca stateam cam rau?
Cam ca acu?!
Scuze daca va deranjez din visurile matrete. Insa eu nu ma imbat cu apa rece prefer etilicele.
Ma rog inca ceva despre polaci.
Au avut o politica eminamente imbecila. Au cezut ca pot jongla cu Hiteler si Stalin … au crezut ca se pot baza pe bneglezi si nu au inltes ca duoa WW2 frnacezi bravau da le trebuaiu 3 perechi de izmene pe zi . Si ca imbatati de o sitiorie candva mareata nu oprea observau calumea se mai schimba.. Nu de lata dar ca sa schimbi sabia modelk 24(1924!!!!) cu una noua model 1937 arata ca undeva sprirocheta aia de care vobea Pata sapa. Insa nu in crieru romanilor ci al lesilor .
Si mai creed ca daca nu aveam nmeniorocu belitei GDSiste si a latir exaltati „morali” poa stateam, ceva mai bine (un tancmai mopdern .. sa zicem un Urs , niste opese de artilerie -macara 130mm pe platforme de T 55 cu ceva serviomecanisme de incarcare, niste IAR 93 nu chiar cine stie ce dar capabile sa atace destul de bine la sol, cu un nopu avion de scoala – la o adica in coperare cu isaaeleneii si Jafee – care sa iasa si la export si in gbl destul de bine dotatati). Si daca chiar eram destepti nu aveam opestye 2 poa 3 milioane de bajeniti ci aveam aiaic numa buni s acreasca PIBu nost..care ne mai „faceau?”: si peste juma de milion de copii (schinbu d emaine ddin armata si platitori de .. pensii )
Da ma rog noi am fots indrumati de filozdi fara actiitate, e criticiliteraril de eseiseti si altii de aceoasi teapa .. si fioiond cum suntem .. hai nu mai zic
Recomand decat citirea Turloaielor blendei ca sa vedeti si voi ce desteoti am fots !
Eei nea Ghitza, la noi nu a fost problema doar de putinta ci mai ales de vointa. Adica si in interbelic, ca si acum, s-a mers pe ciupeli, spagi (vezi afacerea Skoda), a fost un dezinteres si o voie buna la noi, pana cand s-a imputit rau treaba si au inceput sa alerge ca furnicile dupa una alta da era deja prea putin si prea tarziu.
IAR-80/81 de ex a fost un avion facut cumva la repezeala dar superior din toate pct de vedere PZL-ului polonez.
Din pacate nu s-a sprijinit dezvoltarea industriei autohtone, au fost inainte IAR-11, 12, 13, 14, 15, 16, dar nu s-au bagat bani in dezvoltarea lor, nu a existat un interes pentru asta.
Au vrut sa ia linii de productie pentru tancuri, de la cehi sau francezi, nu mai stiu, dar pana sa ia aia au fost deja ocupati.
Ori imagineaza-ti ca bagau banii dati aiurea in sprijinirea lui Coanda si a proiectelor lui. In 1910 deja avea un prototip de avion cu reactie cvasi-functional, pe la mijlocul anilor 30′ scotea brevet de inventie in Franta pentru „aerodina lenticulara”, sunt sigur ca daca facea echipa cu Elie Carafoli, Radu Manicatide si cei care au facut IAR-80 si ce alte avioane se mai faceau la noi atunci (SETI parca) ar fi scos ceva deosebit inca din anii 30′, oricum inainte de razboi.
Draga radu2
Nu contest ca IAR 80 era peste PZL 24. te rog mergi la wiki si vezi ce era ala PZL 24. Ce n u inteleg (ba inteleg!) este cum in loc sa dezvoltam un IAR din IAR 16 am ales sa producem PZL 24. Poa din caua a doream tehnologia „mietalica” si schema de calcul. Scuze.
Sau puteam sa cumoparam licenta Hawk 75 (si China o cumprase! Jenant nu?)
Per total IAR 80 in momentu prezentarii prtitipului promitrea sificent ca sa renuntama la a suplimenta comanda de Heinkel He 112 si am rams cu 24 (care in primele 2 zile s-au dovedit superioare dioberselor Polikarpov si a aviopnalor Severski. Severski era rus ins aavioanele sale erau americane …. si apoi a devenit Republic [pesemne cu mare greata in suflet albul Severski a numit firma sa Republic! V wiki – unele remarcabile]]
Acu sa fac o paranteza : primele Me 109 (de la A la D) si He 112 au fots dotate cu Jumo 210 de 670-710 cp care lke propulsau cu cca 485. Prototipul IAR 80 (motor 960 „decapotabil”) atingera aceiasi viteza dar se pare ca avea un plus de voteza ascensionala.
Framcezi dormeau linistit pe ambele urechi ba si pe 4! ca Morane-Saulnier MS.406 ar fi fost echivalent. Bloch cu seria 150-153 se credea superior.. Devoitine ar fi trebuit s apsulbere. Hurricane … nu mai zic.
Si in prmele momenete ale WW2 camd nemtii s-au aruncat asupra Poloniei cel mai performant vanator francez era .. americanul Curtiss P-36 Hawk (Hawk 75) cu motor Cyclone de 1,200 cp. Insa odata tremeinata Polonia a aparut in Vest Me nf 109 E(mil) dotata cu Mercedes DB 601 care numa Spitfore nu rade ca pe porc .
Ce voi a zice? In 1940 IAR 80 era decent. In 41 pe frontul de Est era inca decent. DUPA … daca iti zic ca fac de 7 ori amor pe nopaste si fiecare partida dureaza numa 55 de minute ma crezi? De la 24 la 5 dimineata!!!
Inchid paranateza.
Ptr o mai buna intelegere cauta pe wiki Ikarus IK-2 si Rogožarski IK-3. Sarbii nu erau chiar stelele si modelele totusi …
Ma rog infumuarea prosteasca a panilor „ne scoate” mai bine: PZL.50 Jastrząb PTREA TARZIU (pricu iesise din crute si ei se grabeau s ainchida portita cocinei!) si PZL.56 Kania (porcu este ros de cainii vecinuklui si tu te pregatesti sa il faci toba).
Insa a nu se uita INFUMURAREA. Li se uracase la cap suucesul cu PZL 11 si nu au mai „observat” noutatile.
Repet. Eu zic ca sunt nationalist. Insa unul lucid. Nu vad de ce sa imi die rusine ca sunt roman ..insa nici nu ma ombat cu apa rece .
Cat despre unele extrapolari ale tale .. dragule erau prea inainte de epoca. :ui Coanda ii lipsea un motor cu reactie. A incercat ceva similar Caproni – vax albina sub seria FIAT CR.
Sa iti mai zic una buna. M 51 Mustanmga cu motor Merlin era ceva exceptional!!! Cu motopare Aliison amerixcane era in cel mai bun caz mediocru la minim. Stii care era dioferenta? Cimpresorul. La Merlin compresourl era „mecanic” adica actionat direct de arborele cotit – consuma minim 150 cai putere! Dar care functiona … Motoru american (un Allison cred) avea un turbo compresor .. adica pus in functiune de gazele de esapament. Deci teoretic mai performnat , nu consuma forta motorului. Practic se defecta cam (prea) des . De baia prin anii 80 tibocompresorul devine fibail (si apar motoarele autoturismele turbo_.
Sau na lata. Aripa Horten. Am dubii ca practic era buna de ceva. In anii 50 Northtrop incearca o aripa zburatoare.. instabila la maxim cu un comportamemt de „vanaatpr” naravas dar trebuia sa fie bombardier greu. B2 este o aripa zburatoare .. insa are pe el electronica si servomotoare care il fac stabil ..
Cma asa si cu aerodnina lenticulara… Incercatata cel putin de americani. INSTABILA. Poate intr-o zi „Coanda” va fi numele generic a unor cestii SF .. dar mai e mult pana departe!
Na sa iti mai dau un exemplu in domeniul militar. Se pot face cartuse fara tub. Complet consumabile. Care sa nu aiba nevoie de ejector. Misto da?! Da se cam inmoaie teava… Ca afurisitul ala de tub metalic azvarlit afara aszvarle si caldura reziduala. Insa in anii 6o mi se promitea ca va disparea tubul metalic … Cred ca numa revolverul s-ar preta …
Repet – nu ma dau despteptu neamului (desi …. unii ) insa ma citit mai multe (nu filozofie!) si mai am inca putintica memorie. Si imi place sa povestesc …
Si noi ?:))
Noi draga suntem orea individualisto, prea cu nasu prea sus , prea pretentisosi si fiecae se eimte silita s aauiab ideeal lui diferita de a altora.
na uitenun exemplu chiar minor in doemnoiul dotarii. Pisto;il de serviociu. A fots o discutie pe aici .. unii odrau nu stiu ce modekl, latii un altu ca e mai draguatz, altu ca numa gemrnaii fac , ba ca mai bine polimer ca este mai usor.
Scuze parerea mea este ca un psistol ptr armatata ptrebe sa fie fiabil, de o precizie acepatbila si nu orea scumoa. Si rezistent . Unu de fromt – ca un CZ 75 sau Berteta 92 sunt excelente. ba nu intyeoeg ce treaba avem cu Jericho 941 adoptata de armnata romana. Ca de produsele lu IMi se plang doar cei gauriti cu asa ceva .
Da nu cica prea grelele. Suze arme mi,lityare de prima linie nu arme de poseta!!!
Ma rog de acxord ca atuncicand este vroba de cera mai tare minciuna fiecare doreste sa se afurme (eunfac amor de tom de 8 ore intre 23 si o6! Zilnic!) insa in unelem domenii …
Ai mama, ma bagati in fibrilatii !!!!!!