Și odată cu ele nici cele ale US Air Forces, cu noul sau avion-cisternă KC-46A Pegasus.
Cel mai probabil că generalii US Air Forces își blesteama zilele pentru că în 2011 au ales oferta Boeing în dauna celei AIRBUS (EADS North American). Pe atunci americanii doreau 179 de noi avioane-cisternă și aveau pentru acestea un buget de 35 miliarde de dolari.
Ne mai aducem aminte că initial oferta AIRBUS a fost cea câștigătoare, dar mai apoi Boeing a intervenit, mai pe față mai pe dos, și a întors hotărârea în favoarea sa dar cu această ocazie a făcut și o reducere drastică de preț.
Oferta AIRBUS avea la baza avionul A 330, în timp ce americanii veneau cu Boeing 767. Anii au trecut, AIRBUS și-a lansat A 330 MRTT care s-a dovedit un avion robust și fără probleme, adevărat că n-au vândut 179 de unități, dar ceva tot au reușit și deocamdată nimeni nu s-a plâns de el.
Boeing în schimb a avut numai necazuri cu Pegasusul lor, întârzieri mari în program, defecțiuni pe bandă rulantă, acuzații de fabricare neglijentă și, mai nou, crăpături.
Dar acest aparat aduce, pe langă belele tehnice, și pierderi financiare serioase pentru că contractul este unul cu preț fix și astfel orice depășire de buget se decontează doar din buzunarul celor de la Boeing.
La 1 martie 2023, compania din Seattle plătise deja 7 miliarde de dolari din propriul buzunar pentru remedierea defecțiunilor apărute, iar banii vor continua să curgă. La sfârșitul lui 2024 se așteptau să mai plătească încă 800 de milioane de dolari pentru acest program.
În acest moment, livrările au depășit jumătate din numărul de avioane contractate, 89 de unități fiind deja în posesia US Air Forces dar lucrurile nu stau deloc bine nici cu acestea.
În 2023 procentul de aparate disponibile era de 63%, dar în 2024, dipsonibilitatea a scăzut cu 24%, datorită faptului că reparațiile și lucrările de întreținere durează prea mult timp, în special din cauza livrării cu întârziere a pieselor de schimb necesare.
Dar necazurile mecanice continuă să apară, astfel în luna iulie 2024 s-a observat că datorită vibrațiilor pompei de combustibil este posibil ca sistemul de aer al motorului să fie afectat și acest sistem asigura menținerea presiunii în cabina ca și răcirea diferitelor sisteme de la bord.
O soluție temporară a fost găsită, dar de curând s-au găsit crăpături în două aeronave pregătite pentru livrare și drept urmare US Air Forces s-a hotărât să își examineze întreaga flotă.
Una peste alta, un avion care nemulțumește atât clientul final – US Air Forces, cât și fabricantul – Boeing înregistrând numai pierderi de pe urma KC-46A Pegasus.
Dar asta este, când umbli cu ocaua mică, te ajung blestemele AIRBUS…
GeorgeGMT
Eu cred ca i-au ajuns blestemele McDonnel Douglas.
Necazuri ? 😂
Terminologie precisa e endurance test. Vreau sa vad
un Airbus A330 MRTT la asa o performanta.🙂
Airbus admit ca au si ei patanii, cu boomul de exemplu ?
Nu m as repezi sa subestimez Boeing.
https://www.airandspaceforces.com/air-force-kc-46-around-the-world/
Ce probleme are Airbus MRTT? Si nu sunt de fapt necazuri pt Boeing ci adevarate napste, dezastre etc. Cand a avut Airbus problemele pe care le are Boeing 737 MAX si alte modele?
George, degeaba îi dai replica, Dov știe că trebuie să posteze mult și aiurea, mai rău decât cârcotașii din Muppets!
Degeaba ? Fc ai vazut vre un tanker in fotografii ?
https://breakingdefense.com/2023/07/from-cargo-to-cockpit-a-kc-46a-crews-thoughts-about-the-planes-potential-tanker-rival/?hl=en-GB
Experienta combatanta cu Boeing 707 facute in Israel
in pofida ta cu atacuri personale, nu i minciuna.
https://www.twz.com/air/our-best-look-so-far-inside-israelis-once-secretive-707-tankers
Mananca caciula fc acele persoane care au ales Boeing au stiut
poate mai bine decat americanii, nu o data au dovedit faptul
Boeing 707 nu e Boeing 767. Citește cu atenție.
Boeing 707 e și fosta aeronava prezidențială a RO l, utilizata ultima data de Băsescu și vândută iar acum e ….Supiza: Tanker și realimenteaza sau realimenta ca era destul de bătrân, avioanele US Airforce.
Înțeleg ca te clatină barca dar citește înainte cu atenție.
Vă luați de toate amănuntele😂😂!! Israelul a comandat pasaroiul(pe miliardele muricanilor off course!!),normal că „evreul” Dov apără produsul. Tot ce produce sau „comandă” Israelul este simply the Best !
„Airbus admit ca au si ei patanii, cu boomul de exemplu ?”
Source?
Meanwhile:
The Air Force and Boeing identified a new KC-46 deficiency this spring that’s causing damage to the tanker’s air system ducts — adding to the aircraft’s running list of unresolved, high-risk design flaws.
https://www.defensenews.com/air/2024/07/30/boeings-kc-46-has-a-new-top-tier-deficiency/
The remote vision system for the U.S. Air Force’s latest tanker was meant to transform how the service conducts aerial refueling. It did bring about change — but the service and the aircraft’s manufacturer, Boeing, concede it hasn’t lived up to all its expectations.
Now, after years of halting development and at times contentious negotiations, the Air Force and KC-46A Pegasus manufacturer Boeing say the company and its primary subcontractor, Collins Aerospace, have developed the right solution. Even so, implementation remains more than two years away.
https://www.defensenews.com/air/2023/02/22/after-long-costly-road-air-force-happy-with-new-kc-46-vision-system/
Boeing is close to shut down KC-46A assembly line due to tools and debris found inside completed aircraft
https://theaviationgeekclub.com/boeing-is-close-to-shut-down-kc-46a-assembly-line-due-to-tools-and-debris-found-inside-completed-aircraft/
U.S. Air Force Halts Deliveries of KC-46 Tankers Following Discovery of Cracks
https://theaviationist.com/2025/03/07/usaf-halts-deliveries-kc-46-cracks-discovery/
Si as putea sa mai caut ca astea sunt doar alea mai recente. Lista incepe de cand au lansat chifla asta.
Airbus 330 MRTT a avut doua incidente, ambele similare: desprinderea BOOM-ului (unul in Spania in 2012 si altul in Australia in 2011)
Una din problemele majore la KC-46 a fost controlul BOOM-ului. Acest control se realizeaza de la console din cockpit-ul avionului (nu din spatele acestuia cum era la predecesorii KC-46) , prin intermediul unor camere video si monitoare precum si a unui pachet de soft 2D/3D (la KC-46 se numeste Remote Vision System). BOOM-ul in sine are nu doar comenzile clasice (extensie, retractie, cuplare/decuplare, de siguranta in alimentare cu combustibil, de siguranta in mentinerea presiunii corecte a BOOM-ului in receptaculul de pe avionul ce urmeaza sa fie incarcat, samd) ci si propriul sistem de FBW (fly by wire): https://www.twz.com/27268/this-is-what-the-remote-boom-operators-station-on-a-kc-46-tanker-really-looks-like
Ca sa vezi cat de complexa e problema, uite ce spun cei de la Airbus despre controlul BOOM-ului lor si sistemul FBW a acestuia: https://aviationweek.com/defense/program-dossier-a330-multi-role-tanker-transport-mrtt
Lista de probleme a celor de la Boeing este lunga cat o zi de post (daca discutam DOAR despre KC-46 ca altfel…nu avem atat hartie cate probleme au cam in toate diviziile)
https://www.twz.com/25896/usaf-finally-accepts-its-first-kc-46a-tanker-but-the-design-still-needs-years-worth-of-fixes
https://www.twz.com/32818/the-air-force-has-revealed-that-its-troubled-kc-46-tankers-leak-fuel-excessively
https://www.twz.com/40821/kc-46as-long-troubled-vision-system-cant-even-reliably-show-the-end-of-the-refueling-boom
https://www.twz.com/19332/the-kc-46-pegasus-tanker-program-is-still-a-mess
https://www.twz.com/31724/watch-the-boom-on-boeings-troubled-kc-46-tanker-smack-into-an-f-15e
https://www.twz.com/31945/air-force-isnt-happy-with-boeings-plans-to-fix-the-kc-46-tankers-troubled-vision-system
https://www.twz.com/kc-46-flying-a-congressional-delegation-landed-with-its-boom-deployed
https://www.twz.com/44046/air-force-risks-repeating-its-mistakes-when-it-comes-fixing-its-kc-46-tanker-new-report-says
https://www.twz.com/40821/kc-46as-long-troubled-vision-system-cant-even-reliably-show-the-end-of-the-refueling-boom
https://www.twz.com/39047/air-force-says-kc-46-is-a-lemon-that-its-trying-to-make-lemonade-out-of
https://www.twz.com/23513/kc-46-tanker-hits-major-milestones-but-deficiencies-still-unmitigated-as-delivery-looms
Si astea sunt doar o parte din articolele pe care le poti gasii despre KC-46.
Ca sa vezi cat de complexa e problema, uite ce spun cei de la Airbus despre controlul BOOM-ului lor si sistemul FBW a acestuia: https://www.icas.org/icas_archive/ICAS2016/data/papers/2016_0586_paper.pdf
No problems!! Au in AMARG 131 KC-135 și 56 KC-10. Are balta pește. Bașca o gălăgie de KC-135 încă în uz(după 60 de ani!!). Continui să mă minunez. Ce dracu fac ăștia cu aproape UN TRILION 💰💰💰💰 buget militar an de an??
In Boeing problemele sunt extrem de grave.
Cursa către profit cat mai mare a fost plătită cu slaba calitate a unor scule. Și asta a devenit vizibil și la civilul Boeing 737.
Probleme peste probleme.
Acum musai să obțină ceva mega contract militar că altfel situația devine nasoala rău de tot .
Mai clar , când alegi un administrator delegat incapabil dar cu groase pile, rezultatele se vad.
Și dacă acesta reușește să numească niste șefi yesman , e si mai tragic.
Valabil in oricare domeniu, firmă, țară.
„Ce dracu fac ăștia cu aproape UN TRILION 💰💰💰💰 buget militar an de an??” Au ta Rusia sa câștige războiul din ukr
🤣🤣😂😂😂! Chiar așteptam apariția vreunui „taliban” să se „agațe” de asta! Dar problema există. Triada nucleară se bazează pe vechituri de +60 primăveri(B52 & Minuteman) sau aproape juma de secol(Trident). Aviația pe avioane de 50 de ani și o „minunăție” cu disponibilitate ce tinde spre -infinit. Tancul(un singur model) juma de secol,IFV ul, idem. Marina,vai mama ei, stă doar în AB urile concepute acu’ zeci de ani,sub uri antice și portavioane concepute in anii ’70. Cât despre Ruzzia. Ăia trag targa pe uscat de 35 de ani și au un PIB cat Macaronia, bazat exclusiv pe materii prime! Doar că geaba ai Ind super performanta fără astea.
https://la-neamtu-tiganu.blogspot.com/2025/03/din-nou-musk.html?m=1