Necazurile Boeing nu se mai sfârșesc?..*editat – Boeing a câștigat programul NGAD!

Și odată cu ele nici cele ale US Air Forces, cu noul sau avion-cisternă KC-46A Pegasus.

Cel mai probabil că generalii US Air Forces își blesteama zilele pentru că în 2011 au ales oferta Boeing în dauna celei AIRBUS (EADS North American). Pe atunci americanii doreau 179 de noi avioane-cisternă și aveau pentru acestea un buget de 35 miliarde de dolari.

Ne mai aducem aminte că initial oferta AIRBUS a fost cea câștigătoare, dar mai apoi Boeing a intervenit, mai pe față mai pe dos, și a întors hotărârea în favoarea sa dar cu această ocazie a făcut și o reducere drastică de preț.

Oferta AIRBUS avea la baza avionul A 330, în timp ce americanii veneau cu Boeing 767. Anii au trecut, AIRBUS și-a lansat A 330 MRTT care s-a dovedit un avion robust și fără probleme, adevărat că n-au vândut 179 de unități, dar ceva tot au reușit și deocamdată nimeni nu s-a plâns de el.

Boeing în schimb a avut numai necazuri cu Pegasusul lor, întârzieri mari în program, defecțiuni pe bandă rulantă, acuzații de fabricare neglijentă și, mai nou, crăpături.

Dar acest aparat aduce, pe langă belele tehnice, și pierderi financiare serioase pentru că contractul este unul cu preț fix și astfel orice depășire de buget se decontează doar din buzunarul celor de la Boeing.

La 1 martie 2023, compania din Seattle plătise deja 7 miliarde de dolari din propriul buzunar pentru remedierea defecțiunilor apărute, iar banii vor continua să curgă. La sfârșitul lui 2024 se așteptau să mai plătească încă 800 de milioane de dolari pentru acest program.

În acest moment, livrările au depășit jumătate din numărul de avioane contractate, 89 de unități fiind deja în posesia US Air Forces dar lucrurile nu stau deloc bine nici cu acestea.

În 2023 procentul de aparate disponibile era de 63%, dar în 2024, dipsonibilitatea a scăzut cu 24%, datorită faptului că reparațiile și lucrările de întreținere durează prea mult timp, în special din cauza livrării cu întârziere a pieselor de schimb necesare.

Dar necazurile mecanice continuă să apară, astfel în luna iulie 2024 s-a observat că datorită vibrațiilor pompei de combustibil este posibil ca sistemul de aer al motorului să fie afectat și acest sistem asigura menținerea presiunii în cabina ca și răcirea diferitelor sisteme de la bord.

O soluție temporară a fost găsită, dar de curând s-au găsit crăpături în două aeronave pregătite pentru livrare și drept urmare US Air Forces s-a hotărât să își examineze întreaga flotă.

Una peste alta, un avion care nemulțumește atât clientul final – US Air Forces, cât și fabricantul – Boeing înregistrând numai pierderi de pe urma KC-46A Pegasus.

Dar asta este, când umbli cu ocaua mică, te ajung blestemele AIRBUS…

 

GeorgeGMT

____

*editat – Hold the phone, Boeing a câștigat programul NGAD al USAF și este o Bird of Prey… canard-ish?

91 de comentarii:

  1. Eu cred ca i-au ajuns blestemele McDonnel Douglas.

    9
    • Airbus castigase licitatia, dar Boeing a blocat procedura si administraria Obama (sponsorizata de Boeing, sustinarkr traditional al presedintilor democrati) a anulat-o si a fost reluata, interventia lui Obama schimband castigatorul!
      In.orice alta tara asta ar fi considerata coruptie, dar in SUA se numeste „democratie”! Americanii apreciind ca la ei nu mai exista coruptie, doar la altii!

      18
      • capatu satului

        povestim discutii,
        orice tara isi apara/ocroteste propria industrie,
        si cu atat mai mult cea care produce tehnica militara.
        numa la noi in socialismu cu fata inumana a lui ion iliescu, trecand la democratia orijinala a aceluiasi personagiu a permis distrugerea cu succesuri a industriei proprii,
        parca si dragnea a anulat/oprit aprobarea data de guvernu ciolos pt corvetele damen, care azi ar fost toate in dotare,eventual intr-un program de upgrade a tehnicii de lupta,
        acelasi aluat produce in rare cazuri rezultate diferite,
        mai este si pictor vonta, jeorjescu minus infinit, simionu, sosoaca si potu, cu chesti similare ca nu are rost inarmarea, ca ei is obisnuiti pe sistemu traditional cu pantaloni jos in fata inamicului, ashtia fac antrenamente de mut timp acasa, altfel nu se explica,

        sau crezi ca e de laudat exemplu romanesc de a cumpara toata tehnica din import fata de francezi, nemti, spanioli, polonezi, unguri, cehi, etc care incearca sa produca cat mai mult la ei in tara,

        7
        • Ai dreptate. Numai idioții nu își protejează industria locală. Dar în cazul acesta, este de condamnat ipocrizia SUA, care, inițial, au făcut o licitație deschisă si companiilor străine, crezând că oricum producătorul american îi va surclasa pe toți. Când au constatat că nu este așa, au anulat licitația pentru că „congresul” nu a vrut să ratifice rezultatul licitației pe motiv că „armata americană nu poate să depindă de tehnologie de import”.
          Cu alte cuvinte, SUA au încercat să arate că sunt așa cum ei nu sunt de fapt, o piață deschisă în care concurența este liberă. Însă ipocrizia a ieșit la iveală când un alt producător a câștigat licitația. Deci până la urmă este vorba de corupție, pentru că în mod cert cineva a încasat o șpăguță care la ei se numește lobby și ipocrizie pentru că SUA pretind altor state să respecte niste principii și valori „democratice” și concurențiale pe care ei nu le respectă niciodată. Exact că atunci când îi acuză pe alții că subvenționează unele industrii in timp ce ei, statul American, baga sute de miliarde în aceleași industrii de la ei de acasă, cum este exemplul industriei semiconductorilor., iar atunci când toate astea nu sunt de ajuns, incep sa sabotez ceilalți producători prin impunerea unor restricții către furnizori care nici macar nu sunt americani, cum este cazul combinației Huawei -TSMC-ASML-SMIC

          7
          • capatu satului

            Democrația e o chestie legată de drepturile omului
            Concurența/apărarea industriei proprii e altceva
            Lobby-u acolo s-a născut
            Totuși, la ei lobby e reglementat
            La noi încă așteptăm

            Chinezii au aspirații mari
            Cu cercetare pe banii altora care construiesc tehnica de vârf la ei în țară

    • Nope , Bombardier Inc.

      1
      • Si blestemele au ajuns rau de tot . Din cele doua ,, too: big to fail „” anuntate de presedintele Trump , pt Intel se vad sperante, pt. Boeing -….

  2. Necazuri ? 😂
    Terminologie precisa e endurance test. Vreau sa vad
    un Airbus A330 MRTT la asa o performanta.🙂
    Airbus admit ca au si ei patanii, cu boomul de exemplu ?
    Nu m as repezi sa subestimez Boeing.

    https://www.airandspaceforces.com/air-force-kc-46-around-the-world/

    3
  3. No problems!! Au in AMARG 131 KC-135 și 56 KC-10. Are balta pește. Bașca o gălăgie de KC-135 încă în uz(după 60 de ani!!). Continui să mă minunez. Ce dracu fac ăștia cu aproape UN TRILION 💰💰💰💰 buget militar an de an??

    5
  4. In Boeing problemele sunt extrem de grave.
    Cursa către profit cat mai mare a fost plătită cu slaba calitate a unor scule. Și asta a devenit vizibil și la civilul Boeing 737.
    Probleme peste probleme.
    Acum musai să obțină ceva mega contract militar că altfel situația devine nasoala rău de tot .

    Mai clar , când alegi un administrator delegat incapabil dar cu groase pile, rezultatele se vad.
    Și dacă acesta reușește să numească niste șefi yesman , e si mai tragic.
    Valabil in oricare domeniu, firmă, țară.

    11
    • Nuca in perete

      Am spus-o cu ocazia articolului cu Lockheed Out din programul gen 6 Navy..

      Cei mai mari contractori americani.. Lockheed Martin, Boeing, General Dynamics și Raytheon/RTX au fost umflați de 30-40 de ani cu contracte uriașe..au și înghițit companii mai mici (vezi chiar Mcdonnell Douglas în cazul Boeing) până au devenit”obezi”..sunt hiper mega corporații cu sute de mii de angajați cu profituri anuale care aproape ating spre 100 de miliarde de dolari!

      E imposibil să nu le dai contracte că îți bagă economia in stagnare sau recesiune..

      Dar ei s-au obișnuit să primească dar la schimb dau cel mult la nivelul pietei..adică nu cat ar trebui să facă..oferta lor părerea mea nu e wow fara de concurenta din Europa sau Asia (Coreea, Turcia..usor ușor revine în joc Japonia)..nu e de mirare că în ultimă perioada Armata SUA (cu toate armele) oferă din ce in ce mai multe contracte unor concepte din afara SUA..adică prime contractors sunt tot companii americane și producția se face buna parte local dar totuși licențe și patente se duc in patria mamă a furnizorului..pe modelul Booker își iau bani Spania și Austria, Stryker Canada si Elveția, pe trainere (atât avioane cat și elicoptere) este aproape numai Europa (Suedia, Italia, etc), NASAMS Norvegia, Constellation Class sunt FREMM Franta Italia etc.

      Și se anunță și alte contracte pe același model.. viitorul SPH înlocuitorul Paladinului, înlocuitorul MLI Bradley, chiar de MBT nu e nimic sigur că merg pe mana Abrams X, etc.

      SUA devine din ce in ce mai dependenta de Europa..sa ne uitam și invers că tot se discuta pe aici infocat de reașezarea alianțelor..

      In același timp companii mai mici..dar cu tradiție..se zbat pe „firmituri”..Northorp Grumman, Textron, General Atomics, United Defense.. mai primesc cate un „os” din când în când.

      Și ăștia sunt coloși..nu ma înțelegeți gresit..dar raportat la cei 3-4 giganți (The Big 3 cum le place americanilor sa denumească) sunt mici copii.

      Înainte fiecare avea o felie și se împărțeau mai echilibrat/echitabil bogăția/contractele..cat sa prospere toți..

      Acum trăim în epoca unde lobby-ul depășește ca importanta orice altceva (chiar calitatea)..all is politics..nu mai câștiga de mult cel mai bun ci cel mai șmecher…și în SUA și UE și Bangladesh și Romania și oriunde e la fel..n-ai relații sau influenta..stai acasă..

      Părerea mea.

      PS: Va fi foarte interesant in epoca Trump cine câștigă contracte..anul asta cred că ar trebui sa anunțe câștigătorul contractului amfibiului de reconnaissance (tin cu Cottonmouth de la Textron dar parca văd că o să câștige iar GDLS) și viitorul MLI (dacă nu îl amână iar)..future SPH 155mm. Ne așteaptă un an interesant.

      Dar prevăd cu puține contracte..cel puțin in Europa..ca toată lumea („deșteaptă”) tine de bani sa vadă ce se întâmplă că e multa incertitudine momentan..

      6
  5. „Ce dracu fac ăștia cu aproape UN TRILION 💰💰💰💰 buget militar an de an??” Au ta Rusia sa câștige războiul din ukr

    11
    • 🤣🤣😂😂😂! Chiar așteptam apariția vreunui „taliban” să se „agațe” de asta! Dar problema există. Triada nucleară se bazează pe vechituri de +60 primăveri(B52 & Minuteman) sau aproape juma de secol(Trident). Aviația pe avioane de 50 de ani și o „minunăție” cu disponibilitate ce tinde spre -infinit. Tancul(un singur model) juma de secol,IFV ul, idem. Marina,vai mama ei, stă doar în AB urile concepute acu’ zeci de ani,sub uri antice și portavioane concepute in anii ’70. Cât despre Ruzzia. Ăia trag targa pe uscat de 35 de ani și au un PIB cat Macaronia, bazat exclusiv pe materii prime! Doar că geaba ai Ind super performanta fără astea.

      8
      • Sigur, problema exista : Cum cheltuiesti mai mult de un triliom pe an ( buget DOD + buget veterani+ cota parte pt informatiile militare bagat linga agentiile cu trei litere + mare parte din bugetul agentiei energiei- de care depind focoasele nucleare) timp de zeci de ani si tu stai ca rusul: Nimitz class, Arleigh Burke , de Ticonderoga in sfirsit scapa si nu mai vine nimic in schimb, F15/F16/F18, F35 are ~ 20 de ani de la primul zbor, etc.
        Citeam estimarile DOGE pt ,, tranzitionati- ~ 14000 buc” 1,3 milioane pt. primii doi ani de la ,,afirmare” , 1, 7 pt urmatorii trei ani. Bre ,numai pt pentru tranzitionati inseamna un portavion Ford la 7 luni, daca adaugi si ,,afirmatii” – cei care se inscriu in armata fara teste, pe AF, au parte de tratamente hormonale, consiliere psihologica si pregatirea pt,, tranzitonare” ajungi la un Ford la 4 luni. Stii de programele Pentagonului de a face Abramsul, Bradley-ul samd carbon neutral?….Of…

        2
    • Nu fi prapastios. americanii se salveaza. CBS da aprobare pt democrati de 27% , scadere de 2% saptaminal. Probabil se va opri la ~ 22%,-20% cantitatea de tacaniti e de la D-zeu. Problema mea e ce face Mareata Europa. Sunt trei zile de cind + 80000 de fisiere referitoare la JFK sunt publice si liniste. BBC spune sa trebuie sa nu fie cercetate ca , probabil,, sunt fake Hotnews are comanda si traduce ,,Boosterul” F9 drept .. rapel . Software upgrade ,on the air” pt Cybertruck e rechemare la uzina pt ca ,,pica caroseria”. Ai auzit in spatiul limbii romane despre modificarea tariferor vamale UE- US? etc
      Pe scurt: UE e de acord sa suga. Altfel nu va supravietui, in ciuda milioanelor de doctori si ingineri proaspat veniti.

      1
  6. Nuca in perete

    Oare răzgândirea bruscă a Italiei..oare nu e tot de la problemele astea?

    https://theaviationist.com/2024/07/05/italian-air-force-suspends-kc-46-program/

    In November 2022, it was reported that Italy was negotiating the purchase of six KC-46s, to be designated KC-767B locally, after deciding to forgo modernization work on the current fleet of four KC-767As. The purchase could have included logistics support for the KC-46A fleet for a period of five years. The total cost of the contract would have been approximately €1.12 billion.

    In July 2024, Italy „halted” the acquisition of the KC-46 due to „changed and unforeseen needs” and started the procedure to procure a new tanker, possibly from another vendor.

    Italia este printre principalii furnizori pe programele civile ale Boeing și nu e in consorțiul Airbus (in afara de joint venture ul ATR)..ar fi ilogic sa renunțe la Boeing pt Airbus și era și deal G2G..

    Articolul părerea mea spune bine..problemele sunt reale dacă Italia a dat-o la întors pe un program atât de costisitor și face tender public..

    6
  7. mai lipseste sampania la rece pentru unii…
    de asta trump-gop-doge sunt necesari americanilor altfel le bubuia in fata beleaua cand se asteptau mai putin.

    3
  8. Am spus acum cateva zile intr-un comentariu ca Boeing va primi contractul pentru viitorul avion al US Navy pentru ca …Trump. S-a adeverit. Imi deschid o afacere in previziuni .

    9
  9. Deci e clar!! Cu o USAF dotată cu „problema” F35 și viitorul înlocuitor al F-15 și F-22,numitul F-47, făcut de faliții de la Boeing(care nu mai sunt in stare de un tanker decent) viitorul US Army este kkniu spre negru. Pe bune? Să dai contractul ălora e sinucidere curată. Bravo Trumpeta, bagi America în rahat pe zi ce trece. Și mai sunt inca 46 de luni de mandat 😂😂😂!!

    8
    • Razi tu, Cheburashka, dar nu prea e rasul tau. 😀
      Zvonurile au devenit realitate: zboara „experimental” in secret deja de 5 ani (Trump dixit).

      11
      • capatu satului

        Așa se face un program adevărat
        Cu zboruri multe
        Încercări reale în zbor, nu pe calculator,
        Deși acuma sunt softuri pt orice
        Și pe cat posibil cu eliminare defecte/îmbunătățire performanțe
        Și testele pe motor în zbor sunt altceva decât testele pe banc
        Teste cu oprire/repornire motor în zbor, etc

        Noi, tot așa
        Au mai făcut cehii ceva la delfin și albatros, au pus un alt motor, ceva senzori, etc
        Bine cehii sunt acum sub comanda ungara,
        La noi s-au pus câțiva senzori la 99 și aia e

        Turcii la ani lumina de noi
        Cu motoare ucrainene drona supersonică etc

        1
  10. ionica fonosch

    F-47
    https://www.twz.com/air/boeing-wins-air-forces-next-generation-air-dominance-fighter-contract
    F-106
    https://www.aircraftresourcecenter.com/Gal16/15101-16200/gal15112-F-106-S/00.shtm
    PS 1 China’s „White Emperor” fighter jet is a fake!
    PS2 Open sources on the Internet say that the reserve for upgrading the Zaslon-AM radar has been exhausted, while the MiG-31 itself still has potential for further upgrading. In addition, open sources occasionally flash information that a promising MiG-31 interceptor fighter is being created to replace the MiG-41, but we will talk about this some other time.

    1
  11. Crede cineva ca Boeing nu o va da grav de gard cu NGAD?
    Europa are toate șansele sa recupereze diferenta

    6
    • capatu satului

      Europa nu poate recupera, ca nu are cum
      Eventual daca fura cercetătorii implicați și documentația
      Dar e vorba de prea multe programe diferite, ca nu e numai avionu
      Sunt motoarele, noile arme ce vor fi integrate, calculatoare, softuri, etc

      Evropa și restu lumii nu au reușit încă să facă un concurent pt SR71
      În condițiile în care, se pare, ca SR72 zboară deja hipersonic
      Tot așa Evopa, rușii, chinezii și restu nu au reușit să producă un concurent pt F117 A, etc
      Nu mai vorbesc de un concurent evropeab, rus sau chinez pt B2 ca nu are rost – in condițiile in care B2 se retrage fiind înlocuit de B21

      Avioanele alea chineze și rusești sunt altceva
      Încercări de a copia
      Dar nu au în spate cercetarea pe care o au americanii
      Motoarele pe care le au americanii

      Rușii critică motoarele americane dar în final încearcă să le copieze
      Ca atâta poate cercetarea lor
      Și vă dau un exemplu : prin anii 90 rușii lăudau Su 37 pe la saloane aeronautice și criticau F22, spunând ca duzele motoarelor Su37 (parte a motoarelor care permite schimbarea jetului de aer cald după ieșirea din motor) sunt cu mult mai performante decât la motoarele de pe F22
      După vreo 30 de ani, noile motoare de pe Su57 au niște duze cu o formă, care s-a încercat (dar nu s-a reușit) să fie similară cu cele de la motoarele de pe F22 – avion ce urmează a fi retras din activitate și înlocuit de F47

      Totuși, dacă F47, chiar în versiune castrată, fără toți senzorii și cu motoare mai slabe, va fi de vânzare pt aliați, atunci toate programele evropene faimoase: tempest, fcas, etc sunt spre alte orizonturi cețoase

      1
    • capatu satului

      Fighterul Incas a fost un proiect interesant
      De la el se putea pleca spre un adevărat înlocuitor pt IAR 99
      Sigur cu alta aripa montata sus sau o modificare a aripii propuse pt o mai bună manevrabilitate la viteza subsonica
      Binenteles cu alt motor/motoare, cu un pic de blindaj
      Contramăsuri și sisteme de bruiaj
      Radar pasiv etc
      Și capacitate de înarmare comparabilă cu Yak130, Fa 50, etc

  12. Seamana cu asta
    https://d1a2ot8agkqe8w.cloudfront.net/web/2013/04/f-a-xx_50067.jpg

    Viitorul USAF in mainile Boeing. Good lord….

    3
    • Sunt asa de multe concepte din perioada aia a lui X-32 si X-35…
      BAE Replica, JAST MDD (McDonnell Douglas, era la inceput un canard), Northrop MRF-54E (un fel de „mini YF-23″… Suhoi Su-75 „Checkmate” seamana cu el); chiar si X-35 la inceputul competitiei era sa fie – si a fost testat ca – un… canard!

      2
  13. https://x.com/RpsAgainstTrump/status/1903128473264119899

    Anumiți aliați vor putea cumpăra F-47, dar nu cea mai performanta varianta.

    2
  14. Lockheed-Martin, pierdere de 10% la bursa in cateva ore…
    https://www.google.com/finance/quote/LMT:NYSE

    2
  15. Chiar vream sa semnalizez vestea ! Foarte interesant daca e canard , pana acum povestea era ca solutia canard n-i buna la stealth-uri ca-i prea vizibila …Dar un Bird of Pray canard ar fi misto
    La pariu ca in 2-6 luni vor scoate si chinejii ceva asemanator ?

    1
  16. The Boeing Co., St. Louis, Missouri, was awarded an $18,231,268 cost-plus-fixed-fee contract for combat refueling and operations networked universal systems, relative navigation and boom automation. This contract provides for technology, development, demonstration, and risk reduction of relative navigation and boom automation for airborne refueling. Work will be performed at Wright Patterson Air Force Base, Ohio, and is expected to be completed by Jan. 21, 2028. This contract was a competitive acquisition, and eight offers were received. Fiscal 2025 research, development, test and evaluation funds in the amount of $3,300,000 will be obligated at time of award. The Air Force Research Laboratory, Wright Patterson AFB, Ohio, is the contracting activity (FA2391-25-C-B018).

  17. Și până la urmă clovnii din D.C. vor îngropa industria americană militară și nu numai
    https://x.com/BladeoftheS/status/1903180287493787782
    „Sell our allies toned down jets, by about 10%, because maybe someday they are not our allies.”

    3
  18. se râde românașii de ăia care își țin trupele pe aici și prin europa…..

    1
    • Răzvan Mihaeanu

      Eu am dubii serioase că SUA va vinde F-47 unor aliati, ținând cont de comparația cu F-22. Chiar si daca l-ar da sub forma de „monkey model”, sunt totuși anumite aspecte tehnologice secrete care ar fi dezvaluite. Cam mare riscul.

      Pe langa acest subiect, am insa o supoziție: s-ar putea sa avem surpriza ca F/A-XX al US Navy să fie… tot acest Boeing F-47 „navalizat”!
      Deci „2 din 3”, ca să zic așa… adică să se meargă pe ideea de commonality ca la (JS)F-35… dar fără USMC (F-35B).

      7
      • Nu crezi ca il va vinde Israelului drept primul clientt din afara US?
        Daca mai marca 1000 de miliarde de parai cred ca le va vinde si lor machete de F-47 😉

        1
      • Nu mai vrea nimeni să audă de comonalitate.
        În acest timp Lockheed mănâncă colivă la două capete 😀

        3
        • Cu polonicu…

          E posibil ca Northrop-Grumman sa castige F/A-XX (sa manance si gurita lor ceva, dar deja se indoapa cu B-21 Raider), insa F-47 arata prea mult cu ce propune Boeing pt. F/A-XX ca sa fie doar o coincidenta.

          2
        • a luat si boeing un program din care vor construi un maxim de 200-300 de bucati ca nu are nimeni similar capabil ca in cazul F22 si deja cantati prohodul unora care acu au comenzi de livrat pana prin 2035-2040 vorbind doar de avioane noi nu update si upgrade,daca US a taiat din necesarul de inlocuire f16 total 500-1000 de aparate la o strigare pt ca costuri si faptul ca aparatul e mult mai capabil deci nu estimeaza necesitatea pt multe aparate,ce se va intampla cu numerele de f22 si f15 actuale cand o intra ala in productie daca taie aia din necesar la greu din vreo 500 cat au actual daca ajung la vreo 300 e mult

  19. ma mir ca e Boeing aleasa, ma asteptam la NOC, dar probabil a fost ceva lobby si imparteala, cate unul pentru fiecare, B-21 pt NOC, F-35 pentru Lockheed-Martin si o feliuta acum pentru Boeing

    imi aduc aminte de competitorul F-35, era urat cu spume

    e cam scurt termenul pana la sfarsitul decadei; macar sa aiba asemenea succes ca P-47, un avion care n-a fost vedeta dar a fost excelent pentru unele situatii plus ca te intorceai acasa facut ciur, un fel de Thunderbolt al WW2.

    • capatu satului

      Fotografia analizată de toată lumea, din birou lui donald,
      are în colțul din dreapta jos informația artist rendering
      Modelu ar putea fi diferit, vom afla probabil în ani ce vin
      În timp vom afla cum au arătat aparatele concurente propuse de Boeing și NG, precum și performanțele lor
      Producătoru american de drone Kratos se încălzește pe margine cu un program – zis ieftin – de drone hipersonice
      N-ar fi rău să ne liipim și noi de programul ieftin de la Kratos
      Ca la noi numa cei ieftin

  20. Well, I think… To begin with, they need to be brought to mind, like to F35.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *