Și odată cu ele nici cele ale US Air Forces, cu noul sau avion-cisternă KC-46A Pegasus.
Cel mai probabil că generalii US Air Forces își blesteama zilele pentru că în 2011 au ales oferta Boeing în dauna celei AIRBUS (EADS North American). Pe atunci americanii doreau 179 de noi avioane-cisternă și aveau pentru acestea un buget de 35 miliarde de dolari.
Ne mai aducem aminte că initial oferta AIRBUS a fost cea câștigătoare, dar mai apoi Boeing a intervenit, mai pe față mai pe dos, și a întors hotărârea în favoarea sa dar cu această ocazie a făcut și o reducere drastică de preț.
Oferta AIRBUS avea la baza avionul A 330, în timp ce americanii veneau cu Boeing 767. Anii au trecut, AIRBUS și-a lansat A 330 MRTT care s-a dovedit un avion robust și fără probleme, adevărat că n-au vândut 179 de unități, dar ceva tot au reușit și deocamdată nimeni nu s-a plâns de el.
Boeing în schimb a avut numai necazuri cu Pegasusul lor, întârzieri mari în program, defecțiuni pe bandă rulantă, acuzații de fabricare neglijentă și, mai nou, crăpături.
Dar acest aparat aduce, pe langă belele tehnice, și pierderi financiare serioase pentru că contractul este unul cu preț fix și astfel orice depășire de buget se decontează doar din buzunarul celor de la Boeing.
La 1 martie 2023, compania din Seattle plătise deja 7 miliarde de dolari din propriul buzunar pentru remedierea defecțiunilor apărute, iar banii vor continua să curgă. La sfârșitul lui 2024 se așteptau să mai plătească încă 800 de milioane de dolari pentru acest program.
În acest moment, livrările au depășit jumătate din numărul de avioane contractate, 89 de unități fiind deja în posesia US Air Forces dar lucrurile nu stau deloc bine nici cu acestea.
În 2023 procentul de aparate disponibile era de 63%, dar în 2024, dipsonibilitatea a scăzut cu 24%, datorită faptului că reparațiile și lucrările de întreținere durează prea mult timp, în special din cauza livrării cu întârziere a pieselor de schimb necesare.
Dar necazurile mecanice continuă să apară, astfel în luna iulie 2024 s-a observat că datorită vibrațiilor pompei de combustibil este posibil ca sistemul de aer al motorului să fie afectat și acest sistem asigura menținerea presiunii în cabina ca și răcirea diferitelor sisteme de la bord.
O soluție temporară a fost găsită, dar de curând s-au găsit crăpături în două aeronave pregătite pentru livrare și drept urmare US Air Forces s-a hotărât să își examineze întreaga flotă.
Una peste alta, un avion care nemulțumește atât clientul final – US Air Forces, cât și fabricantul – Boeing înregistrând numai pierderi de pe urma KC-46A Pegasus.
Dar asta este, când umbli cu ocaua mică, te ajung blestemele AIRBUS…
GeorgeGMT
____
*editat – Hold the phone, Boeing a câștigat programul NGAD al USAF și este o Bird of Prey… canard-ish?
Eu cred ca i-au ajuns blestemele McDonnel Douglas.
Airbus castigase licitatia, dar Boeing a blocat procedura si administraria Obama (sponsorizata de Boeing, sustinarkr traditional al presedintilor democrati) a anulat-o si a fost reluata, interventia lui Obama schimband castigatorul!
In.orice alta tara asta ar fi considerata coruptie, dar in SUA se numeste „democratie”! Americanii apreciind ca la ei nu mai exista coruptie, doar la altii!
povestim discutii,
orice tara isi apara/ocroteste propria industrie,
si cu atat mai mult cea care produce tehnica militara.
numa la noi in socialismu cu fata inumana a lui ion iliescu, trecand la democratia orijinala a aceluiasi personagiu a permis distrugerea cu succesuri a industriei proprii,
parca si dragnea a anulat/oprit aprobarea data de guvernu ciolos pt corvetele damen, care azi ar fost toate in dotare,eventual intr-un program de upgrade a tehnicii de lupta,
acelasi aluat produce in rare cazuri rezultate diferite,
mai este si pictor vonta, jeorjescu minus infinit, simionu, sosoaca si potu, cu chesti similare ca nu are rost inarmarea, ca ei is obisnuiti pe sistemu traditional cu pantaloni jos in fata inamicului, ashtia fac antrenamente de mut timp acasa, altfel nu se explica,
sau crezi ca e de laudat exemplu romanesc de a cumpara toata tehnica din import fata de francezi, nemti, spanioli, polonezi, unguri, cehi, etc care incearca sa produca cat mai mult la ei in tara,
Ai dreptate. Numai idioții nu își protejează industria locală. Dar în cazul acesta, este de condamnat ipocrizia SUA, care, inițial, au făcut o licitație deschisă si companiilor străine, crezând că oricum producătorul american îi va surclasa pe toți. Când au constatat că nu este așa, au anulat licitația pentru că „congresul” nu a vrut să ratifice rezultatul licitației pe motiv că „armata americană nu poate să depindă de tehnologie de import”.
Cu alte cuvinte, SUA au încercat să arate că sunt așa cum ei nu sunt de fapt, o piață deschisă în care concurența este liberă. Însă ipocrizia a ieșit la iveală când un alt producător a câștigat licitația. Deci până la urmă este vorba de corupție, pentru că în mod cert cineva a încasat o șpăguță care la ei se numește lobby și ipocrizie pentru că SUA pretind altor state să respecte niste principii și valori „democratice” și concurențiale pe care ei nu le respectă niciodată. Exact că atunci când îi acuză pe alții că subvenționează unele industrii in timp ce ei, statul American, baga sute de miliarde în aceleași industrii de la ei de acasă, cum este exemplul industriei semiconductorilor., iar atunci când toate astea nu sunt de ajuns, incep sa sabotez ceilalți producători prin impunerea unor restricții către furnizori care nici macar nu sunt americani, cum este cazul combinației Huawei -TSMC-ASML-SMIC
Democrația e o chestie legată de drepturile omului
Concurența/apărarea industriei proprii e altceva
Lobby-u acolo s-a născut
Totuși, la ei lobby e reglementat
La noi încă așteptăm
Chinezii au aspirații mari
Cu cercetare pe banii altora care construiesc tehnica de vârf la ei în țară
Nope , Bombardier Inc.
Si blestemele au ajuns rau de tot . Din cele doua ,, too: big to fail „” anuntate de presedintele Trump , pt Intel se vad sperante, pt. Boeing -….
Necazuri ? 😂
Terminologie precisa e endurance test. Vreau sa vad
un Airbus A330 MRTT la asa o performanta.🙂
Airbus admit ca au si ei patanii, cu boomul de exemplu ?
Nu m as repezi sa subestimez Boeing.
https://www.airandspaceforces.com/air-force-kc-46-around-the-world/
Ce probleme are Airbus MRTT? Si nu sunt de fapt necazuri pt Boeing ci adevarate napste, dezastre etc. Cand a avut Airbus problemele pe care le are Boeing 737 MAX si alte modele?
George, degeaba îi dai replica, Dov știe că trebuie să posteze mult și aiurea, mai rău decât cârcotașii din Muppets!
Degeaba ? Fc ai vazut vre un tanker in fotografii ?
https://breakingdefense.com/2023/07/from-cargo-to-cockpit-a-kc-46a-crews-thoughts-about-the-planes-potential-tanker-rival/?hl=en-GB
Experienta combatanta cu Boeing 707 facute in Israel
in pofida ta cu atacuri personale, nu i minciuna.
https://www.twz.com/air/our-best-look-so-far-inside-israelis-once-secretive-707-tankers
Mananca caciula fc acele persoane care au ales Boeing au stiut
poate mai bine decat americanii, nu o data au dovedit faptul
Boeing 707 nu e Boeing 767. Citește cu atenție.
Boeing 707 e și fosta aeronava prezidențială a RO l, utilizata ultima data de Băsescu și vândută iar acum e ….Supiza: Tanker și realimenteaza sau realimenta ca era destul de bătrân, avioanele US Airforce.
Înțeleg ca te clatină barca dar citește înainte cu atenție.
Vă luați de toate amănuntele😂😂!! Israelul a comandat pasaroiul(pe miliardele muricanilor off course!!),normal că „evreul” Dov apără produsul. Tot ce produce sau „comandă” Israelul este simply the Best !
Daca nu i „the best” actualmente, il vom face/preface noi
THE BEST, si il vom vinde americanilor cu pret dublu.
😂😂😂😂
Gheseft 😃
Rar îți dau like ,dar de data asta ai dreptate.
Or avut probleme mari de tot, când au trecut la tehnologia ” joystick” sau fly-by-wire. Nasol dă tăt! Da’ au învățat si au mers mai departe. Sunt convins că şi cu Boeing va fi la fel. Plus, din experiență, am constatat că omenirea nu prea e pregătită păntru AI. Chiar mă enervează!😉. Om fi noi ” ioropeni” , da’ mi se pare dăstul dă clar că doar o companie nu va putea acomoda toate cererile. Şi în final, pân’ la urma urmei,😎 seria 737 ( 200-800NG, MAX), conform statisticilor…” DA BEST!
„Airbus admit ca au si ei patanii, cu boomul de exemplu ?”
Source?
Meanwhile:
The Air Force and Boeing identified a new KC-46 deficiency this spring that’s causing damage to the tanker’s air system ducts — adding to the aircraft’s running list of unresolved, high-risk design flaws.
https://www.defensenews.com/air/2024/07/30/boeings-kc-46-has-a-new-top-tier-deficiency/
The remote vision system for the U.S. Air Force’s latest tanker was meant to transform how the service conducts aerial refueling. It did bring about change — but the service and the aircraft’s manufacturer, Boeing, concede it hasn’t lived up to all its expectations.
Now, after years of halting development and at times contentious negotiations, the Air Force and KC-46A Pegasus manufacturer Boeing say the company and its primary subcontractor, Collins Aerospace, have developed the right solution. Even so, implementation remains more than two years away.
https://www.defensenews.com/air/2023/02/22/after-long-costly-road-air-force-happy-with-new-kc-46-vision-system/
Boeing is close to shut down KC-46A assembly line due to tools and debris found inside completed aircraft
https://theaviationgeekclub.com/boeing-is-close-to-shut-down-kc-46a-assembly-line-due-to-tools-and-debris-found-inside-completed-aircraft/
U.S. Air Force Halts Deliveries of KC-46 Tankers Following Discovery of Cracks
https://theaviationist.com/2025/03/07/usaf-halts-deliveries-kc-46-cracks-discovery/
Si as putea sa mai caut ca astea sunt doar alea mai recente. Lista incepe de cand au lansat chifla asta.
Airbus 330 MRTT a avut doua incidente, ambele similare: desprinderea BOOM-ului (unul in Spania in 2012 si altul in Australia in 2011)
Una din problemele majore la KC-46 a fost controlul BOOM-ului. Acest control se realizeaza de la console din cockpit-ul avionului (nu din spatele acestuia cum era la predecesorii KC-46) , prin intermediul unor camere video si monitoare precum si a unui pachet de soft 2D/3D (la KC-46 se numeste Remote Vision System). BOOM-ul in sine are nu doar comenzile clasice (extensie, retractie, cuplare/decuplare, de siguranta in alimentare cu combustibil, de siguranta in mentinerea presiunii corecte a BOOM-ului in receptaculul de pe avionul ce urmeaza sa fie incarcat, samd) ci si propriul sistem de FBW (fly by wire): https://www.twz.com/27268/this-is-what-the-remote-boom-operators-station-on-a-kc-46-tanker-really-looks-like
Ca sa vezi cat de complexa e problema, uite ce spun cei de la Airbus despre controlul BOOM-ului lor si sistemul FBW a acestuia: https://aviationweek.com/defense/program-dossier-a330-multi-role-tanker-transport-mrtt
Lista de probleme a celor de la Boeing este lunga cat o zi de post (daca discutam DOAR despre KC-46 ca altfel…nu avem atat hartie cate probleme au cam in toate diviziile)
https://www.twz.com/25896/usaf-finally-accepts-its-first-kc-46a-tanker-but-the-design-still-needs-years-worth-of-fixes
https://www.twz.com/32818/the-air-force-has-revealed-that-its-troubled-kc-46-tankers-leak-fuel-excessively
https://www.twz.com/40821/kc-46as-long-troubled-vision-system-cant-even-reliably-show-the-end-of-the-refueling-boom
https://www.twz.com/19332/the-kc-46-pegasus-tanker-program-is-still-a-mess
https://www.twz.com/31724/watch-the-boom-on-boeings-troubled-kc-46-tanker-smack-into-an-f-15e
https://www.twz.com/31945/air-force-isnt-happy-with-boeings-plans-to-fix-the-kc-46-tankers-troubled-vision-system
https://www.twz.com/kc-46-flying-a-congressional-delegation-landed-with-its-boom-deployed
https://www.twz.com/44046/air-force-risks-repeating-its-mistakes-when-it-comes-fixing-its-kc-46-tanker-new-report-says
https://www.twz.com/40821/kc-46as-long-troubled-vision-system-cant-even-reliably-show-the-end-of-the-refueling-boom
https://www.twz.com/39047/air-force-says-kc-46-is-a-lemon-that-its-trying-to-make-lemonade-out-of
https://www.twz.com/23513/kc-46-tanker-hits-major-milestones-but-deficiencies-still-unmitigated-as-delivery-looms
Si astea sunt doar o parte din articolele pe care le poti gasii despre KC-46.
Ca sa vezi cat de complexa e problema, uite ce spun cei de la Airbus despre controlul BOOM-ului lor si sistemul FBW a acestuia: https://www.icas.org/icas_archive/ICAS2016/data/papers/2016_0586_paper.pdf
No problems!! Au in AMARG 131 KC-135 și 56 KC-10. Are balta pește. Bașca o gălăgie de KC-135 încă în uz(după 60 de ani!!). Continui să mă minunez. Ce dracu fac ăștia cu aproape UN TRILION 💰💰💰💰 buget militar an de an??
In Boeing problemele sunt extrem de grave.
Cursa către profit cat mai mare a fost plătită cu slaba calitate a unor scule. Și asta a devenit vizibil și la civilul Boeing 737.
Probleme peste probleme.
Acum musai să obțină ceva mega contract militar că altfel situația devine nasoala rău de tot .
Mai clar , când alegi un administrator delegat incapabil dar cu groase pile, rezultatele se vad.
Și dacă acesta reușește să numească niste șefi yesman , e si mai tragic.
Valabil in oricare domeniu, firmă, țară.
Am spus-o cu ocazia articolului cu Lockheed Out din programul gen 6 Navy..
Cei mai mari contractori americani.. Lockheed Martin, Boeing, General Dynamics și Raytheon/RTX au fost umflați de 30-40 de ani cu contracte uriașe..au și înghițit companii mai mici (vezi chiar Mcdonnell Douglas în cazul Boeing) până au devenit”obezi”..sunt hiper mega corporații cu sute de mii de angajați cu profituri anuale care aproape ating spre 100 de miliarde de dolari!
E imposibil să nu le dai contracte că îți bagă economia in stagnare sau recesiune..
Dar ei s-au obișnuit să primească dar la schimb dau cel mult la nivelul pietei..adică nu cat ar trebui să facă..oferta lor părerea mea nu e wow fara de concurenta din Europa sau Asia (Coreea, Turcia..usor ușor revine în joc Japonia)..nu e de mirare că în ultimă perioada Armata SUA (cu toate armele) oferă din ce in ce mai multe contracte unor concepte din afara SUA..adică prime contractors sunt tot companii americane și producția se face buna parte local dar totuși licențe și patente se duc in patria mamă a furnizorului..pe modelul Booker își iau bani Spania și Austria, Stryker Canada si Elveția, pe trainere (atât avioane cat și elicoptere) este aproape numai Europa (Suedia, Italia, etc), NASAMS Norvegia, Constellation Class sunt FREMM Franta Italia etc.
Și se anunță și alte contracte pe același model.. viitorul SPH înlocuitorul Paladinului, înlocuitorul MLI Bradley, chiar de MBT nu e nimic sigur că merg pe mana Abrams X, etc.
SUA devine din ce in ce mai dependenta de Europa..sa ne uitam și invers că tot se discuta pe aici infocat de reașezarea alianțelor..
In același timp companii mai mici..dar cu tradiție..se zbat pe „firmituri”..Northorp Grumman, Textron, General Atomics, United Defense.. mai primesc cate un „os” din când în când.
Și ăștia sunt coloși..nu ma înțelegeți gresit..dar raportat la cei 3-4 giganți (The Big 3 cum le place americanilor sa denumească) sunt mici copii.
Înainte fiecare avea o felie și se împărțeau mai echilibrat/echitabil bogăția/contractele..cat sa prospere toți..
Acum trăim în epoca unde lobby-ul depășește ca importanta orice altceva (chiar calitatea)..all is politics..nu mai câștiga de mult cel mai bun ci cel mai șmecher…și în SUA și UE și Bangladesh și Romania și oriunde e la fel..n-ai relații sau influenta..stai acasă..
Părerea mea.
PS: Va fi foarte interesant in epoca Trump cine câștigă contracte..anul asta cred că ar trebui sa anunțe câștigătorul contractului amfibiului de reconnaissance (tin cu Cottonmouth de la Textron dar parca văd că o să câștige iar GDLS) și viitorul MLI (dacă nu îl amână iar)..future SPH 155mm. Ne așteaptă un an interesant.
Dar prevăd cu puține contracte..cel puțin in Europa..ca toată lumea („deșteaptă”) tine de bani sa vadă ce se întâmplă că e multa incertitudine momentan..
„Ce dracu fac ăștia cu aproape UN TRILION 💰💰💰💰 buget militar an de an??” Au ta Rusia sa câștige războiul din ukr
🤣🤣😂😂😂! Chiar așteptam apariția vreunui „taliban” să se „agațe” de asta! Dar problema există. Triada nucleară se bazează pe vechituri de +60 primăveri(B52 & Minuteman) sau aproape juma de secol(Trident). Aviația pe avioane de 50 de ani și o „minunăție” cu disponibilitate ce tinde spre -infinit. Tancul(un singur model) juma de secol,IFV ul, idem. Marina,vai mama ei, stă doar în AB urile concepute acu’ zeci de ani,sub uri antice și portavioane concepute in anii ’70. Cât despre Ruzzia. Ăia trag targa pe uscat de 35 de ani și au un PIB cat Macaronia, bazat exclusiv pe materii prime! Doar că geaba ai Ind super performanta fără astea.
Sigur, problema exista : Cum cheltuiesti mai mult de un triliom pe an ( buget DOD + buget veterani+ cota parte pt informatiile militare bagat linga agentiile cu trei litere + mare parte din bugetul agentiei energiei- de care depind focoasele nucleare) timp de zeci de ani si tu stai ca rusul: Nimitz class, Arleigh Burke , de Ticonderoga in sfirsit scapa si nu mai vine nimic in schimb, F15/F16/F18, F35 are ~ 20 de ani de la primul zbor, etc.
Citeam estimarile DOGE pt ,, tranzitionati- ~ 14000 buc” 1,3 milioane pt. primii doi ani de la ,,afirmare” , 1, 7 pt urmatorii trei ani. Bre ,numai pt pentru tranzitionati inseamna un portavion Ford la 7 luni, daca adaugi si ,,afirmatii” – cei care se inscriu in armata fara teste, pe AF, au parte de tratamente hormonale, consiliere psihologica si pregatirea pt,, tranzitonare” ajungi la un Ford la 4 luni. Stii de programele Pentagonului de a face Abramsul, Bradley-ul samd carbon neutral?….Of…
https://la-neamtu-tiganu.blogspot.com/2025/03/din-nou-musk.html?m=1
Nu fi prapastios. americanii se salveaza. CBS da aprobare pt democrati de 27% , scadere de 2% saptaminal. Probabil se va opri la ~ 22%,-20% cantitatea de tacaniti e de la D-zeu. Problema mea e ce face Mareata Europa. Sunt trei zile de cind + 80000 de fisiere referitoare la JFK sunt publice si liniste. BBC spune sa trebuie sa nu fie cercetate ca , probabil,, sunt fake Hotnews are comanda si traduce ,,Boosterul” F9 drept .. rapel . Software upgrade ,on the air” pt Cybertruck e rechemare la uzina pt ca ,,pica caroseria”. Ai auzit in spatiul limbii romane despre modificarea tariferor vamale UE- US? etc
Pe scurt: UE e de acord sa suga. Altfel nu va supravietui, in ciuda milioanelor de doctori si ingineri proaspat veniti.
Oare răzgândirea bruscă a Italiei..oare nu e tot de la problemele astea?
https://theaviationist.com/2024/07/05/italian-air-force-suspends-kc-46-program/
In November 2022, it was reported that Italy was negotiating the purchase of six KC-46s, to be designated KC-767B locally, after deciding to forgo modernization work on the current fleet of four KC-767As. The purchase could have included logistics support for the KC-46A fleet for a period of five years. The total cost of the contract would have been approximately €1.12 billion.
In July 2024, Italy „halted” the acquisition of the KC-46 due to „changed and unforeseen needs” and started the procedure to procure a new tanker, possibly from another vendor.
Italia este printre principalii furnizori pe programele civile ale Boeing și nu e in consorțiul Airbus (in afara de joint venture ul ATR)..ar fi ilogic sa renunțe la Boeing pt Airbus și era și deal G2G..
Articolul părerea mea spune bine..problemele sunt reale dacă Italia a dat-o la întors pe un program atât de costisitor și face tender public..
You win some and loose some, dar asta nu opreste
o companie ca Boeing
https://www.defensenews.com/air/2022/07/26/whats-gone-wrong-and-right-with-boeing-kc-46a-pegasus-tanker/
https://apnews.com/article/fighter-jet-ngad-trump-hegseth-china-55d7b3d15e5a4fa9cb061ec85ac19ae2 Boeing…
mai lipseste sampania la rece pentru unii…
de asta trump-gop-doge sunt necesari americanilor altfel le bubuia in fata beleaua cand se asteptau mai putin.
F47…nu mor caii cand vor cainii.
https://www.twz.com/air/boeing-wins-air-forces-next-generation-air-dominance-fighter-contract
Iti dai seama, rusii acum: rebiata, noi am am facut Su-47 Berkut in urma cu 18-20 de ani!
___
F-47: X-36-ish? Canard-ish? Bird-of-Prey-ish? Berkut-ish? (Su-47)
___
F-47 Orange Eagle!
JU-287
https://www.warhistoryonline.com/aircraft/sukhoi-su-47-berkut.html
JU287
https://www.aerospace-jack.com/01_ju287.htm
Trump47-F47
Never mind, m-a luat valul. E vorba de NGAD.
Am spus acum cateva zile intr-un comentariu ca Boeing va primi contractul pentru viitorul avion al US Navy pentru ca …Trump. S-a adeverit. Imi deschid o afacere in previziuni .
But this is for the Air Force, right?
See his comment above that one. 🙂
„Nevermind, I got carried away by the wave” (Romanian expression). It’s about NGAD”
My bad (I only read the title.) 😐Ignore my comment.
Stii ce e amuzant?
Ca din poza aia „artist rendering” prezentata de Casa Alba (o pusei si eu la sfarsitul articolului, dupa editare) arata mai degraba ca proiectul Boeing pentru FA/-XX al US Navy, Gen 6.
Deci e clar!! Cu o USAF dotată cu „problema” F35 și viitorul înlocuitor al F-15 și F-22,numitul F-47, făcut de faliții de la Boeing(care nu mai sunt in stare de un tanker decent) viitorul US Army este kkniu spre negru. Pe bune? Să dai contractul ălora e sinucidere curată. Bravo Trumpeta, bagi America în rahat pe zi ce trece. Și mai sunt inca 46 de luni de mandat 😂😂😂!!
Razi tu, Cheburashka, dar nu prea e rasul tau. 😀
Zvonurile au devenit realitate: zboara „experimental” in secret deja de 5 ani (Trump dixit).
Așa se face un program adevărat
Cu zboruri multe
Încercări reale în zbor, nu pe calculator,
Deși acuma sunt softuri pt orice
Și pe cat posibil cu eliminare defecte/îmbunătățire performanțe
Și testele pe motor în zbor sunt altceva decât testele pe banc
Teste cu oprire/repornire motor în zbor, etc
Noi, tot așa
Au mai făcut cehii ceva la delfin și albatros, au pus un alt motor, ceva senzori, etc
Bine cehii sunt acum sub comanda ungara,
La noi s-au pus câțiva senzori la 99 și aia e
Turcii la ani lumina de noi
Cu motoare ucrainene drona supersonică etc
F-47
https://www.twz.com/air/boeing-wins-air-forces-next-generation-air-dominance-fighter-contract
F-106
https://www.aircraftresourcecenter.com/Gal16/15101-16200/gal15112-F-106-S/00.shtm
PS 1 China’s „White Emperor” fighter jet is a fake!
PS2 Open sources on the Internet say that the reserve for upgrading the Zaslon-AM radar has been exhausted, while the MiG-31 itself still has potential for further upgrading. In addition, open sources occasionally flash information that a promising MiG-31 interceptor fighter is being created to replace the MiG-41, but we will talk about this some other time.
A crezut cineva ca macheta ”White Eagle” e o aeronava reala?
Crede cineva ca Boeing nu o va da grav de gard cu NGAD?
Europa are toate șansele sa recupereze diferenta
Europa nu poate recupera, ca nu are cum
Eventual daca fura cercetătorii implicați și documentația
Dar e vorba de prea multe programe diferite, ca nu e numai avionu
Sunt motoarele, noile arme ce vor fi integrate, calculatoare, softuri, etc
Evropa și restu lumii nu au reușit încă să facă un concurent pt SR71
În condițiile în care, se pare, ca SR72 zboară deja hipersonic
Tot așa Evopa, rușii, chinezii și restu nu au reușit să producă un concurent pt F117 A, etc
Nu mai vorbesc de un concurent evropeab, rus sau chinez pt B2 ca nu are rost – in condițiile in care B2 se retrage fiind înlocuit de B21
Avioanele alea chineze și rusești sunt altceva
Încercări de a copia
Dar nu au în spate cercetarea pe care o au americanii
Motoarele pe care le au americanii
Rușii critică motoarele americane dar în final încearcă să le copieze
Ca atâta poate cercetarea lor
Și vă dau un exemplu : prin anii 90 rușii lăudau Su 37 pe la saloane aeronautice și criticau F22, spunând ca duzele motoarelor Su37 (parte a motoarelor care permite schimbarea jetului de aer cald după ieșirea din motor) sunt cu mult mai performante decât la motoarele de pe F22
După vreo 30 de ani, noile motoare de pe Su57 au niște duze cu o formă, care s-a încercat (dar nu s-a reușit) să fie similară cu cele de la motoarele de pe F22 – avion ce urmează a fi retras din activitate și înlocuit de F47
Totuși, dacă F47, chiar în versiune castrată, fără toți senzorii și cu motoare mai slabe, va fi de vânzare pt aliați, atunci toate programele evropene faimoase: tempest, fcas, etc sunt spre alte orizonturi cețoase
* Scaled Composites ARES
https://en.wikipedia.org/wiki/PZL-230_Skorpion
** INCAS
https://www.rumaniamilitary.ro/microfighterul-incas
Fighterul Incas a fost un proiect interesant
De la el se putea pleca spre un adevărat înlocuitor pt IAR 99
Sigur cu alta aripa montata sus sau o modificare a aripii propuse pt o mai bună manevrabilitate la viteza subsonica
Binenteles cu alt motor/motoare, cu un pic de blindaj
Contramăsuri și sisteme de bruiaj
Radar pasiv etc
Și capacitate de înarmare comparabilă cu Yak130, Fa 50, etc
Seamana cu asta
https://d1a2ot8agkqe8w.cloudfront.net/web/2013/04/f-a-xx_50067.jpg
Viitorul USAF in mainile Boeing. Good lord….
FOAS
https://www.secretprojects.co.uk/threads/avpro-projects.316/
Harrier
https://www.secretprojects.co.uk/threads/advanced-harrier-projects.184/page-3
Sunt asa de multe concepte din perioada aia a lui X-32 si X-35…
BAE Replica, JAST MDD (McDonnell Douglas, era la inceput un canard), Northrop MRF-54E (un fel de „mini YF-23″… Suhoi Su-75 „Checkmate” seamana cu el); chiar si X-35 la inceputul competitiei era sa fie – si a fost testat ca – un… canard!
https://x.com/TheDeadDistrict/status/1903148739063083188
O mica introducere de la Boeing
https://x.com/RpsAgainstTrump/status/1903128473264119899
Anumiți aliați vor putea cumpăra F-47, dar nu cea mai performanta varianta.
Is minus 10 percent, the Germans write… This is even more divine. (smiley)
Hmm, what will Bibi say about toned down F-47? 😉
https://www.twz.com/air/you-dont-need-a-kill-switch-to-hobble-exported-f-35s
A bare glider with engines and controls is enough for them…(smiley)
mai e mult pana departe.
Daca ti l da limitat, e ca diferenta dintre un F16 A/B si un F16 block 70 , il iei degeaba si mai depinzi si de SUA, nu mai bine cumperi un Tempest sau ce or mai face europenii full?
Lockheed-Martin, pierdere de 10% la bursa in cateva ore…
https://www.google.com/finance/quote/LMT:NYSE
Chiar vream sa semnalizez vestea ! Foarte interesant daca e canard , pana acum povestea era ca solutia canard n-i buna la stealth-uri ca-i prea vizibila …Dar un Bird of Pray canard ar fi misto
La pariu ca in 2-6 luni vor scoate si chinejii ceva asemanator ?
https://www.nationalmuseum.af.mil/Visit/Museum-Exhibits/Fact-Sheets/Display/Article/196041/boeing-bird-of-prey/
https://en.wikipedia.org/wiki/Boeing_X-32
sper sa arate mai bine decat…
Deja arata mai bine ,pare o combinatie intre Bird of Prey si X-36 . Din 2 proiecte faine nu prea are cum sa iasa ceva urat
https://en.wikipedia.org/wiki/McDonnell_Douglas_X-36
X-36 e Boeing + Mc Donnel [ au fuzionat prin anii 90 parca ] si NASA . Deci e tot din ograda Boeing , normal e sa se foloseasca de proiect pt. ca a fost un program reusit
The Boeing Co., St. Louis, Missouri, was awarded an $18,231,268 cost-plus-fixed-fee contract for combat refueling and operations networked universal systems, relative navigation and boom automation. This contract provides for technology, development, demonstration, and risk reduction of relative navigation and boom automation for airborne refueling. Work will be performed at Wright Patterson Air Force Base, Ohio, and is expected to be completed by Jan. 21, 2028. This contract was a competitive acquisition, and eight offers were received. Fiscal 2025 research, development, test and evaluation funds in the amount of $3,300,000 will be obligated at time of award. The Air Force Research Laboratory, Wright Patterson AFB, Ohio, is the contracting activity (FA2391-25-C-B018).
Și până la urmă clovnii din D.C. vor îngropa industria americană militară și nu numai
https://x.com/BladeoftheS/status/1903180287493787782
„Sell our allies toned down jets, by about 10%, because maybe someday they are not our allies.”
E cumva de asteptat ca la export, cel putin pentru unii (sau pentru toata lumea) sa se vanda variante usor mai slabe, e de mirare ca vor sa vanda F-47 la altii din moment ce F-22 nu a fost cazul (numele pare ales la misto, sa semnifice faptul ca Trump l-a ales, ca cel de-al 47 lea presedinte, au ajuns ca pe vremea lui Ceausescu sau ca la Kim Jong ala, sa perie si sa laude „alesul” neamului pana la ceva de-ti face greata sau devine ridicol dar nu poti comenta ca-ti sare gestapoul sau cultul sectant respectiv in cap)
Nu stiu daca e real si nu facut cu AI dar Donald a spus si asta
https://x.com/Acyn/status/1903230548149252605?ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5Etweetembed%7Ctwterm%5E1903358532491051252%7Ctwgr%5Ed2bcaf4b60bb1b696c27e030b9eb65fb810fd63f%7Ctwcon%5Es3_&ref_url=https%3A%2F%2Fwww.militaryimages.net%2Fthreads%2Fall-things-trump.8225%2Fpage-326
F-47 e cel mai tare avion facut pana acum, de departe, dupa orice criterii etc etc, dar va fi deja depasit in cinci ani. De cine, de ce, cum, el stie (ma indoiescca de fapt stie, dar ma rog).
Sper doar ca n-a avut o convorbire cu Putin si ala i-a zis ca peste cinci ani intra in dotare SU-57 care il depaseste pe F-47 (normal, 57 e mai mare ca 47) si Donald a luat-o de buna. Adica, in cazul lui,e perfect credibil si asta
Ce tare e, nu mă prinsesem că F-47 vine de la al 47-lea președinte.
Îmi place de nu se poate, e la fix – F-47 Flying Duck
Sau Flying F*ck 😉
https://x.com/jurgen_nauditt/status/1903025409257529765
contractu f35 pt germania
Nu va mai luati stirile de pe twitter
Germania nu intenționează să reconsidere comanda sa pentru achiziționarea de avioane militare F-35, a anunțat vineri Ministerul Apărării de la Berlin, după ce au apărut speculații referitoare la fiabilitatea armamentelor sale de producție americană, transmit agențiile France Presse și Agerpres.
„Nu este prevăzută nicio reuniune de criză, nici astăzi, nici în viitor. Menținem proiectul”, a declarat un purtător de cuvânt al Ministerului apărării german, Mitko Müller, într-o conferință de presă.
https://hotnews.ro/germania-nu-renunta-la-achizitionarea-de-f-35-americane-nu-exista-nicio-posibilitate-de-a-fi-dezactivate-de-la-distanta-1930590
@robi- imi permit sa speculez in baza relatiilor excelente pe care le au cu Israelul in general si cu aviatia israeliana in special ca s´ar baza la o adica pe ceva ajutor… un submarin mocca contra un upgrade Adir. Poate e o abordare naiva da vb aia unii cer,altii ofera
https://www.bbc.com/news/articles/cgly2krddwgo
se râde românașii de ăia care își țin trupele pe aici și prin europa…..
Eu am dubii serioase că SUA va vinde F-47 unor aliati, ținând cont de comparația cu F-22. Chiar si daca l-ar da sub forma de „monkey model”, sunt totuși anumite aspecte tehnologice secrete care ar fi dezvaluite. Cam mare riscul.
Pe langa acest subiect, am insa o supoziție: s-ar putea sa avem surpriza ca F/A-XX al US Navy să fie… tot acest Boeing F-47 „navalizat”!
Deci „2 din 3”, ca să zic așa… adică să se meargă pe ideea de commonality ca la (JS)F-35… dar fără USMC (F-35B).
Nu crezi ca il va vinde Israelului drept primul clientt din afara US?
Daca mai marca 1000 de miliarde de parai cred ca le va vinde si lor machete de F-47 😉
Daca F-47 va fi exportat atunci NU este succesorul – declarat oficial – al lui F-22 (mai degraba B-21 Raider) ci al lui F-35.
Nu mai vrea nimeni să audă de comonalitate.
În acest timp Lockheed mănâncă colivă la două capete 😀
Cu polonicu…
E posibil ca Northrop-Grumman sa castige F/A-XX (sa manance si gurita lor ceva, dar deja se indoapa cu B-21 Raider), insa F-47 arata prea mult cu ce propune Boeing pt. F/A-XX ca sa fie doar o coincidenta.
a luat si boeing un program din care vor construi un maxim de 200-300 de bucati ca nu are nimeni similar capabil ca in cazul F22 si deja cantati prohodul unora care acu au comenzi de livrat pana prin 2035-2040 vorbind doar de avioane noi nu update si upgrade,daca US a taiat din necesarul de inlocuire f16 total 500-1000 de aparate la o strigare pt ca costuri si faptul ca aparatul e mult mai capabil deci nu estimeaza necesitatea pt multe aparate,ce se va intampla cu numerele de f22 si f15 actuale cand o intra ala in productie daca taie aia din necesar la greu din vreo 500 cat au actual daca ajung la vreo 300 e mult
Navigatie 1 fara GPS
https://en.topwar.ru/261588-koncern-kalashnikov-razrabotal-opticheskuju-navigacionnuju-sistemu-dlja-bpla-obespechivajuschuju-navigaciju-bez-sputnikov.html
Navigatie 2 fara GPS
https://theaviationgeekclub.com/the-sr-71-astroinertial-navigation-system-aka-r2-d2-was-crucial-in-blackbird-mission-heres-why/
ma mir ca e Boeing aleasa, ma asteptam la NOC, dar probabil a fost ceva lobby si imparteala, cate unul pentru fiecare, B-21 pt NOC, F-35 pentru Lockheed-Martin si o feliuta acum pentru Boeing
imi aduc aminte de competitorul F-35, era urat cu spume
e cam scurt termenul pana la sfarsitul decadei; macar sa aiba asemenea succes ca P-47, un avion care n-a fost vedeta dar a fost excelent pentru unele situatii plus ca te intorceai acasa facut ciur, un fel de Thunderbolt al WW2.
Fotografia analizată de toată lumea, din birou lui donald,
are în colțul din dreapta jos informația artist rendering
Modelu ar putea fi diferit, vom afla probabil în ani ce vin
În timp vom afla cum au arătat aparatele concurente propuse de Boeing și NG, precum și performanțele lor
Producătoru american de drone Kratos se încălzește pe margine cu un program – zis ieftin – de drone hipersonice
N-ar fi rău să ne liipim și noi de programul ieftin de la Kratos
Ca la noi numa cei ieftin
https://www.alexstoll.com/AircraftOfTheMonth/CALF.jpg
Well, I think… To begin with, they need to be brought to mind, like to F35.
Note: @ Reis…