NGEW testat cu SABR pentru F-16

Este vorba de noul sistem de razboi electronic destinat aeronavelor F-16 – NGEW (Next Generation Electronic Warfare) – dezvoltat de Northrop Grumman si testat cu succes pentru interoperabilitatea cu radarul AN / APG-83 SABR (Scalable Agile Beam Radar) in mediu realist si complex.

A fost confirmata interoperabilitatea deplina a celor doua sisteme folosind peste 170 de puncte care emit radiatii aeriene si terestre, inclusiv ansamblul de emitatori radio de inalta densitate pentru amenintari comune de la Volk Field Combat Readiness Training Center (Joint Threat Emitters).

Sistemul de test Northrop Grumman: avionul CRJ-700 cu „ciocul” F-16 in bot, echipat cu NGEW și SABR / Foto: Northrop Grumman

Pentru teste a fost folosit un stand de testare a zborului bazat pe avion CRJ-700 avand amplasat in bot conul unui F-16, in care au fost instalate NGEW și SABR. Testele au avut lo in cadrul exercitiilor Lightning Nordic, intre 9-20 August 2021 la Centrul de pregatire Volk Field Combat Readiness, cu participarea a aproximativ 60 de avioane de lupta.

NGEW include un nou receptor digital de avertizare radar, antene si procesare noi si un jammer digital de banda ultra-larga, pentru semnale cu latime mare de banda. Setul urmeaza a fi instalat pe avion F-16 de la baza Eglin pentru urmatorul set de teste in mai putin de un an.

Reamintim ca Northrop Grumman a primit in 2021 un contract din partea Fortelor Aeriene ale SUA pentru a dezvolta NGEW, cu scopul de a echipa peste 450 de aeronave F-16. NGEW va fi disponibil si pentru alti clienti.

 

Marius Zgureanu

 

Surse:

https://news.northropgrumman.com/news/releases/northrop-grumman-demonstrates-next-generation-electronic-warfare-and-radar-interoperability-at-northern-lightning

https://www.airrecognition.com/index.php/news/defense-aviation-news/2021/september/7646-northrop-grumman-demonstrates-next-generation-electronic-warfare-and-radar-interoperability-at-northern-lightning.html

 

Articole pe subiect similar:

Concepte-F-16v-un-standard-prea-indepartat-pentru-fortele-aeriene-romane

F-16-ale-ANG-primesc-SABR

F-16-cu-JASSM-scenarii-de-lupta-in-Marea-Neagra

24 de comentarii:

  1. Cum americanos nu mai cumpără F 16 de ani buni , modernizează in parte ce au in dotare.
    Care e o faptă bună. ?
    Se gândesc și la viitor.
    Daca încaseaza ceva bănuți ( miliarde) prin exportul modernizării, doua fapte bune. ??

    Mă întreb totuși de la care block in sus se va aplica modernizarea. Că au peste 1200 F- 16 . Deci alea 450 prevăzute în plan care or fi ?

    3
  2. un articol despre o modernizare „facubila” pt. ale noastre F-16 si cam putine comentarii…ia sa fi fost scris ceva despre un combo F-22/F-35 sau despre IAR-93 cu radar AESA, AIM-9X la capetele de plan si o hipersonica antinavala burta….

    4
  3. Froomuoasa bazdaganie!!?….zici ca-i din desen animat si da, asta inseamna sa fii ,,mafiot” , toti sa depinda de tine si tu de nimeni, e ca la clientii de iphone, saracii asteapta update-ul iar aia mai cu bani modelul mai nou.

    1
  4. În același timp chinezii prezintă J-16D.

    De băgat la cap pentru noi, Sabr si Ngew aduc niste capabilități extraordinare pe o platformă totusi veche.

    • @VS platforma veche dar pe care o avem totusi in curte si pe care pilotii se antreneaza de vreo 5 ani.
      Cu SABR + NGEW + armamentul aferent F-urile romanesti:
      1. ar fi competitive fata de orice zboara la momentul de fata in regiune, inclusiv aparatele de categorie grea din categoria Su-27
      2. ar ramane relevante in zona macar 10 ani.
      Exista trei componente:
      – resursa umana
      – platforma
      – electronica si armamentul.
      Cu resursa umana stam cel mai slab, stiu ca in Ro ne place sa fim mangaiati pe cap dar trebuie sa vedem si realitatea. Nu e vorba ca avem piloti sau tehnici slabi, e vorba ca n-au experienta in conditii reale pt. misiuni complexe iar avioanele moderne de lupta nu-s facute pt airshow-uri ci pt. misiuni.
      Ca zboara Motanul genial pe venerabilul MiG-29 sau ca Dorel Luca facea „fier de calcat” cu MiG-21 e irelevant, acelasi lucru il face F-18 cu aproape orice pilot la mansa. Si oricum, manevra e irelevanta in context de razboi. Orice pilot de F-15/16/Eurofighter va va spune ca avioanele lor sunt usor de pilotat („I could talk you into controlling one” zicea un pilot de F-15) dar toti spun ca au sisteme de arme foarte complexe. Nu mai spun mai departe la ofiterii care trebuie sa fie capabili sa planifice misiuni complexe cu timing exact, cu tipuri sau chiar categorii diferite de avioane sau chiar cu colaborarea altor categorii de forte, samd. Decolatul in alarma si interceptarea e in principiu cea mai simpla chestie: decolezi in forta, in 10-15 min interceptezi, rezolvi ce e de rezolvat si te intorci la baza. Reamintesc ca F-16 e avionul tactic care abia intrate in dotarea Israelului executa o misiune strategica in adancime: misiunea Opera.
      Platforma e veche dar mai are viata destula in ea, sunt aparate abia iesite din reparatie capitala. Deci din pct. meu de vedere ar fi o investitie moderata cu beneficii mari.

      23
      • yep, ar fi o crestere semnificativa de capacitati si pentru ale noastre, cu sume relativ mici, digerabile, si posibilitatea de a le monta probabil si la noi, la Bacau.

        SABR + manopera estimasem spre 4 mil.$, acu ceva ani
        https://www.rumaniamilitary.ro/f-16-ale-ang-primesc-sabr

        americanii au instalat deja pe ale lor:
        https://www.rumaniamilitary.ro/f-16-cu-jassm-scenarii-de-lupta-in-marea-neagra
        ” in aprilie a.c. a fost finalizata instalarea modernizarii nivel 7.2+ Operațional Flight Program (OFP) pentru peste 600 de aeronave (din 841 prevazute) tip F-16C/D Block 40/42/50/52, actualizare care contine un nou radar Northrop Grumman SABR AN/APG-83 AESA, integrarea rachetei aer-aer cu raza medie AIM-120D AMRAAM si a rachetei de croaziera AGM-158B JASSM-ER.”

        4
      • Asta cu planificarea misiunilor îți trebuie practica…Au in dotare Joint Mission Planning System…Dacă îi întrebi ce fac cu el, s-ar putea sa te alegi cu un mare an de întrebare

        5
        • pai fara JMPS (AF) cum se desfasoara misiunile cu celelalte forte la diverse operatiuni si exercitii, mai ales cand acele operatiuni si exercitii nu sunt planificate ( unit level mission & planning org) si conduse (air operation center) de RoAF? cum primesc task-urile unitatile operationale? pe whatssap sau sms?

          2
          • Asa si cate exercitii au facut ciucalaii astia unde un AOC le-a atribuit cel putin un Air Tasking Order in afara de faptul ca mai escorteaza si ei un bombardier din cand in cand prin Ligheanul Negru? Astia au mari probleme sa efectueze ceva mult mai simplu si ad hoc de genul nine line call for fire request. Cum am spus. Hai sa incepem cu lucruri mult mai simple.

            11

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *