NH90 Sea Lion – in teste

Este vorba de al doilea prototip, destinat marinei germane, care tocmai a avut primul zbor:

Iar aici NH-90 ASW suedez:

As vrea sa vad si filmari cu Pumele Naval facand asa ceva… si nu doar SAR.

 

Marius Zgureanu

 

16 comentarii:

  1. Salut. Pumele noastre sau nascut batrane, pentru corvete trebuie sa ne orientam cu adevarat catre un elicopter naval care stie sa faca totul .

    • @Robule, fata de vecinii nostri, daca te uiti pe harta pe axele nord-sud, est-vest, noi chiar stam bine la elicoptere, nu sunt deloc si nici nu avem de ce sa poate aparea probleme, sa zicem pe termen scurt 3-5 ani, se poate bineinteles si mai bine, dar stii vb. aia, mai bine e dusmanul binelui..

      La elicopterele fortelor aeriene chiar nu o duc deloc rau, desi nu stiu daca ale noastre se preteaza in teatrele de operatii, in lupta directa si / sau pe timp de noapte, acolo cred ca trebuie ori imbunatatite ori altele noi achizionate.

      • @Petre
        De ce sa ne comparam cu altii, mai rupti in fund decat noi?
        330-urile (ca sunt SOCAT, MEDEVAC, navale sau simple) au toate o problema, nu pot sa zboare in siguranta in conditii de givraj mediu:
        http://aviatia.ro/aviatie/aviatia-militara/elicopterele-iar-330m-echipate-cu-chit-medevac-nu-au-putut-pleca-luni-pentru-interventia-in-apuseni-din-cauza-vremii/
        In plus, ar fi fost frumos sa fie aduse prin remotorizare la un standard similar HCMK2 , dar chiar tu te declarai sceptic pe un alt topic…
        Eu nu cred ca stam chiar atat de bine!

        • Dar de ce nu sa ne comparam, care ar fi problema unor comparatii ? O fac si altii nu numai noi.

          Si daca vrei o comparatie mai nasoala, sa ne masuram cu rusii, ei da, stam rau, dar comparativ cu cei de care ziceam stam chiar bine. De ce bine, macar poti face exercitii cu ele.

          Si foarte important mentenanta o asiguram noi, este poate cel mai important.

          • Cu ei trebuie sa te compari (si sa te pui în rolul lui David), ca doar nu o sa ne batem pe castraveți cu bulgarii. Într-un fel e bine ca ucrainienii sunt cu fața spre est, iar despre turci, până la proba contrarie ne sunt aliați.
            De acord cu mentenanța, eu as fi băgat toate 330-urile în MLU, deci termenul e impropriu.

            • Bre hai ca deviezi cu discutia spre nu-stiu-ce problema inexistenta, numai ca sa arati ce mare dreptate ai.

              Am explicat cat se poate de bine pe intelesul tau o chestiune importanta. Cauta si tu si vezi cati dintre ce-i despre care vb. au ceva forta aeriana compusa din elicoptere, mai clar vezi pe unde participa: exercitii si / sau parade, training-uri macar virtuale pe tablete….

              Si lasa-ne …

              • @Petre
                Frumos discurs, auzi la el, „lasa-ne”!
                Ne ameninta bulgarii, turcii sau rusii? Nu sunt ultimii aia cu care trebuie sa ne comparam, sau tie iti place festivismul oficial „noi chiar stam bine la elicoptere”, cand din pacate ale noastre zboara doar pe vreme frumoasa, asa cum spui chiar tu, la „exercitii si / sau parade, training-uri macar virtuale pe tablete”…
                Ce capacitati antinava sau antisubmarin au cele 3 (!!!) navale???
                Chiar asa, lasa-ne!

  2. NH-90 suedeze au o cabinà mai înaltà. Si asi fi vrut sà vàd si lansarea unei torpile MU90 care echipeazà Caiman-ul Marine din dotarea marinei franceze. Nu stiu dace Suedia o are în dotare.
    http://www.air-cosmos.com/premier-tir-d-une-torpille-mu-90-par-un-caiman-marine-20443

  3. Voi vedeti ce scule au astia ?

  4. Puma naval e doar o solutie de avarie din lipsa altei optiuni. Nu poate face salvare marina pe timp de furtuna sau in conditii de givraj. NH90 este deja in dotarea frantei, belgiei, germaniei, finlandei, norvegiei, suediei, italiei, spaniei, greciei, olandei, australiei … Alaturi de AW101 Merlin duce greul ca elicopter naval NATO.

  5. Pai dupa logoca mea cred că dupa ce vin cele 4 corvete vom avea nevoie de minim 6 elicoptere navale .
    Sau poate nu .!?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *