Care „ei”? Olandezii! Busted!
„3 April 2018
Nederland Maritiem Land (Netherlands Maritime Country) was delighted to see the contents of the new Defense White Paper. Besides extra room and attention for personnel, this white paper offers perspective on the most necessary replacement of the outdated vessels of the Royal Netherlands Navy…”
https://www.maritiemland.nl/maritieme-sector/publicaties/de-marine-en-marinebouw-cluster-een-ecosysteem-onder-druk/
Parca mai fusesera postate pe blog…
Inlocuitorul clasei M-Frigate (Karel Doorman Multirole class) de 2800-3320 tone, Future Surface Combatant:
„The two multipurpose M-frigates which are still in service with the Royal Netherlands Navy are reaching the end of their life; they were designed to last until 2018/2023 (n.r. – de fapt 2025 pentru ca i-au mancat la ficati fondurile pentru F-35). Because of this the Dutch Ministry of Defence started design studies in 2013. The new frigates are again planned to fulfill a general purpose role with anti-submarine warfare as its specialty. However, since the Netherlands Royal Navy only owns six frigates in total by 2017, the new ships have to be able to perform well in all areas of the spectrum. This means that anti-air equipment also has to be present, in the form of VLS (vertical launch)-cells carrying Standard Missile 2 or ESSM-projectiles. Due to budget cuts, the replacement program was delayed and is now on schedule to deliver the first ships in 2025.”
n.r. – Vedeti? Noi luam SIGMA si ei…”Formidable” in varianta olandeza.
Build: Damen Naval
Sensor suite: Thales Integrated Mast
Crew: 70-90
Weapon Systems:
Oto Breda (Finmechannica / Leonardo) 76mm SR (Super Rapid) capable of firing DART and VULCANO munitions
16 VLS cells for quadpacked ESSM Block 2 anti-air missiles
16 VLS cells for strike-length RGM-84 Harpoon successor and possibly Standard Missile 2 and 3
Oto Melara Marlin WS 30mm autocannon
Launchers for Mk46 torpedoes or successor
2 SeaRAM CIWS
2 Oto Melara Hitrole 12.7mm (remotely operated)
Multiple mounting points for MAG machine-guns
Helicopter: 1 NH90 NFH-version
Other equipment: Integrated Hull Sonar, Towed Sonar Array, 2 RHIB with MAG guns, Drone Launch Pad
Inlocuitorul deminoarelor (MCM-V):
…side by side:
Si sa nu uitam si pe A-26, inlocuitorul suedezo-olandez al lui Walrus:
Razvan „Vuvuzela” Mihaeanu – acum stiti cu ce sa inlocuim Type 22. In loc de 4 corvete SIGMA cu „niste” (adica 12) VL MICA si 2 Type 22 pe duca dar „modernizate din offset” 🙂 , nu mai bine 4 (observati ca nici n-am zis „6”) Future Surface Combatant care sunt din aceeasi categorie cu britanicele Global Combat Ship (nu neaparat fregate Type 26…ci Type 31)?
„Si in loc de SIGMA de 2500 de tone si lungi de 105+ metri? Ca doar avem nevoie de zvarlugi purtatoare si de SAM medium / short range
si SSM medium/ short / long range!” – SIGMA FastAttack Combatants intre 700/750 si 900 tone cu lungimile de 59, 66 si 73 de metri (5910, 6610, 7310 mai jos):
TraceBuster Buster!
„All right. My phone is plugged into here.
This motherfucking TraceBuster will keep that motherfucker from-
– Trace? – Tracing our shit. Know what I say?
This Tracebuster keeps a buster from tracing your call.
– It can also – Trace?
Trace the motherfucker that’s tracing your shit!
What if they got a TraceBuster, too?
That’s why I’ve got this TraceBuster Buster.
When a motherfucker try to bust your trace with a TraceBuster…
this will bust the motherfucking Tracebuster that’s busting your-
– Trace! – That’s my word, player!
– Use my cell phone. – Patch that into here, all right?
– Plug and play, motherfucker! – Yo!”
https://www.youtube.com/watch?v=Iw3G80bplTg
Continuarea:
„Don’t call. Don’t you call. Don’t you fuckin’ call, you stupid fuck.|
They got TraceBuster Buster. I got TraceBuster Buster Buster for their ass.”
____________
Concluzia? Trebuie sa invatam sa gandim cu cativa pasi inainte, nu „sa ne aruncam” la plezneala cum am facut cu Type 22.
Varianta initiala din 2013 (text in olandeza):
https://marineschepen.nl/nieuws/model-vervanger-m-fregatten.html
Prin 2015 (articol din martie 2018) se observa ca prea se apropiasera de gabaritul lui De Zeven Provincien, se pare ca cerintele de acum se apropie de clasele de 3000+ de tone – cu 32 de celule VLS, nu 16:
https://marineschepen.nl/schepen/nieuwe-fregatten-2023.html
Daca M-Frigate sunt de fapt la origine „multirol” dar cu accent de patrulare antisubmarin, nu are nici un sens cerinta ca inlocuitoarele sa aiba „145 de metri lungime si peste 3000 de tone”, deoarece 145 de metri lungime au De Zeven Provincien (air defense)…cu peste 6000 de tone!
Formidable – de exemplu – au 115 metri lungime si 3200 de tone.
Admiral Grigorovich au 125 de metri lungime si 3620-4035 de tone.
Batranele Jacob van Heemskerck (L-frigate, rol „air defense”) au 130 de metri lungime si 3000-3600/3750 tone.
Batranele noastre Type22 au 146,5 metri lungime si aproximativ 5000 de tone.
E clar ca olandezii (si belgienii) doresc in ultima perioada o fregata mai usoara, care sa nu se indeparteze prea mult de lungimea si tonajul M-Frigate pe care vor sa le inlocuiasca (122,3 metri lungime si 2800-3320 tone). Au incercat sa le inlocuiasca intr-un fel cu cele 4 OPV-uri Holland class (din care doua construite la Galati) cu lungimea de vreo 108 metri si 3750 de tone (sunt late, de vreo 16 metri)…dar e clar ca au nevoie de armament serios pentru acest rol. Pe cine oare mai stiu eu cu aceeasi problema? 🙂
Nu pot sa cred ca inca mai sperati ca vor lua tradatorii astia ceva.
Eu nu inteleg de ce esti tu atat de pesimist tot timpul ?
Vad ca intri aici si doar spui ca n-o sa se faca nimic niciodata. Asa se spunea si inainte de F-16, si inainte sa luam Himars, Patriot, etc.
Tu crezi ca de acum inainte o suta de ani o sa ramanem cu ce avem acum ?
Este doar propaganda, nu te supara…
Propaganda mai buna decat fiasco-ul astora cu inzestrarea nu exista, dar poate ai tu cateva divizii de tancuri in debara si nu stim noi.
Stai chill frate, omu intra, scrie ceva si fuge repede.
Covfefe
Build the wall ?????????⛏?⚒
??
Sunt realist, e un fel d epesimism pe burta plina.
Ca sa priceapa si tovarasul Trump, acest pseudonim calp caruia orice psihiatru stagiar i-ar tranti categoric diagnosticul chiar si fara un consult lapidar si absolut inutil dealtfel, una e sa-ti doresti ceva si alta este sa se si intample. Ca sa se intample lucruri, trebuie sa se preintample chestii favorabile acelor lucruri.
Ti se pare ca se intampla ceva favorabil spre inzestrare? Ceva concret adica, nu planuri, promisiuni si pedefeuri eterne.
Sa luam de exemplu inzestrarea „reusita” cu F16. Amu cateva zile aparea un reportaj al lui Adrenalin Merisor legat de asta iar concluzia era ca nu e de bine si ca dotarea cu pasarile alea este insuficienta, armamentul e de decor si pilotii mai au pana sa fie eficienti pe bune intr-un conflict. E, acum, la 12 bucati din care vreo trei duble de scoala, ce rahat de acoperire aeriana facem? Nu zic suprematie aeriana ca aia tine de alte modele pe care nici macar lu le viseaza armata de producatori de RFI-uri.
Apoi, zici ca „inainte sa luam Himars”. Am luat Himars cumva? Sunt pe aici, au facut teste live, au dovedit eficienta, au doborat vreo megadorna tinta, vreo pasaica ruseasca, vreo ceva?
Patriot? Pai alea care ar trebui sa vina, si nici macar nu sunt platite, nu-s intrate nici pe linia de productie. E doar in fantezii cu blonde, intelegi?
Sa continuam cu Piranha V si Fragilis. Eu cand eram mic aveam masinute mai concrete decat astea, chiar aveau roti si faceam tii-tii cu ele.
Corvete, fregate, sujimarine. Nu-i asa ca este „ANUL Marinei”?. Sa iti zica nenea: Este anul Sabordarii Marinei, da. S-a omis un cuvant, dar nu s-a omis sabotarea.
Sa zicem de radare? De drone? Cate din rahaturile alea canibalizate si de vopsea mai exista?
Stai, ca avem totusi si ceva pe bune: noua arma de asalt.
Cum, nici asta? Nu pot sa cred, chiar asa de pesimist sunt? Cu ce puii mei impusca astia gremlini VDV-isti noaptea prin Delta, Dobrogea, Basarabia si Moldova?Aud? Ram param param papam, cu 74? ala care numa inapoi nu trage?
E uite de aia zice lumea ca-s pesimist.
Fireste, stam bine la noua uniforma de lupta, aia in curul gol rezistenta la schije si detectie IR, la ROT-uri, la antiaeriana in general, la artileria de litoral, la lalalalala LAROM, la MLI-uri.
De tancuri n-am uitat, da mi-e mila sa reamintesc.
Si uite asa avem camioane de docomente. Stii tu, camioane dinalea care raman fara frane, cat timp a trecut de la tragedia aia?
Macar sunt multumit ca nu mai zice nimeni nimik de beleshcopterele multirol, de atac, de infiltrare cu super trupe speciale si de alea antisujmarin dotate cu torpile pornocalii de manevra.
In rest e ok,sunt optimist.
Am inteles, suferi de complex de inferioritate .
Chiar daca as suferi, orice complex se vindeca.
Da’ tu
de prostie nu ai cum sa scapi.
#covfefe
Faptul ca te-ai aprins asa de repede demostreaza lipsa de maturitate.
Ti-as sugera sa citesti The Tipping Point de Malcolm Gladwell, o sa te ajute enorm cu anxietatea.
Ehhh….si tu acum peste 100 de ani scormonim pe la Muzeul de Istorie si luam arbaletele si fasciile romane….daca e mai sapam la Sarmizegetusa si scoatem cateva Falxuri dacice….fug ciovlecii de si rup piciorele daca trimitem cateva divizii de negrisori (ca la natalitatea noastra canci Rosiori ca si Carol..) cu falxuri dacice vopsiti cu tricolor strigand…”toata lumea e impotriva mea…” …. ce imagine …m a fac urmatorul Sergiu Nicolaescu…filmul ar fi Ultimii mohicani…de Tandarei…???
Cei din Tandarei opereaza doar pe timpul noptii, de preferat fara luna…..
Pe langa faptul ca ii lasa fara orice „fer” , le lasa si rezervoarele mai uscate ca desertul Sahara…. ?
Nu au ei nevoie da falx-uri, vin cu dotarea proprie. Economie pe toata linia.
Salut. Pot sa spun ca sunt destul de interesante aceste nave, asa cum scriam in zilele trecute pe aici, noi avem nevoie de fregate usoare, dotate foarte baban, ca nave pricipale be lupta, iar ca nave usoare avem de unde alege, sa nu uitam de minicorvetele suedeze. Din ce am inteles eu olandezii se orienteaza catre A 26
A26 ar trebui sa fie deja in negocieri directe cu Saab si Damen pt ca programul submarine va dura multi ani….asta este technologie inalta si plecam de la 0…deci nu va fi usor
„In loc de 4 corvete SIGMA cu „niste” (adica 12) VL MICA si 2 Type 22 pe duca dar „modernizate din offset” ? , nu mai bine 4 (observati ca nici n-am zis „6”) Future Surface Combatant…
Nu cred ca sunt la acelasi pret, cu Sigma, dar sunt de acord, cu 4 de-astea poti retrage si fregatele existente, pastrand eventual una cu rol de coordonare.
Mai ales, ca nu e nevoie sa umpli toate VLS de la inceput cu rachete, daca situatia se deterioreaza, aliatii te vor putea ajuta, insa daca tu nu ai unde dispune rachetele furnizate…
Alea preconizate „12 VL MICA si atat” (cu VLS dedicat) de pe SIGMA de 2500 de tone incep sa-mi scoata extra peri albi.
Chestia e ca trebuie sa corelam programul corvetelor si cu dotarea V/SHORAD mobila.
Parca, imi place mai mult cum suna, „Programul Fregatelor Usoare”.
De acord ca ar fi mai bune 4 Future Surface Combatant, dar as fi multumit pentru moment cu 4 SIGMA si Cuplu Regal resapat. Realist nu cred ca putem spera la mai mult de un RAM (21 de buc) sau 12-16 MICA pe AA si pe corvete si pe fregate. Dupa ce ai operat ani de zile niste „uriasi cu picioare de lut” (vezi Marasesti, Type 22 si chiar Tetal), trecerea la SIGMA ar fi un pas urias. Daca pana in 2026 am avea si 3 submarine…. ar fi mai mult decat am visat vreodata. Dupa 2026 cred ca putem sa ne gandim la fregate mai bine inarmate.
Sincer, din toate programele „anuntate”, cel de submarine, imi pare cel mai putin probabil, sa se realizeze si e pacat. Faptul ca va trebui sa se porneasca de la 0 cu tot, reprezinta o greutate mare, legata de picioare.
Sper sa gresesc.
Pare cam SF, ai dreptate, dar e vineri si putem fi optimisti 🙂
@Razvan, noi cautam corvete pt lupta AS, variantele FastAttack nu sunt utile pt asa ceva, poate in loc de NPR-uri. Dar, daca se va alege Damen in toamna, poate se negociaza ca in loc de modernizarea fregatelor F22R sa cumparam doua fregate noi FSC, oricum data lansarii lor coincide aproximativ cu data incheierii programului corvetelor noastre
Problema sunt banii si oportunitatea.
Cumperi acum 4 corvete de 2500 de tone fiecare (deci 10000 de tone) cu capacitati limitate si apoi te pomenesti ca nu mai ai bani pentru doua (trei?) inlocuitoare de fregate ce pot ajunge pe la 4000 de tone fiecare?
Sau invers: participi la program si cumperi cateva fregate de pana in 4000 de tone, extrem de flexibile si „multirol”, cu design fresh, putand fi modernizate pe viitor? (verificati flota Rusiei la M.Neagra, au 3, a 4-a e pe vine si in final vor avea 6 Admiral Grigorovich)…Ca apoi sa-ti permiti si corvete/vedete NPR intre 700-900 de tone maxim si care se descurca de minune cu SAM, SSM si torpile?
Visby
https://www.nationstates.net/page=dispatch/id=456153
Experiment esuat din pacate.
…din lectia invatata a aparut 2400 de tone, FLEXpatrol: https://saab.com/region/belgium/solutions/naval/kockums-flexpatrol/
Ok, tu spui ca problemele sunt banii si oportunitatea, hai sa le luam pe rand. Primo: oportunitatea, nu stiu prea multe, dar, probabil in consens cu aliatii NATO, s-a decis ca mai intai ne trebuie nave pt lupta AS impotriva sub-urilor rusesti(poate sunt mai periculoase pt navele NATO care intra in MN decat navele de suprafata existente ori care vor aparea).
Secundo: banii, contractul e de 1,6 mld Euro, cele 4 nave, fie Sigma fie Gowind, costa 1 mld Euro, iar in 600 milioane intra armamentul(eu am inteles ca offsetul esfe separat). In ambele variante poti folosi armament made in EU ori in USA, nu ne place VLS cu 12 Mica, putem alege 4 SCL mk 41 cu 16 Sea Ceptor si/sau 1 RAM cu 21 RIM 116, pt o corveta cred ca e suficient.
Terto: nu stiu cat va fi offsetul, dar sa zicem ca 25% din contract, deci 400 milioane, din care trebuie sa faci si baza si modernizarea fregatelor. Renunti la vechituri, faci baza si negociezi de la inceput participarea la programul FCS. Pana in 2025 ai cel putin 3 corvete operationale si un santier care merge din plin, iar daca alegerea va fi Damen vei avea al doilea santier, Mangalia, care va intra in sistem lor si va produce din plin si va putea participa la programul fregatelor. Si dupa aceea ne putem gandi si la submarine…
Asta e long term thinking…e prea mult pt PSD -isti….e un program care ar trebui sa aibe un consens politic….n as prea crede
Logica normala fara cusur…cu o exceptie: timpul.
„Da, Doamne, sa nu mai faca Rusia vreo mutare p’aci, la M.Neagra, nu pana ma cacanesc eu sa-mi fac rost de fregate si submarine”.
Desi noi pe blog „am prezis” (nici n-ar trebui sa pun ghilimelele) cu cativa ani inainte de conflict ca Ucraina este pe cale sa si-o fure zdravan, tot nu putem prezice ce se va intampla in urmatorii cativa ani.
Cam asa s-au „cacanit” si interbelic, pana ne-au lovit in plin cele 2 Ultimatumuri.
S-a scris si aici pe site, de umilinta la care autoritatile Horthyste ne-au supus, venind sa preia administratia Ardealului pe biciclete, stiind ca nu avem ce sa le facem.
Vrem sa ii vedem si pe rusi, venind pe biciclete(fie doar si in Basarabia)?
FUCK THIS SHIT….. daca vor sti ca o pot pati, ca omuletii lor verzi din Siria, or sa bea mai bine o votca si or sa injure printre dinti.
Lectia din anii razboiului din Siria in acesti ani: rachete de croaziera.
Nici macar nu e o lectie noua, insa a capatat notorietate prin felul in care Rusia a reusit sa-si foloseasca Kalibr, capatand respect, cat si recentul bombardament aliat USA-UK-Franta cu propriile rachete de croaziera care trebuiau oricum testate.
Avem Polonia si Finlanda si lectia lor cu JASSM, una din NATO care a trebuit „s-o puna” pe F-16, cealalta non-NATO avand o mai usoara misiune datorita lui F-18.
Noi…canci.
Nu tu JASSM, nu tu program de compatibilizare cu F-16.
Nu tu fregata purtatoare (sau submarin, ranjesc din nou) de alt tip de racheta de croaziera. La dracu, rusii le-au lansat si de pe corvetele Buyan-M de 950 de tone! Si le au in continuare la M.Neagra pe 3 Admiral Grigorovich class, 6 Kilo imbunatatit, ca de alea aeropurtate nu mai vorbesc.
In schimb, cand in sfarsit ne plezneste anexarea Crimeei si avem bani de cheltuit, in loc sa facem pasul al mare pentru o platforma navala care sa-ti contina nu numai very/short, medium, dar si posibilitatea de lansare de racheta de croaziera (repet, sa nu se gandeasca cineva la o raza mai mare de 300km, nici unul din aliati nu va accepta sa cumparam asa ceva), noi o dam tot pe aparare cu corvete. Si la o adica si Patriot tot de aparare este. Iar HIMARS e doar artileristic vorbind „de atac”. Adica boabele cam tot prin teritoriul nostru – sau cel care ne intereseaza – cad.
In loc sa profitam si de posibilitatea unui program cu platforme navale de tip „Formidable-ish” pana in vreo maxim 4000 de tone, care sa-ti poata cara si niste croaziere la o adica (pe langa faptul ca executa misiunile lu” alde SIGMA 10514 de vreo 2-3 ori mai bine)…noi suntem noi, grupa mica, categoria musca.
Lol (dar nu-i lol-ul meu)…
Vyshniy Volocheck e un Buyan-M construit la santierul Zelenodolsk incepand cu 29 August 2013 si lansata pe 22 August 2016, iar pe 30 aprilie 2018 – dupa finalizarea testelor pe mare – va intra in flota Marii Negre.
Cateva nave „Rostock”, pe canalul Volga-Don?
Au doar trei, pt celelalte nu au motoare
http://www.businessinsider.com/russia-powerful-new-frigate-problems-uncertainty-2018-1
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Admiral_Grigorovich-class_frigate
http://www.military-today.com/navy/admiral_grigorovich_class.htm
Acu ai facut rocada cu Potrivnik…?
Lasa bre ca merge cu Sigma 4 bucati sunt Multirole moderne….ne gandim la Tetalurile care sunt inlocuite….e un progres
Iar RM si RF sunt Type 22 facute in UK chiar de au aproape 30 ani cu o revitalizare buna….Exocet ESSM si un RK la turbine si eventual upgrade la sisteme de conducere luptei….fac ceva pe harburile sovietice de la Sevastopol,3 Admiral Grigorovich nu e cap de tara le dai 10 Exocet de pe baterii coasta sau H215 Naval /Sea Hawk si gata….si au luat o englezii de la Armada argentiniana daramite votcarii….hai sa nu I supraapreciem totusi…?
Noi ar trebui sa ne gandim la A 26 alea trebuiesc ieri….
Cum a evoluat tonajul din cerintele ale corvetelor?
– SIGMA 9113 spre 9813, 1700 spre 1950 de tone, faza 1;
– SIGMA 9813 spre 10514, 1950 spre 2365 de tone, faza 2 (anul 2016, guv. Ciolos);
– SIGMA 10514 „spre…”, 2365-3000+, faza 3.
Parca era vorba sa inlocuim 3 Tarantul si 4 Tetal, nu?
Ce fac cele 2 Tetaluri de 1500-1600 de tone pot face cu varf si indesat si 2 SIGMA 7310 de 900 de tone.
De ani de zile nu am nici o indoiala ca SIGMA 10514 va fi aleasa. Faptul ca dupa Galati are Damen si 49% din Mangalia…e la mintea cocosului ce se va intampla.
Problema insa e gandirea obsedanta cu privire la aparare, aparare, aparare… si nu la atac. Nu poti sa te gandesti doar la V-SHORAD si ESSM ci cum poti lovi Sevastopolul (chiar daca poate nu vei avea ocazia s-o faci). Iti trebuie trinitatea platformelor de lansare pentru rachete de croaziera terestru-naval-aerian, cum Sevastopolul e la vreo 390km de Constanta si 310 de Sulina si tinad cont de limita de 300km a rachetelor de croaziera pe care poate-poate te vei destepta si le vei cumpara de la aliati (pt. ca ai acordul MTCR, chiar daca nu esti membru semnatar tot te-a pus dracul sa spui ca-l vei respecta)…ce faci?
Lansate terestru nu ajung la destinatie, aerian nu ai testat nimic pana acum (la naiba, Polonia si Finlanda sunt cu JASSM-urile lor pentru propriile F-16 si F-18 – recent testate si in Siria – bouchon-la-bouchon cu Rusia) Type 22 nu se preteaza la modernizare pentru asa ceva oricate sublarii am incerca noi p’aci, iar submari…lol.
Luam cele 4 corvete, ok, dar mai departe cu privire la fregate?
Nimic nu e mai rau decat razboiul pe care-l porti in propriul teritoriu si nimic nu e mai bun decat razboiul pe care-l porti pe teritoriul inamicului sau..cel pe care nu trebuie sa-l porti deloc pentru ca inamicul stie ca ai cu ce sa-l lovesti la el acasa.
De ce nu ar fi posibila integrarea acestui tip de racheta si pe nave impreuna cu lansatorul aferent similar Himars-ului, si astfel ai si naval si terestru acelasi sistem ofensiv
Am uitat link-ul
https://www.raytheon.com/capabilities/products/deepstrike_long_range_precision_fires
https://news.lockheedmartin.com/2017-07-06-Lockheed-Martin-Awarded-73-8M-Contract-for-Phase-2-of-the-Long-Range-Precision-Fires-Program
Cu ce lovesti tu „de pe coasta” Admiral Grigorovich class inainte sa dea drumul la Kalibr?
Exocet????
Nope.
Daca vrei Kalibr iti lanseaza rusul direct Azov sau Caspica . Pentru tinte
navale ma tem ca vor trebui sa se apropie ceva mai mult.
Yep (as adauga si din Crimeea), insa Ross tot nu intelege de ce insist pe Admiral Grigorovich de 3600/4000 de tone.
„…ale noastre” nu ale lor.
Adica de tipul de fregate Formidable pe care ar trebui sa le avem pentru a purta rachete de croaziera cu raza de 300km maxim (si asta e raza mai degraba a celor lansate de pe avioane cum e JASSM) ce sa fie lansate cam de la vreo 100km de tarmul nostru pentru a ajunge in Crimeea.
In rest bate campii doar de dragul de a se certa ca sa dovedeasca ceva ce nici macar nu e sigur, vad ca o lua razna mai jos incercand sa triseze la ce a declarat pana acum (de aiureala cu Tomahawk imi amintesc si eu) doar ca sa se victimizeze.
Nu trisez…”parteneriatul strategic “ cu SUA iti spune ceva….nu zic eu zic ei….noi nu am semnat nici un tratat cu rusii privind rachete de croaziera….si oricum cu rusii tratatele au valoare de hartie igienica….UNDE I TEZAURUL NOSTRU?…. sa trecem peste…nu tre sa fie Tomahawk,poate fi SCALP de la francezi,JASSM care se poate integra inclusiv pe F16 noastre….sa dea Dumnezeu sa ia ai nostri fregate noi,insa ma indoiesc,aia cu submarinele nu I a apartinut lu Fifor…stati pe pace nu zice PSD nici MaPN ce arme luam asta vine de mai sus,probabil submarinele vor urma dupa corvete…vrei o solutie compromis…hai sa integram JASSM pe RF si RM …tre sa fie posibil..loc au…tin la “furtuni “ ca au 5000 tone…
PS nu vreau sa ma cert…daca as vrea o sun pe nevasta mea…??
Si eu imi duc acum familionul sa vedem Avengers: Infinity War.
Pana data viitoare…”chill”
Pai si unde- Sexoceturili astea Propovaduitorule, unde estem bacteriili de coaste si cornierele de fixat pe muzeurili plutitoare 221&222, aceste tinte plutitoare care inca nu au avut parte de vizita vreunor pirati somalezi mai hotarati, asa?
Cum, doar in visurili lu matale? Si poate in ale celor de la SMFN care dorm foaaarte linistiti: sunt asa de dezarmati ca nici pescadoarele turcesti nu-i mai baga in seama.
Pana la urma, daca stam sa ne gandim un pic, decat 4 corvete slab inarmate mai bine 2 sau 3 bine inarmate… Ori corvete ori light frigate…
Dar pana la urma cel mai bine era pur si simplu sa lase rablele englezesti in pace si de banii pe care-i avem sa luam doar corvetele si atat…
“Cantitatea are cateodata calitatea ei”-Iosif Stalin
Fregatele alea light, au mai putine probleme pe o mare montata, decat o corveta.
Daca pe furtuni, „cantitatea” aia , doar rezista fara a conta in lupta, nu faci prea multe. Nici navele mai mari nu sunt imune, dar totusi…
De la minutul 1.00..
https://www.youtube.com/watch?v=Xf4e4jLTX0U
Corect
Pe mare montata au probleme si rusii ca n au toata flota de Kirov class…eii mama ei nu ies la lupta decat cand e furtuna de gradu 4 …uragane si tsunami….Eu zic sa I ademenim pe rusi in triunghiul Bermudelor…poate le dispar navele si nu mai tre sa ne stresam atat de ruliu si pescaje….?
Si ce faci cu Improved Kilo-class? Pe astea, nu le afecteaza furtuna.
Vb cu braconierii turci ca tot ii alearga astia de la Politia de frontiera prin apele noastre “sa arunce navoadele mai la Nord Estde noi..?
Pui sonar pe H215 naval si EuroTorp….
Sigur, uite acusi.
Iti mai amintim si de K-uri? Alea lansate terestru, de pe trenuri de marfa, TIR-uri sau nave civile de transport marfa….
http://www.altair.com.pl/files/news/photos/18/18098/846234.jpg
Ross, citeste din nou primul comentariu la articol.
„They got TraceBuster Buster. I got TraceBuster Buster Buster for their ass.”
Stii cine zice chestia asta si are tot dreptul castigat?
Rusia.
Frate Eu cand am zis de Trieste Class aircraft carrier cu 8 F35 si 2-3 Sea Hawk,m ai bagat in spam,ii dai dracu de ciovleci cu alea plus A26 pt escorta si JSSM,am zis de rachete croaziera mi ati sarit in cap u si Anla’shok ca ,conventii,Rusii n au semnat tratat cu Ukraina cand si au cedat aia nuclearele,si s au sters undeva cu el cand au luat Crimea,nu a.m. zis EU DE LCS de la Damen care pot debarca in teritoriul inamic,nu am zis Eu DE F18 la M K….ati zis ca exagerez…visez….asta e Razvane….Sigma10514 si Zodiacuri si le botezam cu Mucenici si de alea….dai un ban da’ stai in fata…altfel…la coltul de rusine…
La ce am scris aici mai sus astept o medalie ca Mutley ca am avut dreptate
https://youtu.be/8qkSe4YM7EY
La ce ai avut dreptate ca nu inteleg? La faza cu portavionul? Sau la faza cu rachetele? Si unde ti-am sarit in cap doar ti-am explicat ca Tomahawk este foarte putin probabil sa putem cumpara in schimb am putea lua JASSM , doar sa vrem.
Si mai vrei si medalie pentru asta.
La ambele…arme polivalente…omnirol colegu,defensive sau ofensive….si oricum nu ar putea Romania sa ia cu asalt Crimea asta e ineptie…ce am spus eu cu @Trieste” si LCS Crossover desant ale lui Damen era in perspectiva de razboi cu Russia insa cu participarea Joint a US Marines ….olandezii si englezii la Marines fac des exercitii cu US Marines…asa ca nu rade …Ei nu au parteneriat la M N mai bun decat noi…
La amandoua gresesti din nestiinta sau prea mult entuziasm. In primul rand o platforma plutitoare purtatoare de avioane nu se justifica la marimea Marii Negre.Ce aveau rusii era cu bataie la zona Mediteranei. In al doilea rand centrul de greutate al operatiunilor intr-un ipotetic razboi in zona va fi acelasi din vremea operatiunii Barbarosa. Nicidecum pe mare spre Crimeea. Portavionul nescufundabil are leac in pritocul cu bombe si rachete plus operatiui de razboi electronic intens pentru alterarea celebrei bule de interdictie. Rachetele de croaziera daca le vom lua vreodata cred ca se vor limita la variantele lansate din aer si de sub apa (asta daca vom lua si submarine). Asa cum se prezinta ce vor ai nostri rolul flotei de suprafata va fi unul predominant antisubmarin si antiaerian.
Da e un pic prea mult pt buget sa iei ce zic eu plus training si maintenance probabil 5mld € cost total pe 10 ani….overkill pt noi in conjuctura geopolitica regionala….insa daca Incirlik ar fi inchis din cauza sultanului si mutat partial macar pe MIhail Kogalniceanu s ar putea sa vedem o intarire a apararii Dobrogei peste orice vis al nostru….inclusiv potential ce am scris eu….time will tell…?
JASSM am putea lua insa baietii s au incurcat in ratele la Patriot si Himars….
O observatie – corvetele sunt doar niste platforme de arme – clientul alege ce arme pune pe ele – iar aia e o treaba separata. Sigma nu vine neaparat cu VL MICA, exista si alte optiuni iar echiparea e parte a procesului de negociere.