In sfarsit il avem si pe concurentul Northrop pentru programul de inlocuire a lui T-38 Talon.
Imagini (luate in 19 august la Mojave Airport, California si confirmate de FlightRadar24) au aparut in media cu aparatul de zbor N400NT (construit de NGC Scaled Composites si propulsat de un turbofan F404-GE-102D), in timpul unui rapid taxi trial.
Northrop Grumman este partener al BAE Systems pentru competitia T-X, pentru a inlocui imbatranitele T-38 Talon in rolul de trainer avansat, gigantul american fiind cunoscut pentru faptul ca a planuit la inceput sa ofere modelul Hawk (Advanced Jet Trainer) dar a optat sa ofere un design nou, ”cleen sheet”, cand a intrat in posesia parametrilor ceruti de USAF.
Se observa clar o linie mostenita de la T-38 si intr-adevar F-20 Tigershark.
Alenia Aermacchi a prezentat, pe 6 iunie, prima aeronava M-346 destinata Poloniei!
Interesant, multumesc de stire. Ar trebui vazute mai multe poze, dar pare ca are ceva caracteristici stealth (nu mult, poate doar RCS frontal redus).
Si eu ma asteptam la o forma mai apropiata de F-18 (care a preluat evolutiile de la F-20), sau poate ceva apropiat de BD-10:
https://rumaniamilitary.files.wordpress.com/2012/08/bd10-1.jpg
Nu stiu de ce, dar profilul lateral imi aminteste parca mai mult de Gripen decat de T-38 (vezi si forma derivei, diferite de T-38 dar si de F-20).
Folosirea F-404 este oarecum normala, pentru a reduce costurile (de vazut daca ii intereseaza versiunea RM12 imbunatatita de Volvo)… pacat insa ca super-motoarele alea GE J-85 nu au avut un inlocuitor actual, modern.
De vazut si ce stie sa faca 🙂
Exact Marius , ceva de genul BD ar fi fost chiar simpatic sau sau S-1
http://img-2.newatlas.com/saker-s-1.jpg?auto=format%2Ccompress&crop=entropy&dpr=2&fit=crop&h=169&q=40&w=300&s=07bd00549626907a9fead31bbfc9bfa8
Eu as zice ca daca vad partea de coada pana la carlinga sau partea de carlinga pana la admisii separate ambele par ok pt alte forme de avion , dar impreuna arata EWWW…adica ca in reclama aia cu mucegaiul ”e o pisicuta , e un ursulet …e bau bau ”
intr-adevar de vazut ce stie sa faca , dar cred ca [sper ! ]T-50 ul corean , sa-i cam dea peste maini la nortrop …
In asta caz nu prea ai nevoie de caracteristi stealth …. ca fiind de antrenament mai vrei sa vezi pe unde se invarte pifanu …. asa ptr siguranta avionului!
Ai nevoie de ceva stealth, comparabil cu ce au sau vor avea viitorii adversari pe Suhoi T-50 sau echivalent.
De ce? Cand ai vazut un T-38 de exemplu angajat in operatii de lupta?
Pentru antrenament. Pana la introducerea F-35, F-22 trebuiau sa simuleze adversarii stealth, consumand din pretioasa resursa de zbor.
Se simuleaza anumite caracteristici de zbor si nu nivelul de observabilitate. T-38 este folosit pentru asa ceva in continuare.
E mai simplu sa le ceri sa inchida radarul…
In afara de asta misiunea principala a T-38 si T-X este a de instrui un pilot la trecerea pe supersonice.
nu are de ce.
Daca Romania si FARo ar co-produce si cumpara asa ceva ar fi bine sa co-produce si sa luam si F/A-18 CD Hornet si F/A-18 EF Super Hornet – precum Australia si poate Canada, si dc nu daca or vea sa ne dea EA-18 G Growler. dar se pare ca era o discutie in Romania pt FA-50 sud-coreean. faza este ca totul este in jurul motorului F-404/414-GE ceea ce nu e rau daca l-ar produce si Romania sub licenta la Turbomecanica Bucuresti !!! interesant ar fi un F-20 Tigreshark redivus si modernizat produs in Romania !!!
si toate sa fie ABM, inclusiv F-20 🙂
ajungem sa le cumparam peste 10 ani ca noi avem un fix cu MLU
Sincer nu ma impresioneaza cine stie ce …fata de forma superba a T-38 ului , asta pare facut din 2 avioane diferite lipite in spatele carlingii .
Ma asteptam la o forma mai actuala macar in genul Airmachi , Yak sau L-15 daca nu mai avansata spre Mako
asta lasand la o parte rotitili alea de carucior de supermarchet
cam asa ceva as fi asteptat …
https://www.google.ro/search?q=northrop+tx+photo&biw=1440&bih=731&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ved=0ahUKEwipyeyp9tTOAhULuxQKHRPlBJMQsAQIHA#imgrc=venREPIKDu6RHM%3A
Adica da-o -n fasole , daca pana si coreenii I taie la concept si forma , dupa ce or mai aruncat bani pe nazdravania aia de anii 60 ?
https://www.google.ro/search?q=northrop+tx+photo&biw=1440&bih=731&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ved=0ahUKEwipyeyp9tTOAhULuxQKHRPlBJMQsAQIHA#tbm=isch&q=t-50+trainer+photo&imgrc=E8b0o9oYbUJRPM%3A
Ala din imagine e ce se preconizeaza de la Boeing-Saab
http://www.defensenews.com/story/defense/air-space/support/2016/06/14/boeing-saab-tx-prototype/85873702/
…
https://www.flightglobal.com/news/articles/saab-investment-in-t-x-candidate-passes-peak-ceo-sa-427750/
”…the companies (Boeing/Saab) have pursued a “serial-like” product from the start, “instead of doing a lot of prototypes”…”
@ Razvan , sa stii ca promite ceva fain botul prezentat de Boeing-Saab …chiar sunt curios cum va fi continuarea …
daca va fi cea din poza ar fi super la ce bot prezinta …sper sa n-o dea s-astia cu mucii-n fasole
http://www.defensenews.com/articles/tx-trainer-northrop-grumman-boeing-saab
Damn! 🙂
ha ha ha
Poza asta pusa de tine aici nu arata a avion de training.
Mai degraba e avion pentru sinucigasi cu aripile alea asa de mici.
Ca sa zbori asa ceva trebuie sa ai experienta uriasa, plus ca nu se preteaza greselilor de loc. As zice ca e un avion care te omoala pe loc la prima gresala.
Parerea mea de enginer in aeronautica.
@Cristi , nu de aripi vorbeam , ele au un rol in aspectul avionului desigur , dar nici macar nu le-am vazut pe cele ale proiectului Nortrop .
Si apoi ia arunca o privire la aripile de sinucigas a lui T38
https://www.google.ro/search?q=t-38+trainer+photo&biw=1440&bih=731&tbm=isch&imgil=ePqVmCQFPUD1JM%253A%253Bb8jQGLsUvGC5pM%253Bhttp%25253A%25252F%25252Fwww.airforce-technology.com%25252Fprojects%25252Ft-38%25252Ft-387.html&source=iu&pf=m&fir=ePqVmCQFPUD1JM%253A%252Cb8jQGLsUvGC5pM%252C_&usg=__PQe2S6ETns2JkuQQ31mCGlD7CsU%3D&ved=0ahUKEwj99sev5NXOAhUHaRQKHShHC8kQyjcIMw&ei=D1a7V72zLofSUaiOrcgM#imgrc=V-1k_fM-2sob5M%3A
https://www.google.ro/search?q=t-38+trainer+photo&biw=1440&bih=731&tbm=isch&imgil=ePqVmCQFPUD1JM%253A%253Bb8jQGLsUvGC5pM%253Bhttp%25253A%25252F%25252Fwww.airforce-technology.com%25252Fprojects%25252Ft-38%25252Ft-387.html&source=iu&pf=m&fir=ePqVmCQFPUD1JM%253A%252Cb8jQGLsUvGC5pM%252C_&usg=__PQe2S6ETns2JkuQQ31mCGlD7CsU%3D&ved=0ahUKEwj99sev5NXOAhUHaRQKHShHC8kQyjcIMw&ei=D1a7V72zLofSUaiOrcgM#imgrc=yO1QsSKHyxtwwM%3A
http://www.cybermodeler.com/aircraft/t-38/images/t-38_profile04.jpg
din ce vad eu acolo chiar e mai mare la proiectul din poza anvergura decat la t-38 …parerea mea de neinginer
Asta nu e trainer. Nu ?
e trainer pt. trecerea pe supersonice
E un trainer care are capabilitati supersonice
Daca e vorba de F404-GE-102D inseamna ca TX este supersonic?
Transonic cu siguranta… 🙂
Cu motorasul asta yo zic sa reconsideri. T-38 de asemenea supersonic.
E vorba de nuanta…”transonic cu siguranta” = „cel putin”
am o intrebare..radomu pt radar nu e.. iar despre aripi.. wtf. ui la jsf F35..,softu face toata treaba cum ar zice americanu rusului..”te fac din soft”
si vad ca e monomotor ..