Nostalgia – „Fabricat in Romania”! Zimbrii inca sunt pe strazi…

aro ims m 461

„Zimbrul Carpatin” a fost si a ramas o legenda in istoria autoturismelor tot-teren pe plan mondial.
Aro M461, ultimul model din aceasta gama inceputa cu IMS57, a deschis drumul pentru nu mai putin faimoasa gama Aro 24 care, pe langa faptul ca a fost exportata pe toate continentele locuite, a fost si montata in Spania si Portugalia, iar „puiul” Aro 10 in Italia.
Istoria „Zimbrilor” se stie, este internetul plin, asa ca nu va mai sacai si eu.
Doar ca de curand am avut sansa sa ma invart in jurul unuia excelent restaurat, care participa frecvent la tot felul de manifestari de gen, fosta masina de comandament (militara), absolut impecabila.Marele atu al acestei piese este restaurarea impecabila, pana la ultimul amanunt, incluzand pana si farul suplimentar, lopata, dar si buzunarele de pe portiere! Sa nu uitam de suportul pentru antena de radiocomunicatii…
Dupa parerea mea face parte din ultimele loturi (anii 72-74) si am profitat de moment ca sa fotografiez cat mai multe amanunte, unul dintre ele, caracteristic acestui ultim model, fiind semnalizatoarele din fata importate din fostul RDG -marca RUHLA.
Acest model , echipat pt export armatelor din RDG si Egipt (in Egipt fiind denumit „Ramses”) cu motor diesel, INCA este folosit, inclusiv la pompieri.
La ora actuala pretul unei astfel de unitati este de minim 10.000 euro la plecare.Daca esti norocos…

Mai multe poze AICI

Sursa: SuntemRomania

49 de comentarii:

  1. Huo! BNostgaic comunist nu te gandesti ce o sa zica SUA, UE, Jemanika, Sfernmtzica samd? Vrei din nou comunism si coada la apine si 2 ore televizor?!

    Doamen ce usor e sa fii „corect” si sa „bine” „gandesti”

    Si al suboect – era un camion redus la 1/3 solid ca un camion … insa cam inocomod pe sabdurile alea din spate … buns ptr 2 in fata pe scaune mai ales zona de padurari sau alte asemnea si tarani cu abni (ca in spate … spatiu nene! Sa tot pui lazi P , ca juma de tona. Si inca o remorca de 1 tiona si uite asa catiav tarani norocosi aveau cica masina mica da de fapt era camioneta cu care ajungeau si la Brasov sau Sibiu)

    • Am avut unul civil..cu motor de Brasov in 4 pistoane de 3119 cmc ( cel original era de 2500 cmc,benzina), in rest cumparasem totul original pe el: scaune banchete (pe care le-am reconditionat), aeroterma (cu care inghetai iarna), stergatoare independente, fiecare cu motorasul lui, oglinzi originale, stopuri..Am muncit 3 ani la el..Si stiti ceva? Dupa ce l-am terminat a venit statul roman si din 5 mil, cat era impozitul, mi-a pus 25mil, apoi 50 mil impozit..E normal?

      • @adi, ar fi trebuit sa poti sa il inregistrezi ca masina de epoca si numai plateai impozit.

        • @Chibitul: Autoritatea care hotaraste daca un vehicul este sau nu de epoca (Retromobil Club Romania) are ca regula ca 98% din masina sa fie originala, adica aia iti verifica si suruburile daca sunt originale, iar eu am alt motor..(bine, asa am luat masina, e omologat). Ar fi trebuit sa schimb motorul, iar RAR-ul iti punea bete in roate..Am satisfactia insa de a o fi reconstruit-o de la sasiu (am luat-o intr-o stare deplorabila), a fost una din pasiunile mele

          • @adi Da, stiu in mare legislatie, ma gandisem ca la cat a fost de munca, la faptul ca ai pus piese originale, si ca iti placea mult masina, merita sa ii lasi cu vechiul motor… In general cu o asemene masina nu mergi zilnic, iar un mers moderat ( nr de kilometrii) se compenseaza prin faptul ca nu se platesc taxele uzuale pt o masina „normala”. Oricum, felicitari pentru pasiune.

      • Scuza-ma impozitarea auto este unul din multele lucuri pe care nu le stiu

        • La masini peste 3000cmc (considerate „de lux”) impozitul este in jur de 5000 lei /an

          • pai nu putea sa o dea la intors.
            Nu are cum.
            Conform legii chiar intra la masina de lux.
            Masina chiar daca este 4×4 nu se putea incadra la camion decat daca depasea 3500kg si avea un simulacru de bena, iar la impozit calculat de 290lei/200cmc rezulta 4640 RON impozit pe an!
            Daca punea motor original atunci se scotea.

            Cu motor schimbat este ca si cum ti-ai tuna propria masina.

    • Ce seri linistite erau alea cu 2 ore la televizor…seri cu Jules Verne si Dumas nu cu porcarii pe 100 de canale varsate non stop in creierii nostri, ca acum.

      Iar cu IMS-urile am facut cunostinta de mic, la tata la servici…super masini!

    • Ce ai bre?
      Adica nu mai ai voie sa arati un lucru bun fabricat in tara asta ca esti catalogat comunist?
      Nea Bizoane, ai intrat in porumb???

      • Era ironic…
        Impresia mea despre Aro 244 si 10 e mai putin buna. 244 foarte zgomotos si probleme interminabile la instalatia electrica.
        10 consuma cam mult si avea auto-stropire, adica daca treceam printr-o balta, sigur ajungea apa murdara pe parbriz…

        • Totusi sa stii ca atunci cand a fost expus primul 244 …. mamaa!!! Numa Kaiser-Jepiriele erau peste el ca aspect si confort! Land Roveru era o cestie … veche si nasola (1970 nu 1997!) Toyota Landcrusier era cam ca o caruta tiganeasca
          Sa ne intelegm – cu exceptia lu Wagooner restu erau ca si M 461 ptr padurari si front. Iar Land era si ptr Africa aia fara turisti (sau ma rog doar insi in safari)
          Insa 244 din prima avea confortu si finisajul unei Dacii 1300 (R 12) care era „mediu” european de oras ,,,,
          Pacat ca nu avut parte de o fabricatie mai riguroasa, de un motor mai bun si in final si de o varianta cu sasiu lung . Si ca uzian aia avea o tehnologie de 1900 – ciocanu si transpiratia!

          A da. Acum camtoti se gandesc la al;tceva … la astea cu viteze mari , cu confort, care nu prea vad campul si padurea … Astea sunt rezultatul socului produs de Range Rover – mare, excelent finisata, motor 3,5 v8 care atingea 170 /h . Adica o masina de teren cu care puteai sa mergi pe asutostrada , sa mergi in cnetrul Parosului sau Londrei fara sa se zica „paduraru s-a ratacit” , una cu care sa te distingi printre amicii cu Merceduri S (costa cat un Mercedes 350 S) Dupa asta s-au tot facut masini de teren cu confort , viteza samd

          • Intradevar Range Rover a facut istorie da acuma a ajuns de rasul curcilor cumparata de indieni.

            • Nu Land Roveru ci onorata, inspirata, bien scolita elita a managerilor brtioni, fie ei laburlsti sau conservatori- o adunatura de….
              Insa tin-te bine : Rover este cumparata de chinezi. ma rog britii aui zis ca nu si marca „Rover” (de patca le-a mai folosi vreopdata la ceva!)
              Jaguar-Daimler este azi Tata. ( am intreb cand o sa sciata la vanzare Turnu Londrei si coroana cine va fi cumopratorul? un indian sau un chibez?)
              VW este porpretaru lu Bentley ! Piech a avut ata bvun simt sa nu trumpitze ca el facu voia tatal;ui si bunicului sau : VW un Piech straffen England!!!
              In fine BMW a „ocupat” RR si Veta v2 a zis ca kindomu n u se amuza … Nu-i nimic cred ca s-au amuzat nemtii

              • Bre sa sti ca Range Rover este un jaf de masina si vorbesc serios. Adica pretul foarte mare, intretinerea extrem de scumpa, performante slabe, chiar si pe teren accidentat, basca fiabilitate…englezeasca.
                La performante dinamice pe teren greu „japonezele” il fac rapid.
                Land Roverul este ok.

            • Și ce dacă e cumpărată de indieni? Și Dacia e cumpărată de alții și ne mîndrim cu ea. Indienii au adus banii dar mașinile Range Rover și Jaguar sînt proiectate și construite tot în UK, iar ambele mărci sînt în plin avînt. Nu văd care e problema că nu mai sînt deținute de entități britanice. Și da, marca Rover aparține Land Rover, și indienii o pot oricînd reînvia. La fel și cu Bentley și Rolls-Royce. Sînt produse în Marea Britanie și sînt în continuare percepute ca mărci englezești chiar dacă au și componente germane.

      • Bre matale nu auzisi de sarcasm ?

        Si ma amuz ca asa si eu am fost catogat de „securist”, „omul rusilor” ca vreau din nou cozi la adidasi si takimuri si alte ineptii

        Apopos cumindraznestio sa zici un lucru bun ? Adica „comunistii” au facut si ceva bun? Vrei sa bagi din nou oamenii al canal?!

    • Bai nea Ghita ce-are una cu cu alta?! Da, comunismaul a fost o nenorocire pt tara asta! Astazi suntem condusi in continuare de comunisti cu apaucaturi de kominternisti si daia unde calca ei nu creste iarba…
      Nu capitalismul este de vina ci comunismul!

      • Draga George

        astyia nu sunt comunisti. Cel mult unii au fost oportunisti. Un comunist care devone capiatlsit sacrbos este in sine o contradictie
        Cat despre comunisti .. cred ca am cunoscut vreo 3.Hai 4 . Restu- inclus mandel – cam oportunisti in diferite grade

        Insa ce ma amuza este cum „unii” arunca la gunoi nu numai practicle detetsabile ci si industria samd . Nu este vina mea ca sunt ataia prosti in Romania!

        • Nu-i vina ta, doar ca oamenii de astazi, satui de mizerie si tradare, si coruptie, tind sa idealizeze vremurile de demult.
          In care vremuri, cica, totul era al poporului, Astazi ne-au furat strainii resursele, granele si pamanturile, energia si petrolulul, etc, etc, da pe vremea ailalta cine dracu ne fura caldura din case, curentul cartelat, benzina cartelata, alimente cartelate, mai rau ca in Germanaia ww2?
          Nu sunt comunisti sunt pui de comunisti precum Petre Roman, Bogdan Olteanu, etc, etc, a treia generatie de kominternisti.

          • George, FMI-ul i-a pus sula-n coaste lui nra Nicu sa plateasca repede si integral imprumuturile. In schimb poloneziloe li s-a stera datoria ca de…

            http://m.romanialibera.ro/opinii/interviuri/fmi-a-vrut-sa-i-saraceasca-pe-romani-inainte-de-89-pentru-a-i-scoate-in-strada-245463

            • Şi a luat vreodată bani de la FMI înainte de 1989?
              A.U.G.: A luat două tranşe şi pe a treia nu a mai luat-o.
              Ce-a făcut cu banii? Ce sumă a luat?
              A.U.G.: Sume relativ mici. Banii mulţi au fost luaţi de la băncile private, cu termene scurte de returnare.

              Si atunci cum ramane cu „sula” FMI ? 🙂 🙂

              • Intre ´84 si ´89 ascultam la Europa Libera in fiecare zi despre datoria externa si presiunile care se faceau asupra Romaniei sa-si plateasca datoria .
                Dar vad ca lumea incepe sa uite .

                • Pai si eu ascultam. Si mai spuneau ca nu il obliga nimeni sa plateasca in avans pentru ca va plati penalizari.
                  Dar se pare ca ai uitat.

                  • Ba tocmai spuneau ca trebuie platita , si Romania este incapabila .
                    Iar penalizarile spuneau ca sunt pentru incapacitatea de a stinge unele datorii , sau o dobanda suplimentara de 0,75 % pentru amanare .

                    • Era vorba de plata ratelor in avans.
                      Si pentru ratele platite in avans s-au adaugat si penalizarile.
                      Ca avea de unde, nenorocitul ala, fi-i-ar numele blestemat …

            • nu este asa cu Ceasca si „FMI” – de fapt Banca Mondiala!
              Ceasca intr-o sedinta fulger a hotarat sa se plateasca datoria, prevazand ca situatia politica mondiala se schimba radical si ca vor fi presiuni foarte mari economice.
              Iar BM , dupa un scandal enorm, deoarece nu le convenea situatia_nici o tara nu a inapoiat INTEGRAL si inainte de termen sumele NICIODATA- a impus penalizari infernale, de neconceput.
              Oricum, asul din maneca al lui Ceasca era deja pregatita viitoarea Banca a tarilor din lumea a treia, unde Romania depunea capitalul in aur (cel mai mult) impreuna cu Iranul si China.
              Acesta i-a fost cantecul de lebada…
              Verdet a povestit in clar acest moment, detaliat si cu documente si a spus ca atunci Ceasca i-a castigat respectul pentru ca si-a dat seama ca este singurul vizionar din aceasta zona a lumii.

              • ?bai ce valoare am impuscat noi in decembrie….pardon,tot ai lui l-au omorat ca pe un caine in ziua de craciun.

                • @ nemo Corecte afirmatiile! Acelasi scenariu a dorit sa-l aplice si Gaddafi pentru tarile OM si Africii , inclusiv o banca cu imprumuturi fara dobanda. Urmarea? Revolutii !
                  @psycho ai asa mereu o atitudine plina de superioritate gaunoasa si dispretuitoare fata de anumite persoane si subiecte. Poate nu este decat semnul unei insuficiente stapaniri a informatiilor necesare intr-o discutie. Si poate ar trebui sa comentezi mai putin si nu peste tot si sa pui mana pe mai multa carte , sau la rigoare merge si un internet atent selectat.

  2. Mi se pare mie sau semnalizatoarele alea fata „RUHLA” sint exact aceleasi care erau folosite si la Trabant 601 (tot RDG, pentru cine, Doamne fereste, o fi uitat)?

  3. fain animal.. am mers cu unul (ca pasager) de ala cu motor de 2.5 …cam ingust si rigid..acum 10 ani..

  4. Am condus una, era a bunicului meu. SUPER MASINA! Nu existau coclauri pe unde sa nu poata merge, caram cu ea orice, lemne, carbuni, mere, prune, etc. Nu m-a lasat niciodata, era din 1969-1971-1972 si n-avea pic de rugina. Tanc, nu altceva!

  5. Felicitari celui care l-a restaurant ! Arata super !

  6. cum apare o fieratania ca asta cum se umezesc ochii unora care scriu liber pe aici tocmai si datorita lipsei din peisaj a preferatului lor impreuna cu sistemul pe care il pastorea si pe care il pregatea pentru inca cateva sute de ani.
    bun imeseul ce sa zic ,si-a facut treaba.mai ales in perioada ’50-’60 a fost solicitat la maxim cautand si carand prin munti „banditi” , „elemente dusmanoase” si tarani care nu pricepeau ce binefacere mare este colectivizarea.

    • Unde era namolul mai mare acolo ma bagam cu el, avea grupurile de tractiune 7/36, cu un raport f bun (5,14), practic n-are nevoie de reductor..Nu am ramas niciodata intepenit..ba da, am intrat intr-o primavara ploioasa intr-o aratura si s-a scufundat pana la praguri, dar am dat inapoi si am iesit.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *