Vedeţi aici prototipul unei autoutilitare 4X4 „Made in Romania” care va fi produsă într-o fabrică din Gura Humorului
Firma Bucovina Vehicles, care îl are printre acţionari pe senatorul PDL Sorin Fodoreanu, intenţionează să construiască la Gura Humorului o fabrică de asamblare a unei autoutilitare 4×4 pentru fermieri.
Firma Bucovina Vehicles SA a depus, joi, o cerere de concesionare a 25 de hectare de teren în oraş cu acces la utilităţi, apă, canalizare, gaze naturale şi energie electrică. Potrivit cererii depuse la Primăria Gura Humorului, firma intenţionează să construiască o fabrică de platforme auto multifuncţionale pentru fermieri, investiţia fiind de 104 milioane de euro şi va crea în prima fază 1701 locuri de muncă directe.
Senatorul PDL Sorin Fodoreanu, unul dintre acţionarii firmei, a declarat corespondentului MEDIAFAX că această autoutilitară multifuncţională este o invenţie a sa şi a inginerului Mihai Ciobanu combină elemente din aviaţie şi auto, precizând că prototipul a fost omologat şi este ţinut „sub cheie”.
foto: Ionel Iancu
El a spus că autoutilitara este 4×4, cu platformă şi va fi destinată fermierilor întrucât permite ataşarea de diverse dispozitive agricole, dar şi pentru construcţii în munţi. Fodoreanu a explicat că această maşină are o caroserie din tablă foarte uşoară, flexibilă, foarte rezistentă şi permite o greutate utilă mult mai mare decât la alte autovehicule de acest fel.
El a adăugat că a fost realizat un studiu de fezabilitate şi s-a proiectat întreaga fabrică cu o firmă din Cehia cu linie de asamblare, hale, piste de încercare, iar secţii de subansambluri, cum ar fi tapiţeria sau instalaţia electrică, ar putea fi construite la Câmpulung Moldovenesc şi Fălticeni.
Totodată, motorizarea ar putea fi asigurată de Ford, dar sunt luate în calcul şi alte firme pentru asigurarea unei transmisii 4×4. Fodoreanu a mai spus că preconizează ca în primul an fabrica să producă 20.000 de autoutilitare, urmând ca în al patrulea an să ajungă la o producţie de 40.000 de maşini. El a arătat că problema este legată de finanţare, fiind vorba de o investiţie greenfield.
El a menţionat că acest autovehicul este un produs de nişă, subliniind că îşi doreşte ca această investiţie să fie realizată cât mai curând, mai ales că va fi un parteneriat public-privat, lege pe care el a iniţiat-o.
Sursa: OSIM
Firma Bucovina Vehicles SA Suceava a fost înfiinţată în ianuarie 2011, având cinci acţionari, printre care inginerul Mihai Ciobanu, cu 29% din capital şi Sorin Fodoreanu, cu 28%. Sorin Fodoreanu, de profesie inginer de aviatie şi motoare de avion, este la primul mandat de parlamentar, din partea PDL. Potrivit declaraţiei de interese din iunie 2011, Fodoreanu este asociat la SC Cosmoplan Proiect Consult SRL Bucureşti şi la SC Event Plus SRL.
sursa: Ziarul Financiar
Sa speram ca se va face! Dar din schita postata, acest nou 4×4 seamana cu ARO DRAGON -cabina cel putin. Sper sa fie la un pret rezonabil care sa-i ajute pe fermieri si poate, in viitor, sa apara si o varianta militara. Succes celor de la Bucovina Vehicles!
Varianta „militara” ideala de construit ramane pt. mine tot Bugaro:
http://www.youtube.com/watch?v=uZbrCeRWAjs
Duster cu blindaj si alte modificari nu ar merge? 🙂
Le mai dam de munca oamenilor…
http://fc09.deviantart.net/fs70/i/2010/262/0/e/dacia_duster___army_by_garyroswell007-d2z1ggh.jpg
E frumoasa. Nu stiu daca sasiul lui Duster poate sustine o alta motorizare, un blindaj, armament, etc. In mod sigur Renault ar fi gata sa construiasca in tara o astfel de masina, numai sa aiba un contract ferm.
Sa nu fie promisiune electorala ca deh … anu’ asta trebuie sa fim atenti la stirile astea.
În poză e chiar o linie de asamblare de la Aro Cîmpulung. Nu înțeleg titlul. Cum adică „Aro de România”? Aro a fost un produs românesc.
Da, asa este, dar din anul 1972 cand a aparut ARO-240! ARO, a fost intr-adevar o masina 100% romaneasca, proiectata de catre specialistii romani, dar initial la Campulung-Muscel, incepand cu anul 1957 s-a produs IMS-57 (dupa modelul rusesc GAZ-69). Din 1959 s-a produs IMS M-59 -unde IMS =Intreprinderea Mecanica de Stat. Primele IMS-uri au fost facute din ciocan, bunicul meu a lucrat acolo si era tare mandru de trainicia masinilor M -461, ce si astazi sunt apreciate de catre pasionatii de 4×4 si off-road.
ARO, a disparut prin 2003, dar incepuse a se fabrica in Brazilia si Uruguay (se montau pe kituri trimise de la Campulung alte motoare si componente straine, unele autohtone, precum cutii de viteza, rezervoare, cauciucuri, frane mai bune, etc.), asa ca, dupa parerea mea, titlul ” Noul ARO de Romania” se potriveste, fiindca la sfarsit, ARO nu prea mai era 100% romanesc!
Ultimul Aro produs a fost produs in Cehia .
Cat despre autoutilitara , linia de filiatie pare sa fie :
ARO Dragon >>>> AMROM AMR 320 MULE >>>> BCV 320 MULE
Pana si proiectantii par sa fie aceiasi .Sa speram ca proiectul va prinde viata , si cat mai mult din vehicul va fi realizat in tara .
Amrom este firma care a cumparat fostul institut de cercetare- dezvoltare de pe langa ARO , falimentara pare-se la acest moment , si care a dezvoltat o gama de vehicule de teren care amintesc mult de ARO Dragon,familie botezata AMROM AMR Raptor .
Aro Dragon avea o caroserie revolutionara ( pentru saracuti cel putin ), o structura de tevi rectangulare sudate , acoperita cu tabla indoita la abkant , ceea ce facea intretinerea posibila pentru orice tinichigiu,fara a fi nevoie de cumpararea de piese originale , tot mai scumpe pe zi ce trece , intr-o tara cu oameni tot mai saraci.
Cu doua luni in urma:
http://www.evenimentulmuscelean.ro/index.php/reportaj/7974-lichidatorii-amrom-n-au-acceptul-noului-proprietar-ca-sa-intre-in-cladirea-cesar.html
..si serialul cu istoria ARO:
http://www.evenimentulmuscelean.ro/index.php/istoria-aro.html
Producatorii spera ca in 2012 sa vanda 20000 de bucati, urmand ca in 2013 sa sara de 40000 de autovehicule. Tinand cont ca este o afacere strict privata, de tip greenfield, s-ar putea sa mearga.
Eu sper sa aiba cat mai mare succes.
Par cam neverosimile numerele respective, pt. mine si daca tai un zero tot e bine pt. 2012 si 2013
Nu uitati ca succesul Logan-ului a fost determinat de 3 factori :
-cost redus
-reteaua de desfacere si service Renault
-prestigiul si forta Renault pentru a inspira incredere si a contracara
propaganda ostila
Sa vedem ce pot face ai nostri , in aceste 3 directii….
Dea Domnul …
Succesul Loganului a fost determinat în ciuda a 3 factori:
– cost imens al pieselor de schimb;
– cost porcesc al manoperei în reţeaua de desfacere şi service Renault, mai mare ca la Porsche Romania şi aproape egal cu cel de la Automobile Bavaria;
– prestigiul de fabricant de conserve cu planetare de 1700 RON al lui Renault.
Loganul a fost şi este un produs incredibil de prost în comparaţie cu orice alt jaf dintr-o categorie asemănătoare de preţ şi performanţe, inclusiv Fiat Albea.
Succesul lui se explică printr-o combinaţie de manevre protecţioniste şi propagandistice ale viteazului premier Călin Porcescu-Măgăriceanu.
Inclusiv o propagandă furioasă, dementă, făcută prin intermediul postacilor în 2006-2007, care lăsa să se înţeleagă că toţi cei care cumpără altceva decât Logan sunt nişte cocalari, hoţi, bandiţi, ţigani, jegoşi etc – iar când ai de-a face cu un tip timorat, cum e comunistul nostru (în Bucureşti numărul lor e în scădere, dar în judeţe sunt la fel de mulţi şi de răi în 2012 ca şi în 1982), îi dai idei: „şi dacă îmi iau BMW şi mi-l zgârie? sau îmi sparg geamurile? sau îmi fură oglinzile? sau se oftică şeful meu şi nu îmi mai dă primă, că zice că am bani mai mulţi ca el? sau nu mai vor prietenii mei să-mi mai împrumute bani, de ciudă că am o maşină mai frumoasă ca a lor? mai bine mă mulţumesc cu Logan. Merge şi el, ce, nu-i maşină?”
Prima maşină modernă adevărată construită la noi e Duster. (Care are transmisie de Nissan Murano şi costă exact cât doi Logani 🙂 )
~Nautilus
poti zice ce vrei dar chiar si strainii apreciaza masina.
Autoflagelarea nu face bine nimanui.
Ceea ce mi se pare incurajatori din articol (si cele similare aparute in ultimele zile legate de subiect) e mentionarea numelui…Cehia. Asa cum spune si Nicusor mai sus, AMC Cehia http://www.aro4x4.cz/english/nabidka.php era „ultimul mohican”, deci daca fabrica asta preconizata la Gura Humorului (la o aruncatura de bat de Campulung Moldovenesc..o fi o chestie sentimentala legata de Campulung Muscel, habar n-am) are preconizata si implicarea cehilor cu ceva cota din actiuni (si poate revigorarea modelelor din seriile 24, 32 si 33), atunci nu-i rau. Ca a aparut stirea „in prag” de alegerile locale (totusi mai sunt aproape vreo 2 luni jumate pana atunci), de asemena nu e neaparat ceva „dubios”.
Si mai e un element care nu trebuie sa-l trecem cu vederea privind locatia bucovineana (era si timpul ca pe aici pe unde incepe sa se agate harta-n cui sa apara ceva serios): in urma cu cateva zile, deci concomitent cu stirea aste a aparut si informatia privind autostrada Siret-Suceava-Bacau-Bucuresti in care Gura Humorului/Suceava e un nod important ce face „jonctiunea” cu Timișoara-Sebeș-Turda-Târgu-Mureș-Iași-Ungheni ..ei, va las pe voi sa cititi articolele:
http://www.adevarul.ro/locale/suceava/Unda_verde_pentru_o_autostrada_intre_Siret_si_Bucuresti_0_670733132.html
http://www.adevarul.ro/locale/targu-mures/Cat_de_importanta_va_fi_pentru_Romania_noua_autostrada_Targu-Mures_-_Iasi_-_Ungheni_0_670733095.html
Deci sunt sanse mari ca episodul „Mercedes” de la Cluj sa nu se mai repete..
O imagine cu reteaua TEN-T : http://ziuadecj.realitatea.net/Images/Articole/00086936/00065098_large.jpg
De la Gura Humorului la autostrada N-S la sud de Suceava nu e mult, poate totusi ca direct prin munti spre vest, spre Cluj, paralel cu noua asta preconizata E-V nu era rau, dar se pare ca e lasat putin cam „pe dinafara” Cluju, ma rog, doar in aparenta…
Nu stiu cata legatura are cu topicul dar uite aici traseul viitoarei autostrazi Tg.Mures- … Chisinau sper eu (personal nu cred ca se va lucra la ea prea curand … )
http://img24.imageshack.us/img24/2735/tgm1.jpg
http://img121.imageshack.us/img121/7500/tgm2.jpg
http://img135.imageshack.us/img135/2858/tgm3.jpg
Deci de la Tg. Mures la granita sunt 309 km…
O mica explicatie!
20000 de bucati in primul an de functionare a fabricii, iar in al patrulea an 40000 de bucati.
Graba!
O veste excelenta! Sper sa se confirme si in vanzari!
Doamne ajuta!
tema de campanie: noi locuri de munca, Romania va avea o noua imagie, bani din exporturi…
asta e hrana (mintala) pt. prosti
Orice firimitura e mai buna decat OTV-ismele lui Dan Diaconescu
De ce ati pus asta cu ARO daca nu ara nicio legatura cu armata?Ci cu fermierii…
Are legatura cu Armata. Inseamna o noua uzina, poate una de succes, poate insemna reinvierea unui simbol national si pana la urma este vorba de industrie, coloana vertebarala a unei economii natioanale. Desi ni se spune ca serviciile sunt viitorul, este doar intoxicatie pt fraieri. Industria este mama economiei si agricultura.
Economia inseamna banii, slujbe, forta interna, iar asta se traduce printr-o solida pozitie de aparare. Fara economie nu exista armata.
Si oricum incerc sa mai dau si vesti bune, intr-un noian de stirii proaste.
Ar fi trebuit sa public articolul pe RomaniaEconomic, dar am considerat necesar sa fie citit…
Sunt de acord cu tine George.Important este faptul ca producem ceva la Gura Humorului.Sunt sceptic referitor la numarul de unitati propuse pentru productie pe anul 2012.
Stie cineva cate unitati s-au construit pana la acesta data?
Da, știu eu: zero!
Nu există nicio fabrică de acest gen la Gura Humorului. Și nici nu se va construi nimic. E doar o gargară electorală a pedelistului Fodoleanu care speră să obțină un nou mandat de senator prin minciuna asta.
Calmați-vă, e doar o petardă electorală pentru fraieri!
O sa te tin minte. Daca face fabrica si va produce…iti fac eu rost de putin cenusa! 🙂
Nu prea există cerere pe piața României pentru astfel de mașini și cu atât mai puțin pentru 20000 buc./lună.
Dacă (prin absurd) se va construi această fabrică, nu mi-o voi pune doar în cap, ci voi mânca toată cenușa PDL (și urmează a fi destulă 🙂 )!
Erata: 20000 buc./an în loc de 20000buc./lună.
Si daca produsul va costa vreo 5-6000 eur va exista piata????
La prețul ăsta vor avea nevoie de cel puțim 4-5 ani doar ca să-și amortizeze investiția.
Așa că nu se va face nimic, stai liniștit. E gargară electorală și-atât.
amortizarile la automobile sunt calculate pentru 4-5 ani.
Credeai ca dureaza mai putin?
Eventualele face lift de fapt denota neatingerea anumitor cote de vanzari si/sau probleme care se remediaza sub numele cosmetic de face lift.
Planul omului nostru sună cam aşa:
– ARO a fost un vehicul care a înregistrat succese strict pentru uz militar şi industrial. Pentru piaţa civilă nu făcea două parale, cum nu făceau UAZ-469, Tarpan Honker, Auverland sau URO Vamtac: toate aveau aceeaşi construcţie de camion, cu şasiu separat, înalt, spaţiu interior mic, viteză redusă, reductoare complicate şi greu de manevrat. Până şi ruşii, despre care se spune că sunt căpoşi şi beţivi, când au vrut un 4×4 civil care să fie la fel de confortabil ca un SUV, au construit Lada Niva, cu caroserie încăpătoare, 4×4 permanent, motor cu un consum rezonabil, greutate redusă.
– ARO se deosebea de concurenţii săi mai sus pomeniţi prin faptul că avea suspensie faţă independentă. (Care semăna a Dracului de bine cu suspensia faţă de Jeep Wagoneer 1966, care a fost abandonată de Jeep după 1967 şi înlocuită cu o punte rigidă. Faptul că la noi alde Ceaşcă a importat prin 1966 un număr mic de Wagoneer, toate gri, care au fost abandonate şi date la fiare vechi în timpul crizei anilor ’80, este doar o coincidenţă?..)
– ARO putea da rezultate favorabile în anumite condiţii: simplificarea întreţinerii, reducerea costurilor, uşurarea folosirii sale în scopuri agricole sau forestiere, o linie de producţie bine organizată care să asigure calitatea (lipsa ei a făcut să se scufunde ARO Câmpulung între 1994-2000, când ajunseseră să nu se mai potrivească între ele piesele de la 2 maşini făcute în aceeaşi zi).
– Manufacturarea unui model asemănător cu ARO a fost deja întreprinsă cu succes în Namibia de URI. Primele modele URI foloseau motoare de serie de la Toyota, iar şasiul şi caroseria erau manufacturate într-un service. Iar ceea ce a fost posibil odată, poate să fie iar.
Asemănarea dintre URI şi „noul ARO” este suspectă.
http://www.uri.co.za/uri-vehicle-gallery-main.html
~Nautilus
ARO a fost un autovehicul bun, din pacate bun doar ca si concept si poate ca sasiu. In rest, din punct de vedere al componentelor a fost o bataie de joc totala. Motorizarea si in special transmisia au fost un esec total si asta nu din punct de vedere al conceptului si a CALITATII componentelor. Parca intentionat au vrut sa-si dea peste maini cand faceau motoare la Brasov si cutii de viteze si casete de directie la Campu Lung. Articulatiile erau un dezastru, ca si la Dacii cand schimbam pivoti, bucsi si articulatii punte spate cel putin anual. Ceasca si cu chimista nr 1 au zis ca ei nu importa cauciuc natural pentru compozitia din articulatii si il fac ei nu stiu ce plastic la Danubiana. Niste cretinoizi.
sa pornesti de la zero este infiorator!
Ar trebui dupa lansare, sa-si faca rost urgent de furnizori de subansamble si echipamente (in tara sun foarte multi).
Faze ca fac fabrica de tapiterie acolo este cel putin hazardata.
Exista deja cel putin doi furnizori de renume in tara care le pot vinde scaunele fara sa piarda bani cu constructia si dezvoltarea fabricii.
Daca stau sa ma gandesc bine, in tara se face cam tot mai putin caroseria.
Deci piata exista! Bani sa ai!
Vor trebui neaparat sa-si faca rost urgent de o retea de distributie si tinand cont de specificul produsului, vor avea succes daca se vor axa pe zonele cu teren accidentat si montan.
Cehii inca plang dupa ARO iar portughezii isi aduc aminte cu nostalgie de el.
Eu cred ca totusi este 1 Aprilie 🙂
mare pacat de ARO, daca se vroia se tinea in viata fabrica decat din comenzi ale mapn si mai, a fost clar o falimentare intentionata
Pingback:URL