Noutati euro-navale… de anul trecut, si care au trecut mai mult sau mai putin „pe sub radar”:
.
Cei de la Turgis & Gaillard, grup industrial francez fondat în 2011, sunt deja furnizori ai industriei de aparare franceze, remarcandu-se si in cadrul industriei nautice civile, cu navele solare SunWave.Impreuna cu o altă companie franceza, Iguana Yacht, Turgis & Gaillard au refolosit experiența acumulata pentru a propune o barca de asalt amfibie militara dedicata, denumita Kraken.
Este vorba de o solutie de nava de asalt amfibiu, cu propulsie electrica si flotabilitate variabila.
KRAKEN are o configurație unica de „trimaran retractabil”, fiind conceput pentru a fi integrat la bordul unei fregate sau al unui OPV, inlocuind un RHIB (barca semi-rigida da asalt) conventional.
Coca KRAKEN-ului este similara unei barje de debarcare cu fund plat, rampa prova, care serveste si pentru operatiunile de incarcare materiale si vehicule, putand fi coborata pe plaja. De o parte si de alta a corpului principal al cocii se afla doua flotoare retractabile cu aripi de sustentatie, numite Submarine Adaptative Hull Concept (SAHC). Aceste aripioare laterale se desfasoara automat, in functie de regimul de viteza.
Fiind echipat cu balasturi, SAHC este adaptabil cu adancimea pentru a controla cu precizie viteza, stabilitatea si silueta vizuală a barcii, optimizand si consumul de energie al ambarcatiunii.
KRAKEN este echipat cu propulsie electrica pentru operatiuni stealth si silentioase. Pentru extinderea autonomiei la 450km, ambarcatiunea integreaza si un „Range Extender”: derivat din APU (unitate auxiliara de putere) aeronautic si cuplat cu un rezervor mic de combustibil, poate fi utilizat ca sistem secundar de propulsie sau pentru reincarcarea bateriilor barcii.
Sub coca, KRAKEN are mai multe randuri de roti motorizate de mici dimensiuni care ii permit scurte incursiuni terestre si rulajul pe plaje (pentru a o putea ascunde in timpul operatiunii fortelor speciale), transformand-o intr-o ambarcatiune amfibie complet autonoma.
Fata de competitori de genul „Iguana Pro Interceptor”, avantajul major al KRAKEN este rampa prova.
Pentru misiuni umanitare sau de evacuare a civililor, rampa ofera o manipulare mai sigura, mai rapida si mai eficienta a paletilor sau targilor.
La aceeasi expozitie, CMN au prezentat barca de patrulare de mare viteza HSAB20, un concept «stealth. HSAB 20 va completa oferta constructorului, alaturi de interceptoarele HSI25 și HSI32 deja existente.
Nava are o coca de aluminiu Deep Vee si doua motoare diesel care ii permit sa atinga o viteza de pana la 40 de noduri.
HSAB20 asigura patrularea si supravegherea pe mare deschisa, precum si misiuni de paza a coastei, dar poate acompania si proiectia fortei si operatiuni de asalt.
HSAB20 poate fi configurat si echipat pentru supraveghere și recunoastere, sprijin pentru operatiunile forțelor speciale. . Nava dispune la prova de o rampa pentru debarcarea trupelor direct pe litoral.
Armamentul este compus dintr-o stație de arme teleoperate de cal.12,7 mm si pana la 3 mitraliere de 12,7 sau 7,62 mm. Pentru protectie, HSAB20 este echipata cu un sistem de 2 lansatoare de contramasuri.
- Lung.: 19.2 m
- Latime la linia de plutire: 4.6 m
- V max: 40+ Knots
- Autonomie la viteza de 30 noduri: 500 mile nautice
- Echipaj: 4
- Capacitate transport personal: 24
.
Salut. Pentru moment noi avem parte de vise si ceva sperante.
Interesant concept primei bărcuțe da eu Iași pune senile în loc de roti și o ancoră în spate care sa o folosească în momentu în care are de transportat multe trupe și sa nu folosească senile sa folosească ancoră pe post de vinchi și sa se tragă în apa
@Catalin – „da’ eu Iasi”
Ce ai cu Iasiul?
„ii as” adica „i-as”?
Inca unul care face franjuri gramatica. Si cand ma gandesc ca dureaza doua minute sa dai un search pe google sa vezi daca ai scris o prostie sau nu. Dar probabil el este 100% sigur ca scrie corect. Naspa! Plus faza cu ancora e de noaptea mintii.
Imi cer iertare daca v-am deranjat cu ceva , imi cer iertare ca am o ortigrafie care lasa de dorit, doar atat a putut sistemu de invatamant sa scoata din unu ca mine…eu unu nu va cunosc povestea din spate si nici voi pe a mea …pur si simplu din neatentie si graba find la muca nu am timp sa corectez litera cu litera, sper sa nu ma puneti pe rug pentru ca am avut tupeu să-mi cer iertare pentru ale mele greseli
baga un autorector pe dispozitiv, ajuta 🙂
@MZ De cele mai multe ori ma incurca decat sa ma ajute, cum sia batut joc de miune la primu comentariu si cand am vazut greseala era deja prea tarziu o postasem find in fuga pe site din aceasta cauza bat eu din picior cu optiunea de corectare individuala personala pe site cum este acea de pe FB
Nu te pune nimeni pe rug… Dar ideal ar fi sa incercam sa facem lucrurile cat mai bine. Si de unde ar fi mai bine sa incepem de cat cu scrierea corecta. De obicei, cuvintele despartite prin cratima sunt compuse. Ele sunt variante mai scurte a unor expresii, in cazul de fata, „eu as pune ei”. Exemple mai simple: i-ar pentru „I-ar da un telefon” sau iar in cazul „Iar a sunat telefonul toata ziua”, exemplul 1 se refera la el/ea ar da un telefon, pe cand exemplul 2 este o forma de sine statatoare sinonima cu „din nou”; „Vecina i-a dat un mar” respectiv „Ia un mar de la mine, vecine!”In cazul 1 vecina A dat, Ea, vecina A dat (de aici doua cuvinte despartite prin cratima, ea si a dat „i-a”) si cazul 2, e doar verbul a lua intr-un singur cuvant, eu iau, tu iei, el/ea ia.
In linii mari, daca poti formula alt fel expresia incat sa poti introduce un pronume personal (eu, tu, el, ea, noi, voi, ei, ele) in locul cuvantului de care nu esti sigur, atunci probabil trebuie scris cu liniuta. Daca este un verb, conjunctie… care nu il poti descompune in alte formatiuni, deci are forma fixa si exprima prin sine o actiune sau stare sau legatura, atunci tot cuvantul se scrie unit.
Sper sa fi fost de ajutor! E mai bine sa intelegi de ce se scrie asa, in loc sa inveti mecanic, sa verifici mereu pe internet, sau sa te lasi in baza unui software ca te va corecta el.
O zi placuta si merci pt interesul pentru apararea tarii!
Dm. Strumpf ca tot veni vorba de ancora probabil m-am exprimat gresit si nu este creatia mea de bezna nopti si a altora cu multi ani in urma de examplu: img. 1 https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/c/cd/USS_LST-1.jpg , si img 2 https://images.squarespace-cdn.com/content/v1/5be0d49ab10598da788b83f9/1546638468010-ET4PG6Z4TYARTMHT1N0X/ke17ZwdGBToddI8pDm48kNnDJQpjjcK_2HZqQq93DKt7gQa3H78H3Y0txjaiv_0fDoOvxcdMmMKkDsyUqMSsMWxHk725yiiHCCLfrh8O1z5QPOohDIaIeljMHgDF5CVlOqpeNLcJ80NK65_fV7S1Uaec1MEoX-bWb9OjkxpHHZipUfpVXC_UJCLPzKEMv1VvHKQ75RZ2Q9aASgDzklgV5w/LSTMemorial-Home3.jpg Acea ancora din cate stiu eu este folosite in general in momentul in care nava se va „urca pe mal” si se foloseste de ancora sa se intoarca in „ape mari” acea ancora se gaseste si pe navele moderne: img.1https://products.damen.com/-/media/products/images/clusters-groups/naval/landing-ships/landing-ship-transport-120/3d-renders/lst_120.png?rev=8d94b10f908e4494908266e48c05cfd5?mw=1300 si un video cu ancora la min 0:49 https://www.youtube.com/watch?v=jCTPSoaUtwk si eu ma gandeam ca barcuta aia cu ancora in pupa amplasata sa o scuteasca de roti / senile si o facea mult mai simpla constructiv si o face mult mai usoara si asa nu se zbat pifani sa o dea la apa, iar pentru operatiuni speciale se prefera ceva subacvatic pentru camuflare gen img.1 https://i.redd.it/lw506tobkd051.jpg , img.2 https://i.pinimg.com/originals/87/b0/a2/87b0a25df8221c8d670eed9d45314988.jpg
Aluia care a proiectat varianta cu flotoare laterale i-a placut Moana:)
Aiureli.
Doae designul e de capul lor.
Daca a r fi sa luam a 6-a poza….
Este doar grafica.
In realitate, in imaginea.respectiva, nava este ff instabila.
Doamne, ce vă mai place să vă bălăcăriți…
Barcuța e buna de desene animate. Trupele speciale au nevoie de echipament fiabil. Iar in caz de debarcare sub foc inamic, tot sistemul electronic de stabilitate poate fi scos din funcțiune de un glont ratacit, iar barca ajunge fix pe fund ca orice bolovan.
Culmea este ca vrea să folosească energie regenerabilă, ca și cum debarcarea trebuie să se producă fix la 12 ziua și pe cer senin.