Nu doar rusii isi doboara singuri avioanele…

…mai se intampla si pe la polonezi. Recent, un MiG 29 polonez a “reusit” sa-si treaca in cont o victorie aeriana confirmata, folosind tunul de bord si lovind un alt MiG 29 tot polonez, totul petrecandu-se in cadrul unui exercitiu.

Din fericire, nimeni nu a fost ranit, doar aparatul luat la ochi necesita unele reparatii.

Conform ministerului polonez al apararii, lucrurile stau cam asa: “the State Commission for the Investigation of Aviation Accidents is investigating an aviation incident related to the damage to the hull of a MiG-29 22.BLT [Baza Lotnictwa Taktycznego] fighter during an exercise at the training ground in Nadazice.”

Mai mult n-au spus inca, dar stim deja ca aparatul MiG 29 “victima” ar fi deja operational. Accidentul ar fi avut loc pe 14 mai anul acesta.

Bulgarii, pe de alta parte, au pierdut un MiG 29 deasupra Marii Negre pe 9 iunie in cadrul exercitiului “Shabla 21”, unde erau prevazute trageri reale de lupta.

Bulgarii au pierdut doua aparate MiG 29 in 1994, respectiv 2012, avioanele MiG 29 bulgaresti fiind notorii pentru nivelul scazut de siguranta in zbor, cu ceva ani in urma pilotii au refuzat sa mai zboare din cauza lipsei pieselor de schimb si a uleiul necesar pentru motoare.

O alta mare problema in aviatia bulgara sunt orele de zbor alocate cu mare zgarcenie. Cu ocazia acestui nefericit accident, premierul interimar al Bulgariei a declarat, facand referire exact la orele de zbor: “Air Force professionals work beyond their means. For several reasons, our pilots have been flying at a sanitary minimum for years due to underfunding. I hope this is not the cause of the incident.”

Pana in acest moment nu a fost gasit nici aparatul de zbor si nici pilotul (maiorul Valentin Terziev), dar sansa ca acesta din urma sa mai fie gasit in viata este din ce in ce mai mica.

GeorgeGMT

 

19 comentarii:

  1. D-zeu sa-l odihneasca pe pilotul bulgar, si-a facut datoria asa cum a putut! De vina pentru drama Aviatiei bulgare de dupa 1990 sunt politicienii, cu nimic mai prejos decat cei mioritici! La fel de hoti, la fel de incompetenti. Despre conducerea armatei bulgare doar scarba si „urari de bine” in randul cetatenilor. Si la ei ca la noi, marea masa a populatiei e indiferenta la nevoile Armatei, au alte griji, inclusiv grija zilei de maine. Si banii Armatei sunt subtirei…vom vedea cat vor reusi sa zboare noile F-16 pe care trebuie sa le mai si inarmeze. La Graf Ignatievo nu e totul pregatit pentru a primi si gazdui F-urile, alti bani si alta distractie dar posibil sa-i ajute SUA. Situatia e sumbra si e putin probabil sa se revigoreze ceva cu F-urile daca politicul nu aloca bani. Situatia dezastruoasa a Aviatiei bulgare seamana leit cu cea a Aviatiei romane din perioada 1990-2000+. Nici azi nu stam pe roze dar fata de bulgari suntem bine la orele de zbor si mentenanta. Bine, nu ideal! Sa vedem ce Block vor lua in perioada urmatoare dar eu tot sper la F-35!?

    11
  2. Și în Ro se moare.
    Vezi lista piloților pierduți în ultimii 10 ani.
    Cindva MApN publică anual starea armatei inclus aviația.
    La ” piloți vînătoare” media zbor / pilot/ an era fantastica.☹️
    50 ore.
    Ulterior au progresat. La 30 ore zbor / an/ pilot.
    Și în final , cînd se murea constant in zbor , nu au mai publicat datele.
    Făcea rău la avansările de 1 decembrie.
    Oriunde întreținerea e slabă și numărul de ore zbor scăzute , tragediile sunt normalitate. Din păcate.
    Ei mor cu Mig 29. Noi cu bunicul Mig 21Lancer.

    15
  3. Și am ajuns la MiG 29 parcate la MK. Ce vor să facă cu ele. Prin toate orașele, mașinile abandonate sunt ridicate, duse la fier vechi dacă nu le revendică sau mută proprietarul. 29 ocupă spațiu de pomană pe aeroport. Mă Ciucă poate își încordează neuronul și le face o ofertă la bulgari : ” Vă dau ceva din rezerva de sticle a Forțelor Plutitoare Române, numai luați avioanele astea de aici, că poate aveți nevoie de o aripă, un eleron”

    6
    • nici la bulgari nu cred sa le mai trebuiasca, ca au nevoie sa le faca altcineva revitalizarea.
      Ucrainenii au fost si le-au inspectat acum cativa ani, si tot asa s-au dus cum au venit.

      6
  4. EU as lua F15 striking eagle.. In loc de F35.. Suntem prea corruption si Saraci. Pt F35..

    7
  5. eh… asa e cand ai ce dobora si cu ce!

    ( un rautacism amar cu gandul la noi).

  6. Fratiloo-oo-oooo-r! Așa cântă pochii în biserică ⛪. Deci, boss, cât e ora la MiG-21, cât e la F-16 și cât e la F-15? Au tot publicat articole, și au comentat pe acest site administratorii sau Alex sau alții mai pricepuți ca mine. Așa, pâș pâș, poate mai revitalizează câte o carcasă de 21, ca să iasă la număr de Zburătoare. În rest veți găsi numai comunicate ale Ministrului de somn și avansări în care veți citi „luăm în calcul achiziția a încă unei escadrile de F-16….”
    #nuiebani

    2
  7. Probleme grave si dincoace si dincolo de Dunare. Dar ele provin in opinia mea in primul rand de la conducerea armatei. De acolo se impute pestele. Sa ai tu – ma refer aici la Ro – aproximativ 1200 de generali (UNA MIE DOUA SUTE) si sa nu se gaseasca macar unul, care atat timp cat era activ, sa puna piciorul in prag si sa strige catre politicieni ‘NU SE MAI POATE ASA, ARMATA ARE NEVOIE DE TEHNICA NOUA SI DE FONDURI; asa isi poate face datoria pe deplin fata pentru tara’ !!!
    Nici unul? Din toti astia 1200 ??? Despre ce discutam aici?
    In schimb, probabil ca greutatea medie a astora 1200 e pe undeva pe la 100 de kilograme. Rezulta ca avem o masa cu greutate doar la propriu – 120.000. DE KILOGRAME (!!!!!) , nu si la figurat, adica sunt fix pix si ceea ce conteaza pentru burdihanele dumnealor e doar pensia nu si oamenii din subordine si nevoile lor.
    Concluzie: in Yin – Yang ul asta armata – politicieni, nu e din pacate nici un Yang. Ambele jumatati sunt la fel de vinovate SI CAND VINA E IMPARTITA, NU SE POT STABILI VINOVATII. Rezultatul: oamenii mor la datorie.

    13
    • Si de o parte si de ala a dunarii, originea tracica isi spune cuvantul!

      PS Nu greutatea fizica garanteaza taria de caracter a omului, as spune chiar invers, daca ne uitam la Ion Antonescu!

      8
  8. Intrebarea nu este de ce s-a prabusit ci cum a avut curajul sa decoleze, conform aviatiemagazin.com, pilotul acumulase in 2021 sub 13 ore de zbor…
    https://www.aviatiamagazin.com/aviatie-militara/pilotul-mig-ului-29-prabusit-in-marea-neagra-avea-sub-13-ore-de-zbor-in-2021/

    11
    • Nu e vorba de curaj George. Asta era ordinul. Asta era profesia lui. Toti pilotii indiferent din ce armata fac parte, se gandesc cand decoleaza ca e o probabilitate sa nu se mai intoraca in viata. Intrebarea e cum de au indraznit responsabilii sa-i dea o astfel de misiune cand stiau ca il trimit la moarte aproape sigura, cand el era si nepregatit si pus sa zboare cu o epava.

      5
      • In legislația romana executarea unui ordin vadit nelegal nu te absolva de responsabilitate, chiar dacă esti militar si poti invoca regulamentele militare. Asa ca intr o tara normala emiterea unui ordin criminal precum cel care l a primit pilotul bulgar te trimite la bulau, nu poti invoca in apararea ta ca ti a dat ministrul ordin,dar asta intr o tara normala.

        1
  9. Nu doar rusii isi doboara singuri avioanele??!!..Evrikaaaaaaa…cuvantul magic pentru prostirea sclavilor ,,Rusia”?…se castiga usor ceva banuti din treaba asta,Georgica?…

    2
    • suntem impresionati cu totii de logica de fier de care faceti dovada! Chiar orbiti!

      7
    • Nea Marine daca te deranjeaza atat de tare comentariie de aici, ia domnule calea Moscovei ca nu te opreste nimeni. Acolo te vei simti in largul dumitale. Au de toate, votka, femei frumoase, chiar si noviciok cat vrea inimioara matale. Nu mai sta pe aici ca oricat ai incerca sa ne explici cat de minunata e maica Rusie, nu vei reusi.

      4
    • Ha, ha, s-a oparit scarnavia sovietica! Plange pe aici ca e denigrat! Minunat!!
      Cat priveste partea cu banii, sper sa se castige bine nu ca la voi saracilor!

  10. Se stie care a fost media orelor de zbor pe 2020 la noi? Zboara macar 50 ore pe an?

    • Zboară atât cât stă scufundat Delfinul. La noi, zboară boșii că deh, plata se face la ora de zbor și cică suntem tara Nato. Pt. asta nu mai zboară nimeni din Parlament sau de la conducerea MApN…doar de pensiile lor speciale să nu te atingi. Restul pot să sugă o ceapa.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *