O firma privata din Cehia ofera inca spre vanzare automobile ARO noi si spera sa readuca la viata “Zimbrul Carpatilor”. Cea mai grea problema a cehilor este, insa, aceea ca nu reuseste sa dea de urma detinatorului legal al marcii ARO.
S-au scurs mai bine de patru ani de cand pe portile uzinei din Campulung Muscel a iesit ultimul automobil ARO nou. Intre timp, uzinei ARO i s-a cantat prohodul, ba chiar i s-a mancat si coliva.
Cu toate acestea, compania ceha Auto Max Czech a.s., din orasul Hradec Kralove, inca mai ofera spre vanzare automobile ARO nou-noute.
“Practic, noi asamblam masini ARO noi, folosind repere si subansambluri pe care am reusit, intre timp, sa le cumparam de la diversi furnizori. Spre exemplu, motoarele le luam de la fabrica Andoria din Polonia. Sasiuri gata echipate (asa-numitele CKD – n.r.) am reusit sa cumparam de la o firma din Bucuresti, care inca a mai avut asa ceva de vanzare inca vreo 2-3 ani dupa inchiderea fabricii din Campulung.
Alte repere, inclusiv CKD, am cumparat de la fabrica din Manaus, Brazilia, a fostului proprietar al ARO, Crosslander USA. Din pacate, si fabrica din Brazilia si-a incetat productia. Piese insa mai sunt acolo, de vanzare, destule. Practic, noi asamblam ARO noi din bucati pe care le cumparam de unde putem, chiar si de la furnizori traditionali ai ARO din Romania”, ne-a declarat Miroslav Vejman, director de comunicare al companiei Auto Max Czech.
“Asteptam finalul procesului dintre fostul actionar majoritar al ARO, firma Crosslander USA, si statul roman, pentru a vedea daca vom putea achizitiona marca ARO.
Avem chiar si un partener strain care e extrem de interesat de a prelua dreptul de a folosi marca ARO si intentionam ca, impreuna cu acest partener, sa readucem ARO la stralucirea sa de demult. Noi credem cu sinceritate ca ARO va continua sa existe ca marca”, a mai declarat Vejman.
Cat despre oferta de masini ARO noi a firmei cehe, ea este neasteptat de diversificata. Sunt disponibile toate modelele din seriile 24, 32 si 33. Unele, chiar pe stoc.
Preturile pentru un ARO nou se situeaza intre 416.000 si 500.000 de coroane cehe (intre 17.000 si 20.000 de euro, aproximativ), cu toate taxele incluse. Exista in Cehia o retea de concesionari, cinci la numar, ba chiar si o retea de service-uri specializate pe ARO, neasteptat de extinsa: 25 de unitati.
Toate modelele ARO oferite de firma ceha au motoare Andoria, de 2,4 litri diesel supraalimentate, care ofera intre 87 si 117 cai putere, in conditiile unui consum mediu de 10 pana la 12 litri la 100 km.
“Calitatea finisarii, credem noi, e mai buna decat cea reusita anterior la Campulung. Garantia oferita e de trei ani sau 100.000 km”, a adaugat Vejman.
Cam tot atat cat ofera majoritatea producatorilor auto de azi. Din dotarile ARO-urilor fabricate in Cehia nu lipsesc servodirectia, aerul conditionat sau, optional, incalzire suplimentara, jante de aluminiu, anvelope de teren, proiectoare de ceata, bare de protectie, troliu, sisteme audio performante etc.
Despre pretul (din Cehia) al acestor masini merita precizat ca pe piata europeana nu exista niciun vehicul veritabil de teren care sa coste mai putin decat dublul pretului unui ARO asamblat in Cehia.
Compania ceha Auto Max Czech are in spate o lunga traditie in colaborarea cu fosta uzina ARO. Aceasta a fost, dupa 1990, importator autorizat al marcii in Cehia. Actualmente, in jurul atelierelor de la Hradec Kralove s-au grupat o multime de iubitori cehi si slovaci ai masinilor romanesti de teren, organizati in cateva zeci de cluburi. Cel mai activ dintre ele are si un nume sugestiv: Manjak ARO Praha.
mi-as lua si eu unul!
:))
sa fiu sincer, am mai citit pe undeva declaratiile astea!
nu stiam ca motoarele ANDORIA au si 117 cp. stiam ca romanii de la Campu Lung puneau motoare de 87cp/2400cm3 si motoate TOYOTA de 140 cp (sau 130cp – nu mai stiu sigur).
Din ce observ eu la ARO… finisajele ca finisajele dar… tabla e o problema. in 6-7 ani e plina de rugina.
Poate la Manau in Brazilia se facea tabla tratata folosind alta reteta.
PROPRIETARUL DE LA CAMPULUNG fuge de statul roman. am inteles ca ii este frica de inchisoare!
s-au folosit si platforme ford,motor suspensie transmisie.
masina cehilor…http://www.youtube.com/watch?v=NTgp6s2YeUM
Tot respectul!
Toti reusesc sa faca ceva insa la noi se merge pe ideea: ,,avem idei mari dar totul se termina in coada de peste ca ne-au deocheat babele din sat….”.
Eu am un aro 240 din 1978 si sincer sunt foarte multumit de el . Nu de multe ori la munca am lasat in urma masini de teren cu pretentii.
Tot respectul pentru baietii astia !!!
E un site vechi…AMC…
Pe pagina principala http://www.aro4x4.cz/ , dai click pe ‘prodej…’ si intri ni ‘madein russia.cz …
ARO noi nu o sa mai gasiti, decit uaz, gaz, lada si honker…
SH am vazut unul de prin ’91…
o masina de teren buna si ieftina , felicitari cehilor
mi se pare putin 110 cp
te apuca o oftica nebuna cand vezi ce a ajuns industria, cel putin dar toata economia Romaniei, fata de ce a fost si ceea ce putea sa ajunga, daca Romania era condusa de adevarati patrioti si buni gospodari, neimplicati in interese personale si partizane de clica….
sf89
corect spus :
daca ar fi continuat sa fie condusa
acesta privatizare demonstreaza incapacitatea serviciilor de informatii de la noi;
nu stiu pt. ce iau banii acum iar unii linistitii pensia;
fostii agenti spun linistiti ca ei au dat nformati catre autoritati iar autoritatile nu si`au facut treaba – asta`i cea mai mare minciuna, agentu` de informatii este intai de toate un militar care a depus un juramant fata de tara, juramant care ar trebui sa fie mai tare decat smenu` politic sau ordinu` superiorului direct; este vorba pana la urma de agenti instruiti, nu piloti sub 25 de ani pe bombardiere atomice;
statu` prin avas poate prelua macar drepturile intelectuale de pe urma aro (proiecte, schite, etc), numa` ca trebuie sa si vrea…
garda moare da` nu se preda.
fara suparare dar dupa revolutie exact ce zici tu asta s-a eliminat din atributiile serviciilor secrete.
Deci treaba lor este strict sa informeze si atat.
am gasit si o lada prafuita plina cu promisiuni….sa mergem sa-i votam :)))))
http://www.youtube.com/watch?v=2gol9-hZyms
Aro alea bune care erau destinate pentru transportul scolarilor din zonele urbane mai exista?
Informatii ale unor imbecili.
Nu exista nimeni in Cehia care sa asambleze masini ARO.
Este doar vorba despre un fost dealer care vindea Aro in anii trecuti si atat.
Povesti de adormit copii!
simplu si clar ,pt tara asta numita ROMANIA doar 1 regim comunist mai poate face ceva ,singurii care au tinut si ridicat tara asta restul doar hoti si banditi care se pricopsesc pe seama bogatiilor tarii asteia.
Ar trebui ca unii sa se rusineze si sa se ascunda, auzind ca stainii incearca sa aduca pe piata ce am fi putut avea noi !
Fratzilor ARO a fost si va ramane o copie nereusita a lui Land Rover Defender.
Este cea mai nefiabila masina produsa vreodata din punct de vedere al sistemului de franare respectiv ambreiaj, cutie de viteze . In conditii de off-road daca iti patineaza o roata acolo ramai. Nu ai macar un diferential blocabil. Sau poate ca romanii in vremea acea nici nu stiau ce ii acela sau la ce ajuta. Nu vorbesc ca iarna fara foc nu il pornesti nici daca iti faci cruci.