Aeronave de acest tip au ajuns deja in Japonia, starnind o serie de proteste in regiunea Okinawa din sudul tarii.
Live TV a aratat, luni, imagini cu aeronave de tip Osprey MV-22S ce au fost impachetate la bordul unei nave de trasport marfa si apoi au fost trimise puscasilor marini de la baza Iwakuni, vestul Japoniei.
Un numar de activisti au strigat lozinci impotriva aparatului: ,,Noi nu vrem Osprey!” si ,,Osprey, du-te inapoi in America!”
Armata SUA doreste sa doteze baza militara din Iwakuni cu V 22, si pana in octombrie si pe cea din Okinawa, dar cea din urma a refuzat, la presiunea protestelor.
Osprey este un aparat de zbor hibrid, acesta poate sa aterizeze ca un elicopter si zboara ca un avion. Desi constituie un aparat de zbor foarte spectaculos, atunci cand vine vorba de siguranta, acesta are o reputatie foarte proasta.
Inca din primii ani ai proiectului, anii ’90, s-au produs accidente grave.
Duminica, 1.000 de manifestanti si-au exprimat nemultumirea in Iwakuni, cu privire la sosirea acestui aparat.
Activistii au cerut autoritatilor sa interzica punerea in uz a hibridului, in cadrul bazelor SUA din regiune, spunand ca acesta reprezinta o amenintare serioasa la adresa vietii civile: ,,Daca avioanele de transport Osprey au venit, noi nu mai putem trai aici, in orasul nostru, deoarece ele sunt foarte periculoase” a declarat un manifestant.
Sursa: Press TV
Insa am si eu trei intrebari:
1.Cati de aici sunteti de acord ca Osprey sa intre in dotarea RoAF?
2.Cati dintre voi ar lucra pe un asemenea aparat?
3.De unde dracu se pricep demonstrantii respectivi, la avioane militare?! Cu atat mai mult cu cat insasi armata jponeza va avea in dotare astfel de aparate.
Citeste si SUA livreaza Japoniei avioane Osprey
Nero Flash
Fomisti ca si aia din Romania care fac manifestatii ca vai tu moare democratia…
Oamenii aia nu protestează de fapt în potriva osprey ei protestează în-potriva prezentei americane in Okinawa,asa ca ori ce alta zburătoare ar fii fost ei tot ar fi protestata sa întâmplat sa fie osprey.
Si probabil ca si dacă nu ar fii fost zburătoare ei tot ar fii protestat.
3.De unde dracu se pricep demonstrantii respectivi, la avioane militare?! Cu atat mai mult cu cat insasi armata jponeza va avea in dotare astfel de aparate.
Pai de unde de pe internet,și din cate știu eu avionul respectiv a avut ceva incidente,au o problema cu proprietarul avionului respectiv cu prezenta lui acolo
fyi
http://prezidenta.wordpress.com/2012/07/24/prima-femeie-pilot-care-a-traversat-atlanticul-omagiata-de-google/
🙂
Istoria, istoria… in anii 70-80 activistii ecologisti, green peace, luptatorii pentru libestate – you name it – organizatii din astea de hai sa fim impotriva ca e cool – primeau cadou cate un lansator de grenade made in URSS, sa aibe cu ce protesta. Fraierii cu creeru spalat.
Eu as dori sa avem asa ceva in dotare, as zbura cu asa ceva. Singura conditie e sa nu punem la mansa un Dorel – accidentele s-au datorat erorilor de pilotaj. Nu e simplu sa pilotezi struto-camila asta.
Ești pilot (măcar sportiv)?
Am înțeles și eu că procedura e puțin altfel, semănând în parte cu cea de pe elicopter (la decolare și aterizare devine de fapt).
Pt nevoile noastre ar fi enorm de scump de achiziționat, ce să spun de utilizat și nu cred că aduce un avantaj major față de elicopterele clasice, din acelea din care nu prea avem și la care le trebuie RK.
problema la el e cand face „tranzitia”,de la modul elicopter la avion(accidentele din motivul asta au fost)
au fost la inceput si unele probleme tehnice(deoarece palele la un elicopter trebuie sa fie flexibile,la un avion nu ),dar au fost depasite
N-avem noi norocul asta sa-l vedem in RoAF…
Eu nu vad utilitatea unui asemenea aparat pt Romania
Uite stingeam niste incendii sau evacuam raniti..
Pentru incendii ar fi cu siguranta cea mai proasta alegere, iar pt raniti, un elicopter si-ar face treaba mai usor si mai ieftin. Singurul avantaj fata de un elicopter e viteza si raza sporita, dar ambele sunt mai mici ca ale unui avion. Cu alte cuvinte e un aparat scump, dificil de intretinut, care incearca sa fie si avion si elicopter fara sa fie prea bun in nici unul din roluri. Daca ne cheama pe noi USA si avem bani de sa aruncam pe fereastra cu ei, poate poate, ca da bine in documentare de propaganda si atragem recruti ca e cool, dar pana una alta sunt convins ca in Romania altele sunt prioritatile.
Inclusiv pentru transportul trupelor, un asemenea aparat este peste ce ofera un elicopter.Un asemenea aparat ar fi binevenit pentru armata noastra, inclusiv in cadrul misiunilor externe.
@Flogger – campion pe flight simulator :)).
@VladMC – sunt convins ca americanii au stat si s-au gandit – care e cea mai proasta alegere posibila pentru crema armatei – marines ? Cu siguranta au fost niste manevre pe acolo cu banii dar spre deosebire de noi aia chiar pun pret pe parerile specialistilor si mai ales pe vietile oamenilor.
http://en.wikipedia.org/wiki/Bell_Boeing_V-22_Osprey
Incarca mai mult decat un elicopter are viteza si range’ul duble, ~600km/h ~1500km. Eu zic ca e o masina foarte mijto si utila pentru orice armata din lume, mai putin pentru unguri 😀 😀 :D.
Ar fi foarte bun si ca ambulanta, la noi nu sunt asa distante mari intre centrele medicale incat sa fie nevoie de asa ceva dar ganditi-va ca toate razboaiele americane sunt expeditionare, ei clar au nevoie de asa ceva.