Pe langa dezvoltarea JF-17 Thunder pakistanezii au in vedere si achizitionare unui vanator mai greu si performant de la aliata lor – China, in anul 2009 semanandu-se un contract intre cele doua parti in privinta a 36 de aparate J-10B.
Din pacate insa situatia economica din Pakistan, precum si eforturile de productie pentru aparatul autohton – JF-17, 50 Block I construite deja, anul acesta intrand in productie JF-17 Block II – vor duce la amanarea achizitiei, anunta surse pakistaneze, pentru cel putin 2-3 ani.
J-10B Super-10 este o varianta avansata a J-10A si dispune de un motor chinezesc WA-10A turbofan, care a inlocuit motorul rusesc Saturn AL-31FN care echipeaza J-10A. “Super-10”, spun unii analisti, ar avea la baza varianta israeliana a Super Lavi, program dezvoltat si apoi abandonat de evrei (Israel Aerospace Industries) in 1987.
Desi monarhiile din Golf ii mai ajuta cu fonduri pe pakistanezi, se pare ca acestia prefera sa mai traga de timp achizitionand, daca este necesar avioane americane la mana a doua F-16, datorita costurilor cu integrarea si operarea mai mici, fata de un avion cu totul nou, acum intrat in dotare.
J-10B este un avion care a fost prezentat public pentru prima oara in 2009 si care dispune de cateva noutati fata de varianta “A”. Astfel aeronava dispune de nou sistem de urmarire si localizare a tintelor in IR, radar PESA, posibil chiar AESA si are un sistem de admisie a aerului in motor (Diverterless Supersonic Intake) foarte modern, acest reducand amprenta radar si crescand si eficienta motorului la zborul supersoniuc.
Doar ca pretul este unul destul de ridicat, situandu-se in jurul valorii 50-60 milioane de dolari la poarta fabricii.
GeorgeGMT
Nu cred domniile voastre ca o licenta si un transfer tehnologic complet al J10 B ar reprezenta o varianta de luat in calcul pentru Romania, exceptand factorul politic….evident!? Sau poate o licenta pentru JF 17 Thunder si o colaborare cu ELBIT sau IAI pentru modernizarea lui pana ca acesta sa intre in productie(un fel de aducere la zi). Asa am salva si Avioane Craiova si aviatia romana. Lucrul asta nu poate impiedica in niciun caz colaborarea cu americanii sau ipoteticul proiect F 35 pentru RoAf. Ele pot merge in paralel, dar macar ne salvam industria de profil…pastram si relatiile militare si politice cu SUA si le intarim pe cele cu chinezii, ca e la moda! 🙂 Hai ca s-a terminat recreatia, inapoi in banci copii….nu mai visati cu ochii deschisi! :))))
ar fi, doar ca americanii unde sa-si mai plaseze avioanele casate sau in curs de casare? au pe teava inca vreo 500 care urmeaza sa fie scoase din uz in urmatorii 2-3 ani. cum nici o tara normal dezvoltata nu mai arunca banii pe astfel de vechituri, raman vasalii de mana a doua…asa ca noi, afganistan, irak….etc.
Si motor cine da, ca am inteles ca motorul este rusesc….
Scrie in articol,acum il au pe al lor!
Sa inteleg ca gata China detine tehnologia de fabricatie ale motoarelor si nu mai depind de rusi? Fiindca stiam ca asta e piedica principala a Chinezilor in ce priveste producerea de avioane de vanatoare.
Acum cat o fi asta de bun…ei stiu. Alea anteriore erau varza si au renuntat la ele in favoarea celor rusesti, dar lumea evolueaza! Poate au reusit intr-un final sa le copieze corespunzator si cam aste e….
Uite aici bre…… http://www.gandul.info/puterea-gandului/ponta-sa-crezi-in-tina-12508127
si voi mai aveti pretentii la tehnica moderna :)))))) ne da asta niste craci dintr-un pom luat de ape si gata si cu armata 😐
si aici o diferenta:
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10151995464976268&set=a.54818446267.78270.689756267&type=1&theater
noi suntem tot in evul mediu… al gandirii.
comunisti imputiti ca aia din 1950
Daca voiau imagine, trebuiau sa-si puna cizme sa mearga prin apa ca ceilalti, nu ca niste faraoni in barca. Penibili….
http://thediplomat.com/2013/12/pakistan-begins-producing-block-ii-jf-17-aircraft/
ia uitati-va ce spun astia.ca au luat f16 de la iordania
http://www.youtube.com/watch?v=-W1UPHZBTeA