Pana la urma Kfir?!

28nov13COMPTUEX-1

Sau poate nu? Epopeea noului avion argentinian multirol continua si noi suntem martorii ei. Dupa ce au discutat cu spaniolii pentru Mirage F1, apoi cu suedezii/brazilienii pentru Gripen N/G, apoi se zvonea prin presa ca vor cumpara Suhoi 24 Fencer sh de la rusi, dupa ce discutiile erau aprope gata cu chinezii pentru J 10A, mai apoi cu pakistanezii pentru J 17 Thunder, mai aproape de zilele noastre aflam ca isrelienii ar fi in poll-position cu Kfir-urile lor.

In America de Sud evreii au mai gasit clienti in “persoana” Columbiei dar si a Ecuadorului, Argentina fiind amintita ca potential client inca din 2013 cu 18 aparate. Avioanele oferite erau Kfir Block 60, dotate cu radar AESA si complet refacute din punctul de vedere al resursei, evreii oferind chiar si garantie pentru aparate.

Asadar argentinienii ar fi redeschis negocierile cu evreii pentru aparatele Kfir Block 60 (oferite si Bulgariei) pentru inlocuirea cat mai rapida a flotei de aparate Mirage care nu numai ca este veche si la capatul-capatului cu resursa dar a devenit si foarte scumpa de mentinut in zbor.

Ca o ironie tehnica daca vreti, atat JF 17 Thunder cat si Gripen NG au cazut ca variante fezabile…datorita costurilor prea mari pentru integrarea pe avioane a unor sisteme diferite fata de cele standard. Astfel pentru JF 17 sud-americanii au cerut sa fie integrate anumite sisteme occidentale, iar acest lucru a dus costurile atat de mult in sus incat s-a renuntat la afacere. In cazul Gripen NG aceeasi problema, atunci cand Saab a inceput sa calculeze cat ar costa sa schimbe componenetele britanice (guvernul britanic a refuzat sa fie de acord cu vanzarea Gripen catre Argentina).

Pretul rezultat a fost cu adevarat impresionant, prea impresionant pentru buzunarul argentinienilor si astfel se revine pe piata pentru a cauta altceva.

Iar problemele Argentinei abia incep pentru ca in curand ea va avea de inlocuit si aparatele A-4AR Fighting Hawk (aparat de atac la sol), iar aici vor avea nevoie de 36 de bucati.

Eu in locul sud-americanilor ma duceam la Putin si ceream 18 Su 24 Fencer plus armamentul adiacent si cu asta basta 🙂 .

GeorgeGMT

46 de comentarii:

  1. Si pentru inlocuit A-4AR niste Su-25…la ce foame au rusii acum le dadeau fara probleme.

  2. O să-i dea Cameron un bip lu’ Netaniahu și-o să pice și afacerea cu Kfir…

  3. „….flotei de aparate Mirage care nu numai ca este veche si la capatul-capatului cu resursa dar a devenit si foarte scumpa de mentinut in zbor”

    Altzii cu politicieni de soi ales care ingroapa totul dupa ei, mai stim noi si pe altzii

    Nu ca e scumpa de intretzinut … dar flota argentiniana de Mirage este moarta si ingropata cu totul…

    „The Argentine Air Force had a formal farewell ceremony for its Mirage fighter fleet on Aug. 13”

    Si situatzia este foarte albastra in general, le-au redus pana si ratziile de mancare si orele de lucru

    „The Argentine Air Force is drastically cutting staff working hours and decommissioning its last fighter aircraft amid continuing budget issues.

    A recently published daily agenda indicates that the service’s working hours have been significantly reduced, from 0800 to 1300; rationing of food, energy consumption, and office supplies has been directed headquarters staff and property residents; and only the minimum personnel required to staff headquarters, directorates, and commands are working.

    These orders, issued on 11 August, take effect 18 August. A next step will cut Monday and Tuesday as working days.”

    Daca ai ajuns in situatia sa rationalizezi mancarea si sa tzii lumina stinsa atunci cumparatul de fightere pare destul de improbabil

    Asa ca cel mai probabil or sa-si cumpere baloanele alea de aer cald la mana a doua de la indieni…

    • Las’ ca-i mai stim noi pe unii dintr-o tara civilizata si de-a pururi neutra care n-au iesit la interceptie ca se terminasera orele de program… 🙂 sau ceva de genul aista 🙂

  4. GeorgeGMT, nu ar fi fost mai ok pentru argentinieni, daca tot isi doresc pe buna dreptate avion nou, si nu isi permit unul, occidental, sa fi incercat sa cumpere MIG35, atat de iubit in urma cu ceva ani si de un coleg de pe acest blog?Poate ca rusii, de dragul marketingului si ca sa isi poata vinde pana la urma avionul la export, le-ar fi facut o oferta buna argentinienilor.

    • Da si nu. Poate conteaza si pt ei cu cine stau la masa.
      Stiu ca pilotii argentinieni care luptasera in Malvine efectuau apuntari pt portavioanele americane si erau respectati de americani dar regimurile politice argentiniene au fost care mai de care mai nasoale.
      Poate vor si ei sa se puna bine cu lumea libera. Pe rusi nu i au iubit niciodata din cale afara.

    • MiG 35 este un avion scump si deocamdata nu-l are nimeni in dotare asa ca ce sa faca cu el?!

      • Ce ar fi facut cu Gripen.Fiind primul client, poate ca Argentina ar fi primit de la rusi, o oferta buna, inclusiv pe parte de mentenanta.

  5. Gogu' de la cazane

    Kfirul are AESA? Se mai fabrica, au cost bun? Pe noi nu ne-ar aranja cateva, cam la o escadrila, doua? O colaborare, o asamblare, o integrare cat de cat in industria locala?
    Stiu, stiu, decidentii nostrii prefera SH, fara offset, dar cu comision si, ptiu-ptiu drace, nimic local…
    Cum RoMil. este un loc unde ne exprimam parerile, visele, dorintele, imaginatia, etc. si etc. putem sa ne inchipuim ca intr-un unuvers paralel cu realitatea de la noi astfel de lucruri ar fi posibile….

    • Kfir este varianta israeliana pentru un model derivat din Mirage III, un avion coleg de generatie cu MIG-21. Avionul nu se mai fabrica, ce li se ofera argentinienilor este un fel de Lancer. Este tot o varianta SH pentru un avion mai vechi cu o generatie decat F-16-urile noastre SH.

      • Da dar este un Lancer mai capabil. Bot mai mare, deci loc pemtru un radar cu antena mai mare si deci raza de detectie mai mare. Fiind un Mirage 5 are si o sarcina utila ceva mai mare decat un 21. Si raza de actiune e mai mare. Nu e deloc rau avionul asta.

        • Este din aceeasi generatie cu Mig 21. Daca vrei sa comparam F-16 cu Kfir eu as merge pe F-16 mai ales ca ambele sunt SH.Nu pui pe acelasi plan o structura proiectata la sfarsitul anilor ’60 cu una mai avansata cu cel putin 10 ani.

          • Eu nu am comparat Kfir cu F-16. Eu doar am evidentiat ca merita Lancerizat mai mult decat MiG-21 (obtii un avion mai capabil dupa lancerizare decat 21 nostru).
            Nu vorbesc de avantajele lui F-16 in fata Kfir, ci de dezavantajele lui MiG-21 (ca platforma) fata de Mirage 5 (chiar daca zice lumea ca sunt din aceeasi generatie). Mirage 5 sta mai mult in aer, cara mai mult armament si poate vedea pana mai departe, deci merita lancerizat. Valabil si pentru F-4 Phantom sau chiar MiG-23. MiG-21(sau F-104) nu prea (noi l-am lancerizat pentru ca n-am prea avut alternative la momentul respectiv). MiG-21(sau F-104) are raza scurta de actiune, cara putin si nu orice fel de armament (greu agati un AMRAAM de un 21) si are un bot mic, nu prea e loc pentru un radar cu antena mare in conul ala.
            Referitor la 21 rusii insisi sustin ca MiG-21 este un avion de generatia a doua, abia ultimele variante fiind ”aproape de generatia a treia” ca sa citez dintr-un documentar Wings of Russia.

            • Aia cu AMRAAM -ul m-a dat pe spate! Pe ce te bazezi cand spui ca e greu de agatat de aripa MIG 21-ului?
              Stii cate kg are R 73 sau AIM 9 M? Si cate kg are AIM 120 AMRAAM?
              MIG 21 cara fara probleme si bombe de 500 kg si cele de 250 kg deci ?!
              Incerca sa te mai documentezi, fiecare din noi are nevoie de informatii corecte si cat mai exacte!

              • N-am spus ca nu e posibil, doar impractic. Teoretic Lancerul nostru ar putea cara si lansa AMRAAM dar, la fel ca in cazul F-5 braziliene nu ar putea sa foloseasca AMRAAM la adevarata ei capabilitate. Avioane cu radar mic-pitic si picioare scurte. Unde mai pui rezervoarele suplimentare de care 21 are nevoie cam tot timpul? Ar fi o solutie la fel de ne-ideala precum insasi lancerizarea lui 21.

                • Corect!
                  Cară puțin, pe distanțe scurte…
                  Oricum, dle Mecanicu, fără canistre, 21 nu trece munții, încărcat, cam de la nicio bază…
                  În altă ordine de idei, LanceR încărcat de luptă nu are patru piloni sau cinci disponibili rachetelor (de orice fel), ci mai degrabă doi. De aceea susțineam că 24 F-16 fac cât făcea măreața flotă de LanceR la începuturi. Panimaiem tavavrish?
                  LanceR decolează în limită, dacă atașezi un pod, canistre și rachete… să mai zicem de bombe???
                  Și așa, încărcat, greu poate face un profil H-L-L-H, nu zic de L-L… De aceea se pot vedea LanceRe cvasi-goale la exerciții, demonstrații, mai puțin sfântul rezervor… întreabă piloți/tehnici (foști) și ai să înțelegi ce îndrug aici.

                  No, n-am dezvăluit mare secret militar pe care să nu îl știe cine nu trebuie, dar văd că unii nu aveau idee.

      • nu e chiar un fel de Lancer…

        Mai degraba un fel de Mig 29 Sniper – care nu a intrat niciodata in serviciul militar romanesc.

        Eu inteleg din articol ca aceste Kfir-uri sunt total revitalizate.
        Poti sa le mai numesti avion SH? doar pentru ca mai au originala doar tablita de identificare si inca cateva componente minore?

        • Serios? Mig-29 Sniper?
          Este varianta produsa in Israel a Mirage V care la randul lui este o varianta de Mirage III. Avioanele acestea s-au produs in anii ’70 iar la scurt timp dupa intrarea lor in serviciu rolul lor a fost preluat de F-15 si F-16 (in special de cel de suprematie aeriana). Le-au retras din serviciu in 1996. Acum vor sa scape de ele, le-au revitalizat, modernizat si le scot la vanzare. Ei vand avioane ce si-au facut serviciul in IAI si sunt retrase din 1996. Ce nu este SH aici si ce este MIG-29 Sniper?

        • Kfirul este peste Lancer din cam toate punctele de vedere. In primul rand Mirageul dupa care a fost copiat era avion de vanatoare, are o raza mai mare, capacitate de incarcare mai mare, este altceva decat MiG 21, dar categoric este sub F 16.
          Basca…ca astea scoase la vanzare sunt revitalizate si modernizate zdravan, avand in dotare radar AESA.

          • Nici n-am zis ca lancerul ar fi mai bun. Este chiar irelevant in discutia de fata. Am spus doar ca ideea este aceeasi, un avion din anii ’60 cu sistemele aduse la zi.

            • Cand n-ai bani pentru ceva mai bun mergi si pe calea aia, asta e. Am mai facut asta si noi, si indienii, si turcii si grecii cu ale lor F-4, francezii au continuat sa modernizeze Mirage F1 (retras anul trecut) si Super Etendard (inca zboara) . Pana la ceva mai bun faci ce poti.

    • Kfir-urile pe care s-ar zice ca le vor lua argentinienii tot cu motorul asta or sa sie echipate : https://en.wikipedia.org/wiki/General_Electric_J79 …..? sau le pun um turbofan?

      • Kfir e conceput sa fie supersonic! ce sa faca cu un turbofan?

        • motorul e OK, furnizand pana la 80kN in fortaj… similar cu cel de pe Gripen A-D, dar de generatie mai veche. Astfel aparatul atinge Mach 2.

          varianta in discutie este foarte probabil BL60:
          https://en.wikipedia.org/wiki/IAI_Kfir

          „Kfir Block 60 : Upgraded version of the C.10, The main feature of this variant is the use of AESA radar, proposed to the Bulgarian Air Force and Colombian Air Force. As of January 2014 Argentina is reported to be interested in a US$500m deal for eighteen Block 60 to replace its planned acquisition of second-hand Mirage F1M from Spain”

          • da Marius Z. cum a zis si Mecanicu eu am intrebat de TURBOFAN (low by-pass) nu de TURBOPROPULSOR.ook np de neintzelegere Kfir are pe el un TUBOJET. ok daca-si face bine treaba cu un turbojet recte : J-79-GE-J-1E este ok. cam nu aveau ce motor turbofan sa puna pe el singurul disponibil pt dimensiunile Kfir-ului era F-404-GE-400 dar acest motor era programat pt Nammer.

        • Turbofan nu turbopropulsor…

  6. Ale noastre sunt TH.
    Pana la urma F16 e un fel de Audi. Si daca i TH poti lucra cu el chiar daca e mai vechi. Te pomenesti ca o sa ajungem si noi sa vindem altora mai rupti in coor decat noi. Dar asta deja ar fi un upgrade major in politica externa romaneasca.

    Romanii ar trebui sa devina specialisti in drone. Dintre toate mi se pare ca e domeniul in care avem cele mai multe atuuri. Bineinteles ca si aici e nevoie de bani dar un sistem coerent de drone aeriene/navale ar putea suplini o parte din slabiciunile noastre.

    • „… mai rupti in fund decit noi…” exista asa ceva la capitolul Armata??
      Ma iertati, eu sint neofit in materie, dar chiar si eu inteleg conceptul de Tradare de Tara!!

      • daaaa exista:

        Rep Moldova

      • Albania. Sau Muntenegru, Macedonia.

        • @Nou venit
          Alea barem sunt tari mai putin importante pe plan international, cu 600 mii locuitori, sau 2 milioane e de inteles ca nu prea esti in stare sa ai cine stie ce armata.
          Dar cu atat mai rusinos este cazul nostru cand nu suntem un stat mititel, ci unul cu capacitatea de a deveni destul de important pe plan regional.
          Probabil gasim exemple destule pentru cazul nostru in Africa insa…

  7. Ce se chinuie si astia pentru o mana de aparate vechi. Si ei maraie la britanici. Ma uit si la Mexic care este o tara imensa si ca suprafata si ca populatie si au in dotare 9 F-5 !!! si in rest avioane cu elice in bot.

  8. o daaa!

    K-fir e o frumusete.
    un avion pe care evreii l-au indragit fff mult.
    Un avion ce era superior majoritatii avioanelor rusesti si chiar superior fratelui sau francez (a carui licenta au preluat-o evreii)

    romanii dupa anii 2000 au ratat acest avion.
    facea o echipa buna cu Migul 21 Lancer

    • Românii în anii 90 puteau să ia Mirage 2000 și era o chestie…

      Dacă-mi aduc eu bine aminte avionul chiar a fost prezentat într-o emisiune a armatei din vremea aia (și Leclerc-ul de altfel). Alta era atunci relația cu Franța și altfel eram noi văzuți, popor francofon nu țigani din care nu ne scot astăzi, după 25 de ani de demo…crație.

  9. @ GeorgeGMT : ” Eu in locul sud-americanilor ma duceam la Putin si ceream 18 Su 24 Fencer plus armamentul adiacent si cu asta basta ”

    in alta ordine de idei :

    ” Rusia a adaugat Albania, Muntenegru, Liechtenstein si Islanda pe lista tarilor la adresa carora se aplica embargoul alimentar, a anuntat joi premierul rus Dmitri Medvedev, transmite Reuters. ”

    daca argentinienii or sa cumpere SU-24 sau orice alt avion de la rusi (care sunt sub embargou) , argentinienii or sa-si mai vanda vitele in SUA/Canada/EU la pastile cailor ! asta ca sa nu mai zic de productia de soia (care este una dintre cele mai mari productii de pe glob) sau de porumb . nu-s prosti argentinienii , si stiu ca daca accepta oferta ruseasca isi deschid o usa , dar isi inchid vreo 10 , si pretul platit e mult prea mare .

    • fix Liechtenstein si Islanda fac diferenta acolo!

      • Da 🙂 ))))
        Cel putin Liechtenstein-ul stiu ca-l traversam cand treceam din Austria in Elvetia dar nu stiu exact cand intram si cand ieseam. Va dati seama cata suprafata agricola au 🙂 )))

      • da si nu : pre vremea lui ceasca veneau tirurile cu carnea de porc gata preparata din Olanda sau Belgia , se opreau la Combinatul de Carne din Targu Mures , ai nostrii DOAR PUNEAU stampila de ” Made in Romania ” si pleca inapoi . noi luam procentul din vanzare . si nu-s bancuri , varu-mio aia facea , stampila de dimineata pana se termina tura .
        acelasi lucru puteau sa-l faca si nemtii , austriecii , ungurii , noi etc : mergeam cu produsele , pe depozitam la Liechsteienezi , aia le puneau abtibild de ” Made with Pride in Liechtenstein ” si le parasutau in Rusia .

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *