Astfel intelegerea are ca obiect motoarele care urmeza sa echipeze lotul 6 al avioanelor F-35, iar compania americana spera sa poata face o oferta convingatoare si pentru lotul 7 in maximum 30 de zile.
Acordul dintre Pentagon si P&W are in vedere livrarea a 38 de motoare F-135, 36 dintre ele pentru a fi montate direct pe avioane si 2 bucati ca motoare de schimb. Desi detalile costului motoarelor nu au fost inca definivate, se asteapta ca pretul sa fie destul de similar cu cel al motoarelor construite pentru lotul numarul cinci, ajungandu-se totusi la o reducere de aproximativ 2,5%, fata de lotul 5.
“In general, the unit prices for the 32 common configuration engines, which are used to power both the conventional takeoff and landing (CTOL) aircraft and the aircraft-carrier variant (CV) aircraft, [were] reduced in LRIP 6 by roughly 2.5 percent compared to the previous LRIP 5 contract for 35 engines. The unit prices for the 6 short takeoff and vertical landing (STOVL) aircraft engines [were] reduced in LRIP 6 by roughly 9.6 percent compared to the previous LRIP 5 contract for 3 STOVL engines.” se arata intr-o declaratie oficiala a Pentagonului.
Asa cum scriam intr-un articol din urma cu doua saptamani, Lockheed Martin si Departamentul Apararii au reusit sa ajunga la intelegere privind scaderea pretului aparatelor din lotul 6 si 7 cu 8%, in incercarea ambelor parti de a favoriza achizitia intregului numar de avioane F-35 comandate initial.
Loturile 6 si 7 sunt primele care au in vedere o mai larga raspandire a avioanelor F-35, ele fiind impartite astfel:
-18 F-35A US Air Forces
-6 F-35B pentru USMC
-7 F-35C pentru US Nvay
-3 F-35A pentru Italia
-2 F 35A pentru Australia,
Iar livrarile din acest lot vor incepe pe ma mijlocul anului viitor.
Chris Flynn, vicepresedinte al P&W pentru productia motoarelor F-135, a declarat ca este optimist in gasirea de solutii pentru scaderea pretului motoarelor si a dat ca exemplu scaderea de 16% a pretului lotului 6, fata de pretul motoarelor lotului 3 si, in acelasi timp, Flin a mai spus ca scaderea totala a pretului motorului F-135 este de 40%, daca comparam costul primului motor cu cel actual, tocmai negociat cu DoD.
Pratt& Whitney va incepe livrarea motoarelor pentru lotul 6 in ultimul trimestru al acestui an, iar pana astazi au fost construite si livrate 107 motoare F-135 in diverse configuratii, pentru toate cele trei modele ale programului JSF.
Off topic..stiu ca mai exista azi un articol intitulat „Nu avem capacitatea tehnica” (l-am vazut pe contul Facebook) dar nu pot sa-l vizualizez pe blog…
Voua vi se intampla la fel? Va intreb ca sa stiu daca nu cumva e vreo problema cu browserele mele (IE, Chrome, Mozilla, toate imi dau aceeasi eroare, inclusiv la site-ul MilitaryPhotos, poate e doar o coincidenta)…
Articolul a intrat din greseala si a fost scos. Il poti citi intrand pe Tehnomil.
Multam George. Bifat.
Este bla,bla, bla generalizat 2,5% nu e mare reducere si 40% de la primul motor este normal ala era prototipul…deci pret final la una bucata F 35 A complet echipat si nu chel este de?!
De ce esti bre rautacios?! Ce vina are F35 ca este sustinut de catre GV 🙂 ? Scaderea este chiar de 9% in cazul altei versiuni, parca aia de pe „A”. Fac si ei ce pot si incet, incet pretul va fi mai bun, evident nu pentru noi, ci pentru tarile care se respecta.
Carcotas esti bai nene… 🙂 🙂
Bai nene George GMT noi la resboiu am ajuns la concluzia ca pentru fiecare saiba F 16 o sa fie trimis in Portugalia ca noi nu ne stim cu sistemul inch american si nici nu ne da in gand sa ne uitam in cataloage.
F 35…………ehei cand o sa vanda turcii sau italienii dupa vreo 2 -3 conflicte la care au fost paricipante F 35-urile si o sa le atarne tinicheaua de „combat proowen” pana una alta ni se va pregati inca o tura de F 16 si bine-inteles tot second hand ca sa nu fie probleme cu logistica in Portugalia.
Pai chiar asa va fi, noi pe aici am scris de s-au dus dracului tastaturile despre aceste lucruri simple, dar se pare ca noi cu totii nu stim nimic si habarnavem despre avantajele acestui targ! 🙂 😉 Doar un anumit domn incerca sa ne convinga ca F-ul iaste za best! Si mai zici matale sa nu devii violent, asa din cand in cand?1 🙂 😉
Oricum eu zic ca esti carcotas, la fel ca Zgureanu de altfel, ca si domnia sa este tot din Timisoara… 🙂 😉
George GMT sa nu uitam ca ai inceput sa scrii pe rumaniamilitary si pe vechiul resboiu sustinand F 16…dupa care convingandu-te de eroarea Guvernelor Romaniei si CSAT-ului ai basculat spre Gripen.
Este pana la urma normal sa te gandesti la economie si productie locala si offset-ul atat de hulit in Romania dar iubit in Elvetia, Ungaria, Polonia, Cehia, Africa de Sud, India, Coreea de Sud, Brazilia si cam in toate clelalte tari care se respecta.
Asteptam Portugalia sa ne cumpere viitoarele F-35 🙂