Ping-Pong cu șantierul naval Mangalia

Una caldă și una rece:

1-Pierderi şi datorii de peste 1 miliard de euro
LOVITURĂ TERIBILĂ pentru mii de oameni! Statul coreean, acţionarul majoritar DMHI, cere lichidarea şantierului. Ce va face statul român?

Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering (DSME) trebuie să lichideze şantierul din Mangalia şi o companie eoliană din SUA, din cauza pierderilor foarte mari ale grupului coreean, de peste 2,5 miliarde de dolari, anunţă site-ul Korea IT Times, citat de media românească. Informaţia nu este una nouă, chiar dacă impactul emoţional este unul major, cel puţin pentru Mangalia, oraş care depinde din punct de vedere economic de şantier. DSME, unul din cei mai mari constructori navali din lume, traversează o criză majoră de mai mulţi ani de zile şi doar infuziile repetate de capital ale statului coreean au salvat compania de la faliment. În acest moment, acţionarul majoritar al DSME şi, implicit, al şantierului din Mangalia, este chiar statul coreean, prin Korea Development Bank (KDB). Situaţie inedită, în condiţiile în care celălalt acţionar semnificativ al DMHI, cu 49%, este statul român. Cu alte cuvinte, soarta colosului din sudul Constanţei depinde acum de guvernele a două ţări.

Guvernanţii noştri ies o dată la câţiva ani să spună cât de important este DMHI pentru România, dar nu există nici un semn că ar fi contat vreodată în managementul companiei din care deţin totuşi 49%, procent administrat prin Şantierul Naval 2 Mai SA din Mangalia. Singurele incursiuni în afacerile DMHI sunt, în ultimii ani, cele ale procurorilor, care descoperă cu regularitate fraude de milioane de euro, banii şantierului, ai statului român, dar şi ai statului coreean, furaţi de afacerişti stabiliţi în Mangalia şi care căpuşează şantierul prin sute de firme. DMHI a raportat pentru anul 2014 pierderi şi datorii colosale, pe bună dreptate dătătoare de fiori coreenilor. Şantierul a raportat o cifră de afaceri de 914.020.085 lei şi pierderi de 706.069.648 lei (160 milioane euro), cu 2.574 de angajaţi, precum şi datorii de 4.298.970.786 lei, echivalentul a circa 980 milioane de euro.

Cristian Anton – ReplicaOnLine (articolul integral)

DMHI

2-Angajaţii DMHI pot răsufla uşuraţi? Conducerea Daewoo-Mangalia Heavy Industries S.A. susține că firma va funcționa în continuare.

Reprezentanții SC Daewoo Mangalia Heavy Industries S.A. (DMHI) au dat publicității un comunicat de presă în care arată faptul că, deși au fost anticipate anumite pierderi din cauza scumpirii materialelor de construcții, acestea nu vor avea un impact major asupra companiei, prin urmare activitatea DMHI nu va fi afectată:

„Daewoo-Mangalia Heavy Industries S.A. precizează că singură poziţie oficială a acţionarului principal – Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering Co. Ltd.(DSME) este documentul anexat, pe care vi-l transmitem atât în varianta oficială semnată de către Preşedintele şi CEO-ul DSME, cât şi traducerea în limba română. Aşa cum se poate observă, în textul documentului emis de către DSME se citează şi poziţia oficială a Korea Development Bank (KDB) cu privire la situaţia actuală a DSME.

Pentru a evita orice fel de confuzii sau publicarea unor aspecte neconforme cu realitatea, rugăm mass-media ca, înainte de a da publicităţii articole cu referire la aspectele de mai sus, să ia notă de prezentul Comunicat de Presă, inclusiv documentul oficial anexat.”

MangaliaNews

28 de comentarii:

  1. In cazul in care santierul intra in faliment, cel mai bun lucru pe care il putem face este sa-i lasam in faliment.
    Daca Daewoo, care este unul dintre cei mai mari constructori de nave din lume a reusit sa aiba pierderi de 1 miliard de euro, ganditi-va ce se va întâmpla cu management numit de statul roman. Cred ca atunci santierul va avea pierderi de 1 miliard de euro pe an. Iar peste 3 ani va trebui oricum sa-l inchidem.
    Cel mai bine lichidat tot si vandut santierul. Pun pariu ca se va gasi alt constructor de nave care sa preia santierul pentru cateva zeci de milioane de euro si sa salveze cel putin 1/3 din locurile de munca.

  2. Nu stiu daca stiti ca inca de dinainte de revolutie statul roman era arendat sud coreenilor, din puct de vedere al accesului capitalului pe piata. Din pacate chiar daca au avut accesul asigurat, nu le merg afacerile. Si asta o suporta romanii. Pacat!

  3. Ma mira stirea asta. Am vazut recent un reportaj despre industria constructoare de nave din Coreea si de acolo reiesea ca nu fac fata la comenzi. Daca e asa, de ce nu transfera surplusul de comenzi la Mangalia?

  4. Mafia asiatica mana in mana cu cea damboviteana egal dezastru. Solutia nu e lichidarea ca altfel ajunge fier vechi. Singurii seriosi din constructiile navale sunt Damen si Vard. As prefera sa ia Vardul acest santier ca sa poata avea capacitate la MN sa construiasca fregate sau nave de mari dimensiuni…FREMM my love…desi aberez de la caldura. N-o sa aiba Ro vreo fregata Frem never ever. Si cu sistem AEGIS pe ea nici atat.:(

  5. Off topic adevarul.ro/news/politica/alesii-cheama-populatia-ajute-bani-armata-donatorii-primesc-schimb-grade-militare-facilitati-fiscale-1_55b25f0cf5eaafab2ce6e89b/index.html

  6. Şantierul ăsta este căpuşat de proprii menegerii (romani şi coreeni), totuşi nu este cazul să le plângem de milă coreenilor, in anii de „glorie” tot profitul era „reinvestit” in „tehnică” , tot ce casau in Coreea aduceau aici ca nou (inclusiv autobuze pt. transportul muncitorilor), astfel statul român nu primea nimic din profit, tot ajungea in mâinile coreenilor.

  7. …si daca am fi comandat 3 astfel de submarine? 🙂 (a comandat Indonezia 3 din clasa asta varianta imbunatatita pentru 1 miliard de dolari).

    https://en.wikipedia.org/wiki/Chang_Bogo-class_submarine

  8. Detalii despre a 2-a „escadrila” de 12 F16
    „printre ţările vizate se numără Polonia, Grecia şi Portugalia,”

    http://www.digi24.ro/Stiri/Digi24/Actualitate/Stiri/Romania+negocieri+alte+12+avioane+lupta+F-16

  9. @Dan
    CU SIGURANTA si palpitatia pe care o am in momentul de fata, este ca romania va cumpara cea de-a doua escadrila de la GRECI !!! la fel cum sa procedat cu portughejii aflati in plina criza aveau nevoie de bani ,
    daca nu vor cumpara de la greci atunci dau o lada de bere sau o damigeana de 20 de kg de palinca !!!

    • Da’ ce bre, la voi palinca e in stare de agregare solida, de marmelada?…de o calculati in kg…

    • Mi-e teama ca o vei da! Eu prefer berea sa stii 🙂
      A fost recent mega-scandal la greci pentru o reducere de 400 milioane din bugetul armatei… cu tot dichisul, demisii etc
      Parerea mea (pariul meu), vin cu lada 🙂 , este ca vor fi excedentul SUA cu modernizare la portughezi (au cele mai bune facilitati in sensul asta).
      Oricum sa vina, sunt bine primite!
      Cat despre Daewoo, mie mi s-a parut ca au de lucru.

    • Deja pierdusi pariul.grecii au f16 c/d.smecherii nostrii servesc doar a/b.

  10. @ razvane bre , la noi in zona, inca ai batrani ca si mine mai zic un kg de palinca un kg de vin etc. , dar corect zis, unitatea de masura este litri scuze !!!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *