Polonia a casat afacerea de 13,5 miliarde zloti (3,5 miliarde $) pentru cele 70 de elicoptere utilitare care trebuiau livrate armatei lesesti de catre Airbus, conform declaratiilor de marti, 4 octombrie, ale ministrului polonez al economiei.
„Polonia considera ca negocierile in privinta unui acord de offset cu Airbus Helicopters in legatura cu contractul de cumparare a elicopterelor multirol Caracal de catre Armata Poloneza, sunt terminate,” a spus ministrul.
Guvernul anterior centrist, invins de catre Partidul Lege si Justitie (PiS), eurosceptic, in alegerile din octombrie 2015, cazuse de acord pentru o afacere provizorie cu Airbus pentru 50 EC-725 (H225M) Caracal. Acest lucru a insemnat o infrangere pentru americanii de la Sikorsky (detinuta in acest moment de Lockheed Martin) care detine PZL Mielec inca din anul 2007 si oferea modelul S-70i Black Hawk/S-70B Seahawk (care deja se asambleaza partial in Polonia) si AgustaWestland (detinuta de Leonardo-Finmeccanica) din Italia care detine PZL Świdnik inca din anul 2010 si oferea modelul AW149.
La inceputul acestui an media locala a informat ca Polonia deja a renuntat la contract dar compania Airbus a insistat ca inca mai exista negocieri.
„Pentru guvernul Poloniei pricipala prioritate este sa asigure securitatea statului si conditiile pentru dezvoltarea industriei de aparare poloneze. Discrepantele in privinta pozitiilor de negocieri ale celor parti fac imposibila atingerea unui compromis si deci continuarea discutiilor este fara rost”, a mai afirmat ministrul.
DefenseNews via Paul
PS – ce inseamna acest lucru pentru Romania si Brasov?
pe cand un comunicat la fel din partea mapn?? :))))))))
Cand vom avea politicieni nationalisti ca si polonezii vor fi comunicate asa cum ne dorim cu totii.
Pentru Brasov cred ca nu inseamana nimic,in mod sigur polacii or sa aleaga filiera americana.Isi cunosc interesul.
Securitate nationala, industrie de aparare nationala, la noi o gluma proasta. Lasa ca avem crestere economica record, „tigrul europei”. Mai construim mall-uri, black friday cacaturi de genu…
Ce frumos polaci nu au probleme cu coruptia , la noi in tara coruptia e ca otelenovela mereu vezi ca apare cineva nou
Uneori ma intreb daca citesc pe aici somnorosii nostri din parlament ori burtosii din mapn…
Fara indoiala, in Polonia treburile merg in directia buna (in privinta securitatii nationale). La noi din pacate din lac in put, din put in…. dracu’ stie dar toate merg pe dos….
Pana la urma nici nu ar fi fost o decizie greu de motivat daca ne uitam la ” succesul” lui NH 90, A400 si mai nou Eurofighter ul( se pregateste ingroparea programului)…directia militara a airbus e in coma pur si simplu..
@mihu pe bune ca vor ingropa/cancela programul EF Typhoon? e cam nasol asta. poate vor mai fabrica cate au avut programate si dupa aia kaput! nu or sa mai preia si alte comenzi.merci de raspuns si daca ai un link ceva in sensul asta sa-l publici, at fi ok.
Polonezi s-au prins ca Aibrus voiau sa -i tepuiasca. Nu ca noi fabrica de la Brasov produce elicoptere expres pentru noi.
fiecare judecă după cum îl duce mintea!
din ce s-a prezentat aici Polonia ar deține deja capacități de producție Sikorski și AgustaWestland, așa că logic ar fi să își folosească ce au
că au încercat Airbus să îi țepuiască nu ai prezentat absolut nici o dovadă, deși e clar ești convins de asta, probabil că ai simțit în urină sau alte procedee specifice
lasa ca nici pe noi nu ne tepuieste airbus,
ne da numai offset …fara numar,
si daca se poate ne impune sa inchidem fabrica proprie ca sa traiasca si airbusu ceva mentenanta la elicopterele puma actuale,
elicopterele militare airbus sunt jafuri si cam atat,
sunt articole recente despre performantele tigre, A 400, NH 90 si binenteles preturile acestor bijuterii,
efortu de a inova este prea redus in conditiile in care americanii au deja S 97 şi programu JMR,
normal pt. tarile din lumea a IV-a airbus produce navete spatiale pe post de elicoptere,
@ chiar esti capatu’satului, ce-ti veni sa vorbesti asa ? Airbus cel putin la elicoptere nu-s deloc jafuri, nu-ti place asta-i alta chestiune.
Sa fii avut noi aceste CARACAL-uri in ograda eram o forta aeriana aici prin zona noastra.
Sunt scumpe asta-i altceva.
Cum zicea George GMT mai demult, nu va convine noi, luam SH-uri !
@alkxzs, Aferim, tot felul de goange, grauri si Nelu-uuri care cred ca stiu, nu un pic, ci totul in materie de …tot, is atotstiutori la femei, fotbal, politica si bineinteles Airbus-uri, buricii forumurilor de pa planeta.
Daca vine o firma sa produca la noi, deh, vor sa ne fure si sa ne f**e tara, pamantul, aerul….si sa ne lase desculti ….na, ca am luat-o razna
Cine a zis ca voia airbus sa ii tzepuiasca ?
Doar ca daca ai fabrica agusta-westland si fabrica sikorsky-LM in tara
si daca cele doua pot fiecare sa ofere ceva comparabil cu Caracalul lui airbus si care sa corespunda cu ceea ce vrea armata sa faca cu elicopterele respective
Socotesti ca dai 100 de zloti de la bujet sa zic, din aia sunt platiti muncitori polonezi, si salariilor lor se intorc in magazine poloneze si chirii in polonia etc, si o parte din aia 100 de zloti ii incasezi ca si taxe si ca stat doar ii muti dintr-un buzunar intr-altul practic, si ca oamenii aia ocupati sa fabrice elicopterul 8 ore pe zi la fabrica, au asigurari sociale platite etc si nu sunt o povara sociala pentru nimeni
Ca pe termen lung, cat o fi durata de viata a elicopterului, ai oameni calificati sa il intretina si sa ii faca upgradeuri si ce mai trebuie, si ca o parte din banii de mentenanta raman in Polonia etc
si atunci cer Airbus sa faca la fel cu un program de offset – nu neaparat sa faca elicopterul in polonia dar asteapta ceva de genul facem nu-sh ce bucata de airbus civil de exemplu in polonia atatea bucati pe an, atatea joburi estimam, etc
Ori se pare ca airbus nu a putut sa faca asta, oricum au supracapacitate de productie la ei acasa, si elicopterele mai ales nu se simt bine, super puma de exemplu era folosit de cei de la platformele petroliere la greu – si acuma cu pretul la petrol scazut nu mai comanda nimic
Ii super-normal ce face Polonia
Tepuirea este o consecinta a prețului exagerat
Daca LM a reusit un offset serios pt. poloneji ar fi trebuit ca si Airbusu sa se străduiască mai mult,
Off setu sau construirea produsului in tara duce in realitate la o reducere a prețului si implicit a costului final al programului de înzestrare
Pai poate ar trebui sa definim ce inseamna teapa – La mintea mea inseamna sa plătești mai mult decat face
Productia elicopterele militare de catre poloneji in tara lor sau un offset de tipu celor din contractul cu LM pt. F16 inseamna un pret final sub jumatate din pretu de lista
Inseamna la mintea mea ca airbusu a vrut sa dea teapa
Sa vedem acum ce „or sa puna in loc…” ca asa sa refuzi contrcate nu este cel mai greu lucru. Acum sunt destul de sigur ca au un plan mai benefic de au renuntat… probabil americanii au data sigurari ca or sa produca ceva in parteneriat cu ei in Polonia?
„Pentru guvernul Poloniei pricipala prioritate este sa asigure securitatea statului si conditiile pentru dezvoltarea industriei de aparare poloneze. ”
Adica exact inversul la ce fac romanii, care-si baga picioarele in securitatea nationala si pe cale de consecinta in ind de armament ca si in cea civila.
Polonezii trag cu dintii sa produca in tara orice, nu discuta fara offset, la noi excat pe dos, adica exact ce vorbeam in articolul de ieri…
Păi atunci haida să răsturnăm obiceiurile proaste și să inculcăm altele bune!
Crezi ca boala „noastra” are si un leac?
Da. Trebuie încercat, fără doar sau poate!
Da dar e cam radical:Pur si simplu impuscati toti acei ”responsabili” ale caror ”activitati” sunt clar contra tarii si poporului.Eventual pot fi torturati in stil medieval ca sa stim si noi cine ii plateste.Dar dupa aia omorati. Ca tortura mi-ar place fiertul in cazan japan style; dar ptr. ca sunt rroman trasul in teapa e cea mai buna.Nici nu strici gloante, lemnul e ecologic, se unge cu slana si hopa sus.
Nu glumesc.
E vrb de spagi si ciubucuri pe care si le trag baietii destepti din sistemul guvernamental romanesc. se fura dese rupe cu tot dna ul si alte sisteme de control. despre EC-725/H-225 M nu mi place ca nu are trapa de incarcare prin spate plus sa ia peste 30 maxim 35 soldati la bord precum AW/EH-101 Merlin si MI-38. era bine ca Airbus Helicopters sa modernizeze AS-321 Super Frelon asa cum au facut-o chinezii, din Z-8 iesind AC-313/Z18.
Cine stie ce ne rezerva viitorul, insa dupa ce am citit ieri despre TBT si sistemul SIRET, nu cred ca o sa iasa ceva bun din incardasala asta!
Cum a spus si WW minciuna nesimtirea si tradarea pare sa -i caracterizeze pe cei din MAPN care iau decizii.Imi cer scuze ca folosesc aceste cuvinte dure ,dar se pare ca efectiv nu-i intereseaza deloc de siguranta nationala doar de propriile buzunare.Asteptam ca cel putin un program major de inzestrare sa fie inceput anul acesta ….dar nu mai cred ca anul acesta sa mai vedem ceva semnificativ
Off-topic 🙂
Pentru baietii care activeaza mai nou pe aici pe blog si care de multe ori se lasa tradati de cate o conjunctie prost asezata in fraza:
http://sputnik.md/press_release/20161005/9310975.html
Cica scria in alta parte ca Motoc vorbea de inca o noua escadrila direct din SUA
Scuze de off topic:
http://adevarul.ro/international/europa/erdogan-readuce-discutie-problema-trasarii-frontierei-maritime-grecia-turcia-ultimatum-europei-1_57f0dace5ab6550cb8312112/index.html
Erdogan a luat-o razna de tot. Acum incepe sa emita pretentii teritoriale asupra Greciei(insule si delimitarea apelor din marea Egee) si sa denunte vechile tratate de pace cu elenii. Cred ca pe asta nu-l lasa mancatul pe spinare pana nu da de un par pe masura sa! 🙂
Erdogan incearca sa profite de slabiciunea europenilor.Este evident ca gunoiul asta vrea refacerea imperiului otoman , islamizarea Europei si transformarea acesteia in provincii otomane.
Poate a primit ceva promisiuni dupa ce l-a pupat in cur pe Putin.
Promisiunile lui Putin pentru turci in detrimentul grecilor, sunt precum calul troian. Iti ofer posibilitatea sa ocupi temporar o insula amarata, doar ca sa iti ocup apoi cea mai scumpa cucerire a ta de la bizantini, cea la care ursul tot saliveaza…..Constantinopolul. Si ce este cel mai frumos….o vor faca cu mana grecilor si prostia turcilor!
Asa e cand te zgarcesti la doi arginti, pierzi tot ce ai furat pana atunci. Erdogan….un talhar prost si revansard! O sa ajunga sa-si dea foc singur la casa.
Sun curios daca in statutul NATO sunt prevazute masuri in caz ca doua tari membre se iau la bataie.
cazul Cipru?
Dar Cipru este un stat independent si nu e in NATO. Grecia nu a intervenit la invazia turcilor pe insula.
acu’ evenimentu’ s-a consumat de fo’ 40 de ani. dar totusi de ce nu au intervenit atunci grecii? au fost cumva impiedivati de protyectoratul britanic?!
@Catalin, o mica corectie…Grecia nu a fost lasata sa intervina in Cipru in Iulie 1974. Aici, din pacate, americanii poarta principala vina. Henry Kissinger nu isi dorea puse in pericol bazele de operatiuni din Turcia, 3 statii (Yerolakkos, Mia Milia si Karavas) fiind situate in ceea ce ulterior va deveni Republica Turca a Ciprului de Nord, recunoscuta doar de…Turcia. Aici mai pui si problemele SUA (in particular, ale CIA) cu episcopul Makarios si ar trebui sa ai un tablou complet. Cat despre greci, tatal unui foarte bun prieten grec, pilot de vanatoare, imi povestea ca erau cu totii in alarma si plangeau realmente langa avioane pentru ca nu erau lasati sa decoleze. Evenimentele au nascut un val de proteste anti-americane in Grecia si o amplificare a atentatelor extremei-stangi.
Polonezii vor opta pentru elicoptere americane fabricate dupa licenta in Polonia.Frumos din partea lor.
Ii bat gretii pe otomanii precum venetienii la Lepanto, Erdogan e dobitoc, nu te iei de greti pe mare si in aer, doar daca-i prinde la sol sa aiba sanse.
Cam greu sa-i prinda la sol cu S-300 si Patriot
RTR Rosiia , Komdomolskaiea Pravda , Novosti Rosia- profesori și jurnaliști Rusi.
În timp ce România doarme rușii fac tot ce vor la noi la Chișinău. Si totul este bine .
Ne vedem la București pe 22 octombrie.
Romania face ce poate si ii permite UE si SUA, daca nu vrea sa ramana pe cont propriu.
poate că nu doarme România
ci unii de pe la Chișinău au plăcere să stea capra la ruși
ca să aibă continuitate
Off topic,
Trimit un link cu un MIG 21 Lancer C.
Avionul asta… nu are prizele de aer laterale. Stiti ce model este?
http://www.roaf.ro/wp-content/uploads/2014/03/DSC03185-A.net_-960×600.jpg
Ii un MF75
„prizele de aer laterale” – sunt fantele de la dispozitivul sps
sau zici de astea
http://www.aripi-argintii.ro/aparatdezbor.php?p=127
– doi voleţi antipompaj cu comandă automată de formă rectangulară, cu acţionare spre exterior, dispozitive conectate la sistemul de control al conului, plasate stânga-dreapta în părţile laterale ale fuselajului anterior, în zona cadrelor C2 şi C3, destinate reglării curgerii fluxului în interiorul canalului de aer şi prevenirii apariţiei fenomenului de pompaj al compresorului,
– doi voleţi de admisie suplimentară, plasaţi stânga-dreapta în lateralele fuselajului anterior în faţa carenajelor de încastrare ale aripilor, între cadrele C9 şi C11, voleţi ce funcţionează pe principiul diferenţei dintre presiunea din interiorul canalului de aer şi presiunea din exterior, fiind destinaţi admisiei suplimentare de aer în motor la decolare,
@Paul,
multumesc pentru informatii.
Se numesc voleti? si au rolul de a regla presiunea de aer din interiorul canalului?
Intrebare:
– au posibilitatea sa se inchida-deschida in zbor? in functie de regimul si viteza avonului?
Exact cum scrie Paul, dacă la asta te refreai.
Voleții sistemului antipompaj au rol de optimizare a fluxului de aer, prevenind fenomenul de intrare a motorului în „pompaj”.
chipp uite aici e esplicat frumos, si la mig 21 e la fel
https://fr.wikipedia.org/wiki/Pompage_(a%C3%A9rodynamique)
Daca e prea putin aer in motor, ca si la aripa, fileurile se desprind de pe pale si pa pa compressor stall si flameout – exact cum s-ar sufoca un om se sufoca si motorul
Aer putin in motor, avand in vedere ca miguletzul aterizeaza cu sps cu 350 km si inainte de compressor stall pici ca o piatra – ai ori la decolare cand viteza e mica, ori la unghi mare de atac, ori cand intra avionul in vrie (caz in care la mig21 nu te mai intereseaza oricum ca se va opri motorul)
Cu pozitiile nu stiu sa spun, un pilot de 21 ne poate zice el, pozitiile la con la dubla derivata din UM stiam ca sunt 3 ca si la primele 21, la lancerC derivat din MF-uri e un verin hidraulic care regleaza automat pozitia conului functie de viteza, acuma poate ca aberez si nu am timp sa caut pe youtube cand fac cu dubla de 21 trecerea la limita de viteza cu unghi de atac mare, parca trenul nu e scos (era un video de la bacau cu gica stancu si dl bahneanu, nu stiu care era la butoane) si la bias cu lancerC-ul trenul era parca scos – cre ca are miguletzul ceva sisteme mecanice si poate de asta scoate trenul sa deschida voletii aia antipompaj extra sa aiba motorul destul aer ? La cei legati de verinul conului ma refer
Aparatul cu numarul 6207 nu are prize de aer laterale. masta ma face sa cred ca este un Mig 21 MF? unul din cele 2 avioane?
MF-ul nu avea priza de aer?
Te referi la prizele mici de pe MF?
http://toad-design.com/migalley/wp-content/gallery/mig-21-variants/mig21-mf.jpg
sau de aici?
http://i.kinja-img.com/gawker-media/image/upload/pawbwzjxmfrnn8n3oxut.jpg
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/0/0f/MIG_21_gata_de_decolare.jpg
Aici sunt inchise, dupa decolare:
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/a/ad/MiG-21_LanceR_in_flight.jpg
https://theaviationist.com/wp-content/uploads/2016/07/DNI_8166.jpg
Lancerele noastre provin din MF-uri (MF-75), iar prizele acelea cred ca sut folosite doar intr-un anumit regim, preponderent rulaj la sol. Cele din poze sunt Lancer-C, dupa schema de vopsire.
https://en.wikipedia.org/wiki/Mikoyan-Gurevich_MiG-21
” On both sides of the nose there are gills to supply the engine with more air while on the ground and during takeoff.”
Lancer bazate pe MIG-21 Bis au croatii, denumite si LancerIII.
@Marius Z,
Ma refer la prizele acelea mici.
Se inchid intr-un anumit regim de zbor? ca nu apar deschise, in toate pozele.
Si ma refer la MIG 21 Lancer C (nu la Mig 21 Bis)
Am pus poza sus… cu modelul 6207. lipsesc prizele.
La alea ma refer si eu… ti-a raspuns Paul mult mai in detaliu decat mine 🙂
Chip, toate C-urile au la bază cele mai bune celule (în 1992) din cel mai bun lot de MF-75. La A și B au intrat și alte variante, celulele selectate din totalul celulelor aflate în exloatare la acel moment.
floggerimea voastra 9611 e MF la orijine
https://www.google.ro/url?sa=i&rct=j&q=&esrc=s&source=images&cd=&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwixgtnPzsPPAhVBnBQKHReGAc0QjRwIBw&url=http%3A%2F%2Fwww.airplane-pictures.net%2Fphoto%2F327579%2F9611-romania-air-force-mikoyan-gurevich-mig-21-lancer-c%2F&psig=AFQjCNG_FpooaMJ8g5n45bRy9q5L_rXmWQ&ust=1475755187634787
tu-i muma lui, pă ăsta-l uitași. Că stau să cujet, se poate să mai fie MF-uri. Ce știu sigur și cert e că C-urile sunt cele mai bune celule din inventar.
asta e singurul MF, si a mai fost unul de la borcea pierdut in 2005 dupa o manevra gen aia a lui Maverick cu flat spin
Așa, parcă îmi aminteam ceva.
Oricum, câte sunt așa le avem și sunt bune :).
pai sa stii ca sunt bune
Le-am numarat cand le-au mutat de colo, anul asta cat au stat la bacau cele de la luna ca au fost lucrarile agricole la pista, au dus 10 C-uri si 3 duble
avand in vedere ca C-uri or fost 26, 6 pierdute, distribuite in 2 escadrile, 10 zburatoare inseamna ceva absolut remarcabil – au avut bine grija de ele
Dacă te uiția mai atent are, dar sînt mai în față, și închise. Sînt prizele descrise aici: „– doi voleţi antipompaj cu comandă automată de formă rectangulară, cu acţionare spre exterior, dispozitive conectate la sistemul de control al conului, plasate stânga-dreapta în părţile laterale ale fuselajului anterior, în zona cadrelor C2 şi C3, destinate reglării curgerii fluxului în interiorul canalului de aer şi prevenirii apariţiei fenomenului de pompaj al compresorului,”
Sînt chiar în spatele traductoarelor unnghi de incidență
offtopic
ce este chestia asta? ca nu inteleg…???
Elta EL/M-20600 radar detection pod
https://en.wikipedia.org/wiki/Elta#/media/File:IAI_EL-M-20600.jpg
asta imi place:
Elta ELL 8251
https://www.youtube.com/watch?v=ESMHXUX8ywo
http://www.mak.com/images/stories/mak/products/RadarFX_SAR_Illustration.png
Feelingu’ meu e ca israelienii fac doar marketing cand spun ca e util +- 100 de grade. Dupa cum arata e numai o antena fixa care inregistreaza o „banda” din terenul survolat. Exista ceva asemanator si mult mai usor (de exemplu pt Shadow UAV), se numeste microSAR.
Cred ca e coruptie mare in armata Poloneza!
eu zic sa asteptam sa vedem ce se intampla, e posibil sa fie o manevra ca sa primeasca mai mult off-set
s-400
https://www.youtube.com/watch?v=lObxEtVr9yE
kalibr
https://www.youtube.com/watch?v=0uTttExS4Qs
gogosi rusesti
Caracal ..??
https://ro.m.wikipedia.org/wiki/Caracal_caracal
Un articol bun.
Se pare ca au anulat si Pestele Spada/Batlanul:
http://www.defence24.pl/462792,programy-miecznik-i-czapla-zamkniete
asta e singura sansa sa-i ajungem din urma… aaa… sa ne ajunga ei 🙂
E o intreaga discutie cu santierul lor naval din Gdynia, se pare ca Damen e interesata. Au si programele Orka si ORP Silezia…
Polonia este o tara, asta o obliga sa se gandeasca la viitorul ei si sa isi protejeje interesele care nu pot fi identice cu cele ale Germaniei-Frantei care la randul lor nu pot sa ignore Rusia pt. ca ea este albitru. Rusia decide cine va fi puterea economica dominanta in UE atat prin piata interna dar si prin influenta avuta asupra altor state.
Romania este un hipermarket fara un viitor cert (mai o federalizare vanduta ca regionalizare) care isi vinde bunastarea iar asta obliga la protejarea intereselor altora.
https://theaviationist.com/?p=40056?p=40056
”…the Polish indigenous PZL I-22 Iryda trainer program will be reactivated, with the jets being manufactured in Chełm, alongside small UAVs (Unmanned Aerial Vehicles) and drone systems…”
Ca o vor face sau nu…hmmm, mdeah…
http://www.zf.ro/politica/presedintele-frantei-francois-hollande-anuleaza-vizita-in-polonia-dupa-ce-varsovia-a-refuzat-cumpararea-unor-elicoptere-militare-15778564
Cineva da de pamint cu Airbus, multe contracte le pierd in ultimul timp… Arabii posibil vor sa-l cumpere de tot.
la avioane is super bine
http://www.airbus.com/tools/airbusfor/analysts/
elicopterele militare – caracal sunt vreo 30 de bucati construite – deja sunt 3 tari care il fabrica (brazilia, tara lui embraer, si care detine inclusiv fabrica portugheza unde sunt la ciocanit f16 noastre, si kazahstan – unde a fost o fabrica AN si una Mil)
Polonezii ar fi vrut normal sa le faca la ei
asa era vorba
https://www.flightglobal.com/news/articles/new-polish-factory-to-build-h225m-helicopters-for-export-413103/
fabrica noua de elicoptere la polonezi, primul lot construit la Marignane si restul la poleci acasa, si apoi productie pentru export la Caracal
si Turbomeca fabrica de motoare makila noua langa cea a hispano-suiza (acuma e airbus landing gear systems ceva de genul)
Numai ca intr-adevar elicopterele nu se prea simt bine
Franta face spume la gura,Hollande si-a anulat vizita in Polonia de sapt. viitoare ( o reactie infantila),amenintari ca-si va revizui relatiile cu Polonia,etc.
Airbus, furioasa dupa ce guvernul polonez a ales sa cumpere elicoptere americane Black Hawk: Niciun guvern nu ne-a tratat asa/Vom cere compensatii
In aprilie 2015 guvernul care era atunci in functie in Polonia alegea sa cumpere 50 de elicoptere Caracal. Guvernul conservator, la putere din noiembrie 2015, a contestat inca de la inceput alegerea precedentului cabinet liberal si acum autoritatile au anuntat ca vor cumpara cel putin 21 de elicoptere americane Black Hawk, scrie AFP. Cei de la Airbus sunt furiosi, spun ca oferta lor a fost cea mai buna si ca au fost dusi cu vorba si acuzati de lucruri false.
http://economie.hotnews.ro/stiri-companii-21345778-airbus-furioasa-dupa-guvernul-polonez-ales-cumpere-elicoptere-americane-black-hawk-niciun-guvern-nu-tratat-asa-vom-cere-compensatii.htm
http://www.defence24.com/467456,black-hawks-for-the-polish-special-forces