PZL W-3A
Filipine tocmai ce a primit primul lot de trei elicoptere de transport W-3A, dintr-un total de opt aparate comandate, catre producatorul polonez PZL-Swidnik. W-3 este un elicopter de transport usor, care poate fi folosit si ca platforma pentru arme AT. In principiu este cam aceeasi clasa cu IAR 330 Puma Socat al nostru.
Are insa si cateva avantaje, in sensul ca poate fi blindat si astfel polacii il folosesc in Afganistan, varianta W-3PL ca suport in lupta. Aparatul este modern si are sistem HUD, radar propriu, sisteme anti-racheta, si mitraliera calibrul 12,7mm sub bot. Are de asemenea capacitatea de transporta o varietate destul de mare de arma sub aripioare.
PZL W-3PL, varianta militara de suport
Si asta in timp ce fabrica noastra de elicoptere freaca menta! Este IAR 330 Puma Socat comparabil cu aparatul polacilor?! Probabil ca este chiar superior, avand capacitatea de a transporta mai mult de opt oamenii, precum face PZL-ul, este mai mare, iar pe vremea cand Socatul scotea capul in lumea polacii erau destul de departe de noi. Nemaivorbind ca o remotorizare ar face din elicopterul romanesc un aparat cu foarte multe posibilitati in fata.
Asadar de ce nu poate face si IAR-ul export de Pume?! De ce guvernul nostru nu poate face rost de contracte pentru propria industrie?! Polonia nu este o putere economica si politica, dar cu toate astea sunt niste oamenii extrem de seriosi, au o armata de invidiat si o industrie militara de care trag cu dintii…
Destepti polonezi, imbecili politicienii nostri. Polonezi nu sunt in Top10 exportatori de armament, mai prind si ei ceva resturi de la masa celor bogati, intrebarea este de ce ei pot, iar noi nu suntem in stare, in 22 de ani de democratie, sa construim un amarat de transportor de trupe?
Intrebarea are evident un singur raspuns: incompetenta clasei noastre politice!
sursa: strategypage
Tocmai am citit si eu asta zilele trecute si am cautat date despre derivatul din MIL-2, PZL-W3 PL, ca l-am vazut pe resboiu… E ceva echivalent cu Aerospatiale Dauphin ca dimensiuni…
Culmea, ca ei n-au probleme de licenta ca noi cu IAR330 Puma si in plus reusesc sa si exporte! Celor de la IAR S.A. cat o sa li se mai bage pe gat faza cu licenta din anii ’70? Totusi au trecut aproape 40 de ani de atunci! Da, stiu, e si Eurocopter in Romania, dar nu e o scuza suficienta!
Si cam de unde, daca faci o dezvoltare de la tehnologia pe care ai luat-o sub licenta, nu se mai aplica drepturile de licenta?
Tot timpul la altii se poate iar la noi se gaseste imediat o scuza de genul: „noi nu suntem aia”, „la noi e mai complicat”, etc. etc.
🙂 🙂 🙂
am obosit cu elicopterele.compania poloneza e proprietate Augusta Westland
in Romania doar Eurocopter produce elicoptere.de ce nu exporta?si de ce nu producem si Tiger sau NH90?sa-i intrebam pe ei 🙂
extras din link-ul de mai jos:
„Eurocopter Romania was founded over a decade ago in the country, and is a key player in helicopter overhaul, repair and retrofit activities. More than one hundred helicopters, including Pumas, Super Pumas, Dauphins and EC135s, from around the world have been overhauled at the subsidiary’s facility. In addition to maintenance activities, EC Romania has also delivered more than 25 new and previously-owned helicopters.”
http://www.eads.com/eads/int/en/news/press.20111215_ec_romania_ministry_of_health_ec135.html
ahh! care sunteti din domeniul aerospatial, IT (nu stiu exact) vedeti fratilor ca angajau cei de la EADS.
si al nostru are tun nu mitraliera.
Complicata situatie in ceea ce priveste IAR-ul. Dau si eu cu presupusul – ai o Dacie 1300, la care ii montezi un motor nou de la Hyundai, un sistem de evacuare de la Bosh. In cazul lui IAR 330, daca ar monta un alt motor si ar face ceva modificari la „caroserie”, avionica de la israelieni, intra tot sub incidenta contractului de licenta?