Poze BSDA 2012 (2)

Un aparat Beechcraft al INCAS, dotata ca laborator pentru testare atmosferica

Aparat cu sistem de senzori pentru patrulari pe granita

 

 

 

 

 

 

 

25 de comentarii:

  1. Era bine daca notai si cateva detalii despre aparate: a III-a de jos in sus e un UAV romanesc ceva, cat aboara?

    • Nu sunt romanesti, erau aduse de o firma germana parca. Nu m-au interesat deloc, pt ca si noi avem/producem propriul UAV Boral.

    • @administrator4blog. In poza nr.3, de jos in sus, este SOIM 2, o aeronava fara pilot destinata tractarii tintelor aeriene tip mansa si lansarii de bombe de pana la 50 kg, cunoscuta si ca „Sistemul Target”, fiind un proiect comun al AFT (firma privata) si Electromecanica Ploiesti, urmand a fi certificata pana la sfarsitul acestui an, aflandu-se inca in teste la Craiova. SOIM 2, este realizat din materiale compozite, carbon si lemn, avand: 4,6 m lungime; 1,4 m inaltime; greutate maxima la decolare de 140 kg -dintre care 8,58 kg reprezinta motorul cu putere maxima de 23,16 kW. Are o viteza maxima de 300 km/h si 6 ore autonomie cu rezervor de 37 litri. Aceasta aeronava este dezvoltata pentru Fortele Aeriene Romane.

  2. Deci sa inteleg si eu odata, s-a facut SAUR 1, 2 si 3, si a fost aprobat doar 3 pentru productie si 1 si 2 vor fi pur si simplu ignorate, nu vor fi niciodata in productie?
    adevarat sau fals? 🙂

    • S-au facut doar Saur 1 si 2. Saur3 este doar concept si macheta, atat, existand si o macheta 1:1 din placaj.

      Saur 1 nu pare departe, ca design, de Zimbru, ultimul TAB produs. Insa are multe componente si piese mai moderne.

      Saur 2 parea sa fie un salt mai semnificativ de design, insa din cate stiu Saur 1 este platforma cu care s-au facut cele mai multe teste.

  3. Nu m-as fi suparat daca comandau 50 de Saur 2 sa le dea ceva de lucru celor de la Moreni pana terminau TBT-ul

    • Eu cred ca si noi le scoatem peri albi la americani, cu politica „razgandeanu”, chit ca le-am zis ca vom cumpara F16 dar ne tot razgandim la pret, model, nou/SH, s.a.m.d. Asa, ca intre aliati si „parteneri strategici”…:)

      In caz ca nu stiti, cererea initiala a Poloniei era pentru vreo 64 de avioane SH, F16A/B, ce urmau a fi modernizate.
      Cand au lansat licitatia de oferte se gandeau la 12 SH si 24 noi, dor offset-ul sa acopere valoarea totala a tranzactiei. Abia pe la sfarsit, prin 2003, s-au hotarat pentru 48 si au semnat contractul.

      De retinut ca primii piloti polonezi capabili sa zboare pe F16 au fost apti de serviciu abia in iunie 2006, la mai mult de 3 ani de la semnarea contractului.
      Primele avioane au fost livrate abia in noiembrie 2006, deci la 3 ani si jumatate dupa contract. In consecinta, Romania daca ar semna acum achizitia, abia la sfarsit de 2015 ar avea primii piloti activi pe F16.

      Am auzit deja niste zvonuri cum ca ar fi piloti romani deja la antrenament in SUA…

      Eu as lua si vreo 12 SH, cu mai multe duble, daca le au disponibile in urmatorul an jumate – doi, sa putem demara mai repede zborurile pe ele, inainte ca MIG-urile sa ramana la sol. O varianta ar fi ca la SAAB, sa ne dea 12 acum, de imprumut, pana ne sosesc cele noi.

      Oricum, Gittenstein se exprima ca si cum contractul e ca si semnat. si s-ar putea sa aiba dreptate, in perspectiva summit-ului NATO de la Chicago, deoarece terenul este pregatit si pentru noii guvernanti romani, care au lasat sa se inteleaga ca nu se razgandesc cu privire la hotararile celor de dinaintea lor.

      Ce as rade daca s-ar razgandi ai nostri si ar lua JAS-39! Ar fi circul de pe lume!

      • Eu sper ca sa fie in gand cu tine si sa se razgandeasca brusc si sa iasa Ponta la teveu si sa spuna….”Suedezii au oferit offset vom crea 8000 de locuri de munca, banii raman in tara, anul asta cumparam avioane pe care le platim incapan din 2017″
        A si inca ceva Suedia a spsu ca ne poate da 10 simple Gripen A si 2 duble Gripen B pana la intrarea alor noastre in exploatare.

        • va faceti iluzii desarte…am vorbit cu reprezentantul LM azi la BSDA care, in mod uimitor el m-a abordat in timp ce priveam macheta F-16, desi arat mai degraba a elev decat vreun reprezentant militar. Mi-a spus ca el este un fost pilot pe acest avion, cu aprox 25 de ani de zbor la activ…ma rog am tot discutat de capacitatile avionului, cat de mult mai poate fi modernizat, l-a laudat ca atare, ca fiind cel mai bun avion de pe piata din clasa sa si intr-un final am ajuns si la Romania. M-a asigurat ca vom avea avioane F-16, fiind sigur de asta in proportie de 100%. I-am spus ca poate ne razgandim si mi-a spus ca el stie ca nu va fi asa asigurandu-ma ca le vom avea, in mod surprinzator, foarte curand. Siguranta cu care vorbea m-a facut sa-l cred, parea ca stie multe dedesubturi pe tema asta

      • Asta spuneam si eu, ca Gittenstein nu ar vorbi daca nu ar avea niste informatii.

        Dar mi-ar fi placut sa vad mutrele lor daca ar fi aflat ca Romania s-a razgandit!

        In fine, chiar si faptul ca la BSDA au venit doar LM (si Alenia), eu un mesaj in sine. Saab au inteles ca zarurile au fost deja aruncate.

        Mai spunea cineva acum cateva luni ca sunt deja piloti romani la antrenament in SUA… Cat e de adevarat?

  4. OFF:
    Am vazut la tv despre aurul Romaniei…
    Prima din Europa la aur,cupru, si printre primele 20 din lume, asta daca le-am exploata…
    MUNTI, PRACTIC, de aur si alte minereuri rare sau foarte rare…
    Politica masii, le doresc ce e mai rau, tuturor.

  5. incet ,incet relatia de vasalitate a Romaniei catre SUA se face simtita din ce in ce mai mult( parteneriat strategic pe naiba ) Daca credeti ca yankeii ne vor ajuta in caz de conflict…, va inselati!Pt.ei suntem carne de tun,suntem cantitate neglijabila! Suntem un punct pe harta plin de resurse materiale si umane numai bun de exploatat!
    Bine fac Olandezii cu senghen ca nu ne primesc!Ne dam mari europeni dar intoarcem spatele unui aliat vechi si de incredere ca si Franta datorita careia acum suntem in NATO!Nu am facut decat sa schimbam jugul sovietic cu cel american

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *