Preambul pt. „Da’ turela, cat e turela?”

53 de comentarii:

  1. Curand, foarte curand 🙂 …

  2. Turelele astea automate , comandate prin un mouse , joystick sint sublime , marete ,nu ocupa loc in interiorul transportorului ( mai mult spatiu dedicat desantului) dar ca oricare scula tehnica , se mai si defecteaza.
    Uneori chiar cind ai nevoie de ea ca te ataca inamicul. Altele permit si comanda manuala ( in caz de nevoie) prin servant cu capul bagat ” la cutie” , adica in turela , protejat adica de focul inamic.
    Iar ca fapt divers , cortina aia de fum care „orbeste” rachetele AT cu ghidare IR sau laser , e facuta la altii cu lansatoare de grenade fumigene sau injectare de ulei , motorina in gazele fierbinti de pe esapament. ( T 55 avea deja sistemul asta)
    Nemtii mereu mai sofisticati ( si mai scumpi).

    • Aia nu e fumigena, e „flare”, sunt diferite…

    • Aia e fosfor alb ptr termice sa mascheze pozitia de camerele termale de ochire

    • Tu nu prea scapi vreo ocazie sa-ti atingi limitele.

    • Sistemele de mascare „active” sunt diverse si „aia” mai sofisticati se mascheaza ptr toate
      Motorina injectata in galeriile de evacuare mascheaza doar in spectrul vizual si trebuie sa misti masinuta si altele ..aia e ptr cat timp esti in miscare

      • Fumul de motorina mascheaza optic de obicei restul coloanei, nu vehiculul din frunte, in fctie si de directia vantului.

        • Chestia e ca unii confunda merele cu perele , doar ptr ca …cresc in copac
          Una sunt capcanele , care sa devieze un anumit tip de munitie( pasive,active) , alta sunt sistemele de mascare(active, pasive), samd
          Sistemul de mascare cu fum , generat prin injectarea in galerii e un sistem simplu de prin anii 60 ..daca nu mai in urma , cand sistemele optice de ochire nu erau asa sofisticate
          Modul de folosire tine de unul …de cum vrea , poti accelera si injecta mult fum si baga in marsarier ptr a te ascunde , o poti face cum zici tu , o poti face cum o faceau arabetii care se invarteau in cerc …ptr a masca infanteria si ranitii de focul infanteriei etc
          Chestia e ca o ai tot timpul cat ai motorina , in special ptr a iti masca pozitia in miscare si nu sunt 10 grenade si gata ramai fara
          In alta ordine turela pare ok , profil redus , calibru bun , etc
          La trei tone turela lance …prinsa de plafon ??? 10 la suta din masa blindatului ce o sa te traga pe laterale pe drumuri si dealuri , greu as spune sa insoteasca tancurile in miscare
          Mai degraba ceva mai usor
          Alta e cand e prinsa de podeaua masinii …in fine unii de tot folosesc turele cu penetrarea carcasei ptr ifv-uri ptr ceva or face-o
          As fi curios cum trage cu lance in directie perpendiculara pe axa de inaintare si cu 10 grade de inclinare

    • Si Bizonul are sistemul cu pulverizare de motorina pe galerii pentru fum. Trebuie sa fii extrem de patruns de propria importanta daca ai impresia ca postezi in premiera asttfel de lucruri pe un site ca acesta.

  3. Salut.Frumoasa masinuta

  4. Referitor la calibru mi se pare micut

  5. Frumoasa turela, buna de zgariat vopseaua pe Kurganets si Armata :))

    • Daca nu cumva o sa sufere de sindromul F-35 si mai „intarzie” si ele… 🙂

    • Pe Armata poate mai mult decât sà o zgârîe, în stadiul actual. Turela nu este destul de blindatà.

      • nu e IFV, e APC cu turela aia de doar 500kg. Vrei IFV pui turela serioasa cu arma peste cal.30mm si care cantareste spre 3 tone.

        Contra armata trebuie sa folosesti fi rachete antitanc in salva, fie racheta cu bombleti, fie un tun serios antitanc.

        • Fie un 35-40 mm cu apfsds

        • Vorbeam de turela de la Armata. În stadiul actual nu prea e blindatà. Unele elemente pot fi distruse si cu un 12.7 mm, cu atât mai mult cu un 20 mm.
          Când elimini sensori, opticà si antene, reduci capacitatea de luptà a tancului.

          http://image.noelshack.com/fichiers/2015/19/1431122378-6830174.jpg

          • Si in configuratia finala nu va fi nevoie de calibru foarte mare ..parerea mea
            Survabibilitatea cum ii spune ..capacitatea de supravietuire a intregului ansamblu se bazeaza pe un alt concept ce imbina redundanta , profilul ascuns al principalelor mecanisme si protectia activa
            Neavand echipaj , nefiind constructie solidara , nu va avea rezistenta turelelor si nici blindajele sofisticate
            Sa ma explic…e ca rezistenta mai slaba a placutelor de frana ptr a nu afecta discul , cu cat un proiectil cinetic trece mai usor printr-un ansamblu de piese , cu atat va fi mai putin afectat ansamblul ..asta cu conditia sa nu iti loveasca vreun mecanism principal
            Ptr cele chimice , ce ar putea afecta mai mult sistemele active de protectie par destul de mature
            Cred ..abordare diferentiata , redundanta
            De asta tunurile cal mic ii pot face destule daune , chiar si scoatere din lupta

          • nu doar la Armata, ci si la T-90, elementele de protectie activa cred ca le poti paradi si cu 12,7 sau 14,5mm, dupa care il iei la palme cu munitie mai clasica, antitanc.

    • Turela nu e pt Kuganets si Armata, pt aia atasezi niste Spike sau Javelin

  6. 1 intrebare: pe ce vehicul e pusa, pare un model de Piranha sau ma insel?
    2-a intrebare: ne transmiteti ceva si nu ne prindem noi? Asta era prima optiune pt Agilis, pe urma a aparut in poze cu ceva ce aducea a Lance …

  7. Pe noi, in acest moment, ne intereseaza mai mult ce turela/tun va avea Pirahna V…

  8. Apropo de blindate și alte alea.Canadienii se pregatesc sa-și vinda leoparzi 1! Cam 52 de bucatzi…nu o fi și pt.noi vreo vrăjeală pe acolo? Mai ales ca avem colaborarea aia colosala cu Rheinmetall? Zic și eu…

  9. mai bine ar monta turela de la delco system,cea de 30 mm.e facuta de gdels

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *