Zelenski: „Vrem sa ne dati munitie.”
Radev: „Nu va dam.”
Zelesnki: „Daca erai in locul meu dadeai teritorii Rusiei.”
Radev: „Conflictul asta nu are rezolvare militara.”
Zelenski: „Asta-i razboi, nu conflict!”
…
Tutti Frutti – Novinite, engl:
Zelenski: „Vrem sa ne dati munitie.”
Radev: „Nu va dam.”
Zelesnki: „Daca erai in locul meu dadeai teritorii Rusiei.”
Radev: „Conflictul asta nu are rezolvare militara.”
Zelenski: „Asta-i razboi, nu conflict!”
…
Tutti Frutti – Novinite, engl:
Ma uit și acum și m-am uitat și în alte ocazii la Zelenski și la echipa lui. Văd luptători hotărâți să învingă, și nu birocrați. Văd luptători care articulează convingător mesaje de luptă, și nu șoricei care caută ieșirea din cușcă.
Sunt furios pentru că nu văd același lucru și în cazul nostru.
https://www.theguardian.com/news/2021/oct/03/revealed-anti-oligarch-ukrainian-president-offshore-connections-volodymyr-zelenskiy
Suntem intr-un razboi cumva ca sa vezi luptatori la conducere?
Ce comentarii ciudate pot vedea pe site-ul asta cateodata.
Nu ai rude in Bucovina de Nord, asa-i? „Luptatorii” astia isi bat joc de romanii de acolo, asa ca taticii lor sovietici in trecut.
Tema asta apare de fiecare dată. Parcă m-aș uita la tass. Oare i-a întrebat cineva pe românii de acolo ce vor?
Asta-i o temă doar pentru tine Julics. Pentru unul care a rostit aceste cuvinte, indiferent de context, „Eu…. jur credinţă patriei mele, România.Jur să-mi apăr ţara, chiar cu preţul vieţii. Jur să respect constituţia, legile ţării şi regulamentele militare. Aşa să-mi ajute Dumnezeu.“ este o realitate inconfortabilă.
Ați înțeles total greșit ce am vrut să spun. Din punctul meu de vedere, în momentul de față interesul nostru ar trebui să vizeze înfrângerea sovietelor, după aia mai vedem.
@julics Vezi că dintre sovietele alea făcea parte și Ucraina. Cu titlul de membru fondator.
„”Eu…. jur credinţă patriei mele, România”
care e legatura cu ucraina?
da’ tu ai? ai fost pe acolo?
da mai multe detalii sa vedem care-i aluatul!
Da bineinteles, poti sa fii erou si sa-ti distrugi propriul popor. Tu tot EROU o sa ramai.
Este o mare ambitie pe teritoriile luate de la altii!
Da bineinteles, poti sa fii erou si sa-ti distrugi propriul popor. Tu tot EROU o sa ramai.
Este o mare ambitie pe teritoriile luate de la altii!
Vrea pe gratis, fără plată.
As zice ca Bulgaria produce acum masiv doar pentru ea insasi… stocheaza… E in defensiva…
Au mai vândut și prin Africa, Asia și Orientul Mijlociu, nu au ei armament foarte modern, dar mai au „intrări” prin țări mai sărace și la pasionați/colecționari de armament ușor de infanterie. Arsenal produce armament cat de cat ok, destul de bine vândut prin lume. Caută pe SIPRI ce au livrat.
Poate e mai bine pentru noi….. sa le dam munitie, transportoare, sisteme antiaeriene sovietice si sa ne de SUA cum le au oferit bulgarilor NASAM..etc…
@Gerula , acum te intreb eu pe tine ce sa le dea statul romanan la ukrainieni?! , cand prin depozite bate vantu de mult timp !!! , industrie de armament iarasi nu mai avem , cam ce am putea sa le mai dam , vechile volhov , kub , osa akm , tab 71 , larom , tunuri obuziere cal.152 , 100, nu este suficient pentru a inclina balanta in favoarea lor . Oricum am privi 90% din arsenalul Romaniei este depasit .!!!
@typhoon, Ce crezi ca niste munitie si S300 de la Bulgari ar fi inclinat balanta ?Toate sisteme sovietice antiaeriene pe care le ai enumerat , crezi ca le tinem de poze?. Iti pun eu ca nu sunt de poze,ele isi fac treaba, evident nu ca unele noi occidentale… Ucrainienii au nevaoie de multe sisteme antiaeriene sa acopere cat mai mult teritoriu. E al naibii de scump sa dai elicoptere,drone,avioane,rachete… numai cu sisteme antiaeriene occidentale si gepard si sa astepti munitie din Germania, ca Elvetia nu iti da.Mai rentabil si mai repede pot face rost ucrainienii de tehnica sovietica, decat sa astepte din vest noutati.. Multa din tehnica pe care am putea sa o dam ucrainieni o pot moderniza, cum au facut si alte tari din est… Ca spui de Larom…crezi ca alea 134 sau cate sunt in caz de ceva ar fi tras o salva si gata s a terminat munitia ? Si inca mai fabricam munitie, nu e chiar atat de praf industria de armament. Cand vor primi avioanele, rachetele ATACMS si tancurile promise,Ucraina isi va juca ultima carte. Problema e ca mai sunt 3 luni si astia nu spun cand vor trimite ceva… Din octombrie incepe ‘rasputita’ si se termina orice ofensiva. decembrie-februarie, lupte statice in transee,conditii de iarna, fara camuflajul naturii,vine martie si aprilie, iar rasputita…astfel ajungem in vara lui 2024. acum e imperios sa primeasca ce au cerut pentru ofensiva…
@ Gerula , ca sa iti raspund la cele itrebate ,1 evident ca mare lucru nu schimba livrarea sistemelor s-300 bulgaresti catre ukraina miza e alta . 2 referitor la sistemele noastre A.A. care sant complet depasite si pot sa afirm ca nu mai dobori nici musca cu ele, exemplu l-am trait in 89. In inchieiere Romania doamne fereste de razboi nu are munitie nici pentru 24 de ore !!!
@Typhon, dupa cu se vede am avut iarasi dreptate ! ” Bugarii dau la greu BTR 60″, la noi ii spunem TAB 71 si avem destule, 261 buc chiar si TAB 77care e licenta lui BTR 70 si avem 155buc. Dupa cum spuneam avem multa tehnica sovietica de dat si acum e sansa sa luam ceva pe ea, ca dupa razboi nu o mai ia nimeni, ajunge la fier vechi. Ucrainienii o ia de nevoie,nu ca ar fi cea mai buna….Exemplu ..Din 100 de TAB uri care trec nistru, vor ajunge macar 60-70buc.. unele vor fi distruse,altele se vor scufunda de proaste cum s a intamplat si la noi….Dar alea ramase vor aduce trupe si vor sprijini ofensiva…
Eu daca eram ministrul armatei… faceam o sedinta cu americanii si cu sponzorii ucrainienilor si le spuneam.. Mai baieti ! Romania da Ucrainei 400 transportoare licente BTR 60.70.80 in valorare de…… cu munitie aferenta , voi ca aliati trimiteti niste trupe cu transportoare in romania pana acoperim golul…Nici nu era nevoie sa vina aliatii ca nu ne ataca nici dracu sa avem acum nevoie de atatea transportoare. E o sansa unica in istoria Romaniei suntem inconjurati de aliati NATO ..mai buni sau mai prosti….. Dovada ca Slovacii sau care naiba au dat S300 si MIG uri si le fac patrularea aeriana Polonezii si ungurii..ceva de genu…. Aia baieti destepti ! Ce au zis ei? Sa dam naibii tehnica sovietica,ca rusii nu vin cu blindate in Sovacia,Slovenia, ei nu sunt in stare sa i bata pe ucrainieni……..Asa trebuia sa dam dracului toata tehnica sovietica ca suntem sub umbrela NATO si sa luam tehnica noua…
gresit, in 2022 bulgarii au avut pe masa 200 mil pentru S200 si S300 dar guvernul a cedat presiunii lui Radev cu motivatia „nu avem cadru legislativ”. Bani din US.
Apropos, pilotii nostrii de Mig 29 au facut cursurile in Rusia pe undeva prin Astrahan si sunt cam de varsta lui Radev. Nu cumva a facut si el scolarizarea tot acolo?
Radev pare foarte filorus, bulgarii sunt slavi ortodocși, contează foarte mult și asta, pe langa pregătirea militara filosovietica. La noi nici măcar Ceaușescu nu era filosovietic, mergea în vizite de stat în SUA sau UK, spre deosebire de Iliescu, temperat in timp de consilieri, de sondaje și de contextul geopolitic. Dacă îți amintești, el preamărea in anii 90 socialismul suedez, foarte abstract pt Romania. Socialism „cu fata umana”, „golanii de la Universitate”, „nu ne vindem țara” etc.
Multi ofițeri bulgari au făcut cursuri in academiile militare URSS. La noi după 68 nu au mai plecat ca până atunci, mai erau aplicații pe harta cu sovieticii, achiziții de tehnica reduse fata de ce luau restul tarilor din Tratat, Prunariu in Spațiu, in rest nu mare lucru. Mig-23 varianta monkey model, T-72 varianta nemodernizate samd. Mig-29 și Delfinul ce au fost mai moderne, însă au venit la spartul târgului, cu ceva modificări pt a le face mai neperformante. Iar la mult blamata USLA in 89, din numele careia a fost și împrumutată dezinformarea cu „teroriștii care trag din toate pozițiile”, modelul era GSG9, sovieticii au încercat prin toate mijloacele sa afle informații, inclusiv prin schimb de experiență, nu le-a ieșit, de unde și faptul că ei și Direcția a 5a au fost ținte prioritare pt Militari și restul găștii.
din pacate dupa 89 iliescu a bagat toate cucuvelele kgbiste trase de ceausescu pe dreapta pe toate pozitiile cheie din servicii.
Marele noroc a fost că a picat Zidul in Berlin și s-au retras rușii din Est, fusese și înțelegerea Bush-Gorby de la Malta. Dar noi inițial am fost lăsați în „zona gri”, a durat destulă vreme până să intrăm în NATO și UE. Constantinescu a mișcat lucrurile, vizite Clinton și Papa, au contat mult, plus sprijinul Franței și Turciei în special. A contat și privatizarea, deși nu a fost deloc avantajoasa, prea multi investitori neserioși, deopotrivă străini și romani. Au fost și lideri competenți, Radu Vasile, Stolojan, chiar și Melescanu, la BNR Isărescu, foarte conectat la liderii puternici ai lumii. Puteam ajunge că Iugoslavia, au fost încercări clare în 89 și 90. Sârbii au avut ghinionul că nu au fost în nicio alianță, erau lideri ai țărilor nealiniate, comuniști la baza, dar fără a fi în Tratat sau CAER. Plus amestecul de ortodocși, catolici, musulmani. Falia asta ortodocs- catolica, pe care suntem și noi, e cu probleme geopolitice. Religia uneori dezbina, nu unește, din păcate. De-asta sunt deosebit de importante vizitele Papilor, nu au ei armata, nici teritorii, dar sunt foarte influenți la nivel mondial.
sarbii au cazut 100% pe mana lor. Au facut fix ce fac acum si culmea ce nu au facut atunci rusii.
Au picat în primul rand pt că au fost comuniști. Dec intideologic, apoi religios și politic. Albanezii iugoslavi protestau din 1981. Și n-a picat toată Iugoslavia până nu a picat comunismul in Europa.
Parțial, nicidecum 100%. Au avut șanse repetate sa remedieze situația politică și etnica, după ce a picat comunismul in Europa, nu au făcut-o. Prea mare melanj etnic și religios. A funcționat câtă vreme au fost bunăstare și relații bune între sârbi și croați, in primul rand și prestigiu international.
e cam invers Robi!
cucuvelele kgbiste l-au asezat pe Iliescu la butoane. Si apoi a venit rasplata
A doua viitoare Ungarie?
Submarinele si corvetele ar trebui sa fie deja in porturile noastre… Sa pun si Franta pe locul trei dupa Ungaria si Bulgaria? Sau e locul Austriei?
au un guvern pro european , după 2 ani de neînțelegeri … nu contează presedintel
trebuie sa recunoastem ca si-a cam furat-o bulgarul 😀
Aş spune că bulgarul a fost plin de bun simţ şi politicos, aşa cer uzanţele diplomatice. M-ar fi interesat o astfel de discuţie la Budapesta sau Varşovia.
as spune ca parerea ta o au toti iubitorii de rusi. chiar si aia diplomati
Ai grijă. De obicei cel ce are în mînă un ciocan vede peste tot cuie. Să nu te lovești peste degete și alea-s subțiri și drepte.
Suplimentar se pare că Radev este un tip cinic, cu picioarele pe pămînt, care știe că cea mai bună armă este cea pe care o ai în mînă. Are suficientă luciditate să știe un avion pe care o să-l primești în 2025 nu poate acoperi aerian trupele azi. Ar mai fi și granița comună cu Turcia și declarațiile stranii ale lui Erdogan de prin 2019-2020. Noi…
hai că vă traduc io
– bă, dă și mie o țigare, să moare copiii mei… (chiar mor)
– bă, am dar nu-ți dau, că o să te omoare fumatul în câteva săptămâni
– ț-ar mă-ta de calic împuțit…
– hai, du-te-acasă….
Hai sa nu ne ascundem , Radev este sluga rușilor. Nu îl ajuta prea multe prerogativele președintelui în Bulgaria, ca ar fi terminat el de mult cu ajutorul pentru Ucraina.
Sau hai sa privim altfel, România era în război cu Rusia, cu 20% din teritoriu ocupat și zeci de mii de morți și sute de mii de răniți. Nu v-ar fi venit sa ii f….ți doua în gura lu’ spurcatul asta?
Doamne fereste ! Pe cine ai vedea in rolul lui Zelenski pe: ilici iliescu? pe Constantinescu, pe Dragnea, pe Veorica, pe Johan sau pe Ciolacu ? Sa multumim ucrainienilor ca.. mor si pt noi ! Nu vreau sa stiu cat de repede ne ajuta NATO cu ungurii in spatele nostru si bulgarii in sud ! Onor grindeanu-psd nu voia sa repare cateva sute de metrii de cale ferarata ecartament larg ca sa exporte mai usor ukr cerealele prin port si s-a fasait si cu dragarea Dunarii.
Radev e un vierme pro-rus dar unii uita tare repede cine sunt ucrainienii.
Din 2020 e articolul.
Volodimir Zelenski: „Bucovina de Nord a fost ocupată de români”
https://romania.europalibera.org/a/volodimir-zelenski-bucovina-nord-a-fost-ocupata-de-romani/30393313.html
cu video pentru cine crede ca e vrajeala
https://www.youtube.com/watch?v=d1yarRFnE7Y
Nu mai are rost sa vorbim de cum au tratat si trateaza minoritatea romana din ucraina.
Tocmai de asta e o tâmpenie ajutorul secret dat de România…
Ii ajutăm cu batista pe țambal (cu ce avem/putem) ,la fel ca pe moldoveni, și dupa ce vor trece puntea, se vor face ca plouă,ca moldovenii…
Romania (si o parte din occident) ajuta Ucraina doar pentru ca este o piedica in calea rusilor.
Ce spui tu este o aberatie, sa te fereasca Dumnezeu sa ai parte de ce au patit ucrainienii de la fratii lor rusi. Ieri citeam despre abuzuri sexuale si torturi impotriva a familii intregi facute de toti dezaxatii ce siluiesc chiar si proprii camarazi.
Nu prea inteleg ce vrei exact, dar hai sa discutam, ce anume concret nu a oferit Statul Ucrainian minoritatii romane din Bucovina? Dupa ce spui asta poate ne spui daca minoritatea din Spania sau Italia (mult mai mare) au acele drepturi.
Ai ce spune concret?
Dupa ce termini de spus o sa-ti spun eu unde joaca stramb ucrai nienii pentru ca sigur nu stii ca nu e prin media, trebuie sa-ti spuna cineva de acolo.
„ce anume concret nu a oferit Statul Ucrainian minoritatii romane din Bucovina?”
Glumesti, nu?
Ororile nu le contest…
Trufia, condescendenta, lipsa condamnării pactului Ribbentrop-Molotov, problemele cu drepturile minoritatilor…s-au folosit de dorința Romaniei de a intra in NATO, și au transat disputa de frontieră in favoarea lor…datul cu flit în problema Krivoi Rog, pretențiile lor la platoul continental mai mari decat ale URSS…
Pe astea cui le lăsăm?
Nu mai schimbăm frontiere, dar măcar să recunoască ce e de recunoscut….
Ruși, ukraineni, ce naște din pisică…
ti-am spus, nu ii iubim dar o gandire pragmatica ne spune ca trebuie sa le dam mijloacele necesare.
Fiecare echipament rus distrus este un echipament mai putin care ne ameninta. Restul sunt chestii politice.
@robi,
scolile romane s-au restrans ca si numar din cauza reducerii numarului de copii romani, nu e un mare secret ca tinerii romani de +25 de ani sunt prin Ro sau UE si foarte putini mai stau pe acolo. Ucrainienii au mai facut si ceea ce nu au facut romanii, o comasare a scolilor dupa reducerea numarului de copii.
Legat de ce am spus, cea mai mare teapa data de ucrainieni este in legatura cu retrocedarea proprietatilor. In URSS s-au facut confiscari si nationalizari extinse, de la terenuri pana la imobile si cladiri industriale. Ucraina nu a retrocedat mai nimic si statul a pastrat aceste proprietati pe care acum le vinde arbitrar catre clienti externi sau le inchiriaza la diferiti smecheri locali. Au retrocedat extrem de putin catre proprietarii de srept dinainte de nationalizari/colectivizari.
Deci nu scoala e problema, ci repunerea in drepturi a proprietarilor istorici nedreptatiti.
„Ucraina nu a retrocedat mai nimic si statul a pastrat aceste proprietati pe care acum le vinde arbitrar catre clienti externi sau le inchiriaza la diferiti smecheri locali.”
?
Se mai kk pe ei la o faza ucrainienii. Cand separa minoritatea in : „moldovenii” si „romani” ca asa s-au declarat la recensamant.
Asta tine de legislatia internationala in domeniu. Sa ii recunosti exact sub denumirea prin care se declara. Altfel nu ar impidica cu nimic statele vecine sa ne redenumeasca minoritatea ca fiind tigani ca sa vrea muschiul lor.
Cu razboiul din Ucraina intrat intr-o faza decisiva si din pacate situatia nu arata deloc bine pt Ucraina, ar fi bine sa intrebam daca vrem Ucraina sau Rusia langa noi.
Indiferent de cum se va termina actualul razboi , Rusia il va considera doar un armistitiu temporar, si la anul, cu ceva victorii ale populistilor europeni si eventuala revenire a maimutoiului portocaliu la Washington, o sa gasesca conditii mult mai prielnice sa ne transforme in vecini. Discutam de ceva ipotetic dar devine din ce in ce mai plauzibil, cu oboseala europenilor si politica prorusa a lui Trump si a acolitilor lui, e posibil sa ne pierdem cel mai important aliat incepand de la anul.
Adauga aici si o alianta posibila intre bisnitarii din PSD si dezaxatii din AUR si ai o imagine cat de cat plauzibila a realitatii Romaniei in 2024.
Asa ca mai intreb o data, preferati in conditiile astea sa aveti Ucraina sau Rusia ca vecin ?
Si care ar fi solutia ta? Sa-i obligi pe molodoveni sa se declare romani ca sa dea la recensamant mai mult de 1% din populatia totala?
Parcă ați fi avocatii lor, normal că bagă bețe în roate și șantajează pe cei care vor să se declare români, mai ales în regiunea Odesa.
Sursa pt afirmatia asta ? Din cate stiu cam toti cei din zona asta se declara moldoveni, peste 95 %. Cum sunt santajati si de catre cine ?
https://cersipamantromanesc.wordpress.com/2020/08/23/cine-este-sluga-tradatoare-angajata-in-operatiunea-de-dezbinare-si-deznationalizare-a-romanilor-din-ucraina/
https://tvrmoldova.md/ro/romania-la-zi/consiliul-national-al-romanilor-din-ucraina-cere-autoritatilor-de-la-kiev-renuntarea-la-glotonimul-de-limba-moldoveneasca
https://romaniabreakingnews.ro/ce-poate-face-statul-roman-pentru-ca-romanii-din-ucraina-sa-si-mentina-identitatea-sfaturile-jurnalistului-sergiu-dan/
https://timpul.md/articol/campanie-de-sustinere-a-teoriei-staliniste-a-moldovenismului-in-presa-de-la-bucuresti-g-damian-chiar-am-ajuns-sa-ne-punem-problema-ca-i-deranjam-pe-ucraineni-sau-pe-rusofilii-de-l.html
https://www.podul.ro/articol/19799/campanie-de-susinere-a-moldovenismului-stalinist-in-presa-din-romania-hotnews-i-revista-22-fac-lobby-pentru-interesele-unui-stat-strin-avei-vreun-contract-cu-mae-de-la-kiev-cum-a-intervievat-hotnews-un-colaborator-dovedit-al-kgb-sbu-prezentand-minciunile-drept-realiti-agenii-de-influen
Intreb pt ca in mod clar au mai multe avantaje daca se declara romani si prostii tot moldoveni se declara.
Ziarele noastre tot dau inainte cu opiniile politicienilor de la noi, de parca prezinta vre-un exemplu de probitate morala, dar nu am vazut pana acum un reportaj facut la fata locului, sa stea pe acolo cateva saptamani, sa mearga prin sate si sa stea de vorba cu oamenii despre care e vorba.
Marturisesc ca nu imi dau seama de ce sunt tampiti si se declara moldoveni, dar uite ca o fac si o tin inainte pe aia cu limba moldoveneasca.
https://www.viata-libera.ro/educatie/81583-cea-mai-mare-scoala-cu-predare-in-romana-din-ucraina-a-fost-desfiintata
https://foaienationala.ro/vadim-bacinschi-ziarist-basarabean-odessa-romnii-de-aici-au-fost-uitai-de-autoritile-de-la-bucureti-de-cele-de-la-kiev.html
https://www.sclrb.ro/wp-content/uploads/2019/02/Mesager-nr.-52-4_2016.pdf
„Situația românilor din sudul Basarabiei este strigătoare la cer. Au mai rămas doar câteva școli cu predare în limba română. Peste zece școli românești au fost închise în 20 de ani, nu în secole. Îmi aduc bine aminte că la începutul anilor 90, când editam ziarul „Luceafărul” la Odesa, (periodic în limba română, nu cel editat în prezent de Asociația Moldovenilor din Ucraina – n. red.) în școlile noastre era predată limba română. După ce agrarienii de la Chișinău au introdus în Constituția Republicii Moldova limba „moldovenească”, au început schimbările și la noi. Mai târziu, în anul 1997 a fost semnat Tratatul de bază dintre România și Ucraina, iar în anul 1998 Anatol Fetescu a înființat Asociația Moldovenilor din Ucraina. Pentru ce? Această asociație a fost creată special pentru a spune că aici locuiesc moldoveni, nu români, și pentru a încurca României să monitorizeze respectarea drepturilor minorității românești în regiune, conform articolului 13 din Tratat. De atunci se tot fac declarații antiromânești și așa am ajuns unde suntem.”
https://karadeniz-press.ro/vadim-bacinshi-situatia-romanilor-din-sudul-basarabiei-este-strigatoare-la-cer/
https://adevarul.ro/blogurile-adevarul/ucraina-de-la-firul-ierbii-limba-moldoveneasca-2149411.html
asta e mintea romanilor/moldovenilor nostrii, tot asa cum pupa si sutana popilor trimisi de moskoviti.
Sa fim corecti si sa ne pastram „valorile” acasa si sa nu dam mereu vina pe altii.
Îi vor recompensa cu teritorii şi imobile din Crimeea Donetsk şi Luhansk
https://adevarul.ro/blogurile-adevarul/de-ce-ucraina-promoveaza-limba-moldoveneasca-2281654.html
În mod concret, nemulțumirea părții române se leagă de faptul actuala lege nu conferă drepturi suplimentare față de precedenta lege, cea din 2017, adoptată însă după anexarea ilegală a Crimeei de către ruși. În 2017 multe drepturi ale minorităților, în special în ce privește educația, au fost restrânse
În principal este vorba despre faptul că nu se renunță la așa-numitele „cote lingvistice în educație”.
Învățământul în limba maternă este permis în clasele primare.
Din clasa a V-a până în clasa a XII-a sunt introduse cote lingvistice la diverse discipline, care nu sunt la alegerea elevului.
De fapt, minoritatea românească din Ucraina spera ca prin noua lege să se revină la posibilitatea studierii tuturor disciplinelor de învățământ în limba maternă, în afară de limba și literatura ucraineană.
https://romania.europalibera.org/a/ucraina-minoritati-nemultumiri-razboi-rusa-/32211076.html
Astea de mai jos e de dinainte de razboi.
Drama românilor din Ucraina a atins cote alarmante, ajungându-se la un proces activ de deznaţionalizare şi genocid etnic cultural. Administraţiile comunelor româneşti sunt dezmembrate administrativ de Kiev într-un proces agresiv de destructurare a comunităţii românilor.
https://uzpr.ro/17/07/2020/romanii-din-ucraina-persecutati-de-kiev-si-ignorati-de-bucuresti-universitate-romaneasca-la-cernauti/
În data de 11 iunie 2018, între orele 11.00 şi 14.55 (conform procesului-verbal), un grup de 12 colaboratori ai Direcţiei Serviciului de Securitate al Ucrainei (SBU )în regiunea Cernăuţi şi doi martori, au efectuat, încălcând Hotărârea judecătorească care prevedea, nominal, un grup de numai 7 oameni, o percheziţie la sediul Centrului Cultural Român “Eudoxiu Hurmuzachi” din Cernăuţi şi în Librăria “Mihai Eminescu”, situată în acelaşi imobil (str. Kobîleanska nr.9). Facem precizarea că Centrul nostru este un ONG al românilor din Ucraina, înregistrat conform legislaţiei ucrainene.
https://www.rostonline.ro/2018/06/persecutia-romanilor-din-ucraina-a-atins-apogeul/
Da stiu antena 3 dar e de acum 9 ani postat pe dailymotion.
Persecutia romanilor din Ucraina (reportaj „În Premieră”)
https://www.dailymotion.com/video/x1yxvc2
Este secret pentru ca lipseste cu desavarsire…aici ma refer doar la tehnica militara. In rest ajutam si noi cat putem…ceea ce nu-i putin lucru.
https://adevarul.ro/stiri-locale/cluj-napoca/cum-explica-un-istoric-roman-declaratia-2154271.html
bullshit. e un discurs patriotic :
„Visurile pentru care au trăit și au murit cei mai buni fii ai Ucrainei s-au împlinit”. Acesta este un citat din Actul Zlukî, care a anunțat reunificarea într-un singur stat independent și a fost proclamat în mod solemn de către liderii UNR și ZUNR, pe 22 ianuarie 1919, în Piața Sofia din Kiev.
În toate colțurile Ucrainei, acest lucru a fost întâmpinat cu entuziasm și inspirație: în sfârșit a existat șansa de a construi o țară unită și independentă. Din păcate s-a pierdut. Ambițiile politicienilor i-au împiedicat să atingă adevărata unitate de stat. Unitate nu în cuvinte, ci în fapte.
Curând, UPR a părăsit Kievul sub presiunea bolșevicilor, cea mai mare parte a teritoriului Galiției a fost ocupată de trupe poloneze. Bucovina de Nord a fost ocupată de români(s.n.) iar Cehoslovacia a luat Transcarpatia.
Au trecut peste o sută de ani. Am tras concluzii din această poveste?”
Astea cu ce a vrut sa zica autorul sunt numai cacanareli. Hai sa nu o dam in penibil.
Bine ai subliniat.
@robi, ai dreptate,
La Ucraina mai e și karma. De… shit happen când te pisi cu bolta.
Dar s-au încurajat băieții și au început sa comenteze
Ce trebuie sa înțeleagă toată lumea e ca este de preferat granita cu o Ucraina chiar și ostila, decât cu o Rusie prietena.
@VS Sper ca se vor civiliza din contact cu vestul in cateva decenii asa cum ne-am mai civilizat si noi.
Dar pana atunci hai sa nu ne comportam ca sunt vreun neam de lorzi englezi sau salvatorii europei ca nu sunt nici una nici alta sunt un neam de rusi si au aceleasi porniri ca rusii.
Pana nu demonstreaza ca sunt pro civilizatie nu avem motive sa ii tratam ca atare.
Asta cu salvatorii Europei e propaganda. Acum serios, rusii nu se ating militar de nicio tara NATO, nici măcar de tarile baltice. Miza, pentru o tara ca România este ca slăbite de război și lupte interne, serviciile secrete ruse sa ne piardă din vedere vreo 10 ani, asa cât sa ne dezvoltam și sa ne ducem pe niște direcții iremediabil.
Ref la ucrainienii, da sunt o nație destul de ciufuta și cred despre ei ca sunt niște lorzi, dar poate și asta ii face sa fie o nuca tare pentru rusi.
Și da, cu civilizația nu se va întâmpla prea repede, contează și cine te conduce și cum.
„salvatorii Europei” in sensul ca au spart mitul unei armate rusesti puternice si de temut. De aia nu-i mai ia nimeni in seama acum cand la emisiunile lor de la televiziunea nationala ameninta in fiecare seara ca ar trebui sa bombardeze nuclear Londra, Amsterdam, Paris, sau orice tara i-a deranjat in ziua aia. Au trecut de la anexat teritorii vecine fara ca Vestul sa faca mare lucru, la a nu mai fi luati in seama cand ameninta cu lovituri nucleare. Si aici e si meritul Ucrainei, in mare parte.
Ce a salvat Ucraina a fost Republica Moldova. Daca treceau rusii de Mykolaiv si Odessa, Moldova ar fi avut parte de „reunificare” cu patria-mama Transnistria. Si am fi avut o granita chiar intima cu Rusia.
@VS
A spus cineva ca vrea frontiera cu Rusia? Ma indoiesc ca vreun om normal la cap ar vrea asta.
Asta nu inseamna ca tre’ sa inchidem ochii la magariile pe care le fac, doar pentru ca vrem sa piarda rusii.
Sunt niște băieți cu nume neaoșe
@robi,cum trateaza?
vezi ca am raspuns mai sus si e o intreaga discutie. hai, uimeste-ma cu raspunsul ala la care iti salti singur mingea.
* https://ro.wikipedia.org/wiki/Memoriu_privitor_la_fruntariile_Bucovinei
* https://ro.wikipedia.org/wiki/Legiunea_Hu%C8%9Bul%C4%83
* https://ro.wikipedia.org/wiki/Legiunea_Ucrainean%C4%83_(gali%C8%9Bian%C4%83)
* https://ro.wikipedia.org/wiki/Comitetul_Regional_Ucrainean_din_Bucovina_(1918)
* https://ro.wikipedia.org/wiki/Lovitura_de_stat_din_Ducatul_Bucovinei_din_6_noiembrie_1918
P.S. Din perspectiva ucrainenilor așa pare.
Depinde unde te oprești gîndind? Prin link-urile date de tine sunt niște date interesante.
1. Reprezentau 34% din populația Bucovinei dar emiteau pretenții teritoriale asupra a 2/3 treimi din teritoriul Bucovinei.
2. Au refuzat participarea la Congresul General al Bucovinei, pe care nu l-au recunoscut, și în care, în unanimitate, reprezentanții românilor,germanilor și polonezilor votează unirea cu România.
politze & balcanisme
Salut , situația românilor din Ucraina și drepturile lor când vor conta pentru București și Kiev ?. Suntem slugi și ce ne comandă uni ,noi executăm ?. Se scrie in presa românească că pregătirea pentru F16ce va fi donat ptr Ucraina se va face in Romania. Ok ,toții ne dorim să fie puși cu botul pe labe rușii și să fie pace în Europa ,dar ce facem cu interesul național al nostru ,al propriilor cetățeni?. Uitam că nu suntem respectați de Kiev ,că școlile cu predare în limba română sunt închise ,că naționalismul ucrainean sufoacă drepturile legitime ale românilor. Da ajutăm dar respectul pentru România și pentru cetățenii să fie respectat. Nu suntem Ungaria și nu suntem revizioniști , imperialisti ,suntem cu respect pentru Ucraina am renunțat la pretențiile teritoriale , respectă regulile jocului și fi Kievule corect și permite limba română în școlile unde există copii români ,la univeersităti , la cultura ,la existența românilor . Restul e clar că militar suntem zero ,și suntem în NATO că aliatul principal SUA au garantat,altfel spus noi dormim ușor și alți ne fac poliție aeriană ,grupurile de interese nu doresc sa progresăm ci doresc să aibă acces la banul public. Bulgaria ușor ,ușor , încearcă a se ridica și a fi competitivi , dar la fel ca la noi corupția e endemică .
Iar gargara asta cu drepturile romanilor din Ucraina? Stai tu linistit ca se rezolvam, am face un favor rusilor insistand prea mult pe subiectul asta. Ungurii insista mult fix pe acelasi subiect, iar cu totii stim ca magharii chiar au devenit slugile rusilor in NATO.
Cand se va termina razboiul, problema se va rezolva diplomatic. Ca Ucraina sa devina membru UE, trebuie sa primeasca votul tuturor tarilor membre. Pentru a nu fi loviti de o multime de veto-uri, vor fi obligati sa faca o multime de reforme. Iar una dintre reforme, vor fi drepturile minoritatilor.
Si sa zici ca Bulgaria incearca sa se ridice si sa devina competitivi, mai ales in comparatie cu noi, e o gluma proasta. Ne respira praful de multi ani bulgarii, din toate punctele de vedere. Doar la turism le merge mai bine.
Ce gargara. mai Ionut?
Cat despre „Cand se va termina razboiul, problema se va rezolva diplomatic. Ca Ucraina sa devina membru UE, trebuie sa primeasca votul tuturor tarilor membre. Pentru a nu fi loviti de o multime de veto-uri, vor fi obligati sa faca o multime de reforme. Iar una dintre reforme, vor fi drepturile minoritatilor.„…
…tu chiar crezi asa ceva? Mai la toamna, da-i dracu…nu? Cand ni se scoala…
Chestia asta cu ..”lasa-i, nene, ca ii obligam noi cand vor sa intre in UE” este o prostie derivata din naivitate si mai ales lene. Ne e rusine sa ne interesam de minoritatea romaneasca, asta e adevarul, e o mostenire pe linie de afaceri externe din vremea lui Ceausescu, cand eram mai interesati sa-i consideram „tradatori”, nu frati si surori.
Linie PCRista dusa mai departe de PSD, care si azi ii considera pe romanii din afara, mai ales cei plecati la munca…niste „tradatori”. Nu degeaba s-au chinuit guvernarile PSDiste sa puna bete – legisalative – in roate diasporei cand e vorba de vot.
PSDistii de azi sunt in continuare pro-Rusia (inclusiv la mentalitate anti-diaspora) dar le e rusine s-o recunoasca din cauza razboiului din Ucraina. Nici usturoi n-au mancat, nici gura nu le miroasa, din contra…avem tot felul de indivizi si idivide, care acum chiar au tupeul sa comenteze prin presa si televiziune despre razboi. Isi musca buzele de sucariti ce sunt, ca nu pot sa mai pupe in cur marea mamuca-tatuca Rusia.
Garagara asta este articolul 13 din Tratat din 2 februarie 1997 cu privire la relatiile de buna vecinatate şi cooperare dintre România şi Ucraina, este opozabil ambelor părți și a fost asumat de ambele părți prin ratificarea lui în parlamentele ambelor state. Iar tratatul respectiv înseamnă tocmai asta, rezolvarea diplomatică a acestei probleme. Au avut 26 de ani să rezolve problema. Nu ar fi rău ca atunci cînd deschizi un subiect să știi și despre ce vorbești. În plus este în interesul ucrainienilor să respecte acest tratat. Nerespectarea lui de una din părți duce la nulitatea lui de fapt și de drept, moment în care s-ar reveni la situația anterioară lui 1997, adică la momentul Declarației Parlamentului României din 24 iunie 1991 privind Pactul Ribbentrop-Molotov şi consecinţele acestuia pentru ţara noastră.
Dacă adaugăm aici și condamnarea, la 24 decembrie 1989, de către Congresul Deputaţilor Poporului din U.R.S.S. a Protocolului adiţional al Tratatului din 1939 și declararea ca „din punct de vedere juridic, lipsite de temei şi valabilitate, din momentul semnării lor”, venind „în contradictie cu suveranitatea şi independenta unor state terţe”.” aş spune că Ucraina ar trebui să tragă cu dinţii de respectarea primului tratat. În absenţa lui s-ar putea trezi cu statutul pe care-l are acum Rusia în raport cu Ucraina, de ocupant şi agresor. Doar că de data asta vorbim de un stat NATO şi membru al Uniunii Europene. Impertinenţa lui Zelenski şi a lui Kuleba s-ar putea să hotărască soarta pe termen lung a Ucrainei, din nefericire. Astfel de ieşiri diplomatice nu sunt nici uitate, nici iertate. Iar narativul ăsta cu salvatorii Europei parcă l-am mai auzit pe undeva, erau unii care au fost piatra de căpătii a creştinătăţii în estul Europei, apărătorii acesteia împotriva expansiunii otomane. Nu reuşesc să-mi amintesc despre cine era vorba.
„Uitam că nu suntem respectați de Kiev ,că școlile cu predare în limba română sunt închise ,că naționalismul ucrainean sufoacă drepturile legitime ale românilor. Da ajutăm dar respectul pentru România și pentru cetățenii să fie respectat.”
Respectul se cistiga!!! Nu cu Ciolacu , Iliescu , Ponta , Dancila , Firea , si alte creaturi ca nu imi vin acuma ….sorry ma cam enervai.
O Natiune puternica este respectata. Este RO o Natiune sau un popor ?
Nationalismul Ucrainian este oglinda ca si cel RO. Vezi AUR si PSD. Sunt la fel.
Ceausescu si politica comunista au avut grija de coarda vibratoare a nationalismului rominesc. Noi suntem ca brazii… Decebal si Traian , cei mai destepti , lupatatori si Drepti „cica”. Soarele rasare Ciolacu apare si Iohanis pe tractoare indeplineste planul monstrului mutant creat politic PSD_PNL.
Au plecat atitea milioane de romani din tara 🙁 . Mai poti fi puternic dupa ce din rana deschisa ai pierdut atita singe si in plus parazitii te mininca de viu si iti sug singele care a mai ramas ?
parpalache tu esti? care drepturi sunt incalcate? au dreptul la vot, la religie, la presa… la si la. Cate scoli in limba romana sunt in Spania, Italia, si restul europei unde sunt mai multi romani decit in bucovina? Daca pina in clasa 8, cum e invatamintul in Ucraina, nu ai invatat limba romana, n-ai s-o inveti in veci. Oricum legea nu era facuta contra noastra, e facuta sa-i incurajeze inclusiv pe etnici ucrainieni sa vorbeasca limba lor, un fel de de-rusificare.
Spui niste magarii poleite cu ceva maro.
De-rusificarea aia e facuta ca sa dea si in celelalte minoritati.
La fel s-a intamplat si in Serbia.
Razboiul galvanizeaza astfel de intentii.
Romanii (ca minoritate ce nu este „principala” in aceste state vecine) mereu sunt prinsi la mijloc, platesc oalele sparte ale altora.
Si cand le cerem acestor state niste reguli de bun simt…unii – si la ei si la noi – tuna si fulgera de parca le cerem marea cu sarea si luna de pe cer.
Sincer , mie câteodată mi se pare cam obraznic Zelenski , prin discursurile lui și pretențiile pe care le face …
Dar , in același timp ma gândesc , înțeleg ca este intr-o poziție dificila …
Ucraina , pe câmpul de lupta performează , și asta e o veste buna !!
Cum va fi Ucraina după război ? Poi nu știm când se va termina războiul …
In teorie , se va termina in 1-2 ani printr-un compromis politic care va îngheța conflictul …
Un conflict înghețat in Ucraina , cu teritorii ucrainiene ocupate de ruși , va reprezenta o situație complicata pentru ucrainieni , care mereu vor fi cu ochii către est …
Armata ucraineana pare sa fie o armata puternica , adaptabila , numai calități și superlative – sincer , ma întreb cât de mult ii ajuta și informațiile primite de la aliați , de la Nato – fără informații , cu siguranța ar avea alta fata …
Viitorul Ucrainei pare , in acest moment , a fi alături de UE și Nato …
Din punct de vedere economic , Ucraina este terminată , chiar dacă ar hotărî sa vireze înspre Est , ma întreb dacă Rusia ar avea capacitatea financiară sa sustina revenirea Ucrainei …
Unii analiști spun ca prin distrugerea barajului de la Nova Khakovka , rușii au arătat ca nu văd un viitor in a păstra teritoriile ocupate in acest moment – poate in cazul unui acord de pace se va reveni la granițele din Ianuarie 2022…
O recomandare pentru cei care se agita și se îngrijorează de cum se va comporta Ucraina cu noi in viitor – cel mai mult ar trebui sa ne îngrijoreze cum arată România , o Românie puternica ar impune respect – asta e treaba noastră , sa construim o Românie puternica !!!
Corect. In cel mai bun scenariu, ucrainenii pot avea ipotetica șansă să procedeze ca România după Pacea de la București. Asta presupunând că situația politică internă din Rusia se va deteriora mult din motive economice, lupta pt putere în servicii etc. Altfel, intervenție directă NATO sau război China-Rusia, dar atunci ajungem la nucleare. China contează foarte mult, deși aparent nu e foarte interesată de conflict, e interesată de economie și finanțe.
La cum arată lucrurile in Rusia , Putin greu va fi schimbat – el nu și-a pregătit un înlocuitor , sau unul despre care sa fi auzit , sunt câteva presupuneri , dar cam atât – dacă își găsește un înlocuitor de încredere poate ca se va retrage – dacă își găsește un înlocuitor de încredere …
Occidentul nu are nimic împotriva cu faptul ca Putin este la conducerea Rusiei , astfel ca Occidentul nu se va implica direct in îndepărtarea lui Putin – toată lumea îl cunoaște , nu este imprevizibil , prezintă o oarecare încredere …
Cu ocazia episodului Wagner Occidentul a văzut ca fără rău e si mai rău – Prigojin si ceata lui nu au vrut îndepărtarea conducerii pentru a aduce pacea , ci pentru a aduce mai mult război – iar asta cu siguranța a pus pe gânduri multă lume …
Dacă ne uitam la alți dictatori îndepărtați – Libia , Irak vedem ca dictatorii au radacini puternice si ca fără implicarea unor forte occidentale , chiar dacă se coagulează o mișcare interna împotriva dictatorului , acea mișcare nu are forța sa îl îndepărteze – mie așa mi se pare …
Personal nu cred ca va exista un conflict China – Rusia – Poi Rusia nu se descurca in Ucraina , dar atunci împotriva unei armate puternice …
China va activa in pe plan extern și încet , încet va împinge Rusia într-un colțișor , iar Rusia de voie , de nevoie , se va retrage in liniște …
Posibil Shoigu.
Adevara graisi. Sa construim , dar cu cine? Cine a mai ramas? Generatiile 1980..1990 duse sunt afara sau iesite la pensie . Artist lucrat de partidul unic in putere. Era o vorba „Tara te vrea Prost”.
Cine temina o faculatate in RO nu stie cum sa o tuleasca mai repede afara. Nu ca nu ar presta un job acasa , practic nu au loc in sistemul de „stat mafiot” sau nu au pile sa obtina un job decent. Pina si la „privat” iti trebe ceva pile sa fi angajat. Asa ca???
Cu cine Construim??? Nepalezi , philipinezi , paky , indieni??
Intre timp , la greu pensii speciale , indivizii la pensie angajati din nou in systemul mafiot , borduri supra inaltate , parcuri betonate , palmieri , sine de tramvaie cu iarba gazon de golf , iepurasi , luminite , concerte , muzee pe gratis , circ si piine , ceaun de fasole , sarmale si sa nu uitam …Marele Alb care TACE 🙂 la greu. ca bussines merge , vreo 30000 patrioti crapara de COVID mai yesterday dar inca e de lucru.
EU baga banucu in Romanica ( sunt prosti aici) , smenarii il deturneaza si asa clasa mafiota se mentine la putere. Normal justitia le apartine si nimeni nu a fost condamnat …sau sufera „una mica cu suspendare”.
Personal nu vad un viitor pe meleaguri Dimbovitene. Sper sa ma insel….
Rezolvarea problemelor astora face parte din construirea unei Romanii puternice… nu se poate altfel.
Schimbarea nu va veni dacă nu schimbam conducerea țării …
Dar oare putem noi schimba conducerea țării cu una mai buna ??
PSD mereu câștiga alegerile – asta spune multe despre mentalitatea românească …
Nu am nimic împotriva PSD – deși niciodată nu i-am votat – și totuși consider ca Ponta a fost un prim ministru bun și câteodată ma gândesc cum ar fi evoluat România dacă Ponta ajungea Președinte – l-ar fi îndepărtat pe Dragnea din partid sau i-ar fi dat o putere mai mare …
Suntem unde suntem …
Pentru ca România sa devină puternica avem nevoie de un sector privat românesc puternic – in direcția asta mie mi se pare ca se vede o oarecare evoluție pozitivă – avem sectorul bancar cu Banca Transilvania lider – companie romanesca , avem sectorul de bricolaj cu Dedeman lider – companie romanesca , din păcate in retail suntem praf , tot sectorul retail este acaparat de companii străine …
Industria alimentara încearcă încet , încet sa scoată capul …
In fine … Romania evoluează , dar trebuie sa o împingem noi , indivizii care formam neamul asta românesc – ca suntem romani , unguri , țigani – dacă simțim românește , suntem romani !!!
Ok , romanii din Ucraina trebuie tratati civilizat , dar ce a facut statul roman in primul rand pentru a le facilita drepturile ? Ce a facut pt. romanii din Moldova ?Da pt. cei din Serbia ? Ce au facut romanii in general pt. a-i ajuta ? In afara de ceva ong-uri cred ca -i doare la basca pe romani de conationalii lor din afara granitei de est Doar atunci l-i se scoala nationalismu cand se bat cu caramida-n piept tot soiul de teleghidati retardati de la moskwa pe retele
Dar cu mostenirea Gojdu din Ungaria stiti ce facura romanii cu mana lor ? Adica guvernu de atunci cu concursul lipsei de interes a ”patriotilor ”
Bine ca ne-am pus ochelarii de cal tinta pe minoritatea din Ucraina dupa cum troleaza unii si altii divagand de la subiectul cel mai important :. Cu Ucraina in UE si Nato si Moldova protejata de putleristi o sa mai putem sa cerem drepturi si pt. minoritatea romana din Ucraina .
Dar neajutand Ucraina daca aceasta o sa piarda teren , ne putem lua adio si de la romanii din Moldova si din Ucraina si din Transilvania ca broscoiul de orban atat astepta sa -i dea putler si Transilvania
Deci mai bine sa gandim cu capul ,carevasazica lojic , si sa nu ne mai inflacaram de visceralisme ieftine pe care le troleaza diversi putleristi
Nu as vrea sa fiu înțeles greșit , dar statul roman nu prea face mare lucru pentru romanii din România …
Nu se spunea ca prima tara care i-a ajutat masiv cu armament pe ucrainieni au fost bulgarii? Chiar in primele zile de razboi.
Sa inteleg ca NLAW-urile si Javelin-urile au venit din Bulgaria? Bateriile de S-300, PT-91, T-72 tot din Bulgaria?
Au ajutat si ei cu munitie, dar nu-i ridica la rangul de „prima tara care a ajutat masiv”.
Ba chiar asa au lasat de inteles ucrainienii. Daca nu ma insel este si un articol pe site sau cel putin intr-un articol este spus explicit asta. Cu link-uri catre declaratii.
Analizeaza comentariul meu in contextul articolului nu a comentariilor la articol.
Care minoritate romaneasca ? Marea majoritate se declara moldoveni…Oricum daca vor in UE si NATO ucrainieni vor trebuie sa faca reforme , inclusiv pe partea de minoritati..
Daca si cu parca…se plimbau….
Chestia asta cu ..”lasa-i, nene, ca ii obligam noi, cand vor sa intre in UE, ca sa nu-si mai bata joc de minoritatea romana” este o prostie derivata din naivitate si lene.
Radev nu le da munitie ucrainieienilor pana nu primste inapoi Bucovina, Herta si Bugeacul.
Politica externa n-are treaba cu cavalerismul.
Ucraina si-a consolidat posesia teritoriilor romanesti, fara scrupule, cand a prins Romania la cotitura. Vrei in NATO si nu poti fara un acord cu noi? Ce ghinion…
De asemena si-a incordat bicepsii oricand a avut ocazia: Krivoi Rog, platou continental, granite, minoritate romaneasca.
Spalatii pe creier si idotii utili cu „Romania oricum nu a facut nimic pentru romanii de acolo si cu Ucraina lupta pentru noi” sa citeasca o istorie mai profunda.
Romania nu poate cere teritorii inapoi, dar poate ajuta la pastraea unei comunitati romanesti.
Sa faci ce cu teritoriile alea? Ai fost vreodata sa vezi ce isi doresc majoritatea oamenilor de acolo? Crezi ca isi doresc unirea cu Romania? Sa facem si noi ca si rusii, intram pac tzac peste ei, chiar daca ei nu se mai identifica a fi romani?
Trebuie sa ne revenim un pic fratilor, nu suntem capabili sa facem o tara atractiva din ce avem, in care sa doreasca toti sa vina sau sa se uneasca cu ea.
La noi pleaca lumea pe capete in strainatate si noi dorim teritorii! Avem probleme mult mai mari decat teritoriile alea si unirea se face daca oamenii de acolo o sa isi doreasca sa se uneasca cu noi.
Tu înțelegi ce citești? A cerut cineva teritorii?
Aloo, lasa boss istoria de pe Telegram. Cand se intamplau cele povestite de tine „ucrainienii” incasau resturile de pe urma unui Holodomor de mana rusilor. Iar una din „fiarele care ne-au muscat, ultimatum si…” a venit de la Moscova nu de la Kiev.
ti ponimaesh?
Ca au avut o atitudine rautacioasa fata de noi, e omnistiut si in contul multor relatii dipomatice recente post, feb. 2022 rezolvam multe treburi cu ei. Sau putem continua pe firul politicii de tip prostul satului, a’ la vitorul sef sereii, Grindeau, cand i-a intrat chilotii in msdos de grija dragarilor, s-a agitat si… ulterior a aparut minuscul in cateva ziare mentionat cu jumatate de gura ca… kanci adancire si ucrainienii si-au tinut cuvantul.
Deci daca au fost rautaciosi cu noi e Ok, ne-am obisnuit, asa sunt ei.
Si daca o incasau in Holdomprul rusesc au gasit o supapa de refulare spre populatia romaneasca, poloneza, etc.? S-au echilibrat psihic si au inceput sa respecte cele 10 porunci si sa faca acte de caritate?
Ponimaesh? Nu, nu inteleg cum un intelectual deturneaza sensul discutiei prin minimalizarea cu argumente hilare a actiunilor repetate ale ucrainienilor impotriva romanilor si a Romaniei si cum incearca sa-i faca pe romani sa para vinovati de relatiile cu ucrainenii.
Nu, nu inteleg, cum alti romani se alatura si/sau completeaza si propaga aceleasi idei.
Si da, inteleg ca subtil si superior m-ai facut filorus.
Nu e adevarat, dar m-ai bagat in seama. Probabil, prin ideile postate, am deviat de la linia oficiala.
Bre, iti faultezi propria logica. Ai zis ca ei au facut si au dres, io ti-am contraargumentat si acum spui ca intradevar rusii ii beleau, dar ii beleau si pe romani laolalta. Aloo, „giografia” intamplarii zice altceva, in holodomor romanii cam erau feriti find in Romania Mare. Stiu tu aia naspa, corupta, Doamne’z multam ca s-a dus.
Ti-am spus nu ne da in tifla cu rusisme, ca asta ca ucrainienii au facut si au dres in timp ce rusii crosetau e linia lor argumentativa, aia si cu daca luam o pozitie similara ungurilor, din marinimia lor si corectitudine ca nu au mintit ei never-ever, ne dau inapoi ce au „luat” ucrainienii rai in 40.
De unde eu si un cor de flacai zicem: m’e ma! Va cred can ne dati tezaurul inapoi, asa cum ati promis, si nicio zi mai repede.
Ponimaesh care e diferenta subtila cat un Kamaz?
Edit: Grija, eu nu am spus niciodata ca romanii sunt de vina cu ceva, nu imi pune cuvinte in tastatura, ca sti ca-i rost de scandal.
Asta-i raspuns la comentariul meu?!?
Si nu e deturnarea discutiei?
Si eu am probleme cu logica?
„Dusmanul dusmanului meu imi este prieten” – va suna cunoscut tovarasii XV, ktown, john connor, Cipri si multi altii ? Tin sa atrag atentia „patriotilor de mucava” ca nu Ucraina a facut pactul Ribentrop-Molotov si nici nu l-a pus in practica. Nu Romania a fost prima tara care nu a recunoscut Ucraina ca ar fi stat dupa 1991 si a sunat repede la Moscova sa ceara instructiuni? Nu Romania a inceput sicanele nationaliste dupa 1991?
Nu, rusule, nu.
Bravo Razvane !
Or lupta ucrainienii zilele astea cu rusii si s-or dusmani insa sa nu uitam ca interesul national al Romaniei primeaza intotdeauna iar ucrainienii cu tot ajutorul primit de la noi intr-un final isi vor urmari interesul lor personal.
Asa ca intradevar dusmanul dusmanului meu imi e prieten, de conjunctura insa maine o sa imi devina probabil dusman si o sa am ceva de impartit cu el.
Ucraina nu o sa ne fie niciodata prietena, nu ca ar putea exista prietenie intre state dar nici macar sentimente de simpatie nu or sa nutreasca asa cat de putin pentru noi.
Deci, hais a nu ne mai dam de ceasul mortii cu Ucraina si sa ne vedem de ale noastre.
Cu ultima fraza nu prea-s de acord.
E treaba noastra, indiferent cum o intorci pe toate fetele.
Cum apar lupii in blana de oaie pe după colț….?…hai mai zi !
esti penibil 🙂
Bre, tu citisi chestiile jenibile cu iz de „mir” sovietic de-ti trecura prin cap inainte sa dai la tastatura?
Cat priveste ceva comentarii mai jos ale dumitale ca „n-au ei timp, ucrainenii, de chestiile astea in razboi”… ba uite c-au avut timp sa macelareasca drepturi ale minoritatilor.
Asa cum aveau pur si simplu timp… sa nu se atinga de ele.
E ciudat cum comentariul tău a atras un „binevoitor” …dau de gândit ideile tale ?
Cât privește restul… citește din link-urile ce le-am postat ca să nu mă repet. Dacă mai vrei îți mai dau dar ești deja bătrân ca să-ți mai vezi greșelile
Nu, nu Ukr a făcut pactul, ea doar a zis „să fie primit”, și nici usturoi n-a mâncat, nici gura nu-i miroase…că oricum era poftă veche, din 1919…doar că le-au tras rușii cei „roșii” preșul…
Vis a vis de relațiile cu noi de după ’91, a arătat constant că își dorește „bună vecinatate”….dacă politicienii sunt vremelnici, interesele sunt eterne…nu e in interesul lor un vecin neprietenos, pe care l-ai prins la colț datorită unor conjuncturi …dacă s-a întâlnit hoțul cu prostul o dată, de două ori, asta nu înseamnă că se vor întâlni tot timpul…
„patriotilor de mucava”
Foarte ușor împrăștii cu epitete…
Imi place cum va strangeti ca mustele la rahat ….mai cu viata baieti…hai ca sunteti mult mai multi! 🙂
dai cu mucii in fasole….
Nu ,@robi….nu dă cu mucii in fasole, așa e el…
Nu pricepe că poți sprijini acțiunile politice și militare ale unui stat care se apară, și în același timp să îi ceri și să respecte un tratat, drepturi de minorități, drepturile omului șamd
El deține adevarul absolut in sprijinirea Ukrainei, și pt că sunt în război trebuie să se uite si treacă cu vederea orice…
Dacă acest conflict devine ca cel de pe Nistru, înghețat 30 de ani, ce mai repari ,că aproape ai asimilat minoritarii….
Mai documenteaza-te dle dan. Si daca e sa dezvoltam subiectul hai sa o facem pe bazele celor ce studiaza de multi ani problema asta si nu pe politica de birt
https://cursdeguvernare.ro/ucraina-armand-gosu-in-relatia-cu-ucraina-romania-s-a-uitat-spre-trecut-iar-polonia-spre-viitor.html
https://revista22.ro/opinii/armand-gosu/ucraina-un-examen-prea-dificil-pentru-elita-de-la-bucuresti
Caută pe google despre „Anatol Fetescu” din regiunea Odesa.
mai exact ce sa caut? daca te referi la ceva anume…da-i drumul
Ce am gasit: „…Cum a intervievat Hotnews un colaborator dovedit al KGB-SBU, prezentând minciunile drept ”realități”. Agenții de influență…”
https://www.linkedin.com/pulse/anatol-fetescus-apologia-official-ukrainization-has-moldovanism-rus?trk=articles_directory
https://cersipamantromanesc.wordpress.com/2020/08/23/cine-este-sluga-tradatoare-angajata-in-operatiunea-de-dezbinare-si-deznationalizare-a-romanilor-din-ucraina/
Daca la asta te refereai mai sus, acest individ e informatorul FSB nu al SBU. A fost al SBU pe timpurile in care sbu inca era subordonat serviciilor rusesti. Asta pana in 2014. Acum e infipt zdravan in buzunarele rusilor si tot ce face in minoritatea pe care o reprezinta o face la indicatiile Moscovei, nu a Ucrainei. Scopul e simplu, sa bage zanzanie.
„A fost al SBU pe timpurile in care sbu inca era subordonat serviciilor rusesti”
Deci gata nu mai e nici o vina la ucrainieni nu ? Ei doar executau ordine nu ?
Politica Ucrainei a fost total subordonata Rusiei pana in 2014, dupa anexarea din 2014 si dupa izbucnirea razboiului in 2022 imi place sa cred ca si-au curatat macar seviciile secrete de cartitele rusesti.
Orice neintelegeri intre Romania si Ucraina servesc intereselor Rusiei. Mereu le instiga, direct pana in 2014 acum mai pe ascuns dar instigarea e acolo daca sti unde sa te uiti. Si functioneaza cu randament maxim.
Putin imi pasa de asa zisii moldovenisti, dar cei care se declara romani sunt abandonati de statul roman in cel mai las mod. Vrei drepturi pt romani cere drepturi strict pt romani, pe moldovenisti lasa-i RM sa se descurce cu ei. Si investeste ceva bani in scoli, nimic in legea ucrainiana nu interzice invatamantul privat. Dar nu, noi nu stim decat sa urlam prin ziare.
Si oricum iese ca voi.
Am avut o sansa istorica de a repara relatiile cu Ucraina inclusiv sa rezolvam problemele cu minoritatea romana si i-am dat cu piciorul.
Nu i s-a parut nimanui ciudat ca in turneul est european al lui Zeleski Romania e lipsa ?
Sosoaca mai trebuie.
unde, cand, cum s-a intamplat sansa asta istorica?
Raspunsul la intrebarea ta e sub nasul tau dar nu te prea deranjezi.
https://www.dw.com/ro/comentariu-revolu%C5%A3ia-neterminat%C4%83-din-ucraina/a-46389782
Tin sa-ti aduc aminte cum Rusia a luat Crimeea fara sa moara un om, fara sa se traga un foc – cum ar veni, cum serviciile secrete erau investate pana in refuz de agenti rusi. Dar noi, cu coada pe sus ii acuzam pe altii ca sunt revansarzi
@Marius eu zic sa te mai uiti odata pe link-urile alea de mai sus. Au avut operatiune a serviciilor contra romanilor si voi visati prietenii. Cred ca nu intelegeti cate aprobari trebuiau pentru asa ceva si cata cacanareala au in ei de au pus nu doar la cale dar si in practica.
Va cam grabiti ca fata mare la maritat cu prieteniile ucrainiene. Hai sa ii vedem dupa razboi cum se comporta si mai vorbim. Sper sa fie ca voi si sa ii vad pe ucrainieni ca mari democrati si decenti….vom vedeam.
Eu zic ca le va lua cel putin 20-30 de ani pana cand vor incepe sa iasa din mentalitati rusesti asa daca merg pe calea democratica pro europa si nu in vreun nationalism tembel.
deocamdata ei cred ca daca ii bat pe rusi cu tot ajutorul occidental, intra direct in UE si NATO, fara sa faca nici o reforma sau educatie.
nuuu, acuma sunt toti oameni noi, iubitori de valori occidentale, drepturile minoritatilor, alea-alea 🙂
Marius Zgureanu – Oare noi iubim valorile occidentale? Sau le iubim doar banii? Chiar ne pasa de minoritati? Sau vrem in continuare cu wc-ul in fundul curtii, Miorita si tunelurile de sub Bucegi?
gallo8 – ce ușurare pentru unii – am greșit Ucraina și-a apărat interesele – au murit 6 oameni printre care 2 soldați care n-au respectat ordinele ?
@robi ,Caut link-ul dar nu stiu exact la care din ele te referi. Asta cu ” operatiune a serviciilor contra romanilor” Dace e vb anihilarea influentei rusesti si se intampla dupa 2014, cum a fost cazul bisericilor subordonate satanistului de Kiril, cu preotii aia prinsi cu propaganda ruseasca, pasapoarte rusesti si mari sume de bani eu zic ca sunt tinte legitime, avand in vedere ca ucrainienii au de rezolvat sute de cazuri de tradare si colaborare cu inamicul , da, cam dau in tot ce prind.
Au multe de recuperat, Ucraina pana in 2014 a fost intesata de serviciile ruse, banuiesc ca mai mult decat Romania, spun ca banuiesc pt ca la noi inca nu a inceput operatiunea de curatare asa ca nu pot sa imi dau seama cat de grava e situatia la noi. Dar cred ca in atentia serviciilor ruse dupa Ucraina, tarile cele mai ciuruite sunt Romania si Bulgaria. Poate exact in ordinea asta.
@Marius Zgureanu. Cu sansa istorica. La inceputul anului 2014 Romania si Polonia aveau o relatie la fel de proasta cu Ucraina, cu o mare buba pt Polonia in cazul careia nationalistii ucrainieni personal se faceau responsabili de o adevarata operatiune de exterminare indreptata impotriva etnicilor polonezi in timpul razboiului.
Uitati-va acum, sunt cu ani lumina mai avansati decat noi, ii supara si pe ei situatia minoritatilor dar nu bat toba ci asteapta sfarsitul razboiului. Ceea ce e de asteptat, caci nimeni nu poate fi sigur ca in momentul in care se va termina totul, Ucraina va mai continua sa existe. Si atunci va trebui sa ne adresam la Moscova pt drepturile romanilor, inclusiv pt delimitarea platoului continental.
@Dan.”During the Russian annexation of Crimea from 23 February through 19 March 2014, six people were killed. The dead included three protesters, two Ukrainian soldiers and one Russian Cossack paramilitary. On 10 August 2016, Russia accused the Special Forces of Ukraine of conducting a raid near the Crimean town of Armiansk which killed two Russian servicemen. The government of Ukraine dismissed the report as a provocation. Ten people were forcibly disappeared between 2014 and 2016 and were still missing as of 2017
https://cersipamantromanesc.wordpress.com/2020/08/23/cine-este-sluga-tradatoare-angajata-in-operatiunea-de-dezbinare-si-deznationalizare-a-romanilor-din-ucraina/
https://www.rostonline.ro/2018/06/persecutia-romanilor-din-ucraina-a-atins-apogeul/
Le-am mai postat la acest articol pe ambele. E vina mea ca nu va uitati dar comentati in continuare ?
robi – văzut ultimul link-ul dar nu am o opinie vis a vis de el pro sau contra. O sa caut mai multe informații ca să- mi fac o idee. Așa luat dintr-o singură sursă…
Ceva, ceva e acolo. O propagandă făcută cu România Mare să ce și în interesul cui ?
se fac niste confuzii, cred…
Eu am scris la momentul respectiv despre colaborare industriala samd… am fost avocatul unei astfel de relansari a relatiilor.
Insa nu poate fi echivalenta cu Polonia, care a dominat si in trecut zona respectiva si cu care exista si niste similaritati lingvistice.
Pe langa neputinta economico-industriala, noi nu suntem slavi, nu prea avem punti cu ucrainenii, nici istoric vorbind. Nu prea avem pe ce construi. In timpul URSS, polonezii pentru ca au pierdut Galitia, etc, au primit teritorii in Vest, compensatie, noi a trebuit sa ne multumim cu faptul ca nu ni s-a luat si Transilvania.
@robi primul link l-an vazut si ti-am explicat ca acel individ e o cartita ruseasca plasata sa bage zanzanie.
Urmatorul link, mie imi place sa vad pe ce site ma uit. Dau la prima pagina si ce vad? Plin de propaganda AUR. ok .
Ce spune articolul ? De fapt e un comunicat de presa al centrului cultural, prezinta doar varianta lor dar se strecoara totusi si motivul descinderii.
a fost „identificarea şi ridicarea hărţilor geografice, a literaturii, ziarelor, înscrisurilor, agendelor, a stik-urilor de memorie, harddiscurilor externe, CD-urilor optice, care conţin îndemnuri la acţiuni în vederea modificării hotarelor teritoriale sau a frontierelor de stat ale Ucrainei, la violarea ordinii constituţionale a Ucrainei”.
Noi nu faceam la fel daca gaseam îndemnuri la acţiuni în vederea modificării hotarelor teritoriale sau a frontierelor de stat ale Romaniei intr-un centru cultural maghiar ?
E simplu, esti intr-o tara, respecti legile acelei tari.
„Noi nu faceam la fel daca gaseam îndemnuri la acţiuni în vederea modificării hotarelor teritoriale sau a frontierelor de stat ale Romaniei intr-un centru cultural maghiar ?”
In ce tara crezi tu ca traiesti ? Evident ca nu. Poti sa ai cate harti istorice vrea muchiu tau. Poti sa iti pui pe casa sa iti acopere tot acoperisul sa se vada din satelit steagul ungariei nu va veni sri sa iti faca nimic.
Singurul lucru care nu ai voie sa il pui sunt simboluri legionare, naziste sau teroriste (isis, talibani). In rest poti sa fi mandru ca esti ce etnie vrei tu.
Azi daca eu vrea sa imi pun steagul Senegalului in par pot sa o fac. Pot sa imi lipesc pe gard ce harti vreau.
In Romania discriminarea pe criterii etnice este ilegala.
https://www.cdep.ro/pls/legis/legis_pck.htp_act_text?idt=31755
Auzi la el n-ai voie sa ai harti cu romania mare….bai frate chiar nu intelegeti ce jeguri sunt ucrainienii astia ? Se folosesc de orice cacat sa ii persecute pe romanii de acolo.
Btw ca imi ziceai ca erau aserviti fsb si de aia erau jeguri…din 2014 pana azi cat ani sunt ? Cate eforturi de a repara politica aia anti romaneasca ai vazut ?
Cate legi au schimbat ca sa se asigure ca nu se mai intampla asemenea abuzuri si mizerii ? Din 2014 pana azi ce scuza mai au ? Ca situatia acolo nu s-a schimbat absolut deloc.
In 2018 s-au dus peste romani ca aveau un cacat de harta istorica cu Romania Mare. Tot fsb era ?
Era vb de „stik-urilor de memorie, harddiscurilor externe, CD-urilor optice, care conţin îndemnuri la acţiuni în vederea modificării hotarelor teritoriale sau a frontierelor de stat ale Ucrainei, la violarea ordinii constituţionale a Ucrainei” o harta nu poate face lucrul asta.
Legea ucrainiana e similara cu a noastra, instigarea la modificarea frontierelor se pedepseste peste tot.
Daca vrei sa aflii adevarul, afla ce era pe hdd-urile si stick-urile alea. Daca era propaganda AUR-ista e de rau . In Ucraina cred ca se incadreaza la tradare.
„stik-urilor de memorie, harddiscurilor externe, CD-urilor optice, care conţin îndemnuri la acţiuni în vederea modificării hotarelor teritoriale sau a frontierelor de stat ale Ucrainei, la violarea ordinii constituţionale a Ucrainei”
da clar romanii de acolo erau al qaeda se pregateau sa lanzeze mamaliga cu catapultele spre kiev….
daca chiar erau niste freedom fighteri faceau ucrainienii razboi cu ei nu mergeau doar sa confiste papetarie si cd-uri la intimidate.
iti dai seama ce retea periculoasa erau niste unii pe la un cacat de ong care promova cultura romana…n-au gasit nici un cutit de intins untul sau de taiat paine ?
vai de p… noastra ce discutie ireala avem si cat de departe mergeti sa ii aparati pe ucrainieni chiar si cand sunt porci pe fata.
Povestea e putin mai complicata.
Se pare ca actiunea serviciilor a fost facuta ca urmare a plangerii penale depusa de o anume Olga Kobevko fiica ziaristului românofob Petro Kobevko, redactor-șef al publicației naționaliste „Ceas”.
https://bibliotecacernauti.com/images/carte_pdf/bucpress/Plangere-Kobevko.pdf
Acuzatii destul de grava ca sa faca sbu sa se sesizeze si sa faca perchezitia, Nu stiu ce ar fi putut sa gaseasca acolo, dar in final cauza penala a fost clasata din lipsa de probe.
https://rgnpress.ro/2021/12/31/actiunea-de-politie-politica-a-securitatii-ucrainene-impotria-centrul-cultural-roman-eudoxiu-hurmuzachi-din-cernauti-a-fost-clasata-de-politie/
În cazul de faţă „Dusmanul dusmanului meu nu-mi este duşman”, prieten e prea mult. Dacă ar fi să mă încred în lucrurile care au rămas consemnate, la discuţiile lui Molotv cu Friedrich-Werner Graf von der Schulenburg referitoare la anexarea Bucovinei, primul ar fi afirmat că ucrainenii au solicitat asta. Povestea este confirmată de Molotov în cartea Conversatii cu Molotov a lui FELIKS CIUEV. România a denunţat Pactul Ribbentrop-Molotov. La fel de adevărat este că în actul de desfiinţare al URSS şi înfiinţare al CSI, semnat şi de Ucraina, ţările semnatare se angajează să respecte, pe lîngă alte drepturi, dreptul la autodeterminare al populaţiilor care au devenit membre ale altor state. Eşti şi tu un demn urmaş al lui Aurel Onciul
@Dan tocmai ca nici acum in al 12 lea ceas cand au primit ajutorul nostru nu adopta o lege a minoritatilor corecta. Deci din start tot ce spui pica.
Prietenia daca nu e intoarsa nu e prietenie. Daca acum cand te ajut imi dai peste mana apoi mai tarziu la ce sa ma astept ?
E o tara in razboi si avem pretentii de la ei la care noi am fost obligati de catre UE, Robi. Este urmarea manipularii Moscovei ca relatiile Ucrainei cu vecinii sa fie cat mai proaste – cum de nu vedeti asta ? De ce nu batem toba si despre cei din Serbia? Sau stricam „prietenia” – care o fi fost aia? Sicanele din partea noastra sunt tot timpul: ba biserica, ba Bastroe, ba comunitatiile romanesti ca sunt luate cu arcanul la razboi in defavoarea altora
Cred ca trebuie sa ne uitam naibii la viitor si sa lasam trecutul ( nu sa uitam) asa cum e. Nici Moldova nu a miscat prea mult pentru „recunostiinta” dupa ce le oferim sprijin neconditionat. Altfel, decretau pactul nul si eram cu totii o singura tara fara nici-un referendum.
Cand va veni momentul reconstructiei in Ucraina, ” patriotii” se vor bate cu caramida: v-am spus noi? Relatiile nu se fac scuipandu-i si asteptand sa intoarca obrazul
Unei tari in razboi, i-ar fi mult mai usor sa castige ajutorul neconditionat al unei tari vecine acordand drepturile (cuvenite, de altfel) minoritatii in cauza. Mult mai usor de convins factorii de decizie, ca doar sunt in pericol si au nevoie de ajutor…
Si totusi, nu se comporta conform realitatii… si apar intrebari… Si prosti am fi sa nu ne punem acele intrebari si sa ne intindem putin antenele… Sa vedem si sa auzim dincolo de perdeaua de fum…
@Dan
„E o tara in razboi ”
De 26 de ani e in razboi ?
„În scopul protectiei identităţii etnice, culturale, lingvistice şi religioase a minoritatii române din Ucraina şi a minoritatii ucrainene din România, părţile contractante vor aplica normele şi standardele internationale prin care sunt determinate drepturile persoanelor aparţinând minoritatilor naţionale şi anume acele norme şi standarde care sunt cuprinse în Convenţia-cadru a Consiliului Europei privind protectia minoritatilor naţionale, precum şi în: Documentul Reuniunii de la Copenhaga a Conferintei asupra dimensiunii umane a Organizaţiei pentru Securitate şi Cooperare în Europa, din 29 iunie 1990, Declaratia Adunarii Generale a O.N.U. asupra drepturilor persoanelor aparţinând minoritatilor naţionale sau etnice, religioase şi lingvistice (Rezolutia nr. 47/135), din 18 decembrie 1992, şi Recomandarea nr. 1201 (1993) a Adunarii Parlamentare a Consiliului Europei cu privire la un protocol aditional la Convenţia europeana a drepturilor omului, referitor la drepturile minoritatilor naţionale, cu înţelegerea ca aceasta recomandare nu se referă la drepturi colective şi nu obliga părţile contractante sa acorde persoanelor respective dreptul la un statut special de autonomie teritoriala bazata pe criterii etnice.2. Minoritatea română din Ucraina cuprinde cetatenii ucraineni, indiferent de regiunile în care traiesc şi care, potrivit optiunii lor libere, apartin acestei minoritati în virtutea originii lor etnice, limbii, culturii sau religiei lor.Minoritatea ucraineana din România cuprinde cetatenii români, indiferent de regiunile în care traiesc şi care, potrivit optiunii lor libere, apartin acestei minoritati în virtutea originii lor etnice, limbii, culturii sau religiei lor.3. Părţile contractante se angajează sa adopte, dacă va fi necesar, măsuri adecvate în vederea promovarii, în toate domeniile vietii economice, sociale, politice şi culturale, a egalitatii depline şi reale între persoanele aparţinând minoritatilor naţionale şi cele aparţinând majorităţii populatiei. În aceasta privinta, ele vor tine seama în mod corespunzător de condiţiile concrete în care se afla persoanele aparţinând minoritatilor naţionale.”
https://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocumentAfis/50921
Se pare ca hartiile semnate cu ei sunt hartie ignienica. Mai stiu o natie cu care tratatele au aceeasi valoare.
Asa se numeste mai nou sa iti protejezi minoritatile sicane ? Pe ce planeta sa le ceri sa respecte ceva la care ei s-au angajat acum 26 de ani sunt sicane ?
„Cred ca trebuie sa ne uitam naibii la viitor si sa lasam trecutul ”
„Relatiile nu se fac scuipandu-i si asteptand sa intoarca obrazul”
Cum vine asta ? Suna a mentalitate de sluga.
Sa sti ca poti sa ai vecini cu care sa fi dusman si sa te doara la basca vezi coreea de nord si cea de sud.
De ce obsesia asta cu prietenia cand e clar ca nu e cazul ? Ah da ca da la stiri acum ca sunt aia buni….
Am pus niste link-uri mai sus daca ai rabdare sa le citesti. Atitudinea asta de vaca care da piciorul in galeata cu lapte ….nu ne va aduce ceva bun – dar e in obiceiul nostru. Ce a castigat Romania la imagine dupa 24 februarie seamana foarte bine cu imaginea Romaniei dupa Decembrie ’89 care s-a topit in 13-15 Iunie.
Si nu in ultimul rand sa ascund incompetenta statului roman exacerband nationalismul sa aratam ca ne pasa? Nu facem decat sa dam apa la moara AUR-istilor
ti-am dat link direct cu tratatul. deci daca imi pasa de romanii de peste hotare sunt nationalist ?
nationalist inseamna altceva, inseamna ca traiesc cu credinta ca natiunea mea este nr.1 si eu personal nu cred deloc asta. nu am sustinut nici o secunda vreo tema nationalista ci doar o tema simpla.
ucrainienii sunt niste cacanari ca si rusii care nu se tin de cuvant si care fac mizerii atat cu statul roman cat si cu minoritatile romanesti de acolo.
imi pare rau dar asta nu e nationalism si nici sa cer respectarea unor tratate semnate de ucrainieni nu e dat cu piciorul in galeata cu lapte ci sunt lucruri de bun simt.
„Nu facem decat sa dam apa la moara AUR-istilor”
Deci hai sa fim ca americanii tribali. Daca democratii zic ceva chiar daca e ceva ok trebuie sa uram asta ca au zis-o democratii. Daca auristii in imbecilismul lor nimeresc odata una trebuie sa fim ca niste triburi de papuasi sa injuram ca au zis-o auristii….
Chiar nu e nici un fel de exacerbare sau exagerare sa ceri decenta si reciprocitate. Daca ii ceri cuiva sa nu mai bata pe unu la colt de strada e sicana ?
p.s. daca tot vorbim de nationalism mai citeste odata discursul lui zelensky cu romanii care au ocupat bucovina ca ala e mult mai aproape de nationalism decat respectarea minoritatilor ce o cer eu p’aci. Eu n-am vorbit de cedari si ocupari de teritorii, zelensky care cica e moderat da.
Cred ca i-a durut tare pe (anumiti) romani tratatul ala. Vadim, daca imi aduc bine aminte avea gura fiere – injura cu scuipati la fiecare fraza zicand ca a fost tradata mostenirea….si ca am fost vanduti ….tra-la-la
Este comic cum ne legam de un tratat pe care am fost obligati sa-l semnam ca sa intram in NATO si UE. Uite o mostra din timpurile cand eram gata sa alegem presedinte un bolnav de balamuc
https://www.activenews.ro/cultura-istorie/DE-CE-TREBUIE-DENUNTAT-TRATATUL-CU-UCRAINA.-Florin-Constantiniu-Pentru-prima-data-de-la-constituirea-Romaniei-Mari-un-guvern-roman-a-cedat-parti-ale-teritoriului-national-fara-a-fi-amenintat-cu-agresiunea-7-iulie-1997-144496
aparut chiar azi pe acest site de catre Elias la „Permitati sa raportez” – nu e fantastic? 🙂
nu stiu discursul lui Zelenski – poti sa pui un link
pai asa functioneaza tratatele pe feelingul cetatenilor si pe declaratiile unora….
discursul e postat de mine mai sus.
Mai jos mndaaa a dat ca ar fi fost tradus gresit ( cu sau fara voie) – te-ai inflamat degeaba
mndaaa mananca rahat cu polonicul.
Discursul a fost tradus si postat de ucrainieni in engleza pe pagina oficiala a presedintiei ucrainei, si inca e acolo.
„Soon UPR left Kyiv under pressure of the Bolsheviks, most of the territory of Galicia was taken by Polish troops. Northern Bukovyna was taken by Romanians, and Czechoslovakia took Zakarpattia.”
https://www.president.gov.ua/en/news/zvernennya-prezidenta-z-nagodi-dnya-sobornosti-ukrayini-59353
pana la al doilea raboi mondial nu a existat nici o Bucovina de Nord, nu e nici macar in Pactul Ribbentrop-Molotov agreat inital, cererea sovieticilor i-a surprins pe nemti
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/4/4c/Ribbentrop-Molotov.svg
La fel cum pana la 1775, la anexarea de Habsburgi, nu a existat oficial termenul de Bucovina, fiind doar partea de Nord a Moldovei, ceea ce e normal tinand cont ca Suceava era capitala Moldovei medievale.
Astea sunt doar decupari artificiale ale unui fost teritoriu unitar, sa se mai dea unora care nu se mai pot satura de pamantul altora.
Poți să dai un link cu discursul lui, ori ne certăm ce traducere au făcut unii sau alții?
https://www.youtube.com/watch?v=d1yarRFnE7Y
Eu zic sa te mai uiti odata la link-ul asta
https://www.president.gov.ua/en/news/zvernennya-prezidenta-z-nagodi-dnya-sobornosti-ukrayini-59353
e dot gov ua e site oficial al presedintelui mai oficial de atat nu exista. tradus direct de ucrainieni.
https://stirileprotv.ro/stiri/international/video-zelenski-in-discursul-de-ziua-unitatii-ucrainei-bucovina-de-nord-a-fost-ocupata-de-romani.html
Din fericire a raspuns mndaaa, mai jos, la postarea ta cu discursul. Deci …devine o traducere eronata a Pro TV dar buna ca sa faca o stire pentru consumatori si sa creasca ratingul
Ai idee, exista ucrainieni de naționalitate română în poziții măcar medii in structurile statale? De la „prefecți” la secretari de stat, consilieri prin „Cotroceniul” sau „Palatul Victoria” de la ei samd.
Nu e rus, e ucrainian. Din punctul meu de vedere e acelaşi lucru.
La ce atitudine au fata de rusi…m-as fi mandrit dar nu e cazul. Draguta incercare dle nimeni – nulitate
Chiar mă gîndeam cînd urmează argumentul suprem, jignirea. Despre tine eu pot să afirm că ești, în cel mai rău caz, un agent S.B.U. , un voluntar de la Mirotvorets sau o coadă de topor utilă de tip Aurel Onciul. Infinit mai periculos si mai toxic decît o nulitate ca mine. E bine că unii de pe aici au început să se trezească.
Scuze că spun dar în Ungaria situația e mai domoală decât în Ucraina pentru români știu că unde există români există școli ,clase cu predare în limba română,am văzut ,real cu ochii mei in Gyula , Debrecen clase cu predare în limba română, totuși au voie sa meargă la o biserică ortodoxă românească unde se vorbește limba română ,unde nu ești atacat că ești ro și că ești terorist. Da știu am văzut și în Ungaria în fiecare oraș de lângă granita există un moment dedicat Trianonului ,un monument al dureri . Statul român ar trebui să lupte diplomatic pentru români din afara , situația românilor din Serbia și Ucraina este f dificilă să fim serioși , când ai bun simt apare și respectul reciproc dar sârbi nu ne recunosc românii și ucraineni au interesul național al limbi ucrainene , pe când noi acordam libertate tuturor etnicilor ,din păcate suntem neiubiti , nerespectati de țările vecine, având un caracter și un comportament neeuropean și clar nerespectând drepturile omului.
Fara discutie iti dau un like – si da, Ucraina in momentul asta se lupta pentru derusificare
Se lupta pt derusificare…prin ukrainizare…?
Doamne, ce aglomeratie de codite de topor putiniste…
S-a reluat finantarea ?
Și ăștia putinisti? https://romania.europalibera.org/a/romanii-din-ucraina-reclama-lipsa-de-interes-a-autoritatilor-de-la-bucuresti-/30729562.html
Legat de articol, din cate stiu in Bulgaria guvernul are orientare occidentala in timp de presedintele are orientare mai spre est.
Sa mergi in vizita in Bulgaria si sa „il pleznesti” pe presedintele bulgar denota lipsa de diplomatie.
Eu vad razboiul din Ucraina ca un viitor conflict inghetat.
Ucrainienii sunt niste rusi vopsiti care vor in NATO, UE si daca se poate sa le reconstruim tara cu sute/mii mld E pentru ca „apara Europa”, „democratia europeana” in timp ce bat cu pumnul in masa.
Poate sa explice careva de ce traduceți inexact discursul lui Zelenski?
El zice: „Cea mai mare parte a teritoriului Galiției a fost ocupată de trupele poloneze. Bucovina de Nord – românii, iar Transcarpatia i-a revenit Cehoslovaciei.”
După mine, in loc de cratima aia se subîntelege verbul a ocupa… dar sa vedem alt exemplu:
„Marcel si-a comandat o pizza. Adrian – o bere, iar Ciprian a băut un suc”
Deci Adrian si-a comandat o bere sau a băut o bere?
Stati ca problema e mai interesantă decât pare… deci:
in ucraineană exista verbul окупувати (okupuvati=a ocupa) care are acelasi sens ca si in română; de ex cand se refera la Crimeea spun ca e okupovannîi;
si exista verbul зайняти, care se foloseste în sensul militar, a lua sub control. De ex: „ЗСУ зайняли стратегічно важливі висоти у Кліщіївці” adica „armata uctaineana a luat sub control o inaltime strategica”
Zelenski nu a folosit verbul окупувати, dar зайняти cand se referea la trupele poloneze, adica „Trupele poloneze au luat sub control Galiția. Bucovina de Nord – românii etc..”
Degeaba va agitati ?
Cu cine te certi?
Am dat linkul Novinite, cearta-te cu ei daca nu-ti convine stirea asta internationala.
Daca preferi in limba bulgara si nu engleza… ce mai astepti? E tot acolo.
Daca insa te supara „inexatitatea” cu privire la ce a zis Zelenski despre Bucovina etc…, specifica cui ii raspunzi.
e foarte clar Razvane
Ce sa-i specific, ca au venit cu zecile, ca muștele la ?.
Zeci de comentarii despre încălcările drepturilor românilor din ucraina (ceea ce nu neg), dar 0 comentarii despre năpăstuiții din Transnistria https://moldova.europalibera.org/a/o-nou%C4%83-decizie-cedo-%C3%AEn-cazul-%C8%99colilor-romane%C8%99ti-din-transnistria/29563978.html
Întâmplător ba bâzoilor? sau #rublelenuaumiros
Tu ești tare de cap, nu pricepi lucruri elementare. A mers Ciuca să-l tragă de mânecă pe Zelenski așa, la mișto, că e totul perfect cu românii de acolo. E invenție a putinistilor și asta. https://adevarul.ro/politica/ciuca-despre-masurile-luate-pentru-minoritatea-2164072.html
Pai Transnistria e stiuta și rezolvabila dând flit armatei zise ruse de acolo.
Lucru necesar din multe motive și care se va face când se mai calmează treaba pe frontul de Est.
@Mihais, ma gandesc ca chiar dacă ucrainenii nu vor reuși să ajungă la Perekop, in cazul asta ar avea nevoie de o victorie pt a ridica moralul trupelor si a sustrage atenția populației de la eșec si Tiraspol e singurul loc unde ar putea obține un succes rapid… Si totodata nu stii niciodata care va fi paiul ce va rupe spatele magarilor
Auzi bai tu chiar esti nesimtit ? Discursul a fost tradus si postat de ucrainieni in engleza pe pagina oficiala a presedintiei
„Soon UPR left Kyiv under pressure of the Bolsheviks, most of the territory of Galicia was taken by Polish troops. Northern Bukovyna was taken by Romanians, and Czechoslovakia took Zakarpattia.”
https://www.president.gov.ua/en/news/zvernennya-prezidenta-z-nagodi-dnya-sobornosti-ukrayini-59353
Hai sa vad ce cacat mai mananci sa iesi din asta
„was taken” inseamna a fost ocupată? ?))
deci tu nu numai ca mănânci ? cu polonicul, dar iti mai iei si la pachet, poliglotule.
Ba tu ai capabilitatea sa intelegi un text ? Aa din idioteniile care iti ies pe gura nu ai.
E foarte clara pozitia lui zelensky fata de evenimentele istorice de atunci noi polonezii si cehii le-am luat lor bucati din tara lor.
Ce anume nu e clar ?
Sau hai zi-mi altfel ce inseamna was taken realmente ? Ce inseamna discursul lui zelensky? Ce vrut sa zica ?
Tu esti idiotul util de serviciu lamureste tu. Btw nu e nici o cratima cum visezi tu mai sus. Zi-ne concret ce inseamna ca au facut romanii ?
Cand spui Germania a luat Polonia ce cacat inseamna ? Nu a ocupat ? A castigat Polonia la bingo nu ? Esti prost de dai in gropi si mai si semnalizezi.
Ba mai mult incerci niste imbarligari foarte penibile.
?)) incredibil cat de ignoranți pot fi unii
„nu exista cratima”
Linkul postat de TINE, min 1:11
https://youtu.be/d1yarRFnE7Y
daca nu esti surd ar trebui să auzi 3 cuvinte: „Pivichnu Bukovinu – [pauză] rumunî”. Zelenski nu a ptonuntat niciun verb in propozitia cu românii, iar cratima substituie acel verb nespus.
Inainte de a baga ceva pe gura, adulmeca-l mai întâi să vezi ce iz are, altfel te transformi într-o unealtă de propaganda
Esti penibil. Inventezi un complet alt context pe niste „dovezi” inventate de tine ca sa ce ? Sa scuze ce ? Incerci sa ne spui ca zelensky cand a zis ca romanii au luat bucovina era ceva neutru ? Atunci nu se supara daca o mai luam odata nu ? Hai ma lasi. Gandeste-te bine cum o dai inainte sa mai deschizi gura.
Deci ce vroia sa zica ? Oricum imi pierd vremea cu tine ca e clar ca umbli cu fofarlica. Incerci niste cacanareli penibile.
…e in state la SBU. Demersul sau este conform obiectului contractului si complet onorabil de ar fi asumat. :))
Ba omule bun, ocupația (militară) e un termen juridic (cauta definiția, e situatia in care un stat controlează un teritoriu aflat sub suveranitatea altui stat.
Acele republici ucrianesti la care se refera Zelenski (nu stiu exact dar) cel mai probabil au fost doar proclamate de ei, nu si recunoscute de cineva, deci ucrainenii n-aveau suveramitate asupra Bucovinei, deci românii NU au ocupat Bucovina. (cum zici TU ca AR FI ZIS zelenski)
Ca ne-am luat Bucovina înapoi este adevărat, dar 1. asta nu a fost o ocupație (Zelenski nici n-a zis ca ar fi fost)
și 2. n-am luat-o de la nu stiu ce stat uctainea efemer, ultimul stat care a avut suveranitate asupta Bucovinei a fost Austro-Ungaria cate s-a evaporat de pe harta.
În concluzie, cei care au scris discursul lui Zelenski stiau semnificația termenului ocupație (de asta l-au si evitat), nu e si cazul comentatorilor de aici care repeta ca papagalii o traducere greșită.
@mnda era mai simplu sa repeti ce ai spus decat sa te lansezi inutil in injurii.
„in ucraineană exista verbul окупувати (okupuvati=a ocupa) care are acelasi sens ca si in română; de ex cand se refera la Crimeea spun ca e okupovannîi;
si exista verbul зайняти, care se foloseste în sensul militar, a lua sub control. De ex: „ЗСУ зайняли стратегічно важливі висоти у Кліщіївці” adica „armata uctaineana a luat sub control o inaltime strategica”
Zelenski nu a folosit verbul окупувати, dar зайняти cand se referea la trupele poloneze, adica „Trupele poloneze au luat sub control Galiția. Bucovina de Nord – românii etc..”
Si da ai dreptate, discursul lui Zhelenski se refera la existenta efemera a primului stat independent ucrainian, stat ocupat militar de bolsevici cateva luni mai tarziu.
Enumera teritoriile locuite de ucrainieni care nu au fost ocupate de bolsevici, Galitia, Transcarpatia si Bucovina de nord. Toate aceste provincii in intregime sau in cazul Bucovinei numai partea de nord a ei erau revendicate ca parte a acestui stat efemer dar nu au facut parte niciodata din el, decat portiuni din Galitia pierdute si ele intr-un scurt razboi cu Polonia, bolsevicii nu au avut ce sa ocupe. Despre asta e vb in discurs.
Pai eu doar am tradus exact ce a zis Zelenski si ăștia au sărit să mă facă nesimțit…..
Apropo, polonezii nu s-au aprins in urmă discursului aluia, ei fiind slavi inteleg diferența de sens intre okupuvatì si zainyatì
Nu s-au aprins pt ca in poloneza si ucrainiana imprumuturile lingvistice sunt facute prin intermediul Ruteniei si a dialectului vb acolo f apropiat de poloneza, cuvantul polonez sinonim e okupować, okupować – okupuvatì , celalalt termen e si el apropiat. De remarcat ca in presa poloneza traducerea e facuta corect si fara spirite imflamate. Dar ii ajuta si apropierile lingvistice.
Armata română a intrat în Pocuția la cererea polonezilor.
Ar fi bun un articol despre CONFLICTUL DE INTERESE.
Poți să ai aliați, dacă însă intervin conflicte de interese, aliatul/prietenul te poate arunca sub roțile mașinii, cât ai zice pește.
În porcăria asta de război, pe lângă interesul comun, care ar fi oprirea Rusiei de a mai invada țări vecine, sunt și interese divergente.
SUA vor ca războiul să dureze 100 de ani și Rusia să colapseze economic. SUA nu vor război, vin și alegeri prezidențiale la ei, dar le convine că omorul e în Europa și pot să-și vândă armamantul la greu. Nu tot așa a fost în criza din 62 din Cuba, când au dat-o la pace imediat, sub teroarea amenințării nucleare. Când îi ardeau la cur rachetele, n-au stat pe gânduri să negocieze. Azi, sub conducerea democrată, americanii îi impiedică pe ucrainieni să negocieze. De aia se dau de ceasul morții democrații să-l ardă pe Trump, că ăsta ar da-o la pace imediat.
Ucraina vrea să termine războiul cât mai repede, normal. Modul lipsit de tact cu care o face nu se datorează războiului, ci firii lor slave, barbare, ostile față de restul proștilor din jurul lor.
Țările din Europa vor să oprească Rusia, fără însă a se implica prea tare, și fără să implice costuri prea multe, dar fără a se opune prea tare americanilor.
De aici și direcțiile diferite de acțiune.
Pe site sunt opinii care ne reproșează patriotismul. N-ai voie să fii patriot, pentru că DĂUNEAZĂ intereselor americane sau ruse, sau ucrainiene, sau cine știe cine mai are interese obscure pe aici, britanicii. Asta e, dacă nu ne vedem interesul, alții au grijă să ni-l calce în picioare, dar nu-i nimic personal, așa e în tenis.
Dacă un produs se scumpește la raft, tu, clientul afectat la buzunar, începi să te agiți. După asta însă vin o grămadă de inși, transportatorul, vânzătorul, revânzătorul, să-ți explice că creșterea prețului e spre binele tău, prostule. În realitate cel care-ți dă explicații savante e de fapt parte interesată în creșterea prețului, care te afectează pe tine. Dar nu-i nimic personal, e doar o altă jecmăneală ordinară.
Cine ar fi crezut ca un articol despre Zelenski „pleZnindu-l” pe presedintele bulgar Radev ar fi putut sa ridice cu furie atatea teme ale propagandei ruse si AUR-iste ?
Daca asa e aici, unde cat de cat e lume destul de bine informata, mi-e groaza sa ma gandesc ce e in marea masa a populatiei. Se explica acum si ridicarea in sondaje a AUR. Propaganda putinista lucreaza si lucreaza insidios si cu spor.
Eu votez cu usr nu cu aur. N-as vota in viata mea cu handicapatii aia de la aur dar asta nu inseamna ca trebuie sa trec cu vederea orice mizerie care o fac altii.
Ce fel de scuza penibila e asta cu punistii si cu aur ? Acum nu mai putem sa stam in fata la nimic ca suntem una sau alta ? Da-o in p… mea de mentalite gaunoasa.
Hai sa stam pentru ce e corect. Daca se pune un partid de cacat in spatele a ceva nu mai putem sa facem asta ?
Daca maine aur vrea in nato o sa vi sa ne spui sa iesim din nato doar ca vrea aur asta ?
Da-i in p mea pe ucrainieni. Cand or sa demonstreze cu fapte ca ne sunt prieteni imi voi schimba parerea fara nici o problema. Momentan faptele lor arata altceva.
Eu ii judec pe fapte voi ii judecati pe ce ca se bat cu rusii ? Se bat cu rusii pentru ei nu pentru voi. Iar eu sunt pro sa fie sustinuti cu arme ce le mai trebuie.
Am fost mereu pro inarmarea ucrainei. Asta inseamna ca trebuie sa ma plec in fata lor la orice ? Ce gandire e bai nene asta ?
Americanii, polonezii si altii asa fac ? Se pleaca in fata ucrainei la orice ?
Nu trebuie trecut nimic cu vederea. Dar in mijlocul unui razboi in care mor zilnic sute de oameni nu e momentul sa ii sicanam, deja ii au pe unguri pt asta .
E mult mai rentabil ca statul roman sa finanteze scolile romanesti din Ucraina in loc sa astepte sa o faca un stat aflat in stare de faliment la propriu si la figurat. Sunt 150.000 de oameni, oameni care se declara romani si pentru care statul; nostru nu face absolut nimic decat sa urle prin ziare si pe la colturi de strada. Apropo, Ungaria chiar face ceva pt etnicii lor de acolo. La fel si Polonia. De la noi gargara si iar gargara. Sa te bati cu pumnul in piept nu inseamna ca faci ceva util.
Si unde sunt pramatiile din BOR care ar trebui sa lupte din toate puterile pt a scoate bisericile de acolo din ghiarele Moscovei ? Disparuti in misiune, macar catedrala mantuirii neamului e mare, ca in rest jale si mertane bengoase.
Facand abstractie de moldovenistii lui peste, tot raman 150.000 de oameni pt care trebuie facut ceva palpabil. Urletele pur si simplu nu renteaza cu absolut nimic.
Daca sa ceri sa se comporte ca toate tarile din uniune (aia in care ei vor sa intre) e sicana atunci eu ma dau batut din conversatia asta.
E o tara care traieste cu securea deasupra capului de aproape 10 ani si e intr-un razboi de un an jumate. E absurd sa le ceri sa se comporte ca un stat din UE. Si mai sunt si faliti. Cu ce bani vrei sa ajute astia scolile romanesti ? Daca tot moare Romania de grija romanilor de peste hotare macar sa preia rolul asta. Invatamantul privat nu e interzis de absolut nimic. Si sa sustii invatamantul pt 150000 de oameni nu e nici mult, fix scolile din Braila sau din un alt oras cu populatie asemanatoare. Cat sa coste ?
Macar ne intelegem cu privire la AUR ) Complet de acord cu tine.
Relax,nu se înfurie nimeni.
E chiar amuzanta insistenta asta cu propaganda atotputernica a rușilor.A început de când cu valul de migratori și de atunci,dacă trage unul un vânt, fasolea rusească e de vina.Ei l-au pus pe Trump președinte și câte și mai câte.
Amu,dacă alții ziceau ca evreii ,masonii etc… sunt aia care pot face Pământul sa se învârtă invers ,ai fi sărit ca antisemitismul secular al rasistilor europeni.
Realitatea nu are cum sa fie asta.Gargara rusa exista de 250 de ani,sub diverse forme și istoric vorbind a făcut rahatul praf.Singurele momente când a avut o influenta au fost atunci când temele ei aveau o legatura cu realitățile din teren,ceea ce a fost rar.Poti spune ca mișcările comuniste în vest au fost o vreme pe val ,dar valul ala a trecut când schimbarile interne ale societăților respective au redus sau eliminat cauzele tensiunilor.
După care s-a văzut clar de către toți ce picioare de lut are comunismul sovietic.
Temele care atrag eticheta de rusofil sunt cele legate în cazul nostru de problemele mai vechi și ramase în coada de peste cu Ucraina.
Sa se rezolve astea intr-un mod favorabil noua,dispare și potențialul de ciondaneli.
E perfect normal sa existe un spectru larg de reacții,de aia se cheamă libertate.
Ce e comic e altceva.Statul rus se vădește a fi praf.Informatiile lor în special s-au dovedit a fi excesiv de praf.Au reușit sa dea chix în Ucraina, dar chix total.Dar ăștia reușesc cumva sa manipuleze universul.
As zice ca explicația pt acest misterios fenomen este politica interna și abordarea ideologica din societățile vestice.Un țânțar real e proiectat asupra oponenților și transformat în armăsar. Scopul fiind unul simplu,demonizarea ăstora.
Adică mitul influentei ruse e o simpla vrăjeală ,dar care se înscrie în trendul radicalizarii crescânde din societățile vestice.
gargara aia rusa nu trebuie subestimata… ne-a reusit un 1907 si a contribuit substantial la BREXIT.
Ei…. treaba cu „cât de cât bine informată” aș lua-o „cum grano salis”, no offence…. și m-aș uita mai atent câte din premisele necesare unei bune informări transpar din discursurile prezente aici.
Părerea mea….
Polonezii isi apara si mortii si voi nu vreti sa ii aparati pe romanii vii de acolo ca nu cumva sa ii deranjam pe ucrainieni ca ii sacaim. Pe polonezi nu ii deranjeaza sa ii traga pe astia de mana dar pe noi sa tacem ca nu cumva sa ii suparam pe ucrainieni…mentalitate de slugi much ?
https://www.president.pl/news/polish-president-on-volhynia-massacre-anniversary-observances,36756
Spoi exact ce spun si eu. Daca polonezii inteleg ca nu e timpul pt sicane de ce nu intelegem si noi? Daca au relatii bune in ciuda faptului asta, noi de ce ne bagam singuri in aceeasi oala cu ungurii ?
Chiar nimeni nu intelege ca in viitor avem o rafuiala de rezolvat cu astia si ca nu mai avem nevoie de inca un dusman ?
https://notesfrompoland.com/2023/01/02/poland-condemns-ukraines-commemoration-of-wartime-nationalist-leader-bandera/
https://www.reuters.com/world/europe/poland-asks-ukraine-confront-dark-past-despite-common-front-against-moscow-2022-07-11/
in fine crede-ti ce vreti chiar ma oboseste discutia asta care oricum e inutila. orice va arat eu si altii o tineti pe a voastra.
i’m out.
Klaunfuhrer selfi pe insula serpilor
https://youtu.be/HnNwFBHb2jU
Măcar are sânge-n ouă…al tău e pitit în buncăr… ?
Yap! Așa klaunfuhrer vreau și io, să-și organizeze țara ca să poata ridica degetul mijlociu spre Armata Rusă cu succes.
Interesant e că genul ăsta de atitudine se activează în preajma Summitului dela Vilnius, după ce li s-a zis pa-pa recent diplomaților ruși trimiși acasă și după ce Ro e în cărți pentru antrenamentul piloților de F16.
Complementar, văd că s-au activat mai tare și tastează de le curg sudorile cei care încearcă să ne explice ce țară de caca e România și cum trăiește ea în sclavia Occidentului, Evident, ceea ce contează e ca fratele rus să ne vină mai aproape….ca să ne salveze din sclavie. Delir curat, nu alta…: https://www.youtube.com/watch?v=CLzInLwNydo
Ups! Cum de am uitat…:https://www.cotidianul.ro/transgaz-va-prelua-operarea-sistemului-national-de-gaze-din-moldova/ Încă un sistem de transport gaze pică în sclavia Occidentului!
Scuze, am postat linkul cântecului fără traducerea de rigoare…: așa ca pun linkul către același cântec cu subtitrarea în engleză. https://www.youtube.com/watch?v=6upLGdsduiA
Nu de alta, dar trebuie să pricepem de ce Mr. Shoigu (cel cu șamanismul…) își face pios, cruce și cât de credincios e Mr. Putler și în genera,l cât de sfântă e Biserica Ortodoxă Rusă, cea care binecuvântează rachetele și bombele care pică azi peste păcătoșii de civili ucraineni…
E interesantă paralela dintre „luptele” duse împotriva Planului Marhall și situația actuală, în care diverse „forțe” ale societăților democratice zbiară împotriva „ingerințelor occidentale” și a „sclaviei impuse de Occident”: https://www.youtube.com/watch?v=yYnyljp3kiY
Cum rușii nu sunt foarte inovativi și până și la Kiev au încercat să aplice același plan pe care l-au aplicat în 1968 la cehi, ghici de unde vine implusul pentru „forțele” care „luminează” poporul în ce privește „sclavia impusă de Occident”. Sugerez să vedeți documentarul până la capăt!
nu intrati in discutii cu astia care, la orice legat de ukr, vin si ne arata cat de rai sunt ucrainienii… nu are sens, sunt ori prosti ori tin cu rusii(adica tot un fel de prost).
Bulgarii nu vor uita niciodată că independența lor statală a fost dobândită cu ajutorul militar și politic al Rusiei.
Asta e clar.
In WWI, pe frontul românesc, oriunde trupele imperiului rusesc întâlneau trupe bulgare in ofensivă refuzau lupta și se retrăgeau. Rușii și bulgarii nu s-au luptat între ei nici măcar atunci când au fost in alianțe diferite angajate militar.