Prezentarea sistemului de avioane fără pilot HIRRUS

sigla team net

  1. Descrierea sistemului de avioane fără pilot HIRRUS și domeniile în care poate fi folosit

 

  • Sistemul de avioane fără pilot HIRRUS are dublă întrebuințare – militar și civil –  și este destinat pentru supraveghere, recunoaștere și culegere de informații.

 

  • Sistemul de avioane fără pilot HIRRUS are în compune:
  • avionul fără pilot HIRRUS;
  • stația de control la sol;
  • sistemul de antene;
  • data linck;
  • lansatorul.

2

 Date de bază:

  • camere giro-stabilizate retractabile;
  • operare pe baza unei GCS  portabile cu o interfață om-mașină ușor de întrebuințat;
  • sistem de recuperare cu parașută;
  • configurare flexibilă care permite posibilitatea de instalare a două motoare în funcție de cerințele misiunii;
  • sistem de antene de urmărire;
  • imagini de rezoluție ridicată;
  • celulă fabricată din fibre de carbon și materiale compozite;
  • suport GIS;
  • navigare automată;
  • operare în diferite tipuri de medii;
  • Ground Data Terminals;
  • aplicație software de planificare a misiunii.

2.   Domenii în care pot fi folosite sistemele de avioane fără pilot HIRRUS

2.1.      În domeniul militar:

  • culegerea informațiilor despre inamic, în timp real, necesare pregătirii și ducerii acțiunilor de către trupe;
  • supravegherea continuă a raioanelor de interes pentru ducerea acțiunilor de către trupe;
  • supravegherea constantă și neîntreruptă a acțiunilor inamicului, în scopul evitării surprinderii;
  • recunoașterea itinerarelor de deplasare, a raioanelor de dispunere și a celor în care urmează să acționeze trupele;
  • determinarea efectelor acțiunilor mijloacelor de lovire asupra obiectivelor inamicului;
  • observarea și corectarea tragerilor de artilerie și derminarea efectelor acestora asupra obiectivelor inamicului;
  • protecția forțelor proprii pe timpul efectuării deplasărilor precum și în raioanele lor de dispunere împotriva acțiunilor inamicului;
  • sprijinirea coloanelor pe timpul efectuării transporturilor.
  • participarea la misiuni de căutare-salvare, independente sau în cooperare cu alte  forțe și mijloace;
  • supravegherea dispozitivelor unităților și marilor unități în cadrul măsurilor de securitate luate de acestea;
  • efectuarea de fotografii aeriene, în cadrul acțiunilor de cercetare a terenului, în zonele acțiunilor de luptă.

2.2.   În domeniul civil:

2.2.1. În domeniul afacerilor interne:

 

  • supravegherea și monitorizarea granițelor;
  • supravegherea și monitorizarea traficului rutier;
  • supravegherea și monitorizarea zonelor în care s-au produs dezastre și catastrofe naturale;
  • determinarea efectelor dezastrelor și calamităților naturale;
  • supravegherea și monitorizarea  adunărilor și a mulțimilor violente;
  • supravegherea întâlnirilor internaționale;
  • supravegherea și monitorizarea structurilor critice;
  • căutarea-salvarea supravețuitorilor dezastrelor și calamităților naturale.

 

2.2.2.  În domeniul agriculturii:

 

  • supravegherea și monitorizarea culturilor pentru determinarea gradului de creștere al acestora, apariția și  răspândirea dăunătorilor;
  • supravegherea și monitorizarea turmelor de animale în zonele de pășunat;
  • supravegherea și monitorizarea sistemelor de hidroameliorații și de irigații;
  • realizarea măsurilor de protecție a suprafețelor agricole.

 

2.2.3.      În domeniul cadastrului:

 

  • ridicarea datelor necesare efectuării lucrărilor de cadastrare a terenurilor agricole și neagricole, pădurilor și localităților.

 

2.2.4.      În domeniul protecției mediului înconjurător:

 

  • monitorizarea mediului înconjurător și a modificărilor climatice;
  • cercetarea și monitorizarea pădurilor;
  • recensământul animalelor sălbatice;
  • determinarea nivelurilor de poluare a atmosferei, solului și apelor în locurile unde s-au produs dezastre și calamități naturale;
  • supravegherea și monitorizarea cursurilor de apă și a Deltei Dunării;
  • inspectarea digurilor și a lucrărilor de protecție împotriva inundațiilor;
  • ridicarea datelor pentru realizarea  hărților bazinelor hidrografice, precum și a fotogramelor pentru ariile de interes aparținând acestora;
  • cercetarea și monitorizarea surselor de poluare și a ariilor poluate;
  •  supravegherea incidentelor de mediu, îndeosebi la centralele nucleare și societățile cu un ridicat grad de risc pentru poluarea atmosferei, solului și apelor.

 

2.2.5.      În domeniul transporturilor:

 

  • supravegherea și monitorizarea transporturilor pe Fluviul Dunărea și principalele căi de transport;
  • transportarea de medicamente, corespondență și alte materiale în locurile greu accesibile pentru alte tipuri de mijloace de transport;
  • supravegherea și monitorizarea activităților portuare și în nodurile mari de comunicații feroviare și rutiere.

 2. Domeniile în care activăm:

  • cercetare și proiectarea avioanelor fără pilot cu capacități ISR;
    • elaborarea soluțiilor software și GIS pentru avioanele fără cu capacități ISR;
  • fabricarea avioanelor cu capacități ISR.

 

3. Ce oferim clienților noștri:

 

  • vânzarea de sisteme de avioane cu capacități ISR;
    • instruirea operatorilor pentru întrebuințarea avioanelor fără pilot cu capacități ISR;
  • asigurarea de servicii cu avioanele fără pilot cu capacități ISR;
    • realizarea mentenanței pe toată durată de viață a avioanelor fără pilot cu capacități ISR.

 

4. Cum facem diferența? Avantaje competitive:

 

  • existența unui colectiv de specialiști în domeniul aeronautic pentru cercetarea, proiectarea și fabricarea avioanelor fără pilot;
  • fabricarea integrală a avioanelor fără pilot în capacitatea de producție proprie( A.F.T.);
  • existența unui colectiv de informaticieni pentru proiectarea soluțiilor software;
  • adoptarea de soluții GIS elaborate de specialiștii companiei;
  • experiența dobândită în executarea de misiuni pentru asigurarea serviciilor cu avioanele fără pilot fabricate în capacitatea de producție proprie.

 

de General (ret.) dr. Ion Magdalena

20 de comentarii:

  1. Felicitari celor de la TeamNet, faina platforma! Nu putem decat sa le dorim vanzari fara numar la MApN si nu numai, export de milioane de euro si bafta in noile proiecte. Pe cand un UAV inarmat Made in RO?

  2. UAV-urile (in general) nu pot fi si pe propulsie nucleara?
    Le dai drumu si le lasi acolo pana ruginesc sau le loveste vreun trasnet 🙂

    • Da-i pe wikipedia sa caute Nuclear Aircraft Propulsion sa vezi ce probleme sunt. Ceea mai mare este ca nu poti face un reactor nuclear mai usor de vreo 80 de tone (decat daca vrei ca sa copii nascuti cu doua capete prin zonele pe care survolezi ). Iar tractiunea obinuta in acest caz este abia suficienta pentru decolare.

      • poate e bun la demografie 🙂

        • Pai la concluzia asta au ajuns si mericani dupa ce s-au chinuit sa faca bombardier au zis da-o naiba aruncam toate masurile de siguranta si facem racheta de croziera nucleara. Distruge orasul tinta si iradiaza toata Rusia intre puctul de lansare si tinta.

        • Da, pe dos…
          Din generatia mea, care am prins accidentul de la Cernobal in tinerete, multi au probleme cu tiroida, de fertilitate sau alte boli, destul de rar intalnite la generatiile anterioare. Ne-au cam rezolvat…

          • Adica a fost intentionat si pe langa asta si impotriva Romaniei? 🙂

            • Accident… astea au fost efectele, la noi si in Ucraina si in alte tari din jur.
              e interesant ca multe centrale atomice au fost sau urmau sa fie construite in zone similare, apropiate de granita de V a URSS… asta am citit mai demult, dar putea sa fie si o speculatie.

          • Marsa…. aprilie -august ’86, mai sus de Uzina Mecanica, in zona unde erau adapostite niste frumuseti vandute ulterior pe bani grei de catre noii emanati….Fragi ,mure, zmeura si ciuperci cu mult mai mari decat normal…fructele aveau dimensiuni aproape duble decat normal….

  3. Parca mai era o firma romaneasca care facea UAV-uri pentru supraveghere pentru agricultura parca era descrierea, da’ care pot si folosite si modificate daca e nevoie pentru armata.
    Pusesem mai demult parca un link pe aici.

  4. Care este raza de actiune a acestei ” minunatii” tehnico stiintifice de la Romania? Asa din curiozitate … Apoi cam care sunt abilitatile ‘ dronei ” in caz de bruiaj spre exemplu? Sincer sa fiu am vazut si eu ceva asemanator prin standurile de jucaracarele chiar daca nu asa de „performante” ( care pot fi cumparate cam cu 80 de $) iar „idea” de fata imi pare a fi una made in China … Sincer sa fiu astep ziua in care mareata nostra cercetare stiintifica si industrie nationala sa se ridice macar la nivelul celei din Iran daca nu mai mult …

    • Zboara vreo 15km si sta in aer maxim 3 ore.
      Important as zice este faptul ca exista si ca cineva mai si invata din greseli.
      Nu cred ca cineva a facut drone performante imediat.
      In totdeauna exista o curba de invatare.
      http://www.aft.ro/index.php/hirrus.html
      Se pare ca este strict un produs de search and rescue

      Soim 2 este cam cel mai performant produs al lor.
      http://www.aft.ro/index.php/soim-ii.html

      Daca reusesc sa faca si un Soim 3 care sa care mai mult de 50kg, deja m-as gandi la posibilitati de lansare de munitii de pe drona.
      Cred ca o sa mai asteptam putin.

      • Sa nu mi-o ei in nume de rau. Nu am vrut sa descurajez. Sa te auda Domnul ! . Trebuie sa ne miscam odata si odata fiindca numaratoarea inversa a inceput. Daca vom ramane la stadiul asta nu vom avea nici o sansa …. Sa te bazezi numai si numai pe aliati e o mare prostie … Odata cu semnarea acordului de asociere al Basarabiei la UE sansele ca sa avem o confruntare cu „Ursu” pe Nistru( si nu numai) au crescut exponential …. Daca in decurs de 6-7 ani nu schimbam nimic ne-am ars …

        • Nu ti-o iau in nume de rau.
          Am avut de a face cu cateva „varfuri” universitare ale cercetarii romanesti in 2002 si pe atunci oamenii aia erau curiosi strict sa primeasca o scrisoare de intentie de la companie cum ca ei erau ocupati cu proiectul nostru si astfel ei sa nu mai primeasca ceva obligatoriu de la minister si sa aibe timp pentru afacerile lor.
          Nu-i interesa nici de invatamant si nici de cercetare.
          Ce mi se pare incurajator aici este ca incep firmele sa se miste.

          Cu putorile existente in sistem nu o sa miste cam nimic.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *