Primele 36 Piranha V vor fi luate in primire…

Primele 36 de transportoare blindate PIRANHA V vor pleca în zilele următoare spre beneficiarii finali, Scorpionii Roșii de la Craiova, după ce au trecut cu bine de etapa recepției calitative la Uzina Mecanică București.

Sunt încrezător că acestea vor trece cu bine și testarea operațională, și se vor integra foarte bine în unitățile Forțelor Terestre, care au mare nevoie de un vehicul care să le asigure mobilitate, putere de foc mărită, dar și protecție sporită atunci când își îndeplinesc misiunile.

Am asistat astăzi la un moment important pentru unul dintre primele programe esențiale de înzestrare care a fost demarat de Armata României încă din 2017, primul an în care au fost alocate două procente din PIB pentru apărare.

Acordul politic național privind creșterea finanțării pentru Apărare ne-a oferit cadrul necesar implementării unor politici de înzestrare coerente și ne-a permis să demarăm și să susținem programe de înzestrare credibile, ale căror rezultate au început să se vadă.

În august, au sosit din Portugalia primele două avioane F-16 Fighting Falcon din noul lot de cinci care vor completa prima escadrilă de aeronave multirol a Forțelor Aeriene. Luna trecută, Armata României a primit unul din cele mai eficiente și mai bune sisteme de apărare aeriană cu rază lungă de acțiune din lume, primul sistem PATRIOT din cele șapte pe care militarii le vor avea în înzestrare.

În perioada următoare, până la sfârșitul anului, Armata României va mai primi două aeronave multirol F-16 Fighting Falcon și peste două sute de autocamioane militare în diferite configurații, iar la începutul anului viitor Armata va avea primul sistem de rachete sol-sol HIMARS.

Scopul fundamental al acestor achiziții pentru apărare este acela de a garanta suveranitatea, independența, unitatea și integritatea teritorială a României. Vom atinge acest deziderat numai dacă vom dezvolta acele tipuri de forțe și capabilități care să ne permită să ripostăm oricărui posibil agresor.

Apărarea noastră națională se bazează pe apartenența la NATO, UE și la alte organizații internaționale, pe parteneriatul strategic cu SUA și pe celelalte parteneriate strategice, dar, înainte de toate, avem datoria să ne bazăm pe noi înșine, pe instituțiile sistemului național de apărare și securitate. De aceea trebuie să ne dezvoltăm capabilitățile de apărare și să ne angajăm, alături de aliații noștri, în operații și misiuni internaționale.

Am satisfacția că, de acum înainte, celelalte transportoare contractate vor fi produse în România, iar mentenanța lor se va face tot în țară. Militarilor le vor fi livrate blindatele PIRANHA V atât de necesare, iar Uzina Mecanică București se va dezvolta, devenind una din capacitățile de producție pentru apărare de interes strategic pentru securitatea națională.

Sunt încrezător că următorul lot de blindate PIRANHA V va fi livrat militarilor în mai puțin de un an și lucrurile vor intra pe un făgaș normal.

Le voi cere Scorpionilor Roșii să testeze toate transportoarele PIRANHA V în condiții cât mai apropiate de cele din câmpul tactic, pentru au fi siguri că se pot baza pe ele atunci când va fi nevoie!

Ministrul Apărării Nicolae Ionel Ciucă – cont FB

117 comentarii:

  1. Vad ca au pastrat camuflajul „mai viu” – ca la PIIIC ale Scorpionilor Rosii (inclusiv „stilul/sablonul” locatiei culorilor/formelor) si nu cel nou, generalizat, din ultimii ani, mai ”sters/nispos” (de la tancuri, MLI-uri, 4×4, o parte din camioane, etc).

    Comparati, e acelasi:

    1 – Piranha V : https://www.rumaniamilitary.ro/wp-content/uploads/2020/10/piranha-v-2.jpg

    2 – Piranha IIIC: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/2/22/Romanian_Piranha_IIIC_APCs_during_the_Romanian_National_Day_military_parade.jpg/1024px-Romanian_Piranha_IIIC_APCs_during_the_Romanian_National_Day_military_parade.jpg

    2
  2. Buna seara , o veste pe care de mult o asteptam , era si cazul . Sa speram ca urmatoarele transe se vor incadra in contractul initial . Sa vina si camionele iveco 200 de bucati suna bine .
    Sunt curios cand ca incepe licitatia pentru vehicule 4×4 … are cineva ceva info ?
    Ps de Mli 84m ? se mai modernizeaza .. cumparam ceva Nou ?
    ms

    2
  3. La mai multe!
    Hai și cu comanda de Piranha 4 amfibiu pentru Moreni!

    10
  4. În sfârșit 🙂
    Dar dacă beneficiar e batalionul 26, ce se întâmplă cu PIII din dotare? Le mută la Infanterie marină? 😀

    2
  5. să fie primit, la cât ne-am scremut….

    8
    • Nu vreau sa fiu rau sau nesimtit, dar mai terminati cu expresiile astea de pomanagii (scuze psycho de expresie, nu e personal, dar cred ca e cuvantul potrivit!).
      P5 nu e nici pomana si nici cadou! Este echipament cumparat de Statul Roman din banii contribuabilului, adica noi! Deci nu-l „primim” ca mila la biserica.
      Inca o data psycho, nu e personal, dar cand aud „sa fie primit” sau „bodaproste” ma apuca strechia. Sorry, ardelean.

      28
      • Herr Von Renn Weg

        Pai tinand cont de nivelul investitiilor in echipamente noi militare, ce iti vine sa zici cand mai vezi cate ceva nou??!! Pai nu iti vine sa iti faci si cruce, ateu fiind? Da un ochi prin presa main stream sa vezi in comentarii cati tembeli considera achizitia o risipa de bani!
        Si daca esti ardelean, ce? Asta inseamna ca tie iti pasa mai mult? Sau ca esti mai constient…?
        Da, in tara lui 40% la pensii in pandemie, iti faci cruce si ii multumesti lui Dumnezeu ca am avut chiar noroc sa treaca niste achizitii precum Patriot!
        Daca te irita asa tare expresia, iesi la vot la parlamentare in decembrie, si scoate si toate rudele si prietenii care nu voteaza de obicei! Doar asa putem avea o sansa la normalitate!

        26
      • no problem colegu’?pot înțelege punctul tău de vedere.

        9
      • „bodaproste” nu are nici in clin, nici in maneca cu pomana. Inseamna „Domnul fie laudat” si e un cuvant imprumutat (si transformat) din alta limba.

        1
  6. Felicitari! Poate pentru 4×4 se va putea activa ARO sub un nou proiect. Sunt convins ca ar fi un scces. Un astfel de proiect ar insemna un inceput de drum. Eu cu siguranta as cumpara un ARO si nu numai.

    9
  7. Grea nastere. O piranda adivarata nastea de trei ori pana acum. Mai lipseste si o amarata de fabrica de pulberi. Grasu, iar o dai cotita ca e treaba minstresului de la economie ?

    7
  8. Salut. Tovarasi o noua stire buna va serveste baiatu din nou cu o bere virtuala,sa speram ca in viitor nu vor fi probleme cu restul de pirande.

    1
  9. Intrebare stupida, prin urmatorul lot se intelege to 36 de vehicule? Ca asa dureaza sase ani frumosi pt lotul de 227, iar pana la 900 sau cat total 8×8-uri mai e cale luuuunga. Numai sa bage si Moreni in paralel daca le iese P4. Pt cele 12 extra derivate de P3C a durat prea mult, conform cu link din articolul „D-ale-transportoarelor” de la Anonimus, anul asta vin ultimele 4 din acel lot.

    Ca tot zicea Ciuca de camioane, prin articole vedeam tot mai multe Iveco, probabil si din vechiul lot de 173 plus cateva. Urmatoarea rotatie de trupeti trimisa in Polonia avea Iveco (poze din iarna-primavara). Apoi la spital mobil in Constanta in primavara (https://www.facebook.com/mapn.ro/videos/2580359912219541/) aparea Iveco iarasi. Conform cu Wikipedia avem 352 DAC + 124 Roman. La 173 + 29 + 200 si tot in ritmul asta, vor fi 50% Iveco pe la anul (daca wiki e corect, as zice ca e ca de obicei da vechituri in plus, gen 1000 T55-uri pana mai an).

    • Nu mai tin minte daca la P5 sau la trambitatul Agilis (ala in combinatie cu nemtii) era un roadmap care promitea intre 20 si 40 de vehicule produse pe an. (la inceput mai putine dar pe masura ce personalul ar urma sa capete experienta numarul de vehicule livrate pe an crestea)

      Sa speram ca n-o sa dureze mai mult de 3-4 ani sa le livreze pe toate… Nu sunt la fel de complexe precum un avion sau un tanc.

      1
  10. La știrea inițială, de pe HotNews, au început să urle trolii ruși :)))

    15
  11. O veste foarte buna. Sper sa mai ia cateva sute, si unele din alea sa aiba AT ca doar asta e avantajul la echipamentul modern occidental, e modular.

    Sper sa fie OK astea si nu arata rau UMB. Au mai reconditionat/modernizat uzina un pic ? Parca arata mai rau acum 1-2 ani. Stiu ca cei de la GDELS au adus niste echipamente moderne ca sa lucreze ai nostri la P5 aici in tara.

    4
    • Hala nu arata rau, dar pare mai degraba a findepozit de P5. Productie 0 acolo!

      4
      • Într-adevăr nu arată a zonă de producție dar orice proiect are un început. Să fie P5 piatra de temelie a unei noi/moderne industrii de apărare românești.

        Trebuie să începem de jos pt că ne-am bătut joc de niște capabilități o bună perioadă de timp. De putut putem, dacă vrem…

        4
        • As zic si eu. Ce a fost distrus in 30 de ani nu poti recupera usor. Trebuie inceput de jos cu oameni cu o mentalitate sanatoasa, cu pasiune pentru cea ce fac. Ar putea de exemplu sa faca si o scoala in sistem dual langa uzina, cu profil de lacatus, prelucrare prin aschiere, sudura, electro, etc, plus o scoala de maistri si tehnicieni. Trebuie musai sa refaca tot lantul de formare distrus de Bombonel si Abramburica.

          4
  12. Ce mai contează acum 8 luni de întârziere, nu? Ca doar nu vrem sa ne doara capul de analize inutile. Dar dincolo de asta, chiar e o veste buna. Sa speram ca și testele in poligon sa fie ok. A doua veste buna, la scurt timp după cea cu radarele LM AESA. Dacă ar fi și una despre încă 36 F 16, eheee….

    5
    • 8 luni si cu inca 2 ani inainte intarziere. Contractul s-a semnat in ianuarie 2018 si Fifor promitea ca pana la finalul acelui an vor veni aceste prime 36.

      Dar metroul din Drumul Taberei nu-l consideri o veste buna? Sau primul Patriot, sau Himarsul de vine prin ianuarie asa?

      3
      • Ok, a treia veste buna, dupa radare si Patriot. Sau a patra, dupa inca 2(doua) F16, sau a cincea, etc., cum vrei. Important e ca ai inteles ideea: ma bucur sincer pentru reusite concrete, cand mai dam dovada si de inteligenta, nu doar de interminabila prostie.

        1
    • F16 de care? Poate ne facem de niste 21… sau 35!

  13. Bravo! Ma bucur enorm! Sper sa le primim pe toate 227 fara sincope!

    3
  14. o sti GD sa integreze pe Piranha V si https://www.leonardodrs.com/media/12712/imshord_infosheet.pdf ,ca sa ne luam de o grija doar mai adaugam la comanda de piranha

    1
  15. Se cunoaste ceva despre configuratia celor 36 de nou venite? In poze majoritatea par sa fie dotate cu teleoperabila mica, de 12.7.
    Si mi se pare mie, sau in poze se vede un chit suplimentar de blindaj?

    5
  16. O bucurie pe ziua de azi,asa ca de inceput desaptamana

    5
  17. Stie cineva care va fi greutatea totala a vehiculului, cu turela inclusa si combat ready?

    3
  18. Brv in sfarsit nu mai vedem in toate aplicatiile vechile tab. O achizitie buna la cat mai multe 227 is putine undeva la 500 800 ar fii super?Si ceva AT pe ele

    8
    • Pai in plan ar mai fi spre 400 de blindate 8×8 amfibii si posibil versiunea 4×4 a acestora pentru inlocuirea TABC-79. Sau cel putin asta era planul acum cativa ani.

      1
  19. Vazui pe acolo unul cu turela cu mitraliera ..posibil punct comanda.
    La 8 infanteristi plus mecanic conductor , ochitor , comandant e mai mli , sau mai apc??
    Sa fie primite

    3
  20. Munitie e pentru tunuletu ala de 30 mm? asa sa bage baietii pe tava pina se obisnuiesc……

    2
  21. O veste care și pe mine mă bucură (chiar destul de mult). Recunosc faptul că în urmă cu doar un an eram profund dezamăgit.
    Aștept cu nerăbdare atât continuarea programelor pentru care deja se văd concretizări cât și pentru celelalte cum ar fi MLI-ul, înlocuitorul TR-ului, etc…

    2
  22. Și pentru că s-a adus în discuție mai sus vorba despre P4, se mai știe ceva? Au mai avansat discuțiile dintre Moreni și GDLES?

  23. in poze avem varianta MLI ,pe TBT ce vor pune?

  24. O veste foarte bună de Dimineață, la cat mai multe vești bune. O zi frumoasa vă doresc

    1
  25. Apropo de UMB si de tancuri. Se mai aude ceva de cele 276 de tancuri dorite de MAPN? Se vorbea de Leopard si Abrams. Oare o fi capabila UMB sa le modernizeze cu sprijin extern si sa implementeze mentenanta completa?

    Stiu ca erau pe butuci, dar proiectul P5 in teorie ar trebui sa le repuna capabilitatile pe picioare!

    PS De Moreni si P4+ nimic nimic?

    4
    • Alea 276 de tancuri este la capitolul vise taica, vise de cand era mosu flacau – acum ar fi bine sa putem comanda 64 – 84 de tancuri MBT moderne ca nu ne vad permitandu-ne mai multe. Un obiectiv SMART ar fi etapizarea si nu inlocuirea completa a tancurilor actuale medii cu MBT-uri ca nu sunt bani, si nici nu au sa fie bani cu maririle de pensii, pensii speciale pastrate, alocatii marite, investitii, etc.
      Sigur nu am vrea sa ne ducem in inflatie si in cresterea spectaculoasa a cursului de schimb pentru ca sa luam tancuri pe care sa le folosim ulterior doar la defilare ca nu avem bani sa le folosim.

      8
  26. Smaranda Florin

    Buna ziua,
    O veste buna pentru noi dar vreau sa le vad cu sisteme de protectie activa si rachete antitanc. Marea noastra problema nu sunt banii sau importul de tehnologie ci resursa umana care se formeaza in timp si nu poate fi importata sau produsa in fabrica si aici se vede diferenta intre tarile bogate si puternice si restul.

    3
  27. Bai, nu zic, utilajul e ok, DAR: 1. ce facem cu productia P5 la noi? aia e e garaj ce vedem inbpoze, nu hala de productie; 2. eu sunt ingrijorat sa vad intarziere de trei ani oentru 36 de bucati; pana la 200 si, ce facem?! 3. turela s-a rezolvat? are AT pe ea? parca nu, inca… Deci?!

    6
  28. Mie tot nu mi-e clar de ca primesc P5 unii care au deja P3 si nu aia care s-au saturat de TAB77 cu doua motoare de SR pe benzina, o fi de la faptul ca Ciuca-i oltean, da restul ce tre sa faca sa-si cumpere singuri?

    11
  29. „Le voi cere Scorpionilor Roșii să testeze toate transportoarele PIRANHA V în condiții cât mai apropiate de cele din câmpul tactic, pentru au fi siguri că se pot baza pe ele atunci când va fi nevoie!”

    Deci… eu nu înțeleg.
    S-a semnat contractul pentru 200 de transportoare. Cu ceva opinteli s-au primit 36 de bucăți, care… de-abia acum trebuie testate? Adică am dat banii pe ceva de care încă nu știm dacă se potrivește cu cerințele noastre, și de-aia trebuie testate „în condiții reale”?
    Ce se întâmplă dacă Scorpionilor nu le plac transportoarele? Refuză restul până la 200, iar astea 36 ajung ceva de genul „transport VIP” prin poligoane? Sau comanda e deja dată, iar testarea e cerută doar așa, de ochii presei, să dea bine în discurs?

    Sau ce anume ar trebui să-nțeleg din fraza asta?

    4
    • pai ce tot am scris pe aici, ca au fost probleme cu receptia lor… si nu cred ca au fost toate rezolvate.
      Deci s-ar putea citi printre randuri, daca ar fi sa fim mai rauvoitori, ca entitatea care a facut receptia se spala pe maini de o parte din pacate aruncand pisica la unitatile care vor incepe sa le foloseasca. Si probabil chestiile alea se vor secretiza pana se vor gasi solutii de indreptare, ca sunt vulnerabilitati.

      3
      • In domeniul în care lucrez, pharma, recepția calitativă o reprezintă compararea unui produs cu o specificație de calitate prestabilită. Dacă ministerul spune că produsele au trecut cu bine recepția calitativă, pentru mine înseamnă că si-au dat cu semnătura că produsele corespund cu specificatia respectiva. Ca atare nu prea mai este loc de întors aici. Nu știu ce prevede contractul, dar dacă are teste funcționale, cum bănuiesc, or să le testeze în conformitate cu niște specificații funcționale, și o să vedem dacă sunt ok sau nu. Dar pasul de recepție calitativă s-a încheiat. Bineinteles pentru cele 36 de transportoare. De când au anunțat începerea receptori, au trecut trei luni și un pic. Pentru fiecare transportor ies cam 3 zile. Ceea ce nu cred că e mult. Probabil, dacă ar mări numărul de echipe care fac această recepție, ar dura mai puțin.

        3
        • Nu este la fel. Tehnica specială (militară) trebuie testată în condiții cât mai dure, care să fie cât mai apropiate de condițiile utilizării în luptă, condiții care pot (sau nu) să dezvăluie anumite “carențe” la care nimeni nu s-a așteptat.
          Acest tip de testare nu poate fi realizată în trei zile, se poate face doar la unități combatante și poate dura chiar și mai multe luni de zile.

          3
      • Băi frate dar ce probleme poate avea un produs standardizat care intră deja în înzestrarea altor țări?

        Bineînțeles că fiecare țară are specificul ei dar, totuși… Ce e așa de complicat?

        3
        • Pai testarea in poligon are rolul de a verifica daca produsul se conformeaza standardelor impuse de MApN, fiecare vehicul luat separat.
          Deocamdata P5 nu se afla in dotarea nici unei armate, in Danemarca nu stiu daca este operational, in Spania abia au semnat contractul.
          S-ar putea ca Romania sa fie chiar prima tara tara cara sa operationalizeze Pirahna 5.

          8
  30. E un pas mic dar e un pas totuși înainte. Totuși Direcția generală pentru armamente din MApN s-a învățat cu un mod elegant de lucru, cu răspunderi mici, adică numai să cumpere tehnică militară. Ar trebui îndreptat organismul respectiv cu fața spre producție.

    4
  31. Pentru cine a intrebat la Permiteti sa raportez ce e dispozitivul montat in fata mecanicului-conductor :
    Mi-as dori sa fie https://prooptica.ro/product/condor-sr/ si nu ceva importat la pachet .
    Daca e , jos palaria in fata colaborarii cu Israelul . Oameni de cuvant .
    Daca nu e , nu e din vina lor .

    https://prooptica.ro/armoured-vehicles/
    https://prooptica.ro/systems-solutions/

  32. Cum ajung la Craiova primul lucru geamuri fumurii și jantele; jantele sunt prea mici.

    14
  33. Simplu test. Craiova-Brasov-Transfagarasan , dus intors. sa vedem cite crapa pe drum. Macar 10 bucati.

    3
    • Pe hrape si pe paraie sau pe asfalt, ca dupa cum zici cam pare pe asfalt, pa nu crapa BTR60 (TAB77) ale noastre cum mama naibii sa crape P5, glumesti sau spui la misto?

      Eu ma astept sa-l testeze asa mai pe offroad cu trageri din mers, transport de trupe in zone mai greu accesibile iar in urma testarii sa rezulte o mobilitate, putere de foc si protectie peste ce avem acum.

      La capitolul fiabilitate in timp ma astept sa nu fie la nivelul lui B33 , ala are un motor diesel cu pompa de injectie clasica fara management motor, cutie manuala nesincronizata ca la raba etc….asta se va traduce prin niste costuri de intretinere sueprioare fata de ce avem acum.

      Eu personal pe vehiculele militare de transport nici nu m-as chinui sa indeplinesc nu stiu ce norme de poluare , as monta cel mai clasic motor la capitolul instalatie de alimentare dar as umbla aliaje, adica as folosi cele mai rezistente si durabile aliaje la pistoane (otel forjat), ciulasa din otel, etc si putin pretentioase la capitolul carburanti si lubrifianti.

  34. Ai si tu dreptate, acolo pare a fi o aparatoare , initial crezusem ca-i un fel de support, deci DA e posibil sa fie e posibil sa nu fie

  35. adica alea sunt vehiculele de comanda,interesant

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *