Prototipul dronei VSR700 realizată de Airbus Helicopters a realizat primul zbor autonom. Acesta a durat 10 minute și a avut loc la un centru de testare a dronelor situat lângă Aix-en-Provence, în sudul Franței.
Performanța este un pas important al programului, după ce în noiembrie 2019 a avut loc primul zbor pentru a verifica rezistența prototipului, în conformitate cu reglementările în vigoare. Pentru ca acest zbor autonom să fie posibil, Airbus Helicopters a implementat sistemul de geofencing, un perimetru virtual în baza căruia a fost obținut permisul pentru realizarea zborului.
“Zborul autonom al VSR700 este un pas important care ne permite să facem teste pe mare, la sfârșitul anului 2021, ca parte a studiilor de risc privind viitoarea dronă a forțelor navale franceze”, a spus Bruno Even, CEO Airbus Helicopters.
VSR700, derivat din Hélicoptères Guimbal’s Cabri G2, este un sistem de zbor fără pilot din categoria de 500 – 1000 kg greutate maximă la decolare, care oferă cel mai bun mix de capacitate de încărcare, rezistență și cost operațional. Poate transporta mai mulți senzori navali în mărime reală pentru perioade extinse de timp și poate opera de pe vase, împreună cu un elicopter, amprenta logistică fiind redusă.
Prototipul VSR700 a evoluat în ultimele luni scurse de la zborul inaugural prin implementarea funcției de geofencing și a sistemului Flight Termination, care face posibilă întreruperea misiunii dacă este necesar. La nivelul vehicului aerian s-au făcut update-uri la nivel de software pilot automat și modificări structurale.
AIRBUS
Poate duce si arme ?
nu. sarcina utila este de doar 100kg si este compusa in special din senzori. este un UAS de supraveghere,detectie si marcare tinte in ASW si ASuW si misiuni specifice in SAR si ISTAR.
Se lucreaza la 250kg, nu 100kg!
Momentan, producatorul asta anunta pe site ul propriu. Daca tu cunosti mai multe decat aia de il fac, asa o fi!!!
e cam micut pentru cine stie armament
https://gallery.vtol.org/image/PHm00
pai daca asta e micut, Schiebel cum e? 🙂
Kiowa pana acum e cel mai mare din clasa, dar parca as prefera AH-6i… sau stai, nu, as prefera Ka-126 🙂
Pentru noi as prefera totusi ceva cu aripi fixe din categorie cu Scan Eagle, cum zicea si Nicolae, sau mai noul si mai greul RQ-21 Blackjack, care foloseste aceeasi infrastructura cu ScanEagle.
O sa le cam ia paine celor de la Schiebel, desi austriecii au experienta mai mare
Cat costa un frantuzesc si cat un Schebel?
Ar fi bune pt corvete si fregate si la noi
Cred ca s-ar putea adapta si la alte nave
Posibil, doar ca le vad in clase putin diferite, Schiebel e un mijloc compact pentru nave mici si pentru forte terestre… astalalt e elicopter in toata regula ca si Firescout si MD-500
Conteaza senzorii si autonomia
Si bineinteles rezistenta la EW
Daca e mai mare probabil e superior la senzori sar si mai vizibil pe radar
pai conteaza toate, dar daca nu ai spatiu pentru el, cu asta incepi 🙂
Si tras cu prastia de pe mal ar fi ok. Sau prins pe Marasesti sau Midia. N-avem nicio drona pe nave
Schiebel are MTOW 200 kg, pt VSR700 se are in plan un MTOW de 700 kg…
Functia lor e fix aceeasi. Ca asa nici Apache nu e identic cu Tigre, e mai greu, dar ambele sunt elicoptere de atac
Are rotor, e drona, sunt same shit
Daca avea un hamster care alerga sa invarta rotoru puteam sa le incadram la categorii diferite
Ce anume înseamnă „zbor autonom”?
Drona poate efectua misiuni de tip CAP, cu angajare automată a unor tinte din zona de patrulă, sau doar urmăreşte waypoint-uri prin GPS, adică doar un regim de pilot automat?