Niste imagini interesante din uzina:
Ma intreb daca la noi se filmeaza ceva macar la revitalizarea si modernizarea IAR-99 Soim…
Sau nu, ca e secret militar cu tehnologii extrem de secrete!
Niste imagini interesante din uzina:
Ma intreb daca la noi se filmeaza ceva macar la revitalizarea si modernizarea IAR-99 Soim…
Sau nu, ca e secret militar cu tehnologii extrem de secrete!
Salut. Secret la noi si vechiturile sunt secret de Stat.
Nu cred ca mai au ce sa filmeze…
Corect.
By the way……stie cineva cand va zbura primul IAR 99 modernizat? Stiu ca acum cativa ani INCAS si Avioane Craiova surubareau la un model din dotarea Centrului de Incercari in zbor Craiova pentu modernizarea cu radarul ala AESA cumparat de la Leonardo. Nicio vorba sau poza cu el. Un mare nimic despre acel proiect si banii cheltuiti pe el. Poate a ajuns un OZN bestial pe care il tinem la secret pentru vremuri de restriste! :)))
Un fel de Asul din maneca cu care ‘atacam’ Moscova la o adica… 🙂
Daca te referi la TD, care e un demonstrator, cred ca mai degraba nu va zbura, cel putin nu in forma propusa, ca se cam blocasera cu niste „calculele”.
Daca te referi la alea modernizate cu Elbit, e alta poveste, cu intarziere serioasa… sa vedem cu cat pana la urma.
Da, la TD ma refeream. Cat despre astea cu Elbit, nu ma mai mira nimic atata timp cat sunt implicati cei de la Avioane Craiova in joc. Au ramas cativa tauni acolo, cu tot cu paznic secretara si amante. Si toti pensionabili (mai putini amantele ) 🙂 . Cine mama lu’ proces verbal sa mai faca performanta acolo!? Eu buba mare o vad la INCAS. Acolo sunt multi si toaca banii degeaba. Nu se vede nimic in urma lor. Singurul avion vizibil de la ei este IAR-ul 93 de la intrarea in institut, cocotat pe soclu. Noroc tot cu batranii. Un institut de toata jena, la fel ca toate celelalte institutii si directii publice romanesti.
Vorbesti prostii. Avioane a angajat foarte multi tineri in ultimii ani.
tinerii aia au fost angajati pe merite sau nepotism ?
Da, i-a angajat sa fabrice paturi! Ce anume a facut fabrica aia pana la recentul proiect de modernizare al IAR 99? Nu este vina oamenilor, ci al managementului de stat. Poti observa diferenta dintre Avioane Craiova si AerostaR Bacau.
Nu mai au resursa
Incas td e din categoria mircea, fa-te ca lucrezi…
Deja a trecut mult timp si nu se intampla nimic cu IAR 99 Soim.
Ajungem ca si in cazul fregatelor britanice sa dam bani degeaba pe revitalizarea/modernizarea unor vechituri.
Sincer, la momentul asta mai bine mai scoatem ceva bani din buzunar (pe langa cei promisi pt. programul de modernizare) si luam ceva nou care va putea fi folosit si pentru atac la sol sau avion de lupta usor precum T-50, M-346 sau T-7.
Avem doar macheta carlingii prelungite…..sunt curios de racheta aia IRIS-T din poza https://sighiartau.ro/wp-content/uploads/2020/08/foto_42-scaled.jpg
Konec Filma la noi ?
Soim ?
scuze la muzeu cu el!! La muzeu sa ne aducem aminte ca totusi …..
Insa la data zborului era deja cam .. vechi dpv moral
Un IAR 99 modernizat, ar fi o armă complementară destul de eficientă antidronă și contra rachetelor de croazieră… dacă ar fi utilizat după o tactică corespunzătoare. Cu un sistem radar performant și armament adecvat, ar completa bine alte sisteme AA.
https://www.rumaniamilitary.ro/sprijin-la-sol-si-antidrona
IAR 99 este avion scoala . trainer , pentru asta a fost construit in principal . Daca cumva reusesc modernizarea aia la care se tot chinuie o sa fie bun pentru ce a fost construit, adica sa faci scoala pe el…
Erau bune 12-24 Grippen E … aveam si transfer tehnologic, revitalizam ceva industrie de la noi, plus ca nu sint rele. Nu le trebuie super-piste amenajate, distanta scurta de decolare, radar modern, arme suficiente si pret OK fata de altele.
Mentenanta mai ieftina decit la F16…
Asa stam si dormim pe noi … nu ne vindem tara, o dam pe degeaba (comisionul se opreste la cei din frunte – se stie).
Vezi ce curat e in hala … nu vezi asa ceva la noi, daca nu vine strainul sa iti faca …
30 de ani pierduti degeaba, ca tara ….
Mi-ar fi placut sa vad Grippen-ul tarsait prin cateva conflicte sa-i vedem valoarea. Asa ca, pe moment, F16 ce le avem sunt perfecte.
Pe langa F-16 pe care le avem ne-ar trebui ceva de superioritate bimotor (F-15/F-18). Cu Gripen E NU cred ca rezolvi nimic in plus.
Parerea mea este ca prima data ar trebui sa stabilim si sa dam comanda de 3 escadrile de avioane F16 noi, in cea mai buna configuratie pentru ca, peste 10 -15 ani, cand isi vor termina astea de le avem acum sau le vom avea anul asta resursa de zbor sa avem cu ce le inlocui. In acelasi timp ar trebui sa facem demersurile ca sa avem si o escadrila de F-35 tot cam in perioada aia.
Prima data ar trebui sa dm comanda de 3 escadrile de F-16 noi, in ultima configuratie, ca sa avem cu ce le inlocui pe astea de le avem si de ne vin anul asta peste 10 -15 ani cand isi vor termina resursa de zbor. Concomitent, comanda pentru o escadrila de F-35.
Asta daca vrem sa nu fim obligati sa facem iar artificii cand va trebui sa le scoatem pe astea din uz si ne vom trezi cu pantalonii in vine.
Gripen E in 2023 abea la stadiul de preserie
Când te gândești că Saab îl promova ca alternativa la F35..
Vorba aia „esti bun dar nu ești căutat”…Problema nu este avionul ci Suedia. Nu poate oferi protecție.
Când achiziționezi așa ceva plătești si taxa.
Pai e clar, e doar marketing, SAAB nu da videouri asa ca vezi ce „transparenti” sunt ei, nu ! E marketing pur, si asa saraci nu prea vand Gripene, versus Avioane Craiova unde ii dezavanteajeaza sa fie filmati si „baga” fisa cu „secret”, ii dezavantajeaza deorece nu fac si nu prea au nimic de facut.
Vreo 12 bucăți de F-18 pe lângă avioanele F-16 pe care le avem.
IAR-ul să fie adus la adevăratul potențial al unui avion-școală. Daca se mai poate asta.