Saab Aeronáutica Montagens (SAM) isi inaugureaza uzina unde se vor produce elemente ale celulelor pentru aparatele Gripen E/F braziliene in orasul São Bernardo do Campo.
5000 de metri patrati masoara intreaga fabrica si este detinuta de SAM, care la randul ei are ca actionari Saab AB cu 90% si compania braziliana Akaer cu 10%. Daca totul va merge bine Saab Aeronáutica Montagens va intra in lantul de furnizori globali ai Saab, atat pentru industria aeronautica civila cat si pe zona tehnicii de lupta.
SAM va produce sase componente ale structurii viitoarelor Gripen braziliene, operatiunilie industriale fiind programate sa demareze in anul 2020, initial cu 55 de angajati, iar in 2024 se va ajunge la 200 de oameni.
„We are transferring knowledge and production capacity for complex aerostructures to Brazil, in compliance with our offset agreement. The plant is planned to be part of the global Saab supply chain for the civil aviation and defence markets,” a spus Mikael Franzén, directorul Unit Gripen Brazil, Saab Aeronautics.
In privinta aparatului in sine, Gripen E a avut zborul de debut in iunie 2017, iar de anul viitor ar trebui sa inceapa livrarile. In curand Gripenul E isi va incepe si testele cu armament la bord, conform lui Jonas Hjelm – directorul diviziei aeronauitice a Saab.
„We are preparing for the next phase of flight trials – that is, external stores,” a declarat Hjelm.
In acest moment compania suedeza are contracte ferme pentru 96 de aparate Gripen E/F, din partea Suediei si a Braziliei.
In aceeasi nota optimista, directorul de vanzari al Saab, Richard Smith, a declarat ca succesul Gripen E in Brazilia a atras deja privirile mai multor potentiali clienti: „The success of Gripen in Brazil has really helped strengthen the Gripen brand globally. We have a very positive outlook.”
Suedezii se asteapta sa gaseasca clienti atat pentru Gripen C/D cat si pentru varainta E/F: „We see short- and near-term win possibilities for the Gripen C-series, and are seeing increased market interest for the E-series,” probabil, speculez eu, suedezii inca mai spera sa vanda aparate Gripen C/D noi Bulgariei, poate Slovaciei si chiar Botswanei…
De asemenea si Gripen Aggressor s-ar putea vinde mai ales in Statele Unite si Regatul Unit.
Gripen E/F vizeaza tari precum Austria (care vrea sa scape de Eurofighter), Elvetia (care se pregateste sa relanseze competitia pentru inlocuirea Northrop F-5), Canada, India, Columbia sau Finlanda.
GeorgeGMT
Sunt curios cat la suta din acest avion va fi produs in Brazilia.
La 200 de angajati cat este maximul preconizat nu cred ca va fi un procent prea mare.
Depinde ce înțelegi prin „avion”? Și mai contează de seria, nr avioanelor pe an.
Dacă prin avion înțelegi doar structura și dacă e vorba de un avion pe trimestru, atunci cu 200 de oameni poți fabrica tot avionul.
Gross Modo la un avion o treime e structura, o treime motoare și o treime avionics, fără sa socotim armamentul. Presupun ca nu se apuca de motoare și avionics ci doar de structura și nici de aia toată, probabil ca piesele forjate, altele mai pretențioase vor ramine la SAAB.
Orsicit puse una peste alta ar fi minunat dacă s-ar intimpla acest lucru în Ro.
Nu uitati ca in Brazilia se mai afla si Embraer. Al treileaproducatir mondial de avioane civile! BOAC nu mai opereaza nici un avion englezesc .. are insa Embraere!
eci ceva industrie are.Ma rig cumara motoarele din Canada si SUA . Sim late componente ins acum am zis … Anglia opereaza Embraer si nu a mai ramas nici un Trident …
Si prima oara cand s-a auzit ceva despre aeronautica braziliana a fost prin 77-79. Avionul Xingu .. s eopbsrva ca era tehnologie moderna gen „frezare chimica” – intrebati neamtu. In 80 si ceva cu DC 3 urile prea uzate francezii au cumprarat cateva Xingu ca avioane scoala bimotare ptr pilotii lor militari …. (erau moderne, pret convenabil si la naiba nu aveau nevoie de multe!!! )
Eh … asta ma face sa imi aduc aminte ca priun 60 a fots ceva sucar. Btzielenii au fost „convinsi” sa nu faca „concurenta incorecta” producand cafea solubila (ness) . Ca deh ca sa industriaizezi propia ta productie de cafea era „incorect”
Insa prin 75 gubernul militar s-a aratat usor plictisit de glume ca „Brazila este o tara de mare viitor si asa o sa ramana!” si .. si au inceput sa promoveze dezvoltarea industriala. Adicva sa produca ness , sa produca pantofi (onainte exportau pieile ..) sa.. si latele. Au ajuns pana acolo ca s-ua certata rau cuSUA. Pentru ca genralii brazilieni favorizat IBM do Brazil (filiala locala) contra IBM SUA !
Azi?
Ma rog favelele ca de obicei, crimnalitate imensa (ca de obicei) , inegalitati sociale imense (daca esti excesiv de boigat si poti sa iti angajezi cca 200 de sicarios Btazilea este cea mia buna tara. Cu conditia sa nu impusti indeini salbateci si sarantoci prea pe fata sau sa te afizezi cu amnate de 5 ani … se cam accepta orice fantezie. A sin nici un ziarist nu va scie ca ai amante tinere – stoti de ce? Fiindca si patronul sau are simamante tinere si scarba fata de moralisti!) . Dar cu tioate acetea azi .. azi Brazilia are si o industrie moderna ….
A tit in Brzilia .. intr0o zona de granita zisa triunghiul intr-o zi un vames a indrazbit sa ceara mai mult. Indiganti ciontrabandistii au facut greva! (normalul era sa il ucida in chinuri si pe el si familia lui!) In cateva zile vamesii s-ua dus la contabandisti cerand scuze si reluarea traficului . SI vinovatu? A fots „arnajat” intr0un oc mizerabilin care s amoara de foame doar cu leafa de la stat! Asta prin anii 60!!!!
La ce raportati acest „procent”? La masa avionului?
Nu, la complexitatea lui.
pentru ca sa se întâmple asa ceva la noi ar trebui conducatori începând de la arma aviatie, statul major si conducerea politica,
ori pe partea de conducere sunt lipsuri care nu se complini in nici un fel si nu exista nici un orizont de timp in care s-ar putea face ceva,
fieru il ciocanesti, il indoi, daca nu stii te pui pe citit si tot faci ceva,
sau te apuci de fibra de sticla, materiale compozite, etc,
la ingineri si mesteri, de asemenea, ii duci la scoala, la pregatire în exterior, etc si tot ajungi cat de cat la un rezultat,
ori la conducere sunt unii cu torpile ariene si altii care vin din palavrament care pe masura ce se termina banii si se inchid fabricile visează tot mai multa inzestrare contruita loco: submarine, avioane, tancuri etc
industria proprie de tehnica militara iti da o oarecare independenta necesara in caz de conflict militar,
si poate contribui la cresterea nivelului de trai a poporului asta, ca nu degeaba armamentu si tehnica sunt asa de scumpe,
dar la noi sunt alte probleme stringente la capitala patriei: mitingu de sambata de sustinere al intaiului barbat traditional al patriei şi marsu din aceiasi zi pt drepturile LGBT, apoi nationalizarea pilonului II si fondu suveran de smen,
am inteles ca la firmele de la capitala patriei din subordinea primariei a inceput deja dotarea tehnica, sunt datele pe net referitoare la licitațiile din SEAP, dotarea acestor firme cu iphone x si alte device absolut necesare pt primirea si executarea la timp a ordinelor sefului primariei capitalei,
normal ca industria militara a ramas la locu ei,
desi pt produsele ei au trudit oameni, s-au ascutit niste creioane,
dar chestiile astea cu industria autohtona, din nefericire, au inceput sa apara mai mult prin carti
nu te-ai plictisit? aceeasi placa la toate comentariile tale….
Ce poti sa faci la conducerea pe care o avem decat sa încerci sa lupti cu mesaje ca altceva ce sa faci
Poate se trezesc
Imi inchipui ca aia de la conducere iau salar, solda, renumeratie după buget…
Rezultatele prea palide la ce industrie militara am avut cândva
CVred ca brazilenii o sa faca ca chinezii..
Adica azi fac sub licenta acest avion .. obtin tehnologie .. si pe urma o sa aiab un avion al lor pe care o sa il vanda
Avionde lupta
Ghita, e de bine pt brazilieni cand i-i compari cu noi, ei au nota 10 noi nota 1, dar sa-i compari pe brazilieni cu chinezii chiar si-n viitor i-mi pare o naivitate…..
Eu cred ca peste vreo 50 de ani maxim nu va exista vreo natiune care sa se poata masura cu China, asta daca nu intervine nimic care sa-i destabilizeze progresul actual.
Referitor la noi totusi, inca nu am reusit pana acum vreun program militar complex in care sa implicam major industria romaneasca de orizontala, sper totusi ca Agilis sa aiba motoarele si transmisiile facute-n tara, dar acest lucru se va realiza doar daca statul roman poate convinge ca macar o parte din furnizori sa-si transfere productia efectiva-n Ro, altfel va exista doar o asamblare si cam atat fara aport tehnologic si economic important.
nimeni in afara de lumea libera. Dezvoltarea lor e artificala, exista un decalaj enorm intre China moderna din est si cea din interior, saraca si inapoiata. In 50 de ani o sa moara de la atata poluare. Costurile de sanatate vor fi enorme, poluarea in China este absolut incredibila. Bula imobiliara imensa, cheltuieli cu nemiluita, o buna parte nerentabile, razboi comercial imiment cu principalul lor client
In plus au avut grija sa se certe cu toti vecinii, vor sa se extinda in toate directiile.
Sa mai zic de lipsa de creativitate cronica la poporul chinez? copiind nu poti domina lumea, vei fii mereu cu cativa pasi in spate
Lumea liberă bla, bla…….uita-te doar la schimburile comerciale intre statele lumii cu China si spune-mi cate dintre ele reusesc sa aiba excedent comercial, aici e poblema , lumea consuma doar ,,chinezarii”, nu are rost sa vb doar de ultra -tehnologii la care China a avut acces doar din lăcomia unora, cand totu-i de vanzare iar ambiția e mare ai ingredientele necesare unui dezastru, calcaiul lui Ahile sunt chiar marile companii occidentale care produc acolo, Trump încearcă sa oprească asta printr-o politica protectionista atât prin restrictionarea exportului de tehnologii cat si accesul la desfacerea produselor pe piața internă. …..nu stiu daca nu-i cam târziu!
Europa in schimb , ca de obicei …..nu faace nimic!
ASnu ! Eu nu ii compar cu China.Nici chiar cu noi.Eu compar Brazilia de azi – tara care are ceva tehnologii, ceva industrie cu Brazilia din 1960 – samba, Riode Brasilia, carnaval , cafea si cam atat.
De comprata fac altii comparatii… Prin anii 80 diversi exilati latinoamericani, titi de stanga (de lasocialisti cam galbeni la comunisti de nunata Mao) s-au intalnit sa dicute necazurile continentuui.Si brazilenii s-ua mirat ca argentinienii ii invidiua ptr dictaorii lor? Au intrebat de ce si ra[sunsl a fots „Videla al; nostr e la fel decriminal INSA ai vostri fac dezvoltare!!!”. A da.in 1960 ASrgentna era tara ce amai „vioaie” …, Difernta a fots data de niste genrali brazilieni care se stauraserea .. si nu s-ua luat dupa Scoala de laCHicago ci au citit pe Nicolae Manoilescu : Teoria protecționismului și a schimbului internațional.
Si Serioja eu pariez pe Draginul Celest. Si mai zic ca o sa cam ia cel putin juma din Siberia .. pasnic. Poa va plati chiar si chirie
?…..esti comic rau, dar sa stii ca au nu prea vad China o binecuvanare pt occident si ,,civilizația vestică ” ci chiar o provocare, daca nu mai mult, unii ori NU vad ori NU înțeleg. ….
am zis eru binecuvantare? Unde?
:))
ungurii nu se baga la noul gripen?
@vlad
Gripen-urile unguresti sunt luate in leasing si au semnat o prelungire de 10 ani a duratei contractuale…
Parca trebuiau sa le inlocuiasca pe cele 2 busite, nu au facut-o, vor ramane mult si bine cu duzina actuala!
Scuze, se pare ca au inlocuit ceva:
http://defence-blog.com/news/saab-has-delivered-a-replacement-jas-39d-to-the-hungarian-air-force.html
multumesc de raspuns!
5000 mp? Ce fabrica e aia? Cam cât un SMA de pe timpul trecut.
Fabricile de armament și industria orizontala aferentă nu se dezvolta decât pe timp de război sau in anii ce preced războiul in statele agresor.
Asa se face ca aceste fabrici și arsenale merg din plin doar in statele care sunt implicate in conflict/e. Cele mai mari progrese in tehnologia militară au fost realizate in timp de conflict.
Nu cred ca poate exista o economie naționala care sa investească de voie in armamente. Cel puțin la nivelul costurilor actuale. Și nu ma refer la pocnitori ci la Aviație, rachete… tehnica avansată.
Genul asta de făbricuțe păstrează un nucleu de tehnicieni la o adică…, dar nu se poate numi industrie aeronautica sau militară.