Korea Aerospace Industries (KAI) a prezentat prototipul ce va constitui propunerea lui Lockheed Martin pentru competitia noii generatii T-X de avioane de antrenament ale USAF.
„Bazat pe familia T-50 de trainere/light fighter , demonstratorul T-X va incepe testele in anul 2016”, a precizat compania KAI, in 2017 fiind planificate testele in SUA.
Aparatul de zbor are cateva caracteristici noi, precum LAD (large aerea display), sistemele de antrenament incorporate si capabilitatea de realimentare aeriana.
Din punct de vedere estetic, cea mai mare schimbare fata de originalul T-50 o constituie adaugarea unei ”cocoase” dorsale proeminente.
Castigatorul competitiei T-X va inlocui eventual Northrop T-38 Talon, in varsta de 55 de ani, care a servit ca advanced jet trainer pentru USAF inca din anii ’60. Numarul total al unitatilor contractate ar putea ajunge chiar si pana la 350.
Ceilalti competitori sunt Northrop Grumman, Boeing (care face echipa cu Saab) si Alenia Aermacchi. Pe 12 decembrie, Northrop Grumman a permis „cu indulgenta” unor jurnalisti sa vada in premiera modelul aeronavei pe care o ofera in competitie, insa nu a permis nici un fel de fotografii. Cateva zile mai tarziu, presedintele Darryl Davis al Boeing Phantom Works a refuzat in timpul unui interviu cu Flightglobal sa dezvaluie mai multe detalii despre oferta sa in colaborare cu Saab.
Luna trecuta KAI a efectuat livrarea primelor doua FA-50PH, multi-mission jets, catre Filipine, ca parte a afacerii de tip GtG intre Seul si Manila in valoare de 420 milioane dolari, in total fiind contractate 12 bucati.
Pana in acest moment KAI a primit oferte pentru 133 de bucati din partea Indoneziei, turciei, Irak si Tailanda atat pentru seriile de antrenament T-50 cat si KT-1 tandem, in valoare de 3,3 miliarde dolari.
Compania sustine ca este in negocieri cu Peru si Botswana pentru T-50 si cauta noi clienti in Europa, Asia, Africa si America Latina pentru KT-1.
un avion urat, in special partea superioara a fuselajului intre cockpit si ampenaju` vertical,
speram mai mult de la coreeni,
Din poze inteleg ca realimentarea aeriana e tipica pentru USAF, boom-receptacle, deci e pe cocoasa.
MIG-35, F-16 si chiar 21 ultimele variante au toate astfel de „cocoase” dorsale.
Pai daca turcii cumpara de la coreeni traynere, de ce se mai intereseaza la Craiova de IAR 99, varianta modernizata? 🙂
ca nu e aceeasi nisa…
turcii nu cred sa fi confirmat cumpararea de KAI-T50.
Ei deocamdata sunt in programul pentru trainer turboprop KT-1T corean, care inlocuieste T-37 americane: 40 aparate pentru 300 mil.$:
http://www.hurriyetdailynews.com/turkey-set-to-complete-korea-trainer-plane-program.aspx?pageID=238&nID=30291&NewsCatID=345
felul cum se schimba aliantele si partenerii in aceste proiecte aeronautice este debusolant…rivalitate doar pe hartie.
Pana acum, din cate stiu, Koreea de Sud nu a primit transferul de tehnologie de la americani.
NB Pentru rusofili: Bazat pe familia T-50 de trainere/light fighter ….
Coreeenii sunt oameni seriosi, nu umbla cu stifturi 🙂
Sa le reamintim baietilor putin din urma:
http://www.janes.com/article/56554/us-approves-f-35-offset-technology-transfer-to-south-korea
..precum si raspunsul lui Tzupy:
http://www.janes.com/article/55435/adex-2015-lm-officials-say-kfx-technology-transfer-issues-out-of-their-hands
eu nu inteleg cum un roman poate sa fie rusofil….cum dracu sa tii cu dusmanu ? o fi sindromul stockholm
🙂 depinde ce intelegi prin rusofil. daca vorbesti de stalin , beria si altii ai dreptate, daca vorbesti de tolstoi, tesla – asta este sirb dar tot slav- gagarin, Dostoyevsky, A.S. Popov, Sikorskiy aici intreaga umanitate este rusofila. 🙂 . era doar o paranteza. oricum ce a facut stalin numai daca te uiti la atrocitatile care le-a comis asupra propiului popor…
eu constat cu amaraciune ca din pacate exista din ce in ce mai multa gargara si tot felul de bazaconii economice sau policaly corect care vin dinspre lumea buna/democratica/occident… iar la orice cuvant impotriva acestui curent esti etichetat rusofil…
intră pe lupul dacic și acolo o să vezi cîți rusofili sunt, cred că majoritatea au o juma de neuron și ăla anchilozat
Tocmai a cazut un T-50 in Indonezia.
Nasol… Parerea mea ca pilotul a apreciat gresit altitudinea necesara pentru manevra.
Una din principalele cauze de prabusire la spectacole aviatice…