Prototipul KAI T-X

kai t-x 1

Korea Aerospace Industries (KAI) a prezentat prototipul  ce va constitui propunerea lui Lockheed Martin pentru competitia noii generatii T-X de avioane de antrenament ale USAF.

„Bazat pe familia T-50 de trainere/light fighter , demonstratorul T-X va incepe testele in anul 2016”, a precizat compania KAI, in 2017 fiind planificate testele in SUA.

Aparatul de zbor are cateva caracteristici noi, precum LAD (large aerea display), sistemele de antrenament incorporate si capabilitatea de realimentare aeriana.

kai t-x 2

Din punct de vedere estetic, cea mai mare schimbare fata de originalul T-50 o constituie adaugarea unei ”cocoase” dorsale proeminente.

Castigatorul competitiei T-X  va inlocui eventual Northrop T-38 Talon, in varsta de 55 de ani, care a servit ca advanced jet trainer pentru USAF inca din anii ’60. Numarul total al unitatilor contractate ar putea ajunge chiar si pana la 350.

Ceilalti competitori sunt Northrop Grumman, Boeing (care face echipa cu Saab) si Alenia Aermacchi. Pe 12 decembrie, Northrop Grumman a permis „cu indulgenta” unor jurnalisti  sa vada in premiera modelul aeronavei pe care o ofera in competitie, insa nu a permis nici un fel de fotografii. Cateva zile mai tarziu, presedintele Darryl Davis al Boeing Phantom Works a refuzat in timpul unui interviu cu Flightglobal sa dezvaluie mai multe detalii despre oferta sa in colaborare cu Saab.

kai t-x 3

Luna trecuta KAI a efectuat livrarea primelor doua FA-50PH, multi-mission jets, catre Filipine, ca parte a afacerii de tip GtG intre Seul si Manila in valoare de 420 milioane dolari, in total fiind contractate 12 bucati.

Pana in acest moment KAI a primit oferte pentru 133 de bucati din partea Indoneziei, turciei, Irak si Tailanda atat pentru seriile de antrenament T-50 cat si KT-1 tandem, in valoare de 3,3 miliarde dolari.

Compania sustine ca este in negocieri cu Peru si Botswana pentru T-50 si cauta noi clienti in Europa, Asia, Africa si America Latina pentru KT-1.

Flightglobal

15 comentarii:

  1. un avion urat, in special partea superioara a fuselajului intre cockpit si ampenaju` vertical,
    speram mai mult de la coreeni,

  2. Pai daca turcii cumpara de la coreeni traynere, de ce se mai intereseaza la Craiova de IAR 99, varianta modernizata? 🙂

  3. felul cum se schimba aliantele si partenerii in aceste proiecte aeronautice este debusolant…rivalitate doar pe hartie.

  4. Pana acum, din cate stiu, Koreea de Sud nu a primit transferul de tehnologie de la americani.
    NB Pentru rusofili: Bazat pe familia T-50 de trainere/light fighter ….
    Coreeenii sunt oameni seriosi, nu umbla cu stifturi 🙂

  5. Tocmai a cazut un T-50 in Indonezia.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *