Dupa anuntul de la mijlocul lui martie legat de modernizarea a 300 de tancuri T-72 din rezerva ucraineana de catre Ukroboronprom cu ajutor plonez la standard PT-91 Twardy, Malaiezia si-a facut cunoscuta intentia de a mai achizitiona inca un batalion de tancuri pentru a forma un al doilea regiment blindat, fiind puse astfel bazele unei brigazi.
Malaiezia opereaza deja versiunea de export PT-91M Pendekar in cadrul 11th Armor Cor Diraja, blindate devenite operationale in 2010 in urmatoarele cifre si variante: 48 de tancuri PT-91M si vehicule de insotire: 6 platforme de deservire tehnica CTM-4 (CTM-91M), 3 platforme de genisti MID-M (MID-91M) si 5 vehicule-pod mobil dezvoltate in cooperare cu KMW, de tip PMC- Leguan (PMC-91M).
Desi au existat observatii si comentarii din partea militarilor, nu intotdeauna laudative cu privire la programul de introducere in serviciu a tancului PT-91M Pendekar, se pare ca interesul fata de acest model nu a scazut, cu conditia luarii in considerare a anumitor modificari propuse de malaiezeni, dupa cum sustine generalul Raja Affandi din cadrul fortelor terestre.
In hora competitiei pentru dotarea celei de-a 2-a brigazi ar mai putea fi prinse modelele T-90S rusesc, T-84M Braid ucrainean (49 de bucati in dotarea vecinilor tailandezi), dar si noul Altay, care inca isi cauta un motor produs local, turcii avand deja la activ vehicule ACV 300 vandute Malaieziei.
De asemenea in strategia pentru 2016-2020 este prevazuta si achizitionarea unor piese de artilerie autopropulsata cal.155mm, in cadrul noii brigazi.
Revenind la ucraineni, acestia au avut pe rol si un contract de livrare de tancuri T-72 revitalizate catre Etiopia, semnat in 2011 pentru 200 de vehicule.
Marius Zgureanu
Surse:
http://www.altair.com.pl/news/view?news_id=16362
http://bumar.gliwice.pl/?lang=en
Citeste si:
http://www.rumaniamilitary.ro/t-72-pentru-etiopia
http://www.rumaniamilitary.ro/reciclarea-t-72-in-tr-125m1-o-alternativa-la-tr-85m2
Nu inteleg, ucrainienii au atat modernizari facute cu succes cat si capabilitatile necesare sa faca ceva poate chiar mai bun decat polonezul. De ce modernizeaza ei cu polonezii si nu o fac in regie proprie?
Nu e chiar asa.
1.) Ucrainenii au retras T-72 din uz dun lipsa de piese de schimb, acestea fiind produse in Rusia. In schimb T-84 era produs la ei.
Deoarece au si exportat, e posibil sa fi descompletat pentru piese o parte importanta a parcului de T-72, ca sa faca functionale loturile de export. In schimb polonezii au produs sub licenta T-72 si probabil au stocuri serioase de piese.
2.) Modernizarea poloneza PT-91M e posibil sa fie bine superioara ca si capacitati si calitate celei ucrainene.
3.) Uzinele ucrainene deja lucreaza la maxim pentru reabilitarea si modernizarea parcului de T-64 si T-84, deci o capacitate de productie in plus i-ar ajuta sa-si completeze in ritm mai rapid gaurile din inzestrare.
as zice ca au o dilema urata de tot.
Pe de o parte au nevoie de echipamente pentru front iar pe de alta parte au nevoie disperata de bani in conditiile in care parte din fabrici sunt in zona rusofona iar pe de alta parte le pleaca forta de munca de frica razboiului sau in cautarea unei vieti mai bune.
Mai nou la lucru am CV-uri din Ucraina.
Tocmai ca pentru a isi stinge unele datorii ar putea da la schimb licente sau tehnologii, care ne-ar fi utile si noua…
Ar fi foarte interesantă tehnologia de fabricație pt. motorul 6TD-2E de pe Oplot-M… de bine de rău, decât nimic, tot am avea ceva! Bat la pariu că-l mai șurubărim noi și-l facem de 1300-1400CP… 🙂
Pai 6TD-2E este o evolutie a 6TD-1 de 1000CP care echipa initial T-80UD, varianta diesel a T-80. Deci deja s-a tras putin de el sa scoata 1250CP.
Acum stiu ca ucrainenii lucreaza deja la un motor de 1500CP, ca si rusii dealtfel 🙂
http://en.wikipedia.org/wiki/T-84#T-84_Oplot-M
„BM Oplot is powered by a 6TD-2E 6-cylinder turbocharged liquid cooled engine, which delivers 1,200 hp (882 kW). It is improved and more environmentally friendly version of the previous 6TD-2 diesel engine, used on the T-84 MBT. Also tank would be powered by a more powerful 6TD-3 diesel, developing 1,500 hp. Both engines could use diesel, jet engine fuel, petrol or any mixtures of them.”
1500CP, în cazul unui agregat de dimensiuni reduse, deja e greu! Nu cred că au sorți de izbândă, cu excepția cazului în care germănoșii și-ar vârî coada, situație extrem de exclusă, căci, ăștia nu-și vând cunoștințele tehnologice cu una cu două… Or face ei motor de 1500, dar dacă are un volum și mai mare ca cel american… n-au făcut mare brânză… rușii la fel…
economic vorbind, nu s-ar merita sa ieii licenta decat daca vrei sa-l produci in macar sute de exemplare si nu 12 ca si la noi.
Te costa fabrica prea mult!
Plus ca acel motor, cu cilindri opusi, este ca ciudatel! Greu de adaptat pe o carcasa diferita de T-72.
6TD-2E e cu cilindrii opuși? :O
Off topic:
http://adevarul.ro/cultura/istorie/andrei-manolescu-nu-veneau-americanii-1_555dfd0fcfbe376e3571d8dc/index.html
Interesant articolul referitor sa prostia CIA de dupa razboi si greselile ei.
Nu cred ca e vorba de prostie.Au fost multi socialisti intre virfurile societatii americane.Chiar F.D. Roosevelt era cam socialist.Ca sa numai zic de evreii din conducerea mass-mediei , cinematografiei si finante, banci din SUA.
FDR nu era marxist. Sotia sa in schimb…
🙂 Data trecuta ti-am dat ban din cauza unui raspuns al tau imediat la freeman, sistemul a zis ca sunteti aceeasi persoana! Acum insa…nu ma bag 🙂
Sistemul e idiot. Ia-l la intrebari.
Am mai avut cazuri cu acelasi IP la mai multi baieti, desi era imposibil sa fie aceeasi persoana
Bah 🙂 … wordpressu’ da rateuri doar in anumite conditii… in rest este cea mai prietenoasa platforma
Nu ma pricep la chestiuni de acest gen, insa nu ma confundati cu persoana in cauza (freeman).
Stiu! 🙂
Tot din ciclul „ce mai fac polonezii”:::: Rheinmetall Man Military Vehicles and the Polish Defense Group will make a 6×6 vehicle. It will have the capacity the swim. The vehicle will be produced in Poland.
http://www.defence24.pl/news_powstanie-polsko-niemiecki-transporter-opancerzony