Rafale M
In competitia pentru achizitionarea de avioane pentru Indian Navy se lupta Rafale M si F/A-18 Super Hornet. INS Vikrant a fost proiectat sa foloseasca MiG 29, doar ca intre timp indienii s-au convins de calitatea deosebita a Migurilor si vor alte avioane. Ghinion insa, liftul au fost proiectat pentru Mig 29 iar Rafale M intra in lift doar daca i se demonteaza sina de armament din capatul aripii. O alta problema este ca indienii doresc 26 de avioane din care 8 biloc. Alt inconvenient, Rafale biloc nu opereaza decat pe uscat, nu poate opera pe portavioane. Pretul Rafale M, alta problema.
Având în vedere producția sa limitată de mai puțin de 50 de unități (singurul operator este Marina Franceză), prețul lui Rafale M este mai mare decât cel al versiunilor convenționale operate de Forțele Aeriene Franceze, IAF si alti clienti. Evident ca francezii trag tare pe acest contract, au avantajul ca deja au vandut Rafale in India si cunosc cum merg treburile pe acolo, mai ofera si asistenta in dezvoltarea unui motor indian pentru un avion de generatia a a cincea indian AMCA (No comments!) prin firma Safran. AMCA exista, cel putin pe hartie, nu fiti rautaciosi.
Asa ca francezii sunt competitori redutabili, pot castiga contractul cu toate inconvenientele Rafale M, sunt inca in competitie, desi multi oficiali indieni sustin că ar trebui să descalifice Rafale cu două locuri din licitație. „Opt dintre cele 26 de aparate Rafale pot opera numai de la baze terestre. Este greu de înțeles de ce Marina ar cumpăra avioane care nu pot opera de pe un portavion”, a spus un oficial indian.
Boeing F/A- 18 Super Hornet
Boeing subliniaza avantajele F/A -18, sunt produse aproximativ 1400 de celule Super Hornet, ceea ce ar reduce anumite costuri de operare, iar motorul de pe F/A-18 se potriveste perfect pentru marina indiana. Avionul naval american folosește două motoare General Electric F414, care este acelasi motor ales de India pentru a-si echipa propriul design de avion de luptă ambarcat, Twin Engine Deck Based Fighter (TEDBF) pentru Marina (care, întâmplător, seamănă foarte mult cu designul Rafale) si care va fi și motorul Tejas MkII al Forțelor Aeriene. Se asteapta ca F414 să fie fabricat în India sub licență de la General Electric. Indienii spera ca urmatoarele 31 de avioane care vor opera pe portavioanele lor sa fie TEDBF, ar fi de dorit pentru indieni ca toate cele 57 de avioane de pe portavioane sa foloseasca acelasi motor.
Boeing a mai oferit Indiei si posibilitatea achizitionarii F15EX Eagle II, pentru care a obtinut autorizatia guvernului american sa-l vanda in India.
În aprilie 2018, Fortele Aeriene Indiene au propus licitația MMRCA 2.0 pentru achiziția a 114 avioane de luptă suplimentare pentru flota sa aeriană, în urma achiziției a 36 de avioane Rafale, contract foarte banos.
Boeing are o experienta foarte buna in relatiile cu indienii, a vandut in India 22 elicoptere Apache AH-64 si 15 CH-47 Chinook, iar offsetul a mers foarte bine pentru indieni. Tata Boeing Aerospace Limited (TBAL) a anunțat in 2021 livrarea celui de-al 100-lea fuzelaj pentru elicopterul de luptă AH-64 Apache către Boeing de la unitatea sa de producție de ultimă generație din Hyderabad. Fuzelajul a fost transportat la uzina de producție Boeing AH-64 Apache din Mesa, AZ, pentru integrare în linia finală de asamblare.
Cele doua imagini merg foarte bine impreuna, la unii functioneaza foarte bine offsetul.
Caudillo
BIBLIOGRAFIE:
https://www.ajaishukla.com/2022/05/india-could-buy-rafales-for-aircraft.html
https://eurasiantimes.com/boeing-to-offer-worlds-fastest-heavy-duty-fighters-to-india/
Cateodata nu te mai opresti din ras cand vezi ce decizii cretine iau indienii astia, altadata ramai surprins de acele decizii intelepte si rapide pe care le iau urmasii lui Sandokan!
Este precum traficul indian. Hos sa fie, dar nu accidente!
Desi creat de un indian personajul era malayesian.
este creat de un italian
Corect. Greseala mea.
i-am citit cartile cand eram copil, ai mei fiind mari fani de emilio salgari, jules verne si karl may 🙂
Salut. Nu stiam ca Rafale biloc opereaza doar pe uscat, ciudat.
Nu exista varianta biloc navala pentru ca ar trebui sa faca modificari structurale, efectiv sa redesene, construiasca si testeze in draci ce efecte ar avea al doilea scaun, care incurca trenul de aterizare pozitionat/construit pentru aterizari/decolari pe portavion (din cauza acestuia exista doar un pilon central – total 13 – la Rafale M si nu doi – total 14 – ca la B/C).
Intr-un final francezii si-au zis, dupa multe nopti nedormite, las’ ca merge si cu un loc.
radem de indieni dar degeaba. Sunt doar la prima generatie in lumea globalizarii, chiar daca doar 1/1000 au educatie din care 1/50 sunt buni e suficient sa progreseze. La noi coruptia si ineficienta guvernului e copilarie, la ei este infinit mai mare dar mediul corporatist ii ridica ca educatie tehnologica.
In 10-15 ani vor ajunge sa produca avioanul ala de gen a 5 a, chiar daca nu va fi F35 va fi oricim peste ce gunoaie fac ivanii.
F 18 e un avion special construit pentru portavioane.
Aripi care se ” îndoaie” .
Tren de aterizare construit special sa absoarbă șocuri dure la aterizare.
O structură mult mai rezistenta la eforturile decolării cu catapulte și aterizării cu cabluri de oprire.
Cred că americanos vor insista mult pentru vânzarea lor. Inclus transfer masiv de linie de producție și subansamble.
Rafale are un ritm de producție anual prea scazut si nu cred că francezii le dau ceva să producă în loco.
In general , indienii cu vaca sacra , vor trece la pensie multe Mig 21.
Chinezii cu copia lor
Chengdu J 7 au și ei ce oferii second hand MApN . ??
Pentru ca totusi sunt un rafaliot…nu mai putin de 15 Rafale weapons loads, din care 3 extra, ceva mai speciale pentru Rafale M (vedeti pe la sfarsit: Scalp, Exocet si Air-to-air refueling).
http://rafalenews.blogspot.com/p/rafale-weapon-load-out.html
Ca o gluma, cred ca daca Maverick avea Rafale si nu F/A-18…misiunea din noul Le Top Gun era mai usoara. 🙂
https://hushkit.net/2019/12/20/dassault-rafale-m-versus-f-a-18e-f-super-hornet-carrier-fighters-compared/
Conteaza in alegerea avionului naval de ce vor indienii ,offset, transfer de tehnologie, costuri, etc. De exemplu, dotarea IAF cu racheta Meteor, poate fi considerata un succes, doar ca indienii si-au dat seama ca e scumpa si si-au dezvoltat propria racheta aer-aer Astra MK-I, raza 110 km, 200 bucati la un contract de 382 mil USD.
https://www.thedefensepost.com/2022/06/02/india-indigenous-bvr-missile/
„IAF Rafales are outfitted with the Meteor missile, which has a range of 150 kilometers (93 miles) but comes at the steep price of Rs 25 crore ($3.2 million) per unit.
The service reportedly dropped a plan to integrate the missile on other IAF fighters due to its high cost.
The Astra MK-I, in comparison, costs Rs 7-8 crore ($1 million) per unit, providing a cheaper alternative.”
Si incep intr-o luna testele pentru Astra Mk-II cu o raza de 160 km.Nu stiu cat de reusite vor fi Astra I si II dar macar incearca ceva,chiar daca au probleme la granita cu chinezii , indienii vad ca nu vor sa arunce cu banii pe armament, conteaza si pe productia locala.
Daaa.. nu putem sa ne comparam cu indienii.
La noi numai anulari, numai spaga, numai idioti.
La ei, integrare in industria locala, offset de tehnologie, etc.
Cu razboiul la granite si ai nostrii comandanti nu au „spine” sa anuleze contractul de corvete, care zace de 3 ani, desi avem Damen care isi sustine in continuare oferta la pretul ofertat si mai are si santiere – deci si romainii de pe ele – unde se pot face.
Arma de asalt, alta buba.
Piranha, neflotabila si fara rachete AT, alta belea.
Baterii de coasta … nada.
Aparare SHORAD/VSHORAD – nada.
Fabrica de pulberi – nada.
Cam da cu minus daca adunam … minus la multe capitole.
Siguranta energetica – nada, totul dat la straini – apa, energie electrica, gaze, petrol.
Camione militare – aproape nada. Mai misca ceva Iveco sau nu ?
Polonezii, finlandezii se pregatesc serios. Noi… nada.
Dam bani la primari si adjuncti, la parlamentari, la bugetari, tichete de vacanta, etc …
De unde bey nene ? De unde bani ?
Arme pentru aparare nu luam, de construit nu construim nave, pulberi, arme de asalt, blindate, etc …
Nu facem nimic, doar sifonam banii din PNRR si buget.
De ce nu s-a prins in PNRR si programul de irigatii al Romaniei ?
Niste imbecili romanii care au lucrat si au facut PNRR-ul … numai aberatii si nimic concret, sa dezvolti tara asta …
Cad podurile facute de firmele PSD, unde s-a mai pomenit mai nene sa furati atit ???
Va impusca Ceausescu daca traia … si pe tot neamu’.
Nu-l regret, dar astia sint inconstieni si dobitoci cu totii, nu-si dau seama ca fac rau tuturor si tarii asteia …
Dreptatea si justitia au parasit tara asta … acum lasii, neghiobii, ticalosii, mincinosii si oportunistii au ajuns sa faca legi si sa ne conduca …
Nu stiu sigur daca racheta BRAHMOS poate fi sustinuta de Rafale, din cate citeam indienii spunea ca numai Su-30 o poate duce.
Corect.
AH-64 Apache pentru armia Indiana. Bravo nene. Am avut si noi visuri umede odata cu Dracula.
as spune ca nici unul din cele trei avioane (Rafale M F-4, F-18, TEDBF) nu este solutia ideala, din moment ce la baza proiectului a stat MiG-29k: https://idrw.org/ins-vikrant-will-small-lifts-be-able-to-operate-tedbf-rafale-m-or-f-18/
cu toate ca Rafale M F-4 este superior F-18, francezi pe langa lipsa unui biloc, mai au un dezavantaj major: partea de training pt proprii piloti, francezii o realizeaza in USA (e drept pt portavioane CATOBAR, insa este exact partea de pregatire ce face diferenta fata de un pilot al Armée de l’Air et de l’Espace)
INS Vikrant cred ca la nivel de senzori si aparare AA este superior fata de Fujian, insa va putea imbarca doar jumatate din avionele pe care portavionul chinezilor le va lua la bord (la care se adauga avantajul pe care-l vor avea cand va fi operational, ca este CATOBAR si isi vor putea ridica avioanele mult mai rapid, desii atat Fujian cat si Viktant au 2 lifturi), concluzia fiind (cred eu), ca indienii vor trebui sa aleaga un avion care sa le confere un oarecare avantaj fata de cele ale chinezilor, si astfel sa suplineasca superioritatea numerica a acestora din urma
doarr chinejii si ameicanii ce au atatea programe de inzestrare in derulare….
ce-i al lor e pus deoparte,sac fara fund si vaca de muls.
„AMCA exista, cel putin pe hartie, nu fiti rautaciosi” – pdf-urile lor sunt mai tari decat pdf-urile noastre!
De fapt, asa faceam misto si de turci acum 2-3 ani, cu avioanele lor, si uite!, ca acum asambleaza tai hurjet si sunt seriosi si in privinta tai tfx; doar nu ne-or face vreo surprizasi indienii, sa scoata avioane militare adevarate!