Rasul german, sau Lynx KF41

 

KF-41 mai fioros in versiunea MLI

La Eurosatory a aparut si versiunea lunga a Lynxului, si anume KF41, cantarind 45 de tone (44 dupa unii) cu turela Lance sau doar 43 de tone in versiunea APC/punct comanda, cu mitraliera .50cal in turela teleoperata Qimek. Bestia e mai grea decat un T-72, ca sa nu mai spunem de inaltime, cei de la Jane’s sustinand ca are rezerva de masa pana la 50 de tone, cat TR-85M1.

Teleoperabila Qimek .50cal

Reclama:

Mie imi pare si destul de inalt, lucru confirmat de inaltimea interioara intre podea si plafon de 1,75m.

si aici „the new shit” dezvelit la Eurosatory:

Mie mi-au placut mult „ghivecele” din fata vehiculului – ar fi fost frumos sa-i faca un suport sa le care cu el.

Lynx-ul PCB ornat cu ghivece

… iar aici cu infanteristul-gradinar

Dar parca e mai greu fara, chit ca noi inca modernizam evolutia MLI-84, evolutie a BMP-1 – i-a picat fata celui de la Rheinmetall cand i-am spus: „Really?” m-a intrebat el.

O poza din alt unghi, sa se vada cat de inalta e fieratania:

Apoi lasa ca cine rade la urma…

Si ca tot vorbim de partea din urma, iata ce fund are, cat toate zilele, si o usa pe masura pentru ca preafericitul infanterist mecanizat sa se poata misca nestingherit:

si interiorul:

si ca sa comparam cu cea din 2016: Lynx KF31.

 

Despre Fieldranger cal. 25mm n-am reusit sa aflu ceva, interlocutorul nefiind specialist in zona armelor ci a automotive. Dar Rheinmetall sustine ca teleoperabila cu .50 cal este din familia Fieldranger care are 4 subclase: light (arma cal. 5.56 / 7,62mm si masa pana in 75kg), multi (arme usoare, pana in 200kg, cal. 12,7mm), dual (cu arma coaxiala, calibru mic) si Fieldranger 20, cu arma cal.20mm:

Fieldranger multi/ Qimek

Si iata si noul Lance V2 cu tun Wotan cal. 35mm:

Si un prim plan cu lansatorul de rachete:

Marius Zgureanu

 

Citeste si:

https://www.rumaniamilitary.ro/rheinmetall-lynx-video 

https://www.rumaniamilitary.ro/rheinmetall-lynx

22 de comentarii:

  1. Tara lui Andrei

    Si totusi, nemtii au probleme serioase cu Puma… Probleme cu piesele de schimb, mentenanta, fiabilitate, livrari, etc. (am inteles ca e si cam scump de operat…) 43% readiness rate in 2017, 46% in 2016… Si nici nu e gata produsul final in sensul ca mai au de pus chestii pe el.

    Lynx asta arata interesant dar… ma intreb oare cat de fiabil este date fiind capacitatile indoielnice ale nemtilor din ultima perioada…

    La capitolul asta parca m-as increde mai mult in CV90 la prima vedere… Scandinavii cand spun ca fac o treaba chiar fac… Nemtii au devenit mai balcanici (sau poate arabici?).

  2. Intradevar mare masinuta, te lasa Cu gura cascata. Chiar daca sunt adeptul de a dota armata cu ce e mai nou si modern pe piata mie greu da cred ca infanteristu-l roman va avea parte de asemenea jucarie, sunt curios cat ia costat acest proiect ca tot sa plangeau unii pe aici ca Agilis ne baga tara in faliment.

  3. Cum poate fi folosit autobuzul asta in prima linie?
    Îmi face impresie ca toate aceste mașini de lupta nu sunt proiectate decât pentru lupte cu inamici in papuci.
    Când ma uit la aceasta generație de blindate parca văd primele tancuri britanice din WWI! Îmi vine greu sa cred ca acest tip de blindat se poate apropia de inamic astfel încât armamentul cu care este dotat sa aibă un cuvânt de spus.

  4. Interesant ca nemtii inca n-au renuntat la turelele operate de oameni fata de rusi care trec totul la autonoame . Ma asteptam sa fie invers . Sau stiu ei ceva ? …

  5. Bomba cu neutroni si din cauza asta nu sau axat nemtalai sa se automatizeze in
    totalitate

  6. Ca si protectie o fi mult peste Agilis care va fi probabil o fractiune din costul astora….ca si armament aceeasi turela…Spike punem si noi singuri ca pe Jderi….asta e senilata,scumpa si f grea…..nu prea ii vad rostul….dar vine Vlad probabil sa ne elucideze..?
    Let there be light…?

  7. Parca e o concurenta care face cele mai inalte masini. Parca revad tancuri Grant/Lee din ww2. Va fi foarte greu de camuflat dracia asta, ca si fratii spirituali la fel de mari

    • Cu gabaritul acesta nu stiu cum va transporta trupe la mai puțin de 4K de linia de contact cu inamicul. Asta o putea face și o camioneta 4×4!

  8. Hmm, daca-i pui un cifru la usa aia din spate poti sa folosesti Lynxul ca si seif de banca! ? Ar fi bun si ca transportor blindat pentru bancile mai cu dare de mana. ?

  9. Și acum urmează un articol despre ascod, nu-i așa ?

    • Da , or curs multe rauri de cerneala cand a aparut PL-01 …dupa mine inca se mentine ca cel mai fain transportor senilat modern din orice unghi l-ai privi .Pacat ca deocamdata a ramas doar la nivel de concept , mi-ar place sa-l produca in serie

  10. Rog un reporatj despre ASOC varu’ lui P5 si daca e se poate si Eagle.
    Sigur au sa-l propuna americanii la licitatia cu usile inchise pt.
    all terrain 4×4.

  11. că sunt la aceeași greutate cu tancurile mai e cum mai e, dar protecția măcar e comparabilă cu tancurile alea?!

  12. Mdaaa….si noi ne pregatim de inca o serie noua de modernizare a MLI-ului stramosesc! NO COMMENT!

    1

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *