Raytheon își consolidează parteneriatul cu industria locală

 

 

 

 

Compania Aerostar din România devine parte

din rețeaua de furnizori globali Patriot®

Compania Raytheon [NYSE: RTN] își consolidează parteneriatul pe care îl are cu industria românească de apărare prin lansarea către Aerostar a unei comenzi pentru lucrări destinate Sistemului de Apărare Antiaeriană Patriot®. Astfel, Aerostar devine parte din rețeaua globală de aprovizionare a Raytheon, având posibilitatea de a exporta către celelalte 15 națiuni din cadrul Parteneriatului Patriot care dețin, împreună, peste 220 de unități Patriot.

“Această comandă oficializează începutul colaborării pe termen lung pe care Raytheon o are cu industria din România”, a spus Mike Ellison, Country Manager pentru România. “Ne pregătim să realizăm mult mai multe alături de industria românească de apărare, deoarece un astfel de parteneriat solid este un element cheie în relația dintre Raytheon și români”.

 

Sistemul Patriot de la Raytheon protejează împotriva unei game extinse de amenințări aeriene ce include aeronave, rachete balistice tactice, rachete de croazieră și vehicule aeriene autonome.

“Aerostar este pregătit să contribuie la construirea sistemelor Patriot destinate României”, a spus Grigore Filip, președinte și director general al Aerostar. “Parteneriatul nostru reprezintă o oportunitate uiașă care se va materializa imediat ce vor fi produse primele unități Patriot românești”.

Comanda include realizarea de piese prelucrate și de ansambluri mecanice destinate montării și fixării componentelor electronice din cofretul radarului. Aceste componente vor alcătui subansambluri, care, la rândul lor, vor fi integrate în construcția flotei Patriot.

Raytheon

49 de comentarii:

  1. E un lucru bun, dar nu neaparat extraordinar! Nu ma pricep sa pot aprecia cat de importante, high-tech etc. sunt aceste componente, dar importanta este inceperea colaborarii. Daca Aerostar va demonstra ca este un partener serios, o sa creasca probabil si importanta componentelor pe care le va fabrica.

  2. Hai ma ca mai trebuie si una buna din cand in cand. Bravo, si la mai mare.

  3. Cum ar veni, din ce am citit, astia de la aerostar efectiv se ocupa cu sudatul de table si dat cu vopsea eventual strans un surub ceva.

    Bravos natiune.

    • Daca nu sudezi tu, nu vopsesti tu si tie rusine sa strangi suruburile… o vor face „babuistanezii” in locul tau! Si asa va creste economia babuistanezului, in loc sa creasca economia ta…

      1
      • Dap, asa-i cu munca cand o faci pe bune. La inceput esti ucenic, in ceva timp prinzi 3 suruburi si in cativa ani faci masini tesla.
        Asa functioneaza si economia in general nu prea ai cum sa produci de la inceput bunuri finite cu val adugata mare. Desigur vorbim de fiecare sector economic in parte, cu specificurile sale.

        • Stai linistit ca „Petrudez” este postac Skt. Petersburghist! Misuna internetul de soparle ca ei! Orice „stramba”, nu conteaza… numai tarile fostului pact de la Varsava(Varsovia) sa nu aibe economii mai performante decat Rusia…!!! Caci, cu acest gand se spala pe creier mujicul rus in fiecare dimineata, cand se scoala din patul de paie, din bujla ciocanita din scanduri de copaci de taiga. 😉

          • Sugi o ceapa tu si altii care ar avea tupeul prostesc sa ma acuze de iubire fata de sovietici.

            Daca atat ai priceput din ce am scris e clar ca esti la nivelul unui votant pesede.

            Astia si-au batut joc de toate programele de inzestrare de la marina la aviatie si forte terestre. O sa ne ia foarte multi ani sa recuperam partial decalajul. In tot acest timp sovieticii isi fac de cap prin jur.

            Sa mai ai pretentia la optimism de la mine in conditiile astea deja sfideaza nesimtirea.

    • Pai da Petrudez, sa ne dea task-uri super complexe prostii aia de americani, ce mai, sa ne dea direct planurile sistemelor, ca le facem noi, ca stim, doar suntem daci liberi, nu?

      • Sa iti dea task-uri in compensatie
        Platesti 3,9 miliarde , simple sau complexe
        Daca banii de inzestrare ii arunci numai in „importuri” , mai bine inchizi pravalia si „pleci acasa”
        Daca nu se poate cu industria „meletara” de la noi ..offset normal , lohn-uri , ce o fi , numai sa fie
        Altfel , „saracesti economia”

  4. Se deschide o usha si pentru alte proiecte! La mai mare!!

  5. Ies bani si din sudat si vopsit. Daca nu se face la noi, o va face altcineva, in alta tara. In plus, la o constructie metalica, asta e cea mai mare parte din volumul de munca. Instalarea electronicii e o treaba rapida.

  6. Sa nu uitam ca si Dacia a pornit cu Nova si Solenza si a ajuns la centru de cercetare si testare.

    • CORECT! 🙂 Plus cu o alta filiala(fabrica) sau investitie, spunetii cum vreti, peste mari si tari, in Maroc! Daca ar mai deschide o a doua fabrica in Romania sau Bulgaria, pentru modele noi {de ex: Dacia Van[asemanator Mercedes Vito, Renault Traffic, VW Transporter], un model Dacia sedan/station wagon(break), mai mare decat actualul Logan si un model mini[gen Renault Twingo, VW Lupo, Toyota Aygo], parca numele desemnat era City sau Citadine…} ar fi deja o marca cu un renume destul de mare si bine stabilita in Europa si la nivel mondial!

      Ce ma deranjeaza, este faptul ca in Rusia inca se comercializeaza sub emblema Renault si nu cea a Daciei! Probabil i-a durut prea tare pe domnii rusi, sa divulge narodului ca „tiganii de Romani” proiecteaza si construiesc masini de calitate europeana, spre deosebire de LADA lor, de foarte proasta calitate… 😉

      • au anuntat ca vor renunta la rebranduire pentru a ajuta imaginea de marca Dacia.
        dolenanta pricipala pe care o am la dacia este intarzirea cu care o tranformă in autoturism bun si pentru pasageri nu doar pentru marfă.
        mai e si gradul de robotizare redus indus pentru apăstra un anumit locuri de munca….
        lumea se uita la dacia ca la o minune romaneasca dar e un „biznis pe bani” al francezilor aici la noi,nu va asteptati la multe „concesii „din partea lor.

      • Mai sunt si alte tari unde produsul/masina se vinde sub alta marca, cum ar fi Renault sau Nissan. Intuitiv (n-am stat niciodata sa socotesc) cred ca sunt mai multe piete unde se vinde sub alte nume decat Dacia. In majoritatea nu este vorba despre renume prost al Dacia ci de faptul ca e complet necunoscuta. Din cate stiu piata principala pentru Renault Logan este Turcia (Renault Symbol), si acolo nu e vorba despre imagine proasta a Daciei ci de capitalul acumulat de modelul istoric Symbol.

        Niciunul dintre proiectele unui turism mai mic nu a prevazut productia in Romania. Nu stiu daca pe viitor se va schimba asta pentru ca Mioveniul nu este in topul fabricilor Renault cu cele mai mici salarii.

        Pentru Dacia sunt importante cele 2 fabrici proprii dar si centrul CKD care livreaza kituri cu piesele necesare altor locatii pentru a asambla modele Dacia. Pentru o fabrica normala de componente din Romania centrul CKD este cel mai important client (desi asta depinde si de gradul de asimiliare locala in crestere din alte alte locatii sau zone).

        In particular la rusi principalul model „Logan” nu este Renault Logan ci Lada Largus asa ca supozitia ta din ultimul paragraf nu se confirma.

        Doar de curiozitate, poti sa-mi spui te rog de ce te deranjeaza pe tine personal faptul ca in Rusia se comercializeaza Renault Logan in loc de Dacia Logan?

        • „Mai sunt si alte tari unde produsul/masina se vinde sub alta marca”

          In cazul unor piete cum sunt India, Africa de Nord sau America de Sud, mai inteleg, sunt destul de departe… desi chiar si in aceste cazuri, totusi ar fi normal ca modele Dacia, sa poarte emblema marcii, nu cea a Renault sau Nissan… plus ca sunt fabricate local, masinile nu provin din Romania sau Europa… din moment ce sunt fabricate la fabrici din India si America de Sud, nu cred ca s-ar mai putea pune problema slabei calitati, cuplate cu necunoasterea renumelui marcii… daca exista probleme severe de calitate, este clar ca apartin locului…

          Dar in cazul unor piete atat de apropiate cum sunt Rusia si Turcia, nu sunt deloc de acord, ca Dacia Logan sa se vanda sub emblema Renault sau Nissan!

          „In particular la rusi principalul model “Logan” nu este Renault Logan ci Lada Largus”

          Stiu foarte bine ca primul model de Logan a fost vandut Lada si l-au rebranduit sub denumirea de Lada Largus, cu mici diferente de design exterior si interior…

          Logan II si Duster II, sub ce emblema se vind in Rusia?? Sub emblema Dacia sau emblema Renault?? Asta nu mai stiu…

          „Doar de curiozitate, poti sa-mi spui te rog de ce te deranjeaza pe tine personal faptul ca in Rusia se comercializeaza Renault Logan in loc de Dacia Logan?”

          Din cauza ca, rusii ne vad pe noi romanii, ca pe „niste tigani” inferiori lor, din toate punctele de vedere! In privinta altor neamuri, nu stiu… problema respectivilor…
          Si tare m-as fi bucurat sa le fi „infipt un cutit in coaste” si sa-l fi rasucit asa putin, sa-i doara ceva mai tare… stiind ca o masina ca Dacia Duster sau Logan, este(chiar daca doar pe jumatate)partial gandita si proiectata in Romania si 100% fabricata in tara noastra… sunt mai meschin de felul meu asa, imi place sa provoc suferinta dusmanilor mei! 😉

          • camioanele cu numere de ucraina transportă autoturisme dacia sub brandul renault,cred că așa e in tot spațiul estic.

          • Dacia (era „Renault”) si Rusia au fost mereu conectate:

            – proiectul „Logan” s-a nascut in Rusia unde exista o bariera a celor 6k Euro si tot ce se incadra sub acest pret se vindea chiar daca era perimat moral iar turismele moderne nu razbeau indiferent de ceea ce ofereau. In timpul lui Chirac, si pe fondul unei apropieri fata de Rusia, Renault prin presedintele sau si- a propus proiectul „berlinei de 6000”, devenita ulterior Dacia Logan.

            – Inca de la bun inceput a fost prevazuta productia de Logan in Rusia (logic altfel, daca luam in considere punctul de mai sus). La fel si Columbia si Maroc unde inca inainte de scoaterea pe piata a Loganului era stabilita productie locala . In Maroc era fabrica |Renault din Casablanca. Fabrica din Rusia (Avtoframos), fosta Moskvich a inceput productia imediat dupa Pitesti. A fost prima din lume deservita cu piese si subansambluri de catre CKD Pitesti/Mioveni. Nici vorba sa se puna problema livrarii de la noi. Nu are legatura cu Lada, inclusiv Largus, care se face la Togliatti.

            Criteriul geografic nu este nici singurul si nici macar unul important. Chiar daca Turcia e apropiata ei sunt producatori auto mai mari; in plus fabrica Renault de acolo e mai eficienta din puct de vedere al costului unitar si al manoperei (deci transportul „scurt” nu conteaza). Despre Rusia nu stiu daca e o piata „atat de apropiata”; pana la Moscova sunt 1500 de km iar pana la Sankt Petersburg 1800 km, deservite de infrastructura deficitara.

          • Logan si celelalte modele se comercializeaza in Turcia si in Africa de Nord sub sigla Dacia.
            Doar in Rusia si America de Sud se vand sub sigla Renault.

            • Vreau sa vad si camionul(TIRUL) de 25.000 euro de la Dacia, fabricat undeva in Romania! Pur si simplu ar rupe piata de tiruri in doua! 😀

      • Cu doua luni in urma ml-am cumparat un Sandero stepway confort 90 cp . . Raportul calitate pret este imbatabil . Este a treia marca preferata in scoala de soferi spaniola si masina cea mai vanduta intre particulari

      • Ai de capu lor câți bani au bagat rusii pentru susținerea industriei lor cn de mașini.
        Au bagat miliarde de ruble si tot nu pot face o mașină cat de cât.
        Următorul pas pentru sustinerea industriei auto rusești a fost anunțat de Moscova,. Guvernul va permite celor de la Lada sa vândă droguri pentru a avea auto finanțare ..
        Poate facem si noi cofee shopuri in garniturile CFR călători , sa vezi cat de repede salvăm caile ferate 🙂

    • si papucul diesel?

      • N-ar fi rau deloc, daca Dacia ar scoate si modele de dube mari(gen Mercedessa Sprinter, VW Crafter) si chiar daca s-ar baga si la camioane… fabrica deja exista practic… numai ca se cheama Roman Brasov.

  7. E un inceput. Sa speram la mai mult, desi capabilitatile noastre in domeniu sunt la piciorul broastei. Pentru ca acum platim 3,9 miliarde si suma va creste in timp.

    Sa vedem daca in urma achizitiei restului escadrilelor de F16 suntem in stare sa asimilam intretinerea lor in Romania. Si aici Aerostar pleaca cu prima sansa.

    Ce-nseamna sa fii privat! Aerostar castiga contracte in timp ce Avioane Craiova se face remarcata tot cu contracte, dar altfel…

  8. incep sa cred ca poporul asta nu mai are nici o speranta. Articolul este despre piese de Patriot la Bacau si se comenteaza ca de ce nu are Renault sigla de Dacie pe toate Loganurile….

    • doar de la atât?!

    • Ne stiu daca e cazul sa te lamentezi. Titlul este „Raytheon își consolidează parteneriatul cu industria locală” si poate ca discutiile se incadreaza in cadrul propus. Sau poate ca nu fac asta, si atunci un moderator le va intrerupe.

      In alta ordine de idei, daca ai lucruri pe care vrei sa le spui despre Raytheon sau Aerostar, daca ai informatii noi mai apropiate de tema propusa de articol. te rog sa iti aduci contributia la discutie; in masura in care am o opinie sau stiu ceva despre ce spui, eu unul iti voi raspunde.

  9. Aerostar este cea mai performata companie din domeniul aero si aparare, indiscutabil. Dar problema e aceeasi ca si la alte contracte

    Cele ma fleacuri dintre fleacuri

    Si asta la:
    Radarele GapFiller UTI a „integrat” rotile
    Tunurile Oerlikon 35 mm si 25 mm KBA Ra – La Resita au integrat de s-au rupt. Nu stiu detalii dar cinev care lucra aclo a facut o fata lunga cand sm vorbit de fabrixatia produselor respective. Dar ei se lauda ca e produs licentiat la ei.
    Turelel de Pirania V. O sectie la Magurele cu suprafata de 1000 mp, adica un loc in care poti baga 2 blindate sa montezi turlelel livrate din Israel.
    Mai nou Bereta „vrea sa fabrice” dupa aceeasi reteta ARX 160 la Targoviste.
    NE FURAM SINGURI CACIULA FRATILOR. Mai ales ca aceste scheme probabil contin si circuitele de sifonare a banilor de mita (nu e cazul la Raytheon – Aerostar dar la povestea UTI GapFiller… hotul neprins, negustor cinstit nu?).
    Intr-o tara civilizata s-ar numi import si gata.

    • Exact asta lamentez si eu.

      Desi mai pretentii de offset nu poti avea din pacate.

      Dar totusi ma asteptam la ceva mai mult. Poate nu in privinta Patriot dar sunt ferm convins ca sunt alte domenii une companii precum aerostar ar putea contribui.

      Desi daca cumva ai nostri or sa cumpere ceva elicoptere si avioane poate o sa prindem ceva mai mult si mai avansat decat sudat la doua table si un strat de vopsea.

      • Tu vrei sa sari de la neandartal direct la capitan de nava Star Trek… increderea solida si de durata, se castiga intotdeauna incetul cu incetul, pas cu pas! N-ai sa vezi niciodata ca vine un concern precum Raytheon, sa-ti ofere pe tava de argint, 50% din know-how si profituri, din simplul motiv ca nu stiu cine te mai crezi si tu… mare si important Roman, de pe la Videle, incaltat cu slapi si colanti de trei surcele…

        Ti s-a oferit acest mic job(cat de modest si neimportant ar parea), fa treaba ca oamenii de la A la Z, cu cat mai putine probleme de calitate cu putinta! Cu timpul, poate se vor ivi si ocazii de joburi(treburi) mai complexe si avansate de atat… poate… dar niciodata 100% garantat! Asta nu inteleg majoritatea romanilor, la modul general! Ca absolut nimeni de pe acesta planeta(sau univers), nu este din nici un punct de vedere obligat, sa-ti ofere o informatie(indiferent care ar fi) gratis si neconditionat… din simplu motiv ca nu stiu cine te mai crezi si tu si ce ai mai realizat si tu in trecut! Iar daca nu doreste sa vanda acel ceva(informatia) absolut deloc… pur si simplu nu ai ce sa-i reprosezi!

        • Nu suntem in neanderthal. Aerostar este furnizor de echipamente hidraulice pentru aeronave decand lumea, si este autorizat la activitati de mentenanta pentru Boeing si Airbus. Iar pe total Romania, am exportat in 2017 tehnica militara in valoare de 192 milioane de euro din care produse si servicii pentru aeronave militare de 26 milioane. Deci e bine ca am intrat ca furnizori in reteaua globala de furnizori Raytheon dar sa nu ne bucuram excesiv de „doua table”, mai ales ca asta e contract justificat de motivatii politice: aparenta de offset.

          • Te inteleg… dar uite ce spune psycho mai jos… sunt exact ca orice alta companie care depinde partial de stat, ca sa poata sa steie deasupra liniei de plutire! Sidex-ul e la fel, Total Gaz din Iasi, la fel… sunt burdusite de „telectuali de marca” si muncitori 3-4… din cauza salariilor de mizerie pe care le platesc…

            Deci perfecti nu sunt! In ciuda tuturor certificarilor…

        • Cand aud(citesc) aberatii de genul …ma intreb oare de ce nu am emigrat pe ..luna
          Star trek ..mic „job”..
          Tu ar trebui sa fii pus la perete ..si sa numeri pana la 3 miliarde 900 de mii de euro pana inveti sa numeri
          Si asa o sa iesi din…neandertalul gandirii
          Ce mic job ?????
          Sunt 3,9 miliarde dolari , euro ..ce vrei tu
          Faceai doua fabrici ca cea de la pitesti ..si faceai mii de dustere pe an
          Terminai autostrada a1 ..cu tot cu valea oltului , pe a3 complet ..si incepeai autostrada spre moldova
          De banii astia , daca nu ai oamenii instruiti ..iti construiau cu 300 milioane universitate si iti instruiau si profesorii si muncitorii ..si iti trimiteau si 100 de oameni la cursuri de 100 euro in state la ei in fabrici
          Nu mai vorbiti discutii ..daca nu aveti nimic de spus
          Nu e contract ptr camioane
          Mbda venea cu corpul rachetei si altele , a fost ” pospus” ..nu mai e important
          Stii tu puterea militara are o legatura intriseca cu puterea economica
          Exemplul cu marea neagra
          Nu te imping americanii , nu sunt sondele , nu sunt submarinele
          E un total
          Daca vrei sa fii economic puternic , trebuie sa iti poti securiza rutele de transport
          Cum „neriveranii” nu pot intra …tu trebuie sa o faci si iti trebuie nave de suprafata , ptr a putea securiza rutele ptr navele civile si iti trebuie submarine ptr a tine flote adverse sub control , ptr ca navele de suprafata sa poata opera ..si iti trebuie si aviatie ptr chestii punctuale ..si incet , incet , incepi sa vezi totul ..ca daca vrei rute de transport , port constanta samd , trebuie sa iti faci tu temele
          Daca nu ..stai ascuns la colt si dezbati pe pdf-uri ce tip de submarin pitic sa cumpar sa apar sturionii
          Nu cumpara dragnea patriotul sa il planteze in belina sa il apere de cormorani
          Il cumpara statul roman ..ca in caz de ceva sa nj se transforme otopeniul (ca a costat alta caruta de bani)…in ceva asemanator donetskului ..sau sa defileze rusii ca prin georgia
          Nu il cumpara sa vada daca trece vreun obuz sau meteorit prin umbrela ci ptr a impiedica anihilarea unor chestii importante si a permite altor categorii de forte sa poata lupta
          Nu sunt impotriva patriot ..nu sunt impotriva piranha
          Sunt impotriva imprastierii banilor
          Un „cadou” de 100 milioane de euro in forma de greenfield ..care sa produca ceva e mizilic ..pe langa valoarea unui asemenea contract
          Asa ca ..nu mai vorbiti discutii
          Tot ce merge catre „aparare” nu are „intoarcere” in economie ..de asta e de importanta maxima ..sa maximizezi „impactul” economic
          La politie , la sanatate ..la altele , e un fel de ciclu de reintoarcere , ce beneficiaza ciclul economic
          Ne saracim singuri..si sunt unii de o fac cu mindrie
          Ideea e ca americanii cam trebuie sa faca investitii in schimb
          A venit un vultur plesuv la casa alba si spune ca restul lumii trebuie sa plateasca ptr ca niste avari de pe wall street au bagat lumea in criza
          Ca nemtii sunt „rai” ..ca daca nu ar fi conditiile de a mentine „administratia” pe linie ..cu conditii de deficit si altele..probabil am fi ajuns din nou la motive de a intra in gradina vecinului
          Ww2 ..invadarea kuweitului ..sunt exemple ..contemporane ..chestia e ca unii nu „vedem” istoria ..chiar de o tii cu ambele maini
          Mult realism si pragmatism ..banii sunt ai nostri si nu ies din redevente luate pe aur sau petrol ..ci se strang din ciclul economic

          • Pai si de ce urli la mine? Du-te si urla la americani „sa bage” offset si investitii mai consistente… poate daca urli destul de tare… o sa avem noroc si ni se va indeplini dorinta(NOT)… 😀

            • Nu urlu
              E „forma” de a scrie
              Daca stau sa fiu atent la cum scriu , pierd ideea , asa ca scriu ca si cum as avea persoana in fata

  10. 😀 🙂 un pas mic dar apasat

  11. @Petrudez si Bloomberg…..
    Am stat o data fara TV niste zile la rand, o saptamana….
    O parabolica de ROTKOM, dupa o ploaie inghetata, braatul ala care tine LNC era fleasca, dezaliniat bine, si dupa ce s-a topit gheata, tot la fel……
    Tipul cu depanarea, era ca un zombie, umbla de o saptamana bezmetic sa rearanjeze antenele….

    Cine stie pe unde in lume au mai fost unii care au fost inclusi intr-un program, sa faca niste suduri, un brat metalic (in cazul de la Bacau e mai mult decat atat se pare)…Cu rezultatele de rigoare……

    Chiar daca pare low tech e o treaba serioasa si contributia asta atunci cand produsul e strategic (fara vorbe mari) si trebuie sa aiba fiabilitate mie la suta….

    E un inceput…

  12. Eu am ramas cu un gust teribil de la Aerostar, dar nah, cezarului….

    • numai nemultumiri am auzit de la angajații lor.
      probabil din marja de profit enormă se intoarce canci catre angajati .
      oricum e ca la sidex,o gramada de capuse traiesc pe langa ei…capuse arhicunoscute si arhiacceptate chiar de catre aerostar.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *