Războiul minelor

„Romanian Navy Historic Ships” sau RNHS, pe scurt, a fost conceput ca un site de istorie navala romaneasca. Desi site-ul va contine si stiri din domeniul naval militar sau articole despre navigatia cu veliere, sufletul sau sunt, si vor ramane, articolele documentare pe subiecte de istorie navala romaneasca.

Scopul RNHS este de a povesti despre navele romanesti mai vechi sau mai noi si istoria lor, de a promova navigatia de agrement in mod stupid interzisa in perioada comunista si protejarea patrimoniului naval romanesc.

Este stiut ca, in conditiile specifice Marii Negre, epavele se pastreaza in conditii deosebit de bune. Ambitia RNHS este ca, la un moment dat in viitor, sa beneficieze de mijloacele tehnice (un side scan sonar si un ROV) necesare identificarii si filmarii epavelor din Marea Neagra, destul de multe nave romanesti fiind pierdute in cel de-Al Doilea Razboi Mondial, doar ca sa amintim de cea mai recenta conflagratie.

Va fi un drum lung si, cel mai probabil destul de anevoios, dar sunt convins ca rasplata va fi pe masura acestui efort. Prin urmare, incepem o lunga serie de articole despre nave romanesti, navigatie si ce putem face pentru prezervarea patrimoniului naval romanesc. Uneori e bine sa mai facem si lucruri pentru suflet!”

Nicolae Hariuc

 

Razboiul Minelor

De la apariţia lor şi până în prezent, minele marine au rămas un mijloc eficient de război asimetric, fiind îndeosebi utilizate de ţările mici împotriva unor adversari mult mai puternici.

Apărute în secolul al XIV-lea în China, minele marine au cunoscut o dezvoltare accentuată începând cu secolul al XIX-lea, din ele fiind derivate şi torpilele cu şcondru, în esenţă, mine ataşate unui şcondru lung de câţiva metri, care explodau la contactul cu nava atacată.

Mina marină este o armă submarină constând dintr-o încărcătură de exploziv închisă într-un corp etanş, care se întrebuinţează în lupta împotriva navelor de suprafaţă şi submarinelor adversarului. Poate fi lansată de pe nave de suprafaţă, de pe submarine şi din avioane.

Clasificarea minelor se poate face după mai multe criterii. Putem distinge între mine ancorate, mine de fund şi mine derivante, ultimele putând pluti la suprafaţă sau la o anumită adâncime ori între mine de contact sau mine fără contact. Minele de contact explodează în momentul în care corpul navei loveşte un dorn sau o ţâţă iar cele fără contact explodează sub influenţa câmpului magnetic, acustic sau de altă natură al navei, rezultatul fiind minele acustice, magnetice, hidrodinamice ş.a.m.d.

În timp ce minele ancorate pot fi de contact sau fără contact, cele de fund sunt întotdeauna fără contact. În general, minele sunt prevăzute cu dispozitive de natură a îngreuna dragajul cum ar fi ceasornicele de timp sau de pasă, geamandurile explozive sau geamandurile-foarfece.[1]

 

RoMilitary

Puteti citi intregul articol pe noul site „Romanian Navy Historic Ships„, un site care este dezvoltat si pastorit de Nicolae Hariuc, colegul nostru de pe (RoMilitary). RNHS este si se doreste a fi un spatiu public specializat ale carui articole le veti gasi deosebit de interesante, foarte bine scrise si documentate. Scopul lui este destul de simplu (de fapt asa am inceput si colaborarea cu Nicolae) si are in vedere incercarea de a salva, ce a mai ramas de salvat, din istoria Marinei Romane.

Daca vom reusi ceva sau nu ramane de vazut dar cand am pornit RomaniaMilitary.ro cu aproape sapte ani in urma am avut la baza speranta ca mic cu mic se face mare, fiecare pune o caramida, fiecare face ce si cat poate, astfel ca intr-o zi minuniile sa se poata realiza…

Incepand de astazi va invitam sa frunzariti „Romanian Navy Historic Ships” odata ce intrati aici, in mod sigur nu veti regreta timpul petrecut. Legatura directa permanenta catre RNHS este in zona de sus a paginii principale a RoMilitary acolo unde se gasea „Canoniera Stihi” – Nave celebre sub Tricolor si bineinteles vom continua sa preluam articole.

GeorgeGMT

 

 

34 de comentarii:

  1. oau,are buton de engleză?

  2. frumos tare și logo-ul?

  3. O surpriză foarte plăcută! Mult succes Nicolae! Intotdeauna citesc cu mare placere articolele tale. George, este nemaipomenit ca încurajați astfel de idei și arată preocuparea voastră pentru istorie (militară ).
    Vă mulțumesc pentru asta!

  4. Bookmarked!!!

  5. Continuati va rog ceea ce faceti, pentru ca faceti o treaba foarte buna.

  6. Sa băgat la memorie. Merci frumos și mult succes!

  7. bookmark in feedly.com
    mult succes ! 😉

  8. Tara lui Andrei

    Minele au fost foarte importante pentru noi si sper ca o sa fie in continuare. Nici nu vreau sa ma gandesc acum ce capabilitati in sensul asta avem dar intr-o buna zi… 🙂

    • Avem si acum capabilitati in ceea ce priveste minele, le producem acasa. Nu ne-ar strica insa un vanator de mine pe langa cele 4 dragoare Musca.

  9. L-am adaugat la lista de site-uri pe care le citesc zilnic. Foarte bune articolele tale Nicolae si abea astept sa mai invat cate ceva despre istoria marinei noastre.

    • Apropos de cititul zilnic. Articolele mari, documentare, vor aparea saptamanal, cele mici o data la 3-4 zile. Functie si de timp ca trebuie sa mai si muncesc.
      Pentru cei care doresc, pot da subscribe la newsletter si vor primi mail cand apare ceva nou.

  10. Parerea mea este ca minele navale vor prolifera odata cu inteligenta artificiala. Arma saracului perfecta pentru Ro!

    • Minele vor evolua interesant. Nu e vorba doar de AI, e vorba si de acces la bazele acelea de date cu diverse sunete, in speciale cele ale navelor si submarinelor adversarului…

  11. Foarte bun site RNHS, felicitari!

  12. Buna ziua,din nou !!!
    După toate calculele avem 200-300 de torpile.
    Popeye, după care toate calculele?
    Mulțumesc.
    Sa facem putina istorie
    Ptr divizionul de vedete torpiloare,6 mici +4?? mari pe corp de osa,dupa socoteala
    ar fi 12+2, doua rinduri fac 48buc,in scecial rusesti mt-56…(mecanice si electrice)
    navele s-au casat de mult,torpilele s-au pastrat prin depozite
    -de la chinezi am m-ai primit cca 40-60 buc ,torpile mecanice,nemuritoare
    -am facut prin anii 76-80 torpile electrice(motorul electric realizat la craiova);pe timpul lui Inpuscatul erau in productie mine si torpile;probabil 50-80 buc torpile romanesti .
    -Conform traditiei delfinul la livrare avut cel putin 1 la 1,5 incarcaturi torpile rusesti adica 24-30 buc.
    -ptr alte nave romanesti reallizate in romania in anii 80,s-au mai cumparat iar din rusia.. capete modernede cautare si torpile…probabil spre 15-20 buc
    Asta se invata prin anii 80 la”arme sub apa” anul 3 scoala navala,pe vremea chiar se facea scoala..
    deci facem Totalul numai la cal 533mm cca 180-240 buc;
    la care se adauga cele de 323mm primite de la anglia cu cele 2 opv;unii zic se ceva de tigerfish comandate prin cablu… dar numai vorbe,folclor marinaresc,
    Cite mai saint bune de lupta,resursa baterii si alte consumabile ,alta poveste
    …Apropa totalul armamentului rusec cumparat in cei 50ani bate spre 40-55 miliarde usd,echivalent timpurile noastre,depinde de cine calculeaza…s-au de cit vom mai cumpara din usa,in viitor..

  13. Multumesc tuturor pentru aprecieri! 🙂 Sper sa va placa!

  14. Felicitari !
    Este si pe FB, sa-i dau follow?

  15. Felicitari pentru site! Fiind constantean, ma intereseaza foarte mult istoria noastra navala.

  16. Salut Tovarasu.Felicitari pentru site,acum cafeaua va avea alt gust ci noile articole despre istoria navala,mult succes

  17. Sa fie intr-un ceas bun RNHS!

  18. Bravo! Foarte bine !!! Felicitari !

    Apropo, am selectat de curiozitate in limba engleza. Nu apare nimic, doar descrierea site-ului .

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *